Filters : "IQSC" "KASSEBOEHMER, ANA CLAUDIA" Limpar

Filters



Refine with date range


  • Source: Pôster. Conference title: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Quimica - RASBQ. Unidade: IQSC

    Subjects: IDENTIDADE, QUÍMICA

    Versão PublicadaOnline source accessHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SILVA, Matheus dos Santos Barbosa da e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. When will this class be over?: using drawings to explore students (dis)-identification with Chemistry classes. 2022, Anais.. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/742_1646749055.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Silva, M. dos S. B. da, & Kasseboehmer, A. C. (2022). When will this class be over?: using drawings to explore students (dis)-identification with Chemistry classes. In Pôster. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/742_1646749055.pdf
    • NLM

      Silva M dos SB da, Kasseboehmer AC. When will this class be over?: using drawings to explore students (dis)-identification with Chemistry classes [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/742_1646749055.pdf
    • Vancouver

      Silva M dos SB da, Kasseboehmer AC. When will this class be over?: using drawings to explore students (dis)-identification with Chemistry classes [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/742_1646749055.pdf
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidade: IQSC

    Subjects: ENSINO MÉDIO, QUÍMICA, PLATAFORMA DIGITAL

    Available on 2023-01-11Online source accessDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOUZA, Renata Torres Mattos Paschoalino de e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. The Thalidomide Mystery: A Digital Escape Room Using Genially and WhatsApp for High School Students. Journal of Chemical Education, v. 99, 2022Tradução . . Disponível em: https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jchemed.1c00955. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Souza, R. T. M. P. de, & Kasseboehmer, A. C. (2022). The Thalidomide Mystery: A Digital Escape Room Using Genially and WhatsApp for High School Students. Journal of Chemical Education, 99. doi:10.1021/acs.jchemed.1c00955
    • NLM

      Souza RTMP de, Kasseboehmer AC. The Thalidomide Mystery: A Digital Escape Room Using Genially and WhatsApp for High School Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2022 ; 99[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jchemed.1c00955
    • Vancouver

      Souza RTMP de, Kasseboehmer AC. The Thalidomide Mystery: A Digital Escape Room Using Genially and WhatsApp for High School Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2022 ; 99[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jchemed.1c00955
  • Source: Pôster. Conference title: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Química- RASBQ. Unidades: IQSC, INTER IFSC/IQSC/ICMC

    Subjects: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, PESQUISA CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO

    Versão PublicadaOnline source accessHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KASSEBOEHMER, Ana Cláudia e BAGATELO, Andressa Heloisa. Scientific research as a source of scientific dissemination in school visits to the university. 2022, Anais.. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/1021_1650995574.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Kasseboehmer, A. C., & Bagatelo, A. H. (2022). Scientific research as a source of scientific dissemination in school visits to the university. In Pôster. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/1021_1650995574.pdf
    • NLM

      Kasseboehmer AC, Bagatelo AH. Scientific research as a source of scientific dissemination in school visits to the university [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/1021_1650995574.pdf
    • Vancouver

      Kasseboehmer AC, Bagatelo AH. Scientific research as a source of scientific dissemination in school visits to the university [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/1021_1650995574.pdf
  • Source: Pôster. Conference title: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Quimica - RASBQ. Unidade: IQSC

    Subjects: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, ESCOLA PÚBLICA

    Versão PublicadaOnline source accessHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROCHA, Ariane Carolina da e SILVA, Patrícia R. da e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools. 2022, Anais.. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Rocha, A. C. da, Silva, P. R. da, & Kasseboehmer, A. C. (2022). Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools. In Pôster. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf
    • NLM

      Rocha AC da, Silva PR da, Kasseboehmer AC. Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf
    • Vancouver

      Rocha AC da, Silva PR da, Kasseboehmer AC. Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf
  • Source: International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. Unidade: IQSC

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO, QUÍMICA

    Available on 2024-01-01Online source accessDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia et al. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Sentanin, F. C., Silva, M. dos S. B. da, Martinhão, R. de F., Parra, K. N., Barbato, D. M. L., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. doi:10.1080/21548455.2022.2073617
    • NLM

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
    • Vancouver

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
  • Source: Pôster. Conference title: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Quimica - RASBQ. Unidade: IQSC

    Subjects: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, ENSINO FUNDAMENTAL

    Versão PublicadaOnline source accessHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia e LANZA, Marcos Roberto de Vasconcelos e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry. 2022, Anais.. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Sentanin, F. C., Lanza, M. R. de V., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry. In Pôster. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf
    • NLM

      Sentanin FC, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf
    • Vancouver

      Sentanin FC, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf
  • Source: Science & Education. Unidade: IQSC

    Subjects: MUSEUS, CIÊNCIA, EXPOSIÇÕES

    Online source accessDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROSALINO, Israel e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. Development and Validation of an Epistemological Profle Questionnaire in a Museum Environment: Analysis of Psychometric Properties and Their Application Using Scientific Apparatus. Science & Education, v. 31, n. 5, 2022Tradução . . Disponível em: Springer Netherlands. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Rosalino, I., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Development and Validation of an Epistemological Profle Questionnaire in a Museum Environment: Analysis of Psychometric Properties and Their Application Using Scientific Apparatus. Science & Education, 31( 5). doi:10.1007/s11191-022-00405-4
    • NLM

      Rosalino I, Kasseboehmer AC. Development and Validation of an Epistemological Profle Questionnaire in a Museum Environment: Analysis of Psychometric Properties and Their Application Using Scientific Apparatus [Internet]. Science & Education. 2022 ;31( 5):[citado 2022 dez. 04 ] Available from: Springer Netherlands
    • Vancouver

      Rosalino I, Kasseboehmer AC. Development and Validation of an Epistemological Profle Questionnaire in a Museum Environment: Analysis of Psychometric Properties and Their Application Using Scientific Apparatus [Internet]. Science & Education. 2022 ;31( 5):[citado 2022 dez. 04 ] Available from: Springer Netherlands
  • Source: Chemistry Education Research and Practice. Unidade: IQSC

    Subjects: ENSINO MÉDIO, QUESTIONÁRIOS, MOTIVAÇÃO DO ALUNO, QUÍMICA

    PrivateOnline source accessDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOUZA, Renata T. M. P. de et al. Motivation to learn chemistry: a thorough analysis of the CMQ-II within the Brazilian context. Chemistry Education Research and Practice, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1039/D2RP00107A. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Souza, R. T. M. P. de, Silva, M. dos S. B. da, Barbato, D. M. L., Guzzi, M. E. R. de, & Kasseboehmer, A. C. (2022). Motivation to learn chemistry: a thorough analysis of the CMQ-II within the Brazilian context. Chemistry Education Research and Practice. doi:10.1039/d2rp00107a
    • NLM

      Souza RTMP de, Silva M dos SB da, Barbato DML, Guzzi MER de, Kasseboehmer AC. Motivation to learn chemistry: a thorough analysis of the CMQ-II within the Brazilian context [Internet]. Chemistry Education Research and Practice. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1039/D2RP00107A
    • Vancouver

      Souza RTMP de, Silva M dos SB da, Barbato DML, Guzzi MER de, Kasseboehmer AC. Motivation to learn chemistry: a thorough analysis of the CMQ-II within the Brazilian context [Internet]. Chemistry Education Research and Practice. 2022 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1039/D2RP00107A
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidades: ICMC, IQSC

    Subjects: QUÍMICA, ENSINO MÉDIO, APRENDIZAGEM, PÓS-GRADUAÇÃO, PESQUISA

    Available on 2023-12-05Online source accessDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERREIRA, Daniele Marcondes et al. Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry. Journal of Chemical Education, v. 99, p. 578−591, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00287. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Ferreira, D. M., Sentanin, F. C., Parra, K. N., Bonini, V. M. N., Castro, M. de, & Kasseboehmer, A. C. (2022). Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry. Journal of Chemical Education, 99, 578−591. doi:10.1021/acs.jchemed.1c00287
    • NLM

      Ferreira DM, Sentanin FC, Parra KN, Bonini VMN, Castro M de, Kasseboehmer AC. Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry [Internet]. Journal of Chemical Education. 2022 ; 99 578−591.[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00287
    • Vancouver

      Ferreira DM, Sentanin FC, Parra KN, Bonini VMN, Castro M de, Kasseboehmer AC. Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry [Internet]. Journal of Chemical Education. 2022 ; 99 578−591.[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00287
  • Source: Educação Química en Punto de Vista. Unidade: IQSC

    Subjects: ESTÁGIOS SUPERVISIONADOS, EDUCAÇÃO NÃO FORMAL, MUSEUS, BIBLIOTECAS

    PrivateOnline source accessDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARBOSA, Fabiola Ferreira e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia e MORI, Rafael Cava. A biblioteca como instituição-campo do estágio supervisionado em ensino de química. Educação Química en Punto de Vista, v. 5, n. 1, p. 29-50 jul.2021, 2021Tradução . . Disponível em: https://revistas.unila.edu.br/eqpv/article/view/2544. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Barbosa, F. F., Kasseboehmer, A. C., & Mori, R. C. (2021). A biblioteca como instituição-campo do estágio supervisionado em ensino de química. Educação Química en Punto de Vista, 5( 1), 29-50 jul.2021. doi:10.30705/eqpv.v5i1.2544
    • NLM

      Barbosa FF, Kasseboehmer AC, Mori RC. A biblioteca como instituição-campo do estágio supervisionado em ensino de química [Internet]. Educação Química en Punto de Vista. 2021 ; 5( 1): 29-50 jul.2021.[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://revistas.unila.edu.br/eqpv/article/view/2544
    • Vancouver

      Barbosa FF, Kasseboehmer AC, Mori RC. A biblioteca como instituição-campo do estágio supervisionado em ensino de química [Internet]. Educação Química en Punto de Vista. 2021 ; 5( 1): 29-50 jul.2021.[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://revistas.unila.edu.br/eqpv/article/view/2544
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidade: IQSC

    Subjects: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, ELETROQUÍMICA, ENSINO MÉDIO, PIGMENTOS

    Available on 2023-10-28Online source accessDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia et al. Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students. Journal of Chemical Education, v. 98, n. 7, p. 2279–2289, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00064. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Sentanin, F. C., Rocha, A. C. da, Parra, K. N., Lanza, M. R. de V., & Kasseboehmer, A. C. (2021). Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students. Journal of Chemical Education, 98( 7), 2279–2289. doi:10.1021/acs.jchemed.1c00064
    • NLM

      Sentanin FC, Rocha AC da, Parra KN, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2021 ; 98( 7): 2279–2289.[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00064
    • Vancouver

      Sentanin FC, Rocha AC da, Parra KN, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2021 ; 98( 7): 2279–2289.[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00064
  • Source: Resumos. Conference title: Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Electroquímica - SIBAE. Unidade: IQSC

    Subjects: ELETROQUÍMICA, DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivateHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia e LANZA, Marcos Roberto de Vasconcelos. Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de palestra interativa. 2020, Anais.. Universidad de la República Uruguay: Montevideo, 2020. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5915672d-1a30-4b0d-96d1-4aa8586c1570/P19145.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Sentanin, F. C., Kasseboehmer, A. C., & Lanza, M. R. de V. (2020). Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de palestra interativa. In Resumos. Universidad de la República Uruguay: Montevideo. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/5915672d-1a30-4b0d-96d1-4aa8586c1570/P19145.pdf
    • NLM

      Sentanin FC, Kasseboehmer AC, Lanza MR de V. Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de palestra interativa [Internet]. Resumos. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5915672d-1a30-4b0d-96d1-4aa8586c1570/P19145.pdf
    • Vancouver

      Sentanin FC, Kasseboehmer AC, Lanza MR de V. Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de palestra interativa [Internet]. Resumos. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5915672d-1a30-4b0d-96d1-4aa8586c1570/P19145.pdf
  • Source: Resumos. Conference title: Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Electroquímica - SIBAE. Unidade: IQSC

    Subjects: ELETROQUÍMICA, DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivateHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia e LANZA, Marcos Roberto de Vasconcelos. Vídeos online como ferramenta de divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica. 2020, Anais.. Universidad de la República Uruguay: Montevideo, 2020. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8605957a-cc56-4084-9523-4b084ef88774/P19156.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Sentanin, F. C., Kasseboehmer, A. C., & Lanza, M. R. de V. (2020). Vídeos online como ferramenta de divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica. In Resumos. Universidad de la República Uruguay: Montevideo. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/8605957a-cc56-4084-9523-4b084ef88774/P19156.pdf
    • NLM

      Sentanin FC, Kasseboehmer AC, Lanza MR de V. Vídeos online como ferramenta de divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica [Internet]. Resumos. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8605957a-cc56-4084-9523-4b084ef88774/P19156.pdf
    • Vancouver

      Sentanin FC, Kasseboehmer AC, Lanza MR de V. Vídeos online como ferramenta de divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica [Internet]. Resumos. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8605957a-cc56-4084-9523-4b084ef88774/P19156.pdf
  • Source: Abstracts. Conference title: Annual International Conference National Association of Research in Science Teaching - NARST. Unidade: IQSC

    Subjects: EDUCAÇÃO, QUÍMICA, MUSEUS

    PrivateHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      STEOLA, Ana Carolina et al. Study of influence the museum model on high school students' chemistry learning. 2020, Anais.. Portland: National Association of Research in Science Teaching - NARST, 2020. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/eb0cc580-fbd3-4768-bc05-9d0b3caa6633/P18789.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Steola, A. C., Sentanin, F. C., Silva, P. R. da, & Kasseboehmer, A. C. (2020). Study of influence the museum model on high school students' chemistry learning. In Abstracts. Portland: National Association of Research in Science Teaching - NARST. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/eb0cc580-fbd3-4768-bc05-9d0b3caa6633/P18789.pdf
    • NLM

      Steola AC, Sentanin FC, Silva PR da, Kasseboehmer AC. Study of influence the museum model on high school students' chemistry learning [Internet]. Abstracts. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/eb0cc580-fbd3-4768-bc05-9d0b3caa6633/P18789.pdf
    • Vancouver

      Steola AC, Sentanin FC, Silva PR da, Kasseboehmer AC. Study of influence the museum model on high school students' chemistry learning [Internet]. Abstracts. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/eb0cc580-fbd3-4768-bc05-9d0b3caa6633/P18789.pdf
  • Source: Resumos. Conference title: Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Electroquímica - SIBAE. Unidade: IQSC

    Subjects: ELETROQUÍMICA, DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivateHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      STEOLA, Ana Carolina da Silva e LANZA, Marcos Roberto de Vasconcelos e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de uma exposição museal. 2020, Anais.. Universidad de la República Uruguay: Montevideo, 2020. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/3158c3f6-851c-4636-9e3c-f1f0d6f4f395/P19160.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Steola, A. C. da S., Lanza, M. R. de V., & Kasseboehmer, A. C. (2020). Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de uma exposição museal. In Resumos. Universidad de la República Uruguay: Montevideo. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/3158c3f6-851c-4636-9e3c-f1f0d6f4f395/P19160.pdf
    • NLM

      Steola AC da S, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de uma exposição museal [Internet]. Resumos. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/3158c3f6-851c-4636-9e3c-f1f0d6f4f395/P19160.pdf
    • Vancouver

      Steola AC da S, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Divulgação científica de uma pesquisa de eletroquímica através de uma exposição museal [Internet]. Resumos. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/3158c3f6-851c-4636-9e3c-f1f0d6f4f395/P19160.pdf
  • Source: Abstracts. Conference title: Annual International Conference National Association of Research in Science Teaching - NARST. Unidades: IQSC, PRÓ-G

    Subjects: EDUCAÇÃO, QUÍMICA, MUSEUS

    PrivateHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KASSEBOEHMER, Ana Cláudia et al. Brazilian visitors’ motivation to a museum: psychometric properties of an instrument through combination of methods. 2020, Anais.. Portland: National Association of Research in Science Teaching - NARST, 2020. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5b96344f-c83d-49bc-b7d9-3142f3ed38cc/P18792.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Kasseboehmer, A. C., Martinhão, R. de F., Parra, K. N., & Barbato, D. M. L. (2020). Brazilian visitors’ motivation to a museum: psychometric properties of an instrument through combination of methods. In Abstracts. Portland: National Association of Research in Science Teaching - NARST. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/5b96344f-c83d-49bc-b7d9-3142f3ed38cc/P18792.pdf
    • NLM

      Kasseboehmer AC, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML. Brazilian visitors’ motivation to a museum: psychometric properties of an instrument through combination of methods [Internet]. Abstracts. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5b96344f-c83d-49bc-b7d9-3142f3ed38cc/P18792.pdf
    • Vancouver

      Kasseboehmer AC, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML. Brazilian visitors’ motivation to a museum: psychometric properties of an instrument through combination of methods [Internet]. Abstracts. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5b96344f-c83d-49bc-b7d9-3142f3ed38cc/P18792.pdf
  • Source: Libro de resúmenes. Conference title: Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Electroquímica - SIBAE. Unidades: IQSC, INTER IFSC/IQSC/ICMC

    Subject: ELETROQUÍMICA

    PrivateHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROCHA, Ariane Carolina da et al. De íons a reações de oxirredução: como trabalhar a Eletroquímica em um Clube Virtual de Química. 2020, Anais.. Montevideo: Universidad de la República Uruguay, 2020. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/9e38ee88-239e-4cf3-9327-5319a43c2533/P19133.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Rocha, A. C. da, Ferreira, M. V. R., Luz, N. C. de S., & Kasseboehmer, A. C. (2020). De íons a reações de oxirredução: como trabalhar a Eletroquímica em um Clube Virtual de Química. In Libro de resúmenes. Montevideo: Universidad de la República Uruguay. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/9e38ee88-239e-4cf3-9327-5319a43c2533/P19133.pdf
    • NLM

      Rocha AC da, Ferreira MVR, Luz NC de S, Kasseboehmer AC. De íons a reações de oxirredução: como trabalhar a Eletroquímica em um Clube Virtual de Química [Internet]. Libro de resúmenes. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/9e38ee88-239e-4cf3-9327-5319a43c2533/P19133.pdf
    • Vancouver

      Rocha AC da, Ferreira MVR, Luz NC de S, Kasseboehmer AC. De íons a reações de oxirredução: como trabalhar a Eletroquímica em um Clube Virtual de Química [Internet]. Libro de resúmenes. 2020 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/9e38ee88-239e-4cf3-9327-5319a43c2533/P19133.pdf
  • Source: Resumo. Conference title: Workshop do Projeto Temático – FAPESP 2017/10118-0. Unidade: IQSC

    Subjects: QUÍMICA, ENSINO, DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivateHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROSALINO, Israel e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. Estudo da contribuição de maquetes didáticas para a formação do espírito científico em espaços não-formais. 2019, Anais.. São Carlos: Instituto de Química de São Carlos, 2019. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/7c8359e8-f923-44db-8326-adbf0a8fd7cb/P18338.pdf. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Rosalino, I., & Kasseboehmer, A. C. (2019). Estudo da contribuição de maquetes didáticas para a formação do espírito científico em espaços não-formais. In Resumo. São Carlos: Instituto de Química de São Carlos. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/7c8359e8-f923-44db-8326-adbf0a8fd7cb/P18338.pdf
    • NLM

      Rosalino I, Kasseboehmer AC. Estudo da contribuição de maquetes didáticas para a formação do espírito científico em espaços não-formais. [Internet]. Resumo. 2019 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/7c8359e8-f923-44db-8326-adbf0a8fd7cb/P18338.pdf
    • Vancouver

      Rosalino I, Kasseboehmer AC. Estudo da contribuição de maquetes didáticas para a formação do espírito científico em espaços não-formais. [Internet]. Resumo. 2019 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/7c8359e8-f923-44db-8326-adbf0a8fd7cb/P18338.pdf
  • Source: Anais. Conference title: Encontro Nacional de Pesquisa em Educação em Ciências – ENPEC. Unidade: IQSC

    Subjects: APRENDIZAGEM, ESTUDO E ENSINO, MOTIVAÇÃO

    PrivateOnline source accessHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SILVA, Matheus dos Santos Barbosa da e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia. Levantamento de trabalhos sobre motivação e a influência de professores sobre a motivação dos alunos. 2019, Anais.. [s.l]: Associação Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências - ABRAPEC, 2019. Disponível em: http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Silva, M. dos S. B. da, & Kasseboehmer, A. C. (2019). Levantamento de trabalhos sobre motivação e a influência de professores sobre a motivação dos alunos. In Anais. [s.l]: Associação Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências - ABRAPEC. Recuperado de http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht
    • NLM

      Silva M dos SB da, Kasseboehmer AC. Levantamento de trabalhos sobre motivação e a influência de professores sobre a motivação dos alunos [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht
    • Vancouver

      Silva M dos SB da, Kasseboehmer AC. Levantamento de trabalhos sobre motivação e a influência de professores sobre a motivação dos alunos [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht
  • Source: Anais. Conference title: Encontro Nacional de Pesquisa em Educação em Ciências – ENPEC. Unidade: IQSC

    Subjects: APRENDIZAGEM, ESTUDO E ENSINO, SURDEZ

    PrivateOnline source accessHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARTELLI, Fabrício Heitor e KASSEBOEHMER, Ana Cláudia e LIMA, Victor de Ararujo. O ensino de Ciências e as acomodações do aluno surdo: uma perspectiva do ensino investigativo. 2019, Anais.. [s.l]: Associação Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências - ABRAPEC, 2019. Disponível em: http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht. Acesso em: 04 dez. 2022.
    • APA

      Martelli, F. H., Kasseboehmer, A. C., & Lima, V. de A. (2019). O ensino de Ciências e as acomodações do aluno surdo: uma perspectiva do ensino investigativo. In Anais. [s.l]: Associação Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências - ABRAPEC. Recuperado de http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht
    • NLM

      Martelli FH, Kasseboehmer AC, Lima V de A. O ensino de Ciências e as acomodações do aluno surdo: uma perspectiva do ensino investigativo [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht
    • Vancouver

      Martelli FH, Kasseboehmer AC, Lima V de A. O ensino de Ciências e as acomodações do aluno surdo: uma perspectiva do ensino investigativo [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2022 dez. 04 ] Available from: http://abrapecnet.org.br/enpec/xii-enpec/anais/busca_1.ht

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2022