Filtros : "Inglês" "ENSINO CIÊNCIAS" Removido: "2021" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Science & Education. Unidades: IF, ENSINO CIÊNCIAS

    Assunto: EDUCAÇÃO

    Versão PublicadaDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LOPEZ, Felipe Sanches e MATTOS, Cristiano Rodrigues de. Science Education in the USA During the Cold War. Science & Education, 2024Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/51e23284-c1db-4976-a5d1-3af8a1d261ab/s11191-024-00502-6.pdf. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Lopez, F. S., & Mattos, C. R. de. (2024). Science Education in the USA During the Cold War. Science & Education. doi:10.1007/s11191-024-00502-6
    • NLM

      Lopez FS, Mattos CR de. Science Education in the USA During the Cold War [Internet]. Science & Education. 2024 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/51e23284-c1db-4976-a5d1-3af8a1d261ab/s11191-024-00502-6.pdf
    • Vancouver

      Lopez FS, Mattos CR de. Science Education in the USA During the Cold War [Internet]. Science & Education. 2024 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/51e23284-c1db-4976-a5d1-3af8a1d261ab/s11191-024-00502-6.pdf
  • Source: Revista Electronica de Ensenanza de las Ciencias. Unidades: IQSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, TECNOLOGIA DA INFORMAÇÃO, ENSINO, EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SILVA, Guilherme Balestiero da e BARRO, Mario Roberto e QUEIROZ, Salete Linhares. Uso de blogs na promoção de reflexão crítica de licenciandos em química. Revista Electronica de Ensenanza de las Ciencias, v. 23, p. 19-39, 2024Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/e368e0f9-bd5e-43ad-b3c8-fbb03292ede0/P21434.pdf. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Silva, G. B. da, Barro, M. R., & Queiroz, S. L. (2024). Uso de blogs na promoção de reflexão crítica de licenciandos em química. Revista Electronica de Ensenanza de las Ciencias, 23, 19-39. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/e368e0f9-bd5e-43ad-b3c8-fbb03292ede0/P21434.pdf
    • NLM

      Silva GB da, Barro MR, Queiroz SL. Uso de blogs na promoção de reflexão crítica de licenciandos em química [Internet]. Revista Electronica de Ensenanza de las Ciencias. 2024 ;23 19-39.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/e368e0f9-bd5e-43ad-b3c8-fbb03292ede0/P21434.pdf
    • Vancouver

      Silva GB da, Barro MR, Queiroz SL. Uso de blogs na promoção de reflexão crítica de licenciandos em química [Internet]. Revista Electronica de Ensenanza de las Ciencias. 2024 ;23 19-39.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/e368e0f9-bd5e-43ad-b3c8-fbb03292ede0/P21434.pdf
  • Source: Knowledge. Unidades: EACH, ENSINO CIÊNCIAS

    Assunto: ENSINO SUPERIOR

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CORREIA, Paulo Rogerio Miranda et al. Uncovering challenges and pitfalls in identifying threshold concepts: a comprehensive review. Knowledge, v. 4, n. Ja 2024, p. 27-50, 2024Tradução . . Disponível em: http://dx.doi.org/10.3390/knowledge4010002. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Correia, P. R. M., Soida, I. A. I., Souza, I. de, & Lima, M. C. (2024). Uncovering challenges and pitfalls in identifying threshold concepts: a comprehensive review. Knowledge, 4( Ja 2024), 27-50. doi:10.3390/knowledge4010002
    • NLM

      Correia PRM, Soida IAI, Souza I de, Lima MC. Uncovering challenges and pitfalls in identifying threshold concepts: a comprehensive review [Internet]. Knowledge. 2024 ; 4( Ja 2024): 27-50.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://dx.doi.org/10.3390/knowledge4010002
    • Vancouver

      Correia PRM, Soida IAI, Souza I de, Lima MC. Uncovering challenges and pitfalls in identifying threshold concepts: a comprehensive review [Internet]. Knowledge. 2024 ; 4( Ja 2024): 27-50.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://dx.doi.org/10.3390/knowledge4010002
  • Source: Knowledge and Management of Aquatic Ecosystems. Unidades: IB, ENSINO CIÊNCIAS, IQ

    Subjects: PLÁSTICOS, POLUIÇÃO, DIPTERA, ECOSSISTEMAS DE ÁGUA DOCE

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      HALLAI, Luana de O et al. Understanding the microplastic pollution impact on Chironomus sancticaroli larvae development and emergence. Knowledge and Management of Aquatic Ecosystems, v. 425, n. 12, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1051/kmae/2024010. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Hallai, L. de O., Borges, B. R., Pompêo, M., & Queiroz, L. G. (2024). Understanding the microplastic pollution impact on Chironomus sancticaroli larvae development and emergence. Knowledge and Management of Aquatic Ecosystems, 425( 12). doi:10.1051/kmae/2024010
    • NLM

      Hallai L de O, Borges BR, Pompêo M, Queiroz LG. Understanding the microplastic pollution impact on Chironomus sancticaroli larvae development and emergence [Internet]. Knowledge and Management of Aquatic Ecosystems. 2024 ; 425( 12):[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1051/kmae/2024010
    • Vancouver

      Hallai L de O, Borges BR, Pompêo M, Queiroz LG. Understanding the microplastic pollution impact on Chironomus sancticaroli larvae development and emergence [Internet]. Knowledge and Management of Aquatic Ecosystems. 2024 ; 425( 12):[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1051/kmae/2024010
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidades: IQSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: AMIDAS, CARBOIDRATOS, ALIMENTOS, ESTUDANTES

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MATOS, Ricardo et al. Teaching about Chemistry Related to Food through the Interrupted Case Study Method. Journal of Chemical Education, v. 101, n. 3, p. 1361–1366, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c00886. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Matos, R., Lima, M. S. de, Silva, G. B. da, & Queiroz, S. L. (2024). Teaching about Chemistry Related to Food through the Interrupted Case Study Method. Journal of Chemical Education, 101( 3), 1361–1366. doi:10.1021/acs.jchemed.3c00886
    • NLM

      Matos R, Lima MS de, Silva GB da, Queiroz SL. Teaching about Chemistry Related to Food through the Interrupted Case Study Method [Internet]. Journal of Chemical Education. 2024 ;101( 3): 1361–1366.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c00886
    • Vancouver

      Matos R, Lima MS de, Silva GB da, Queiroz SL. Teaching about Chemistry Related to Food through the Interrupted Case Study Method [Internet]. Journal of Chemical Education. 2024 ;101( 3): 1361–1366.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c00886
  • Source: Knowledge Management & E-Learning. Unidades: EACH, ENSINO CIÊNCIAS

    Assunto: CONHECIMENTO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CORREIA, Paulo Rogerio Miranda e KINCHIN, Ian M. e CONCEIÇÃO, Adriano Nardi. Using concept maps to surf semantic waves in the pursuit of powerful knowledge structures. Knowledge Management & E-Learning, v. 15, n. 3, p. 381–391, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.34105/j.kmel.2023.15.022. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Correia, P. R. M., Kinchin, I. M., & Conceição, A. N. (2023). Using concept maps to surf semantic waves in the pursuit of powerful knowledge structures. Knowledge Management & E-Learning, 15( 3), 381–391. doi:10.34105/j.kmel.2023.15.022
    • NLM

      Correia PRM, Kinchin IM, Conceição AN. Using concept maps to surf semantic waves in the pursuit of powerful knowledge structures [Internet]. Knowledge Management & E-Learning. 2023 ; 15( 3): 381–391.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.34105/j.kmel.2023.15.022
    • Vancouver

      Correia PRM, Kinchin IM, Conceição AN. Using concept maps to surf semantic waves in the pursuit of powerful knowledge structures [Internet]. Knowledge Management & E-Learning. 2023 ; 15( 3): 381–391.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.34105/j.kmel.2023.15.022
  • Source: Journal of College Science Teaching. Unidades: IQSC, INTER IFSC/IQSC/ICMC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: ENSINO SUPERIOR, QUÍMICA, ESTUDO DE CASO, ARGUMENTAÇÃO

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      QUEIROZ, Salete Linhares e LIMA, Mikeas Silva de e SANTOS, Douglas Gomes Lima dos. Use of interrupted case studies to promote argumentation in chemistry. Journal of College Science Teaching, v. 52, n. 4, p. 3-8, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/0047231X.2023.12290626. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Queiroz, S. L., Lima, M. S. de, & Santos, D. G. L. dos. (2023). Use of interrupted case studies to promote argumentation in chemistry. Journal of College Science Teaching, 52( 4), 3-8. doi:10.1080/0047231X.2023.12290626
    • NLM

      Queiroz SL, Lima MS de, Santos DGL dos. Use of interrupted case studies to promote argumentation in chemistry [Internet]. Journal of College Science Teaching. 2023 ; 52( 4): 3-8.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0047231X.2023.12290626
    • Vancouver

      Queiroz SL, Lima MS de, Santos DGL dos. Use of interrupted case studies to promote argumentation in chemistry [Internet]. Journal of College Science Teaching. 2023 ; 52( 4): 3-8.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0047231X.2023.12290626
  • Source: Cretaceous Research. Unidades: FFCLRP, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: MAMÍFEROS AQUÁTICOS, ANURA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FREITAS, Rodrigo Castilho et al. A microvertebrate assemblage from the Adamantina Formation (Bauru Group, Upper Cretaceous) in São Paulo State, Brazil. Cretaceous Research, v. 150, p. 1-19, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.cretres.2023.105589. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Freitas, R. C., Batezelli, A., Muniz, F. P., Ribeiro, D. C., Ruiz, J. V., Alves, Y. M., et al. (2023). A microvertebrate assemblage from the Adamantina Formation (Bauru Group, Upper Cretaceous) in São Paulo State, Brazil. Cretaceous Research, 150, 1-19. doi:10.1016/j.cretres.2023.105589
    • NLM

      Freitas RC, Batezelli A, Muniz FP, Ribeiro DC, Ruiz JV, Alves YM, Geroto C, Castro MC de, Barbosa GG, Langer MC, Montefeltro FC. A microvertebrate assemblage from the Adamantina Formation (Bauru Group, Upper Cretaceous) in São Paulo State, Brazil [Internet]. Cretaceous Research. 2023 ; 150 1-19.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.cretres.2023.105589
    • Vancouver

      Freitas RC, Batezelli A, Muniz FP, Ribeiro DC, Ruiz JV, Alves YM, Geroto C, Castro MC de, Barbosa GG, Langer MC, Montefeltro FC. A microvertebrate assemblage from the Adamantina Formation (Bauru Group, Upper Cretaceous) in São Paulo State, Brazil [Internet]. Cretaceous Research. 2023 ; 150 1-19.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.cretres.2023.105589
  • Source: Chemical Education in Point of View. Unidades: IQ, RUSP, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: ENSINO, QUÍMICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARCONDES, Maria Eunice Ribeiro et al. Manifestações verbais de professores e pesquisadores em processo de reflexão orientada para produção de materiais CTSA. Chemical Education in Point of View, v. 7, p. 1-27, 2023Tradução . . Disponível em: https://revistas.unila.edu.br/eqpv/article/view/3269/3478. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Marcondes, M. E. R., Souza, F. L. de, Santos Junior, J. B. dos, Akahoshi, L. H., & Pereira, T. I. A. (2023). Manifestações verbais de professores e pesquisadores em processo de reflexão orientada para produção de materiais CTSA. Chemical Education in Point of View, 7, 1-27. Recuperado de https://revistas.unila.edu.br/eqpv/article/view/3269/3478
    • NLM

      Marcondes MER, Souza FL de, Santos Junior JB dos, Akahoshi LH, Pereira TIA. Manifestações verbais de professores e pesquisadores em processo de reflexão orientada para produção de materiais CTSA [Internet]. Chemical Education in Point of View. 2023 ; 7 1-27.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://revistas.unila.edu.br/eqpv/article/view/3269/3478
    • Vancouver

      Marcondes MER, Souza FL de, Santos Junior JB dos, Akahoshi LH, Pereira TIA. Manifestações verbais de professores e pesquisadores em processo de reflexão orientada para produção de materiais CTSA [Internet]. Chemical Education in Point of View. 2023 ; 7 1-27.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://revistas.unila.edu.br/eqpv/article/view/3269/3478
  • Source: Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research. Unidades: IQSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: COVID-19, MUSEUS, EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOTÉRIO, Carolina e SANTOS, Adriele Ribeiro dos e QUEIROZ, Salete Linhares. Teaching controversial socio-scientific issues in online exhibits of science museums: Covid-19 on the scene. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, v. 5, p. 1, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1186/s43031-022-00069-8. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Sotério, C., Santos, A. R. dos, & Queiroz, S. L. (2023). Teaching controversial socio-scientific issues in online exhibits of science museums: Covid-19 on the scene. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 5, 1. doi:10.1186/s43031-022-00069-8
    • NLM

      Sotério C, Santos AR dos, Queiroz SL. Teaching controversial socio-scientific issues in online exhibits of science museums: Covid-19 on the scene [Internet]. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research. 2023 ; 5 1.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s43031-022-00069-8
    • Vancouver

      Sotério C, Santos AR dos, Queiroz SL. Teaching controversial socio-scientific issues in online exhibits of science museums: Covid-19 on the scene [Internet]. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research. 2023 ; 5 1.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s43031-022-00069-8
  • Source: Science Education. Unidades: IB, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: MUSEUS DE CIÊNCIA E TECNOLOGIA, INTERAÇÃO CULTURAL, BIOCIÊNCIAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OLIVEIRA, Bianca Hipólito de e BIZERRA, Alessandra. Social participation in science museums: a concept under construction. Science Education, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/sce.21829. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Oliveira, B. H. de, & Bizerra, A. (2023). Social participation in science museums: a concept under construction. Science Education. doi:10.1002/sce.21829
    • NLM

      Oliveira BH de, Bizerra A. Social participation in science museums: a concept under construction [Internet]. Science Education. 2023 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1002/sce.21829
    • Vancouver

      Oliveira BH de, Bizerra A. Social participation in science museums: a concept under construction [Internet]. Science Education. 2023 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1002/sce.21829
  • Source: Journal of Pineal Research. Unidades: IB, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: MEDULA ÓSSEA, BAÇO, MELATONINA, GLÂNDULA PINEAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CÓRDOBA‐MORENO, Marlina O et al. IL‐10‐induced STAT3/NF‐κB crosstalk modulates pineal and extra‐pineal melatonin synthesis. Journal of Pineal Research, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1111/jpi.12923. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Córdoba‐Moreno, M. O., Santos, G. C., Muxel, S. M., Silva, D. dos S., Quiles, C. L., Sousa, K. D. S., et al. (2023). IL‐10‐induced STAT3/NF‐κB crosstalk modulates pineal and extra‐pineal melatonin synthesis. Journal of Pineal Research. doi:10.1111/jpi.12923
    • NLM

      Córdoba‐Moreno MO, Santos GC, Muxel SM, Silva D dos S, Quiles CL, Sousa KDS, Markus RP, Fernandes PACM. IL‐10‐induced STAT3/NF‐κB crosstalk modulates pineal and extra‐pineal melatonin synthesis [Internet]. Journal of Pineal Research. 2023 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1111/jpi.12923
    • Vancouver

      Córdoba‐Moreno MO, Santos GC, Muxel SM, Silva D dos S, Quiles CL, Sousa KDS, Markus RP, Fernandes PACM. IL‐10‐induced STAT3/NF‐κB crosstalk modulates pineal and extra‐pineal melatonin synthesis [Internet]. Journal of Pineal Research. 2023 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1111/jpi.12923
  • Source: Anais. Conference titles: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Química/RASBQ. Unidades: IQ, ENSINO CIÊNCIAS

    Assunto: CIDADANIA

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      AGUIAR, Carlos Eduardo Pereira e MARCONDES, Maria Eunice Ribeiro. The concepts of citizenship and competence: a comparison between BNCC and the Amazonian educational documents. 2023, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Química/SBQ, 2023. Disponível em: https://www.sbq.org.br/46ra/anexos/anais-46rasbq.pdf. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Aguiar, C. E. P., & Marcondes, M. E. R. (2023). The concepts of citizenship and competence: a comparison between BNCC and the Amazonian educational documents. In Anais. São Paulo: Sociedade Brasileira de Química/SBQ. Recuperado de https://www.sbq.org.br/46ra/anexos/anais-46rasbq.pdf
    • NLM

      Aguiar CEP, Marcondes MER. The concepts of citizenship and competence: a comparison between BNCC and the Amazonian educational documents [Internet]. Anais. 2023 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://www.sbq.org.br/46ra/anexos/anais-46rasbq.pdf
    • Vancouver

      Aguiar CEP, Marcondes MER. The concepts of citizenship and competence: a comparison between BNCC and the Amazonian educational documents [Internet]. Anais. 2023 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://www.sbq.org.br/46ra/anexos/anais-46rasbq.pdf
  • Source: Science and Education. Unidades: IF, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: FÍSICA, CIÊNCIA, POLÍTICA EDUCACIONAL, DISCURSO DO SUJEITO COLETIVO

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MATTOS, Cristiano Rodrigues de et al. The Public Discussion on Flat Earth Movement. Science and Education, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s11191-022-00321-7. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Mattos, C. R. de, Lopez, F. S., Ortega, J. L. N. A., & Rodrigues, A. (2022). The Public Discussion on Flat Earth Movement. Science and Education. doi:10.1007/s11191-022-00321-7
    • NLM

      Mattos CR de, Lopez FS, Ortega JLNA, Rodrigues A. The Public Discussion on Flat Earth Movement [Internet]. Science and Education. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11191-022-00321-7
    • Vancouver

      Mattos CR de, Lopez FS, Ortega JLNA, Rodrigues A. The Public Discussion on Flat Earth Movement [Internet]. Science and Education. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11191-022-00321-7
  • Source: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Unidades: IQSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Assunto: QUÍMICA

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de et al. Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks. Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Tradução . Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. p. 272. Disponível em: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Lima, M. S. de, Sotério, C., Larine, H. M., & Queiroz, S. L. (2022). Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks. In Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty (p. 272). Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • NLM

      Lima MS de, Sotério C, Larine HM, Queiroz SL. Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • Vancouver

      Lima MS de, Sotério C, Larine HM, Queiroz SL. Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
  • Source: Full Conference Program. Conference titles: Biennial IHPST Conference. Unidades: IFSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: FÍSICA DE PARTÍCULAS, FÍSICA, HISTÓRIA DA CIÊNCIA, CIÊNCIA

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LICIO, José Guilherme e SILVA, Cibelle Celestino. Gods and quarks: a rhetorical approach to particle physics. 2022, Anais.. Calgary: International History, Philosophy, and Science Teaching Group - IHPST, 2022. Disponível em: https://docs.google.com/document/d/1-2UpImgWKCEP4DQp8ZAWgNrdbunmco_j/edit?usp=sharing&ouid=110327605354511932405&rtpof=true&sd=true. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Licio, J. G., & Silva, C. C. (2022). Gods and quarks: a rhetorical approach to particle physics. In Full Conference Program. Calgary: International History, Philosophy, and Science Teaching Group - IHPST. Recuperado de https://docs.google.com/document/d/1-2UpImgWKCEP4DQp8ZAWgNrdbunmco_j/edit?usp=sharing&ouid=110327605354511932405&rtpof=true&sd=true
    • NLM

      Licio JG, Silva CC. Gods and quarks: a rhetorical approach to particle physics [Internet]. Full Conference Program. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://docs.google.com/document/d/1-2UpImgWKCEP4DQp8ZAWgNrdbunmco_j/edit?usp=sharing&ouid=110327605354511932405&rtpof=true&sd=true
    • Vancouver

      Licio JG, Silva CC. Gods and quarks: a rhetorical approach to particle physics [Internet]. Full Conference Program. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://docs.google.com/document/d/1-2UpImgWKCEP4DQp8ZAWgNrdbunmco_j/edit?usp=sharing&ouid=110327605354511932405&rtpof=true&sd=true
  • Source: Abstract. Conference titles: International Organization for Science and Technology Education/IOSTE. Unidades: IQ, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: REPRESENTAÇÕES SOCIAIS, INTERAÇÃO QUÍMICA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MAXIMIANO, Flavio Antonio e ZAMBELLI, Maria Helena. An application of the Central Nucleus Theory on essential concepts associated with intermolecular interactions. 2022, Anais.. Recife: Associação Brasileira de Ensino de Biologia/SBEnBio, 2022. Disponível em: https://www.ioste2022.com/program-definitive-final-v2.pdf. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Maximiano, F. A., & Zambelli, M. H. (2022). An application of the Central Nucleus Theory on essential concepts associated with intermolecular interactions. In Abstract. Recife: Associação Brasileira de Ensino de Biologia/SBEnBio. Recuperado de https://www.ioste2022.com/program-definitive-final-v2.pdf
    • NLM

      Maximiano FA, Zambelli MH. An application of the Central Nucleus Theory on essential concepts associated with intermolecular interactions [Internet]. Abstract. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://www.ioste2022.com/program-definitive-final-v2.pdf
    • Vancouver

      Maximiano FA, Zambelli MH. An application of the Central Nucleus Theory on essential concepts associated with intermolecular interactions [Internet]. Abstract. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://www.ioste2022.com/program-definitive-final-v2.pdf
  • Source: International Journal of Science Education. Unidades: IF, BIOINFORMÁTICA, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: FÍSICA, CIÊNCIA, ENSINO SUPERIOR, PESQUISA CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GALVÃO, Dindara S. et al. Women in science: a brazilian experience through immersive narratives in 360° videos. International Journal of Science Education, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2076293. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Galvão, D. S., Biazzi, R. B., Morais, G. C. de, & Miranda, C. R. (2022). Women in science: a brazilian experience through immersive narratives in 360° videos. International Journal of Science Education. doi:10.1080/21548455.2022.2076293
    • NLM

      Galvão DS, Biazzi RB, Morais GC de, Miranda CR. Women in science: a brazilian experience through immersive narratives in 360° videos [Internet]. International Journal of Science Education. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2076293
    • Vancouver

      Galvão DS, Biazzi RB, Morais GC de, Miranda CR. Women in science: a brazilian experience through immersive narratives in 360° videos [Internet]. International Journal of Science Education. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2076293
  • Source: Journal of Biomedical Materials Research. Part A. Unidades: FFCLRP, FMRP, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: APATITA, CÁLCIO, NANOPARTÍCULAS, ESTRÔNCIO, OSTEOBLASTO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOMAZELA, Larissa et al. Fabrication and characterization of a bioactive polymethylmethacrylate-based porous cement loaded with strontium/calcium apatite nanoparticles. Journal of Biomedical Materials Research. Part A, v. 110, n. 4, p. 812-826, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/jbm.a.37330. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Tomazela, L., Cruz, M. A. E., Nascimento, L. A. do, Fagundes, C. C., Veiga, M. A. M. S. da, Zamarioli, A., et al. (2022). Fabrication and characterization of a bioactive polymethylmethacrylate-based porous cement loaded with strontium/calcium apatite nanoparticles. Journal of Biomedical Materials Research. Part A, 110( 4), 812-826. doi:10.1002/jbm.a.37330
    • NLM

      Tomazela L, Cruz MAE, Nascimento LA do, Fagundes CC, Veiga MAMS da, Zamarioli A, Bottini M, Ciancaglini P, Brassesco MS, Engel EE, Ramos AP. Fabrication and characterization of a bioactive polymethylmethacrylate-based porous cement loaded with strontium/calcium apatite nanoparticles [Internet]. Journal of Biomedical Materials Research. Part A. 2022 ; 110( 4): 812-826.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1002/jbm.a.37330
    • Vancouver

      Tomazela L, Cruz MAE, Nascimento LA do, Fagundes CC, Veiga MAMS da, Zamarioli A, Bottini M, Ciancaglini P, Brassesco MS, Engel EE, Ramos AP. Fabrication and characterization of a bioactive polymethylmethacrylate-based porous cement loaded with strontium/calcium apatite nanoparticles [Internet]. Journal of Biomedical Materials Research. Part A. 2022 ; 110( 4): 812-826.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1002/jbm.a.37330
  • Source: ICERI proceedings. Conference titles: International Conference of Education, Research and Innovation - ICERI. Unidades: IFSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM, FÍSICA (ESTUDO E ENSINO), ENSINO E APRENDIZAGEM, ENSINO MÉDIO, MÉTODOS DE ENSINO, CONSERVAÇÃO DE ENERGIA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARROS, Marcelo Alves et al. Retrieval-based learning as a strategy to promote students' conceptual learning about the principle of conservation of energy by transcoding of an artistic sign into a scientific concept. 2022, Anais.. Valencia: International Association of Technology, Education and Development - IATED, 2022. Disponível em: https://doi.org/10.21125/iceri.2022.0715. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Barros, M. A., Laburú, C. E., Santos, Y. B., & Ribeiro, J. P. (2022). Retrieval-based learning as a strategy to promote students' conceptual learning about the principle of conservation of energy by transcoding of an artistic sign into a scientific concept. In ICERI proceedings. Valencia: International Association of Technology, Education and Development - IATED. doi:10.21125/iceri.2022.0715
    • NLM

      Barros MA, Laburú CE, Santos YB, Ribeiro JP. Retrieval-based learning as a strategy to promote students' conceptual learning about the principle of conservation of energy by transcoding of an artistic sign into a scientific concept [Internet]. ICERI proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.21125/iceri.2022.0715
    • Vancouver

      Barros MA, Laburú CE, Santos YB, Ribeiro JP. Retrieval-based learning as a strategy to promote students' conceptual learning about the principle of conservation of energy by transcoding of an artistic sign into a scientific concept [Internet]. ICERI proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.21125/iceri.2022.0715

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024