Filtros : "FORMAÇÃO DE PROFESSORES" Removidos: "República Checa" "Abreu, Luiz Carlos de" "Indexado no: Index medicus" "FBC" "Tese (Doutorado)" "Education finance, equality, and equity. (Education, equity, economy "Livro de Resumos" "Português" "ECA/FD/FE/FEA/FFLCH/FAU" Limpar

Filtros



Limitar por data


  • Fonte: Journal of Mathematics Teacher Education. Unidade: ICMC

    Assuntos: EDUCAÇÃO MATEMÁTICA, IDENTIDADE DE GÊNERO, FORMAÇÃO DE PROFESSORES

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARROS, Denner Dias e SKOVSMOSE, Ole. LGBTQ+ life conditions: a landscape of investigation in mathematics education. Journal of Mathematics Teacher Education, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s10857-024-09633-7. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Barros, D. D., & Skovsmose, O. (2024). LGBTQ+ life conditions: a landscape of investigation in mathematics education. Journal of Mathematics Teacher Education. doi:10.1007/s10857-024-09633-7
    • NLM

      Barros DD, Skovsmose O. LGBTQ+ life conditions: a landscape of investigation in mathematics education [Internet]. Journal of Mathematics Teacher Education. 2024 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10857-024-09633-7
    • Vancouver

      Barros DD, Skovsmose O. LGBTQ+ life conditions: a landscape of investigation in mathematics education [Internet]. Journal of Mathematics Teacher Education. 2024 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10857-024-09633-7
  • Fonte: Programa Idiomas sem Fronteiras-Francês: reflexões e experiências do ensino e formação de professores no contexto de internacionalização das universidades brasileiras. Unidade: FFLCH

    Assuntos: LÍNGUA FRANCESA, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, ENSINO SUPERIOR, ENSINO DE LÍNGUA ESTRANGEIRA

    Acesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Le Français sur Objectif Universitaire (FOU) dans l'IsF-Français: actions formatives à partir du catalogue de cours. Programa Idiomas sem Fronteiras-Francês: reflexões e experiências do ensino e formação de professores no contexto de internacionalização das universidades brasileiras. Tradução . São Paulo: FFLCH, 2024. . Disponível em: https://biblio.fflch.usp.br/AlbuquerqueCosta_H_3195944_LeFrancaisSurObjectifUniversitaire.pdf. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Le Français sur Objectif Universitaire (FOU) dans l'IsF-Français: actions formatives à partir du catalogue de cours. (2024). Le Français sur Objectif Universitaire (FOU) dans l'IsF-Français: actions formatives à partir du catalogue de cours. In Programa Idiomas sem Fronteiras-Francês: reflexões e experiências do ensino e formação de professores no contexto de internacionalização das universidades brasileiras. São Paulo: FFLCH. Recuperado de https://biblio.fflch.usp.br/AlbuquerqueCosta_H_3195944_LeFrancaisSurObjectifUniversitaire.pdf
    • NLM

      Le Français sur Objectif Universitaire (FOU) dans l'IsF-Français: actions formatives à partir du catalogue de cours [Internet]. In: Programa Idiomas sem Fronteiras-Francês: reflexões e experiências do ensino e formação de professores no contexto de internacionalização das universidades brasileiras. São Paulo: FFLCH; 2024. [citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://biblio.fflch.usp.br/AlbuquerqueCosta_H_3195944_LeFrancaisSurObjectifUniversitaire.pdf
    • Vancouver

      Le Français sur Objectif Universitaire (FOU) dans l'IsF-Français: actions formatives à partir du catalogue de cours [Internet]. In: Programa Idiomas sem Fronteiras-Francês: reflexões e experiências do ensino e formação de professores no contexto de internacionalização das universidades brasileiras. São Paulo: FFLCH; 2024. [citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://biblio.fflch.usp.br/AlbuquerqueCosta_H_3195944_LeFrancaisSurObjectifUniversitaire.pdf
  • Fonte: Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. Nome do evento: International Study Association on Teachers and Teaching - ISATT. Unidade: ESALQ

    Assuntos: EDUCAÇÃO AMBIENTAL, ESCOLAS, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, HORTAS

    Acesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MASSABNI, Vânia Galindo e ROSOLEN, Stefania. The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies. 2023, Anais.. Lecce, IT: Escola Superior de Agricultura Luiz de Queiroz, Universidade de São Paulo, 2023. Disponível em: https://www.isatt.net/conferences/. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Massabni, V. G., & Rosolen, S. (2023). The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies. In Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. Lecce, IT: Escola Superior de Agricultura Luiz de Queiroz, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.isatt.net/conferences/
    • NLM

      Massabni VG, Rosolen S. The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies [Internet]. Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. 2023 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://www.isatt.net/conferences/
    • Vancouver

      Massabni VG, Rosolen S. The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies [Internet]. Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. 2023 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://www.isatt.net/conferences/
  • Unidade: IP

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, DESENVOLVIMENTO EMOCIONAL, RENDIMENTO ESCOLAR, ADOLESCENTES, PSICOLOGIA EDUCACIONAL, DESIGUALDADES SOCIAIS, TECNOLOGIA EDUCACIONAL, PANDEMIAS, COVID-19, AMÉRICA LATINA

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Investigaciones e intervenciones en psicología y educación en tiempos de pandemia en América Latina. . Rosario: UNR Editora. Disponível em: https://doi.org/10.30849/SIP.GTEDinvedpand2022. Acesso em: 12 jul. 2024. , 2022
    • APA

      Investigaciones e intervenciones en psicología y educación en tiempos de pandemia en América Latina. (2022). Investigaciones e intervenciones en psicología y educación en tiempos de pandemia en América Latina. Rosario: UNR Editora. doi:10.30849/SIP.GTEDinvedpand2022
    • NLM

      Investigaciones e intervenciones en psicología y educación en tiempos de pandemia en América Latina [Internet]. 2022 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.30849/SIP.GTEDinvedpand2022
    • Vancouver

      Investigaciones e intervenciones en psicología y educación en tiempos de pandemia en América Latina [Internet]. 2022 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.30849/SIP.GTEDinvedpand2022
  • Fonte: Pôster. Nome do evento: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Quimica - RASBQ. Unidade: IQSC

    Assuntos: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, ESCOLA PÚBLICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROCHA, Ariane Carolina da e SILVA, Patrícia R. da e KASSEBOEHMER, Ana Claudia. Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools. 2022, Anais.. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Rocha, A. C. da, Silva, P. R. da, & Kasseboehmer, A. C. (2022). Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools. In Pôster. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf
    • NLM

      Rocha AC da, Silva PR da, Kasseboehmer AC. Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf
    • Vancouver

      Rocha AC da, Silva PR da, Kasseboehmer AC. Development of an elective discipline: a contribution of scientific divulgation to the demands of public schools [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/794_1647607660.pdf
  • Fonte: FOS e FOU na Universidade de São Paulo: articulação entre formação, ensino e pesquisa. Unidade: FFLCH

    Assuntos: LÍNGUA FRANCESA, APRENDIZAGEM DE LÍNGUA ESTRANGEIRA, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, PRÁTICA DE ENSINO

    Acesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ALBUQUERQUE-COSTA, Heloisa. Le FOS et FOU à l'USP: actions de formation, d'enseignement et de recherche en coopération avec l'Université Lumière Lyon 2 en France. FOS e FOU na Universidade de São Paulo: articulação entre formação, ensino e pesquisa. Tradução . Campinas, SP: Pontes, 2022. . Disponível em: https://biblio.fflch.usp.br/Albuquerque-Costa_H_3124163_LeFosEtFouALUsp.pdf. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Albuquerque-Costa, H. (2022). Le FOS et FOU à l'USP: actions de formation, d'enseignement et de recherche en coopération avec l'Université Lumière Lyon 2 en France. In FOS e FOU na Universidade de São Paulo: articulação entre formação, ensino e pesquisa. Campinas, SP: Pontes. Recuperado de https://biblio.fflch.usp.br/Albuquerque-Costa_H_3124163_LeFosEtFouALUsp.pdf
    • NLM

      Albuquerque-Costa H. Le FOS et FOU à l'USP: actions de formation, d'enseignement et de recherche en coopération avec l'Université Lumière Lyon 2 en France [Internet]. In: FOS e FOU na Universidade de São Paulo: articulação entre formação, ensino e pesquisa. Campinas, SP: Pontes; 2022. [citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://biblio.fflch.usp.br/Albuquerque-Costa_H_3124163_LeFosEtFouALUsp.pdf
    • Vancouver

      Albuquerque-Costa H. Le FOS et FOU à l'USP: actions de formation, d'enseignement et de recherche en coopération avec l'Université Lumière Lyon 2 en France [Internet]. In: FOS e FOU na Universidade de São Paulo: articulação entre formação, ensino e pesquisa. Campinas, SP: Pontes; 2022. [citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://biblio.fflch.usp.br/Albuquerque-Costa_H_3124163_LeFosEtFouALUsp.pdf
  • Fonte: Teaching and Teacher Education. Unidades: IF, FE

    Assunto: FORMAÇÃO DE PROFESSORES

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RABELO, Leandro de Oliveira e MATTOS, Cristiano Rodrigues de e ABIB, Maria Lucia Vital dos Santos. Beginning a teaching career: Contradictions and alienations. Teaching and Teacher Education, v. 119, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103872. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Rabelo, L. de O., Mattos, C. R. de, & Abib, M. L. V. dos S. (2022). Beginning a teaching career: Contradictions and alienations. Teaching and Teacher Education, 119. doi:10.1016/j.tate.2022.103872
    • NLM

      Rabelo L de O, Mattos CR de, Abib MLV dos S. Beginning a teaching career: Contradictions and alienations [Internet]. Teaching and Teacher Education. 2022 ; 119[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103872
    • Vancouver

      Rabelo L de O, Mattos CR de, Abib MLV dos S. Beginning a teaching career: Contradictions and alienations [Internet]. Teaching and Teacher Education. 2022 ; 119[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103872
  • Fonte: Encounters in Theory and History of Education. Unidade: FE

    Assuntos: EDUCAÇÃO, HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, PRÁTICA DE ENSINO, FORMAÇÃO DE PROFESSORES

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VIDAL, Diana Gonçalves. Teachers’ Practices and Teacher Models: Anísio Teixeira and Initial Teacher Training (Rio de Janeiro, 1932–1935). Encounters in Theory and History of Education, v. 23, p. 24-47, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.24908/encounters.v23i0.16152. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Vidal, D. G. (2022). Teachers’ Practices and Teacher Models: Anísio Teixeira and Initial Teacher Training (Rio de Janeiro, 1932–1935). Encounters in Theory and History of Education, 23, 24-47. doi:10.24908/encounters.v23i0.16152
    • NLM

      Vidal DG. Teachers’ Practices and Teacher Models: Anísio Teixeira and Initial Teacher Training (Rio de Janeiro, 1932–1935) [Internet]. Encounters in Theory and History of Education. 2022 ; 23 24-47.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.24908/encounters.v23i0.16152
    • Vancouver

      Vidal DG. Teachers’ Practices and Teacher Models: Anísio Teixeira and Initial Teacher Training (Rio de Janeiro, 1932–1935) [Internet]. Encounters in Theory and History of Education. 2022 ; 23 24-47.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.24908/encounters.v23i0.16152
  • Fonte: Teachers and Teaching: theory and practice. Unidade: FE

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, LÍNGUA INGLESA, ENSINO DE LÍNGUA ESTRANGEIRA, ENSINO E APRENDIZAGEM, DECOLONIALIDADE, JUSTIÇA SOCIAL

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RODRIGUES, Lívia de Araújo Donnini e DUBOC, Ana Paula. Student teachers’ knowledge production processes within socially just educational principles and practices in Brazil. Teachers and Teaching: theory and practice, p. 1-13, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/13540602.2022.2062719. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Rodrigues, L. de A. D., & Duboc, A. P. (2022). Student teachers’ knowledge production processes within socially just educational principles and practices in Brazil. Teachers and Teaching: theory and practice, 1-13. doi:10.1080/13540602.2022.2062719
    • NLM

      Rodrigues L de AD, Duboc AP. Student teachers’ knowledge production processes within socially just educational principles and practices in Brazil [Internet]. Teachers and Teaching: theory and practice. 2022 ; 1-13.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13540602.2022.2062719
    • Vancouver

      Rodrigues L de AD, Duboc AP. Student teachers’ knowledge production processes within socially just educational principles and practices in Brazil [Internet]. Teachers and Teaching: theory and practice. 2022 ; 1-13.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13540602.2022.2062719
  • Fonte: Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Unidade: FFLCH

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, LETRAMENTO, ENSINO DE LÍNGUA ESTRANGEIRA

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DUBOC, Ana Paula e FERRAZ, Daniel de Mello. Language, Literacy, and Education in Times of Crises: ‘Introductory’ Notes. Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Belo Horizonte: Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.1590/1984-6398202118256. Acesso em: 12 jul. 2024. , 2021
    • APA

      Duboc, A. P., & Ferraz, D. de M. (2021). Language, Literacy, and Education in Times of Crises: ‘Introductory’ Notes. Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Belo Horizonte: Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas, Universidade de São Paulo. doi:10.1590/1984-6398202118256
    • NLM

      Duboc AP, Ferraz D de M. Language, Literacy, and Education in Times of Crises: ‘Introductory’ Notes [Internet]. Revista Brasileira de Linguística Aplicada. 2021 ; 21( abr./ju 2021): 295-309.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1984-6398202118256
    • Vancouver

      Duboc AP, Ferraz D de M. Language, Literacy, and Education in Times of Crises: ‘Introductory’ Notes [Internet]. Revista Brasileira de Linguística Aplicada. 2021 ; 21( abr./ju 2021): 295-309.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1984-6398202118256
  • Fonte: Revista Educación Superior y Sociedad. Unidade: FE

    Assuntos: EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA, ENSINO SUPERIOR, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, COVID-19

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PINHEIRO, Viviane Potenza Guimarães e SEIXAS, Beattriz Guedes de. Enseñanza remota de emergencia en la formación inicial del profesorado: retos y posibilidades en el contexto de la pandemia de Covid-19. Revista Educación Superior y Sociedad, v. 33, n. 2, p. 525-553, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.54674/ess.v33i2.470. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Pinheiro, V. P. G., & Seixas, B. G. de. (2021). Enseñanza remota de emergencia en la formación inicial del profesorado: retos y posibilidades en el contexto de la pandemia de Covid-19. Revista Educación Superior y Sociedad, 33( 2), 525-553. doi:10.54674/ess.v33i2.470
    • NLM

      Pinheiro VPG, Seixas BG de. Enseñanza remota de emergencia en la formación inicial del profesorado: retos y posibilidades en el contexto de la pandemia de Covid-19 [Internet]. Revista Educación Superior y Sociedad. 2021 ; 33( 2): 525-553.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.54674/ess.v33i2.470
    • Vancouver

      Pinheiro VPG, Seixas BG de. Enseñanza remota de emergencia en la formación inicial del profesorado: retos y posibilidades en el contexto de la pandemia de Covid-19 [Internet]. Revista Educación Superior y Sociedad. 2021 ; 33( 2): 525-553.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.54674/ess.v33i2.470
  • Fonte: Sport, education and society. Unidade: EEFE

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR, SUBJETIVIDADE, DESEMPENHO DO PROFESSOR, PSICOLOGIA JUNGUIANA, PEDAGOGIA, EDUCAÇÃO COMPARADA

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CORREIA, Walter Roberto. Physical education at school: Work and Teaching Subjectivity within one Brazilian post-Graduate programme. Sport, education and society, v. 26, n. 7, p. 800-811, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/13573322.2021.1907567. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Correia, W. R. (2021). Physical education at school: Work and Teaching Subjectivity within one Brazilian post-Graduate programme. Sport, education and society, 26( 7), 800-811. doi:10.1080/13573322.2021.1907567
    • NLM

      Correia WR. Physical education at school: Work and Teaching Subjectivity within one Brazilian post-Graduate programme [Internet]. Sport, education and society. 2021 ; 26( 7): 800-811.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13573322.2021.1907567
    • Vancouver

      Correia WR. Physical education at school: Work and Teaching Subjectivity within one Brazilian post-Graduate programme [Internet]. Sport, education and society. 2021 ; 26( 7): 800-811.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13573322.2021.1907567
  • Fonte: Science education research in Latin America. Unidade: FE

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, CIÊNCIA

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHO, Anna Maria Pessoa de e VIANNA, Deise Miranda e SASSERON, Lúcia Helena. Studies of the production of innovative: educational materials throught teacher education in Brazil. Science education research in Latin America. Tradução . Leiden,: Brill Sense, 2020. . . Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Carvalho, A. M. P. de, Vianna, D. M., & Sasseron, L. H. (2020). Studies of the production of innovative: educational materials throught teacher education in Brazil. In Science education research in Latin America. Leiden,: Brill Sense.
    • NLM

      Carvalho AMP de, Vianna DM, Sasseron LH. Studies of the production of innovative: educational materials throught teacher education in Brazil. In: Science education research in Latin America. Leiden,: Brill Sense; 2020. [citado 2024 jul. 12 ]
    • Vancouver

      Carvalho AMP de, Vianna DM, Sasseron LH. Studies of the production of innovative: educational materials throught teacher education in Brazil. In: Science education research in Latin America. Leiden,: Brill Sense; 2020. [citado 2024 jul. 12 ]
  • Fonte: The Oxford encyclopedia of qualitative research methods in education. Unidade: FE

    Assuntos: PESQUISA EDUCACIONAL, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, AUTOBIOGRAFIAS

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BUENO, Belmira Oliveira. Biographical approaches in education. The Oxford encyclopedia of qualitative research methods in education. Tradução . Oxford: Oxford Univ Press, 2020. . . Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Bueno, B. O. (2020). Biographical approaches in education. In The Oxford encyclopedia of qualitative research methods in education. Oxford: Oxford Univ Press.
    • NLM

      Bueno BO. Biographical approaches in education. In: The Oxford encyclopedia of qualitative research methods in education. Oxford: Oxford Univ Press; 2020. [citado 2024 jul. 12 ]
    • Vancouver

      Bueno BO. Biographical approaches in education. In: The Oxford encyclopedia of qualitative research methods in education. Oxford: Oxford Univ Press; 2020. [citado 2024 jul. 12 ]
  • Fonte: Journal of Physics: Conference Series. Nome do evento: International Conference on Physics Education (ICPE). Unidades: IF, ENSINO CIÊNCIAS

    Assuntos: CIÊNCIA, FÍSICA, HISTÓRIA DA CIÊNCIA, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, FÍSICA DE PARTÍCULAS, APRENDIZAGEM

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAÚJO, R. e DIAS, V. S. An analysis of the influence of the international masterclasses hands on particle physics on the self-efficacy beliefs of physics teachers. Journal of Physics: Conference Series. Bristol: IOP Publishing. Disponível em: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1512/1/012041. Acesso em: 12 jul. 2024. , 2020
    • APA

      Araújo, R., & Dias, V. S. (2020). An analysis of the influence of the international masterclasses hands on particle physics on the self-efficacy beliefs of physics teachers. Journal of Physics: Conference Series. Bristol: IOP Publishing. doi:10.1088/1742-6596/1512/1/012041
    • NLM

      Araújo R, Dias VS. An analysis of the influence of the international masterclasses hands on particle physics on the self-efficacy beliefs of physics teachers [Internet]. Journal of Physics: Conference Series. 2020 ; 1512[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1512/1/012041
    • Vancouver

      Araújo R, Dias VS. An analysis of the influence of the international masterclasses hands on particle physics on the self-efficacy beliefs of physics teachers [Internet]. Journal of Physics: Conference Series. 2020 ; 1512[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1512/1/012041
  • Fonte: Proceedings. Nome do evento: International Commission on Mathematical Instruction - ICMI. Unidade: IME

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, ESTÁGIOS SUPERVISIONADOS

    PrivadoAcesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      JAHN, Ana Paula e DIAS, David Pires e DRUCK, Iole de Freitas. Mathematics teaching projects: an IME-USP’s collaborative experience in pre and in-service teacher education. 2020, Anais.. Athens: National and Kapodistrian University of Athens, 2020. Disponível em: http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/wp-content/uploads/2020/11/201114-ICMI25Proceedings6.13.2020.pdf. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Jahn, A. P., Dias, D. P., & Druck, I. de F. (2020). Mathematics teaching projects: an IME-USP’s collaborative experience in pre and in-service teacher education. In Proceedings. Athens: National and Kapodistrian University of Athens. Recuperado de http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/wp-content/uploads/2020/11/201114-ICMI25Proceedings6.13.2020.pdf
    • NLM

      Jahn AP, Dias DP, Druck I de F. Mathematics teaching projects: an IME-USP’s collaborative experience in pre and in-service teacher education [Internet]. Proceedings. 2020 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/wp-content/uploads/2020/11/201114-ICMI25Proceedings6.13.2020.pdf
    • Vancouver

      Jahn AP, Dias DP, Druck I de F. Mathematics teaching projects: an IME-USP’s collaborative experience in pre and in-service teacher education [Internet]. Proceedings. 2020 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/wp-content/uploads/2020/11/201114-ICMI25Proceedings6.13.2020.pdf
  • Fonte: Química Nova na Escola. Unidades: IQ, ENSINO CIÊNCIAS

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, ENSINO

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PEREIRA, Thaiara Magro et al. Contribuições do PIBID para a formação inicial de licenciandos em Química: análise de Teses e Dissertações. Química Nova na Escola, v. 42, n. 1, p. 56-67, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.21577/0104-8899.20160189. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Pereira, T. M., Receputi, C. C., Maraglia, P. H., Vogel, M., & Rezende, D. de B. (2020). Contribuições do PIBID para a formação inicial de licenciandos em Química: análise de Teses e Dissertações. Química Nova na Escola, 42( 1), 56-67. doi:10.21577/0104-8899.20160189
    • NLM

      Pereira TM, Receputi CC, Maraglia PH, Vogel M, Rezende D de B. Contribuições do PIBID para a formação inicial de licenciandos em Química: análise de Teses e Dissertações [Internet]. Química Nova na Escola. 2020 ; 42( 1): 56-67.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.21577/0104-8899.20160189
    • Vancouver

      Pereira TM, Receputi CC, Maraglia PH, Vogel M, Rezende D de B. Contribuições do PIBID para a formação inicial de licenciandos em Química: análise de Teses e Dissertações [Internet]. Química Nova na Escola. 2020 ; 42( 1): 56-67.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.21577/0104-8899.20160189
  • Fonte: Gamtamokslinis ugdymas [Natural Science Education]. Unidade: FE

    Assuntos: FÍSICA, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, ESTÁGIOS SUPERVISIONADOS, MÉTODOS DE ENSINO

    Versão PublicadaAcesso à fonteAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RODRIGUES, Micaías Andrade e ARROIO, Agnaldo. Lesson study in pre-service physics teachers’ education: a case in Brazil. Gamtamokslinis ugdymas [Natural Science Education], v. 17, n. 2, p. 139-152, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.48127/gu-nse/20.17.139. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Rodrigues, M. A., & Arroio, A. (2020). Lesson study in pre-service physics teachers’ education: a case in Brazil. Gamtamokslinis ugdymas [Natural Science Education], 17( 2), 139-152. doi:10.48127/gu-nse/20.17.139
    • NLM

      Rodrigues MA, Arroio A. Lesson study in pre-service physics teachers’ education: a case in Brazil [Internet]. Gamtamokslinis ugdymas [Natural Science Education]. 2020 ; 17( 2): 139-152.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.48127/gu-nse/20.17.139
    • Vancouver

      Rodrigues MA, Arroio A. Lesson study in pre-service physics teachers’ education: a case in Brazil [Internet]. Gamtamokslinis ugdymas [Natural Science Education]. 2020 ; 17( 2): 139-152.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.48127/gu-nse/20.17.139
  • Fonte: Education Sciences. Unidade: IQ

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, QUÍMICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GOES, Luciane Fernandes de e FERNANDEZ, Carmen e EILKS, Ingo. The development of pedagogical content knowledge about teaching redox reactions in german chemistry teacher education. Education Sciences, v. 10, p. 1-23 art. 170, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3390/educsci10070170. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Goes, L. F. de, Fernandez, C., & Eilks, I. (2020). The development of pedagogical content knowledge about teaching redox reactions in german chemistry teacher education. Education Sciences, 10, 1-23 art. 170. doi:10.3390/educsci10070170
    • NLM

      Goes LF de, Fernandez C, Eilks I. The development of pedagogical content knowledge about teaching redox reactions in german chemistry teacher education [Internet]. Education Sciences. 2020 ; 10 1-23 art. 170.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.3390/educsci10070170
    • Vancouver

      Goes LF de, Fernandez C, Eilks I. The development of pedagogical content knowledge about teaching redox reactions in german chemistry teacher education [Internet]. Education Sciences. 2020 ; 10 1-23 art. 170.[citado 2024 jul. 12 ] Available from: https://doi.org/10.3390/educsci10070170
  • Fonte: Resumos. Nome do evento: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Química/SBQ. Unidade: IQ

    Assuntos: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, QUÍMICA, ENSINO

    Acesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CASTRO, Pablo Micael Araújo et al. Brazilian in-service chemistry teachers’ misconceptions concerning chemical kinetics. 2019, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Química/SBQ, 2019. Disponível em: http://www.sbq.org.br/42ra/anexos/42RASBQ_programa_e_resumos.pdf. Acesso em: 12 jul. 2024.
    • APA

      Castro, P. M. A., Goes, L. F. de, Vairolette, L., Fernandez, C., & Agostinho, S. M. L. (2019). Brazilian in-service chemistry teachers’ misconceptions concerning chemical kinetics. In Resumos. São Paulo: Sociedade Brasileira de Química/SBQ. Recuperado de http://www.sbq.org.br/42ra/anexos/42RASBQ_programa_e_resumos.pdf
    • NLM

      Castro PMA, Goes LF de, Vairolette L, Fernandez C, Agostinho SML. Brazilian in-service chemistry teachers’ misconceptions concerning chemical kinetics [Internet]. Resumos. 2019 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: http://www.sbq.org.br/42ra/anexos/42RASBQ_programa_e_resumos.pdf
    • Vancouver

      Castro PMA, Goes LF de, Vairolette L, Fernandez C, Agostinho SML. Brazilian in-service chemistry teachers’ misconceptions concerning chemical kinetics [Internet]. Resumos. 2019 ;[citado 2024 jul. 12 ] Available from: http://www.sbq.org.br/42ra/anexos/42RASBQ_programa_e_resumos.pdf

Biblioteca Digital de Produção Intelectual da Universidade de São Paulo     2012 - 2024