Filtros : "CURRÍCULOS E PROGRAMAS" Removido: "Português" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Restoration Ecology. Unidade: ESALQ

    Subjects: CURRÍCULOS E PROGRAMAS, CURSO DE GRADUAÇÃO, ECOLOGIA DA RESTAURAÇÃO, EDUCAÇÃO PERMANENTE, PÓS-GRADUAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ORTEGA, Jisslenie et al. Challenges for the academic and continuing education courses in ecological restoration in Chile. Restoration Ecology, p. 1-9, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1111/rec.70014. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Ortega, J., Meli, P., Castro, R., Gorena, T., Fuentes, R., Fernandes, A. A., & Bustamante‐Sánchez, M. A. (2025). Challenges for the academic and continuing education courses in ecological restoration in Chile. Restoration Ecology, 1-9. doi:10.1111/rec.70014
    • NLM

      Ortega J, Meli P, Castro R, Gorena T, Fuentes R, Fernandes AA, Bustamante‐Sánchez MA. Challenges for the academic and continuing education courses in ecological restoration in Chile [Internet]. Restoration Ecology. 2025 ; 1-9.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1111/rec.70014
    • Vancouver

      Ortega J, Meli P, Castro R, Gorena T, Fuentes R, Fernandes AA, Bustamante‐Sánchez MA. Challenges for the academic and continuing education courses in ecological restoration in Chile [Internet]. Restoration Ecology. 2025 ; 1-9.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1111/rec.70014
  • Source: Anais. Conference titles: Seminários em Administração - SEMEAD. Unidade: FEA

    Subjects: PÓS-GRADUAÇÃO, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, ADMINISTRAÇÃO DE EMPRESAS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LOBO, Lucas Pezzo e BORTOLETO, Fabiana Cherubim e SPERS, Renata Giovinazzo. A comparative analysis of MBA programs in Brazil: current scenario and future directions in executive education. 2024, Anais.. São Paulo: EAD/FEA/USP, 2024. Disponível em: https://login.semead.com.br/27semead/anais/download.php?cod_trabalho=1233. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Lobo, L. P., Bortoleto, F. C., & Spers, R. G. (2024). A comparative analysis of MBA programs in Brazil: current scenario and future directions in executive education. In Anais. São Paulo: EAD/FEA/USP. Recuperado de https://login.semead.com.br/27semead/anais/download.php?cod_trabalho=1233
    • NLM

      Lobo LP, Bortoleto FC, Spers RG. A comparative analysis of MBA programs in Brazil: current scenario and future directions in executive education [Internet]. Anais. 2024 ;[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://login.semead.com.br/27semead/anais/download.php?cod_trabalho=1233
    • Vancouver

      Lobo LP, Bortoleto FC, Spers RG. A comparative analysis of MBA programs in Brazil: current scenario and future directions in executive education [Internet]. Anais. 2024 ;[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://login.semead.com.br/27semead/anais/download.php?cod_trabalho=1233
  • Source: Heliyon. Unidades: FM, EE, FSP

    Subjects: EDUCAÇÃO INTERPROFISSIONAL, CURRÍCULO DE ENSINO SUPERIOR, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS, UNIVERSIDADE PÚBLICA, EDUCAÇÃO EM SAÚDE, BRASIL

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MAZZI, Nathália Romeu de et al. Interprofessional education at a Brazilian public university: a document analysis. Heliyon, v. 9, n. 2, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e13421. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Mazzi, N. R. de, Barbosa, S. B. M., Vasconcelos, R. O., Souza, C. M. da S., Blanco, V. M., Germani, A. C. C. G., & Leonello, V. M. (2023). Interprofessional education at a Brazilian public university: a document analysis. Heliyon, 9( 2). doi:10.1016/j.heliyon.2023.e13421
    • NLM

      Mazzi NR de, Barbosa SBM, Vasconcelos RO, Souza CM da S, Blanco VM, Germani ACCG, Leonello VM. Interprofessional education at a Brazilian public university: a document analysis [Internet]. Heliyon. 2023 ; 9( 2):[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e13421
    • Vancouver

      Mazzi NR de, Barbosa SBM, Vasconcelos RO, Souza CM da S, Blanco VM, Germani ACCG, Leonello VM. Interprofessional education at a Brazilian public university: a document analysis [Internet]. Heliyon. 2023 ; 9( 2):[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e13421
  • Source: Brazilian Oral Research. Unidades: FO, FOB

    Subjects: CÁRIE DENTÁRIA, ENSINO SUPERIOR, ODONTOLOGIA, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SAMPAIO, Fabio Correia et al. Consensus for teaching dental caries in the Portuguese Language at Brazilian dental schools. Brazilian Oral Research, v. 37, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/1807-3107bor-2023.vol37.0120. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Sampaio, F. C., Bönecker, M., Paiva, S. M., Arthur, R. A., Cohen-Carneiro, F., Ditterich, R. G., et al. (2023). Consensus for teaching dental caries in the Portuguese Language at Brazilian dental schools. Brazilian Oral Research, 37. doi:10.1590/1807-3107bor-2023.vol37.0120
    • NLM

      Sampaio FC, Bönecker M, Paiva SM, Arthur RA, Cohen-Carneiro F, Ditterich RG, Pires FS, Wang L, Cavalcante LM, Gatti-Reis L, Spinola VB, Martignon S, Malheiros Z, Stewart B, Carcereri DL, Scavuzzi AIF, Fontanella VRC. Consensus for teaching dental caries in the Portuguese Language at Brazilian dental schools [Internet]. Brazilian Oral Research. 2023 ; 37[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1807-3107bor-2023.vol37.0120
    • Vancouver

      Sampaio FC, Bönecker M, Paiva SM, Arthur RA, Cohen-Carneiro F, Ditterich RG, Pires FS, Wang L, Cavalcante LM, Gatti-Reis L, Spinola VB, Martignon S, Malheiros Z, Stewart B, Carcereri DL, Scavuzzi AIF, Fontanella VRC. Consensus for teaching dental caries in the Portuguese Language at Brazilian dental schools [Internet]. Brazilian Oral Research. 2023 ; 37[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1807-3107bor-2023.vol37.0120
  • Source: JBI Evidence Implementation. Unidade: EE

    Subjects: ENFERMAGEM BASEADA EM EVIDÊNCIAS, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, CURRÍCULO DE ENSINO SUPERIOR, ENSINO SUPERIOR

    Versão PublicadaAcesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LOCKWOOD, Craig et al. Teaching strategies for evidence-based health care: filling the gap between traditional academic curricula and health service prioritization. JBI Evidence Implementation. Philadelphia: Escola de Enfermagem, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.1097/XEB.0000000000000313. Acesso em: 27 out. 2025. , 2022
    • APA

      Lockwood, C., Santos, K. B. dos, Püschel, V. A. de A., & Khalil, H. (2022). Teaching strategies for evidence-based health care: filling the gap between traditional academic curricula and health service prioritization. JBI Evidence Implementation. Philadelphia: Escola de Enfermagem, Universidade de São Paulo. doi:10.1097/XEB.0000000000000313
    • NLM

      Lockwood C, Santos KB dos, Püschel VA de A, Khalil H. Teaching strategies for evidence-based health care: filling the gap between traditional academic curricula and health service prioritization [Internet]. JBI Evidence Implementation. 2022 ; 20( 1): 1-2.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1097/XEB.0000000000000313
    • Vancouver

      Lockwood C, Santos KB dos, Püschel VA de A, Khalil H. Teaching strategies for evidence-based health care: filling the gap between traditional academic curricula and health service prioritization [Internet]. JBI Evidence Implementation. 2022 ; 20( 1): 1-2.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1097/XEB.0000000000000313
  • Source: Revista de Ensino de Ciências e Matemática. Unidade: IME

    Subjects: MATEMÁTICA, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, EDUCAÇÃO MATEMÁTICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VALLE, Júlio César Augusto do. School mathematics and teaching authorship in Brazilian curriculum production (1929-2019). Revista de Ensino de Ciências e Matemática, v. 13, n. 6, p. 1-17, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.26843/rencima.v13n6a29. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Valle, J. C. A. do. (2022). School mathematics and teaching authorship in Brazilian curriculum production (1929-2019). Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 13( 6), 1-17. doi:10.26843/rencima.v13n6a29
    • NLM

      Valle JCA do. School mathematics and teaching authorship in Brazilian curriculum production (1929-2019) [Internet]. Revista de Ensino de Ciências e Matemática. 2022 ; 13( 6): 1-17.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.26843/rencima.v13n6a29
    • Vancouver

      Valle JCA do. School mathematics and teaching authorship in Brazilian curriculum production (1929-2019) [Internet]. Revista de Ensino de Ciências e Matemática. 2022 ; 13( 6): 1-17.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.26843/rencima.v13n6a29
  • Source: Revista Arbitrada: Orinoco, Pensamiento y Praxis. Unidade: IME

    Subjects: ESCOLA PÚBLICA, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VALLE, Júlio César Augusto do. El movimiento de reorientación curricular en São Paulo (1989-1992): una reflexión sobre el significado de la escuela pública y el currículo. Revista Arbitrada: Orinoco, Pensamiento y Praxis, n. 14, p. 41-71, 2021Tradução . . Disponível em: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7993177. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Valle, J. C. A. do. (2021). El movimiento de reorientación curricular en São Paulo (1989-1992): una reflexión sobre el significado de la escuela pública y el currículo. Revista Arbitrada: Orinoco, Pensamiento y Praxis, ( 14), 41-71. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7993177
    • NLM

      Valle JCA do. El movimiento de reorientación curricular en São Paulo (1989-1992): una reflexión sobre el significado de la escuela pública y el currículo [Internet]. Revista Arbitrada: Orinoco, Pensamiento y Praxis. 2021 ;( 14): 41-71.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7993177
    • Vancouver

      Valle JCA do. El movimiento de reorientación curricular en São Paulo (1989-1992): una reflexión sobre el significado de la escuela pública y el currículo [Internet]. Revista Arbitrada: Orinoco, Pensamiento y Praxis. 2021 ;( 14): 41-71.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7993177
  • Source: Acta Scientiae. Unidades: IME, FE

    Subjects: CURRÍCULOS E PROGRAMAS, EDUCAÇÃO MATEMÁTICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VALLE, Júlio César Augusto do e SANTOS, Vinício de Macedo. The teaching participation in curricular elaboration processes: Paulo Freire's democratic experience in São Paulo. Acta Scientiae, v. 23, n. 8, p. 262-288, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.6477. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Valle, J. C. A. do, & Santos, V. de M. (2021). The teaching participation in curricular elaboration processes: Paulo Freire's democratic experience in São Paulo. Acta Scientiae, 23( 8), 262-288. doi:10.17648/acta.scientiae.6477
    • NLM

      Valle JCA do, Santos V de M. The teaching participation in curricular elaboration processes: Paulo Freire's democratic experience in São Paulo [Internet]. Acta Scientiae. 2021 ; 23( 8): 262-288.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.6477
    • Vancouver

      Valle JCA do, Santos V de M. The teaching participation in curricular elaboration processes: Paulo Freire's democratic experience in São Paulo [Internet]. Acta Scientiae. 2021 ; 23( 8): 262-288.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.6477
  • Source: Paulo Freire: el andariego de la utopia. Unidade: IME

    Subjects: ESCOLA PÚBLICA, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    PrivadoHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VALLE, Júlio César Augusto do. El movimiento de reorientación curricular de Freire en São Paulo (1989-1992): contribuciones a la reflexión curricular. Paulo Freire: el andariego de la utopia. Tradução . Durango: Instituto Universitario Anglo Español, 2021. . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/2dde385a-a4d1-49f8-b0e4-ee027da1e911/3136107.pdf. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Valle, J. C. A. do. (2021). El movimiento de reorientación curricular de Freire en São Paulo (1989-1992): contribuciones a la reflexión curricular. In Paulo Freire: el andariego de la utopia. Durango: Instituto Universitario Anglo Español. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/2dde385a-a4d1-49f8-b0e4-ee027da1e911/3136107.pdf
    • NLM

      Valle JCA do. El movimiento de reorientación curricular de Freire en São Paulo (1989-1992): contribuciones a la reflexión curricular [Internet]. In: Paulo Freire: el andariego de la utopia. Durango: Instituto Universitario Anglo Español; 2021. [citado 2025 out. 27 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/2dde385a-a4d1-49f8-b0e4-ee027da1e911/3136107.pdf
    • Vancouver

      Valle JCA do. El movimiento de reorientación curricular de Freire en São Paulo (1989-1992): contribuciones a la reflexión curricular [Internet]. In: Paulo Freire: el andariego de la utopia. Durango: Instituto Universitario Anglo Español; 2021. [citado 2025 out. 27 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/2dde385a-a4d1-49f8-b0e4-ee027da1e911/3136107.pdf
  • Source: Journal of Interprofessional Care. Unidade: EE

    Subjects: EDUCAÇÃO INTERPROFISSIONAL, EDUCAÇÃO EM SAÚDE, CURRÍCULOS, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOASSI, Ramona Fernanda Ceriotti e MEIRELES, Everson e PEDUZZI, Marina. Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study. Journal of Interprofessional Care, p. 1-9, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/13561820.2020.1773419. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Toassi, R. F. C., Meireles, E., & Peduzzi, M. (2020). Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study. Journal of Interprofessional Care, 1-9. doi:10.1080/13561820.2020.1773419
    • NLM

      Toassi RFC, Meireles E, Peduzzi M. Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study [Internet]. Journal of Interprofessional Care. 2020 ; 1-9.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13561820.2020.1773419
    • Vancouver

      Toassi RFC, Meireles E, Peduzzi M. Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study [Internet]. Journal of Interprofessional Care. 2020 ; 1-9.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13561820.2020.1773419
  • Source: Investigación Y Educación En Enfermería, 38(3).. Unidade: EE

    Subjects: EDUCAÇÃO EM SAÚDE, ENFERMAGEM, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, ESTUDANTES

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CÁRDENAS BECERRIL, Lucila et al. Presence of the Reflective and Critical Thinking Capacity in Nursing Curricula in Iberian America. Investigación Y Educación En Enfermería, 38(3)., v. 38, n. 3, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.17533/udea.iee.v38n3e14. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Cárdenas Becerril, L., Jiménez-Gómez, M. A., Bardallo-Porras, M. D., Jesús López-Ortega,, Araceli Monroy-Rojas,, & Püschel, V. A. de A. (2020). Presence of the Reflective and Critical Thinking Capacity in Nursing Curricula in Iberian America. Investigación Y Educación En Enfermería, 38(3)., 38( 3). doi:10.17533/udea.iee.v38n3e14
    • NLM

      Cárdenas Becerril L, Jiménez-Gómez MA, Bardallo-Porras MD, Jesús López-Ortega, Araceli Monroy-Rojas, Püschel VA de A. Presence of the Reflective and Critical Thinking Capacity in Nursing Curricula in Iberian America [Internet]. Investigación Y Educación En Enfermería, 38(3). 2020 ; 38( 3):[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.17533/udea.iee.v38n3e14
    • Vancouver

      Cárdenas Becerril L, Jiménez-Gómez MA, Bardallo-Porras MD, Jesús López-Ortega, Araceli Monroy-Rojas, Püschel VA de A. Presence of the Reflective and Critical Thinking Capacity in Nursing Curricula in Iberian America [Internet]. Investigación Y Educación En Enfermería, 38(3). 2020 ; 38( 3):[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.17533/udea.iee.v38n3e14
  • Source: Status Quaestionis. Unidade: FE

    Subjects: LÍNGUA INGLESA, ENSINO E APRENDIZAGEM, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, POLÍTICA EDUCACIONAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DUBOC, Ana Paula e SIQUEIRA, Sávio. ELF feito no Brasil: expanding theoretical notions, reframing educational policies. Status Quaestionis, v. 2, n. 19, p. 231-258, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.13133/2239-1983/17135. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Duboc, A. P., & Siqueira, S. (2020). ELF feito no Brasil: expanding theoretical notions, reframing educational policies. Status Quaestionis, 2( 19), 231-258. doi:10.13133/2239-1983/17135
    • NLM

      Duboc AP, Siqueira S. ELF feito no Brasil: expanding theoretical notions, reframing educational policies [Internet]. Status Quaestionis. 2020 ; 2( 19): 231-258.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.13133/2239-1983/17135
    • Vancouver

      Duboc AP, Siqueira S. ELF feito no Brasil: expanding theoretical notions, reframing educational policies [Internet]. Status Quaestionis. 2020 ; 2( 19): 231-258.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.13133/2239-1983/17135
  • Source: Revista Docencia do Ensino Superior. Unidade: FOB

    Subjects: ODONTOLOGIA, ENSINO SUPERIOR, PERIODONTIA, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DAMANTE, Carla Andreotti et al. Perception of dental students regarding periodontology education environment after curricular changes. Revista Docencia do Ensino Superior, v. 9, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.35699/2237-5864.2019.12621. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Damante, C. A., Vertuan, M., Hallgren, I. A., & Zangrando, M. S. R. (2019). Perception of dental students regarding periodontology education environment after curricular changes. Revista Docencia do Ensino Superior, 9. doi:10.35699/2237-5864.2019.12621
    • NLM

      Damante CA, Vertuan M, Hallgren IA, Zangrando MSR. Perception of dental students regarding periodontology education environment after curricular changes [Internet]. Revista Docencia do Ensino Superior. 2019 ; 9[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.35699/2237-5864.2019.12621
    • Vancouver

      Damante CA, Vertuan M, Hallgren IA, Zangrando MSR. Perception of dental students regarding periodontology education environment after curricular changes [Internet]. Revista Docencia do Ensino Superior. 2019 ; 9[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.35699/2237-5864.2019.12621
  • Source: The Physical Educator. Unidade: EEFE

    Subjects: CURRÍCULOS E PROGRAMAS, EDUCAÇÃO FÍSICA, EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VIDONI, Carla e FERRAZ, Osvaldo Luiz. An Analysis of National Physical Education Curriculum Initiatives in Brazil. The Physical Educator, v. 76, n. 5, p. 1342-1356, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.18666/TPE-2019-V76-I5-9201. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Vidoni, C., & Ferraz, O. L. (2019). An Analysis of National Physical Education Curriculum Initiatives in Brazil. The Physical Educator, 76( 5), 1342-1356. doi:10.18666/TPE-2019-V76-I5-9201
    • NLM

      Vidoni C, Ferraz OL. An Analysis of National Physical Education Curriculum Initiatives in Brazil [Internet]. The Physical Educator. 2019 ; 76( 5): 1342-1356.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.18666/TPE-2019-V76-I5-9201
    • Vancouver

      Vidoni C, Ferraz OL. An Analysis of National Physical Education Curriculum Initiatives in Brazil [Internet]. The Physical Educator. 2019 ; 76( 5): 1342-1356.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.18666/TPE-2019-V76-I5-9201
  • Source: English public policies in Latin America: looking for innovation and systemic improvement in quality English language teaching. Unidade: ECA

    Subjects: LÍNGUA INGLESA, ENSINO DE LÍNGUA ESTRANGEIRA, EDUCAÇÃO ESCOLAR BÁSICA, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SIQUEIRA, Ivan. Notes for an effective english learning policy in Brazil =: Observaciones para una política efectiva para el aprendizaje del inglés en Brasil = Notas para uma política eficaz de aprendizagem de inglês no Brasil. English public policies in Latin America: looking for innovation and systemic improvement in quality English language teaching. Tradução . Mexico: British Council, 2018. . Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003043001.pdf. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Siqueira, I. (2018). Notes for an effective english learning policy in Brazil =: Observaciones para una política efectiva para el aprendizaje del inglés en Brasil = Notas para uma política eficaz de aprendizagem de inglês no Brasil. In English public policies in Latin America: looking for innovation and systemic improvement in quality English language teaching. Mexico: British Council. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003043001.pdf
    • NLM

      Siqueira I. Notes for an effective english learning policy in Brazil =: Observaciones para una política efectiva para el aprendizaje del inglés en Brasil = Notas para uma política eficaz de aprendizagem de inglês no Brasil [Internet]. In: English public policies in Latin America: looking for innovation and systemic improvement in quality English language teaching. Mexico: British Council; 2018. [citado 2025 out. 27 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003043001.pdf
    • Vancouver

      Siqueira I. Notes for an effective english learning policy in Brazil =: Observaciones para una política efectiva para el aprendizaje del inglés en Brasil = Notas para uma política eficaz de aprendizagem de inglês no Brasil [Internet]. In: English public policies in Latin America: looking for innovation and systemic improvement in quality English language teaching. Mexico: British Council; 2018. [citado 2025 out. 27 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003043001.pdf
  • Source: Journalism & Mass Communication Educator. Unidade: ECA

    Subjects: JORNALISMO, ENSINO SUPERIOR, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MOREIRA, Sonia Virgínia e LAGO, Claudia. Journalism education in Brazil: developments and neglected issues. Journalism & Mass Communication Educator, v. 72, n. 3, p. 263-273, 2017Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1177/1077695817719609. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Moreira, S. V., & Lago, C. (2017). Journalism education in Brazil: developments and neglected issues. Journalism & Mass Communication Educator, 72( 3), 263-273. doi:10.1177/1077695817719609
    • NLM

      Moreira SV, Lago C. Journalism education in Brazil: developments and neglected issues [Internet]. Journalism & Mass Communication Educator. 2017 ; 72( 3): 263-273.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1177/1077695817719609
    • Vancouver

      Moreira SV, Lago C. Journalism education in Brazil: developments and neglected issues [Internet]. Journalism & Mass Communication Educator. 2017 ; 72( 3): 263-273.[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1177/1077695817719609
  • Source: Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. Unidade: FE

    Subjects: CURRÍCULOS E PROGRAMAS, CURRÍCULO DE ENSINO MÉDIO, FÍSICA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PIETROCOLA, Maurício. Curricular innovation and didactic-pedagogical risk management: teaching modern and contemporary physics in high schools. Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. Tradução . Rotterdam: Sense, 2017. . Disponível em: https://doi.org/10.1007/9789463510417_002. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Pietrocola, M. (2017). Curricular innovation and didactic-pedagogical risk management: teaching modern and contemporary physics in high schools. In Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. Rotterdam: Sense. doi:10.1007/9789463510417_002
    • NLM

      Pietrocola M. Curricular innovation and didactic-pedagogical risk management: teaching modern and contemporary physics in high schools [Internet]. In: Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. Rotterdam: Sense; 2017. [citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/9789463510417_002
    • Vancouver

      Pietrocola M. Curricular innovation and didactic-pedagogical risk management: teaching modern and contemporary physics in high schools [Internet]. In: Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. Rotterdam: Sense; 2017. [citado 2025 out. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/9789463510417_002
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Conference of Education, Research and Innovation (ICERi). Unidade: EERP

    Subjects: SEGURANÇA DO PACIENTE, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, INFORMÁTICA MÉDICA, JOGOS DE COMPUTADOR

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FONSECA, Luciana Mara Monti et al. Development and evaluation of the serious game taking care good: patient safety simulation by computer. 2017, Anais.. Seville: Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo, 2017. Disponível em: https://library.iated.org/view/FONSECA2017DEV. Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Fonseca, L. M. M., Domingues, A. N., Dias, J., Otsuka, J. L., & Zem-Mascarenhas, S. H. (2017). Development and evaluation of the serious game taking care good: patient safety simulation by computer. In Proceedings. Seville: Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://library.iated.org/view/FONSECA2017DEV
    • NLM

      Fonseca LMM, Domingues AN, Dias J, Otsuka JL, Zem-Mascarenhas SH. Development and evaluation of the serious game taking care good: patient safety simulation by computer [Internet]. Proceedings. 2017 ;[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://library.iated.org/view/FONSECA2017DEV
    • Vancouver

      Fonseca LMM, Domingues AN, Dias J, Otsuka JL, Zem-Mascarenhas SH. Development and evaluation of the serious game taking care good: patient safety simulation by computer [Internet]. Proceedings. 2017 ;[citado 2025 out. 27 ] Available from: https://library.iated.org/view/FONSECA2017DEV
  • Unidades: FE, IF

    Subjects: CURRÍCULOS E PROGRAMAS, CURRÍCULO DE ENSINO MÉDIO, CIÊNCIA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. . Rotterdam: Sense. . Acesso em: 27 out. 2025. , 2017
    • APA

      Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. (2017). Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. Rotterdam: Sense.
    • NLM

      Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. 2017 ;[citado 2025 out. 27 ]
    • Vancouver

      Crossing the border of the traditional science curriculum: innovative teaching and learning in basic science education. 2017 ;[citado 2025 out. 27 ]
  • Source: Pathways to collaboration. Unidade: ESALQ

    Subjects: COOPERAÇÃO, CURRÍCULOS E PROGRAMAS, GRADUAÇÃO, UNIVERSIDADE

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARRER, Helaine. Rutgers/USP/OSU Tripartite Graduate Program: a successful partnership based on competence, trust and friendship. Pathways to collaboration. Tradução . Columbia, SC: Os Editores, 2017. . . Acesso em: 27 out. 2025.
    • APA

      Carrer, H. (2017). Rutgers/USP/OSU Tripartite Graduate Program: a successful partnership based on competence, trust and friendship. In Pathways to collaboration. Columbia, SC: Os Editores.
    • NLM

      Carrer H. Rutgers/USP/OSU Tripartite Graduate Program: a successful partnership based on competence, trust and friendship. In: Pathways to collaboration. Columbia, SC: Os Editores; 2017. [citado 2025 out. 27 ]
    • Vancouver

      Carrer H. Rutgers/USP/OSU Tripartite Graduate Program: a successful partnership based on competence, trust and friendship. In: Pathways to collaboration. Columbia, SC: Os Editores; 2017. [citado 2025 out. 27 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2025