A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
MORAES, Leonardo Mauro Pereira e FERREIRA, Felippe Pires e CORDEIRO, Robson Leonardo Ferreira. Modeling and analyzing social networks of games. Expert Systems with Applications, v. 261, p. 1-26, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2024.125449. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Moraes, L. M. P., Ferreira, F. P., & Cordeiro, R. L. F. (2025). Modeling and analyzing social networks of games. Expert Systems with Applications, 261, 1-26. doi:10.1016/j.eswa.2024.125449
NLM
Moraes LMP, Ferreira FP, Cordeiro RLF. Modeling and analyzing social networks of games [Internet]. Expert Systems with Applications. 2025 ; 261 1-26.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2024.125449
Vancouver
Moraes LMP, Ferreira FP, Cordeiro RLF. Modeling and analyzing social networks of games [Internet]. Expert Systems with Applications. 2025 ; 261 1-26.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2024.125449
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
MALPARTIDA, Katherin Felipa Carhuaz e RODRIGUES, Kamila Rios da Hora. Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum. Journal on Interactive Systems, v. 16, n. 1, p. 148-162, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4492. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Malpartida, K. F. C., & Rodrigues, K. R. da H. (2025). Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum. Journal on Interactive Systems, 16( 1), 148-162. doi:10.5753/jis.2025.4492
NLM
Malpartida KFC, Rodrigues KR da H. Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 148-162.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4492
Vancouver
Malpartida KFC, Rodrigues KR da H. Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 148-162.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4492
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
SILVA, Laíza Ribeiro et al. Effects of a collaborative gamification on learning and engagement of children with Autism. Universal Access in the Information Society, v. 24, p. 911-932, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s10209-024-01119-w. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Silva, L. R., Toda, A. M., Challco, G. C., Elias, N. C., Pinto, I. I. B. S., & Isotani, S. (2025). Effects of a collaborative gamification on learning and engagement of children with Autism. Universal Access in the Information Society, 24, 911-932. doi:10.1007/s10209-024-01119-w
NLM
Silva LR, Toda AM, Challco GC, Elias NC, Pinto IIBS, Isotani S. Effects of a collaborative gamification on learning and engagement of children with Autism [Internet]. Universal Access in the Information Society. 2025 ; 24 911-932.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10209-024-01119-w
Vancouver
Silva LR, Toda AM, Challco GC, Elias NC, Pinto IIBS, Isotani S. Effects of a collaborative gamification on learning and engagement of children with Autism [Internet]. Universal Access in the Information Society. 2025 ; 24 911-932.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10209-024-01119-w
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
GALVÃO, Vinícius Ferreira et al. A framework to support the development of empathetic games. Journal on Interactive Systems, v. 16, n. 1, p. 25-53, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4100. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Galvão, V. F., Maciel, C., Nunes, E. P. dos S., & Rodrigues, K. R. da H. (2025). A framework to support the development of empathetic games. Journal on Interactive Systems, 16( 1), 25-53. doi:10.5753/jis.2025.4100
NLM
Galvão VF, Maciel C, Nunes EP dos S, Rodrigues KR da H. A framework to support the development of empathetic games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 25-53.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4100
Vancouver
Galvão VF, Maciel C, Nunes EP dos S, Rodrigues KR da H. A framework to support the development of empathetic games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 25-53.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4100
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
SILVA, Laíza Ribeiro et al. Efects of a collaborative gamifcation on learning and engagement of children with autism. Universal Access in the Information Society, v. 24, p. 911-932, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s10209-024-01119-w. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Silva, L. R., Toda, A. M., Challco, G. C., Elias, N. C., Pinto, I. I. B. S., & Isotani, S. (2025). Efects of a collaborative gamifcation on learning and engagement of children with autism. Universal Access in the Information Society, 24, 911-932. doi:10.1007/s10209-024-01119-w
NLM
Silva LR, Toda AM, Challco GC, Elias NC, Pinto IIBS, Isotani S. Efects of a collaborative gamifcation on learning and engagement of children with autism [Internet]. Universal Access in the Information Society. 2025 ; 24 911-932.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10209-024-01119-w
Vancouver
Silva LR, Toda AM, Challco GC, Elias NC, Pinto IIBS, Isotani S. Efects of a collaborative gamifcation on learning and engagement of children with autism [Internet]. Universal Access in the Information Society. 2025 ; 24 911-932.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10209-024-01119-w
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
ALMEIDA, Rogério de et al. RPG, games e bordado [Depoimento a Carolina Borin]: laboratório da USP busca novas formas de trabalhar a arte na educação : Lab_arte, da Faculdade de Educação da USP, completou 20 anos como espaço de experimentação e oficinas que funcionam como laboratório aberto para pesquisas sobre arte e educação. Jornal da USP. São Paulo, SP: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://jornal.usp.br/universidade/rpg-games-e-bordado-laboratorio-da-usp-busca-novas-formas-de-trabalhar-a-arte-na-educacao/. Acesso em: 19 abr. 2025. , 2025
APA
Almeida, R. de, Bresio, S. da P., SALVI, S. O. P. H. Í. A., SOUZA, C. H. R. I. S. T. I. A. N. E. P. E. R. E. I. R. A. D. E., SCHISSATO, S. A. R. A. H. H. E. L. E. N. A., & Matos, C. (2025). RPG, games e bordado [Depoimento a Carolina Borin]: laboratório da USP busca novas formas de trabalhar a arte na educação : Lab_arte, da Faculdade de Educação da USP, completou 20 anos como espaço de experimentação e oficinas que funcionam como laboratório aberto para pesquisas sobre arte e educação. Jornal da USP. São Paulo, SP: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://jornal.usp.br/universidade/rpg-games-e-bordado-laboratorio-da-usp-busca-novas-formas-de-trabalhar-a-arte-na-educacao/
NLM
Almeida R de, Bresio S da P, SALVI SOPHÍA, SOUZA CHRISTIANEPEREIRADE, SCHISSATO SARAHHELENA, Matos C. RPG, games e bordado [Depoimento a Carolina Borin]: laboratório da USP busca novas formas de trabalhar a arte na educação : Lab_arte, da Faculdade de Educação da USP, completou 20 anos como espaço de experimentação e oficinas que funcionam como laboratório aberto para pesquisas sobre arte e educação [Internet]. Jornal da USP. 2025 ;(17 ja 2025):[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://jornal.usp.br/universidade/rpg-games-e-bordado-laboratorio-da-usp-busca-novas-formas-de-trabalhar-a-arte-na-educacao/
Vancouver
Almeida R de, Bresio S da P, SALVI SOPHÍA, SOUZA CHRISTIANEPEREIRADE, SCHISSATO SARAHHELENA, Matos C. RPG, games e bordado [Depoimento a Carolina Borin]: laboratório da USP busca novas formas de trabalhar a arte na educação : Lab_arte, da Faculdade de Educação da USP, completou 20 anos como espaço de experimentação e oficinas que funcionam como laboratório aberto para pesquisas sobre arte e educação [Internet]. Jornal da USP. 2025 ;(17 ja 2025):[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://jornal.usp.br/universidade/rpg-games-e-bordado-laboratorio-da-usp-busca-novas-formas-de-trabalhar-a-arte-na-educacao/
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
LUCCAS, Matheus dos Santos e PEREIRA, Leonardo Tórtoro e BRANCO, Kalinka Regina Lucas Jaquie Castelo. Um estudo comparativo de uso de serious games para auxiliar o aprendizado de sistemas operacionais. 2025, Anais.. Porto alegre: SBC, 2025. Disponível em: https://doi.org/10.5753/educomp.2025.5332. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Luccas, M. dos S., Pereira, L. T., & Branco, K. R. L. J. C. (2025). Um estudo comparativo de uso de serious games para auxiliar o aprendizado de sistemas operacionais. In Anais. Porto alegre: SBC. doi:10.5753/educomp.2025.5332
NLM
Luccas M dos S, Pereira LT, Branco KRLJC. Um estudo comparativo de uso de serious games para auxiliar o aprendizado de sistemas operacionais [Internet]. Anais. 2025 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/educomp.2025.5332.
Vancouver
Luccas M dos S, Pereira LT, Branco KRLJC. Um estudo comparativo de uso de serious games para auxiliar o aprendizado de sistemas operacionais [Internet]. Anais. 2025 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/educomp.2025.5332.
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
RODRIGUES, Rafael Silva e GARCIA‑MIJARES, Miriam. Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight. The Psychological Record, p. 1-21, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00626-9. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Rodrigues, R. S., & Garcia‑Mijares, M. (2025). Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight. The Psychological Record, 1-21. doi:10.1007/s40732-024-00626-9
NLM
Rodrigues RS, Garcia‑Mijares M. Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight [Internet]. The Psychological Record. 2025 ; 1-21.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00626-9
Vancouver
Rodrigues RS, Garcia‑Mijares M. Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight [Internet]. The Psychological Record. 2025 ; 1-21.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00626-9
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
MIZUTANI, Wilson Kazuo e KON, Fábio. Rulebook: an architectural pattern for self-amending mechanics in digital games. IEEE Transactions on Games, v. 1, n. 1, p. 1-10, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1109/TG.2024.3359439. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Mizutani, W. K., & Kon, F. (2024). Rulebook: an architectural pattern for self-amending mechanics in digital games. IEEE Transactions on Games, 1( 1), 1-10. doi:10.1109/TG.2024.3359439
NLM
Mizutani WK, Kon F. Rulebook: an architectural pattern for self-amending mechanics in digital games [Internet]. IEEE Transactions on Games. 2024 ; 1( 1): 1-10.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1109/TG.2024.3359439
Vancouver
Mizutani WK, Kon F. Rulebook: an architectural pattern for self-amending mechanics in digital games [Internet]. IEEE Transactions on Games. 2024 ; 1( 1): 1-10.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1109/TG.2024.3359439
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
PEREIRA, Leonardo Tortoro et al. Understanding players to enhance their fun: how to extract player data and motivation factors for procedural content. 2024, Anais.. Porto Alegre: SBC, 2024. Disponível em: https://doi.org/10.5753/sbgames_estendido.2024.241181. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Pereira, L. T., Rodrigues, K. R. da H., Toledo, C. F. M., & Teoi, T. Y. (2024). Understanding players to enhance their fun: how to extract player data and motivation factors for procedural content. In Anais Estendidos. Porto Alegre: SBC. doi:10.5753/sbgames_estendido.2024.241181
NLM
Pereira LT, Rodrigues KR da H, Toledo CFM, Teoi TY. Understanding players to enhance their fun: how to extract player data and motivation factors for procedural content [Internet]. Anais Estendidos. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/sbgames_estendido.2024.241181
Vancouver
Pereira LT, Rodrigues KR da H, Toledo CFM, Teoi TY. Understanding players to enhance their fun: how to extract player data and motivation factors for procedural content [Internet]. Anais Estendidos. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/sbgames_estendido.2024.241181
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
TODA, Armando Maciel et al. Brazilian teachers' concerns towards the use of gamification in education: perceived barriers to its adoption. Revista Brasileira de Informática na Educação - RBIE, v. 32, p. 510-532, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/rbie.2024.3228. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Toda, A. M., Palomino, P. T., Rodrigues, L. A. L., Klock, A. C. T., Pereira, F. D., Borges, S. de S., et al. (2024). Brazilian teachers' concerns towards the use of gamification in education: perceived barriers to its adoption. Revista Brasileira de Informática na Educação - RBIE, 32, 510-532. doi:10.5753/rbie.2024.3228
NLM
Toda AM, Palomino PT, Rodrigues LAL, Klock ACT, Pereira FD, Borges S de S, Gasparini I, Oliveira EHT de, Isotani S, Cristea AI. Brazilian teachers' concerns towards the use of gamification in education: perceived barriers to its adoption [Internet]. Revista Brasileira de Informática na Educação - RBIE. 2024 ; 32 510-532.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/rbie.2024.3228
Vancouver
Toda AM, Palomino PT, Rodrigues LAL, Klock ACT, Pereira FD, Borges S de S, Gasparini I, Oliveira EHT de, Isotani S, Cristea AI. Brazilian teachers' concerns towards the use of gamification in education: perceived barriers to its adoption [Internet]. Revista Brasileira de Informática na Educação - RBIE. 2024 ; 32 510-532.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/rbie.2024.3228
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
LUCCAS, Matheus dos Santos. Desenvolvimento de uma metodologia para elaboração de jogos educacionais para ensino de Computação. 2024. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-16042024-091707/. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Luccas, M. dos S. (2024). Desenvolvimento de uma metodologia para elaboração de jogos educacionais para ensino de Computação (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-16042024-091707/
NLM
Luccas M dos S. Desenvolvimento de uma metodologia para elaboração de jogos educacionais para ensino de Computação [Internet]. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-16042024-091707/
Vancouver
Luccas M dos S. Desenvolvimento de uma metodologia para elaboração de jogos educacionais para ensino de Computação [Internet]. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-16042024-091707/
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
GROLA, Natã Rafael. Análise do desenvolvimento motor grosso de indivíduos com transtorno do espectro do autismo antes e após um programa de exercícios físicos com exergames. 2024. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, Ribeirão Preto, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/109/109131/tde-21022024-142328/. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Grola, N. R. (2024). Análise do desenvolvimento motor grosso de indivíduos com transtorno do espectro do autismo antes e após um programa de exercícios físicos com exergames (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, Ribeirão Preto. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/109/109131/tde-21022024-142328/
NLM
Grola NR. Análise do desenvolvimento motor grosso de indivíduos com transtorno do espectro do autismo antes e após um programa de exercícios físicos com exergames [Internet]. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/109/109131/tde-21022024-142328/
Vancouver
Grola NR. Análise do desenvolvimento motor grosso de indivíduos com transtorno do espectro do autismo antes e após um programa de exercícios físicos com exergames [Internet]. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/109/109131/tde-21022024-142328/
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
ROCHA, Fabrício Domingos Ferreira da et al. Gamification and open learner model: an experimental study on the effects on self-regulatory learning characteristics. Education and Information Technologies, v. 29, p. 3525-3546, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s10639-023-11906-2. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Rocha, F. D. F. da, Lemos, B., Brito, P. H. S., Santos, R., Rodrigues, L. A. L., & Isotani, S. (2024). Gamification and open learner model: an experimental study on the effects on self-regulatory learning characteristics. Education and Information Technologies, 29, 3525-3546. doi:10.1007/s10639-023-11906-2
NLM
Rocha FDF da, Lemos B, Brito PHS, Santos R, Rodrigues LAL, Isotani S. Gamification and open learner model: an experimental study on the effects on self-regulatory learning characteristics [Internet]. Education and Information Technologies. 2024 ; 29 3525-3546.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10639-023-11906-2
Vancouver
Rocha FDF da, Lemos B, Brito PHS, Santos R, Rodrigues LAL, Isotani S. Gamification and open learner model: an experimental study on the effects on self-regulatory learning characteristics [Internet]. Education and Information Technologies. 2024 ; 29 3525-3546.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10639-023-11906-2
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
HERNÁNDEZ, Noslen et al. Probabilistic prediction and context tree identification in the goalkeeper game. Scientific Reports, v. 14, n. artigo 15467, p. 1-18, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1038/s41598-024-66009-w. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Hernández, N., Galves, A., García, J. E., Gubitoso, M. D., & Vargas, C. D. (2024). Probabilistic prediction and context tree identification in the goalkeeper game. Scientific Reports, 14( artigo 15467), 1-18. doi:10.1038/s41598-024-66009-w
NLM
Hernández N, Galves A, García JE, Gubitoso MD, Vargas CD. Probabilistic prediction and context tree identification in the goalkeeper game [Internet]. Scientific Reports. 2024 ; 14( artigo 15467): 1-18.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1038/s41598-024-66009-w
Vancouver
Hernández N, Galves A, García JE, Gubitoso MD, Vargas CD. Probabilistic prediction and context tree identification in the goalkeeper game [Internet]. Scientific Reports. 2024 ; 14( artigo 15467): 1-18.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1038/s41598-024-66009-w
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
PESSOA, Marcela Sávia Picanço et al. A journey to identify users' classification strategies to customize game-based and gamified learning environments. IEEE Transactions on Learning Technologies, v. 17, p. 527-541, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1109/TLT.2023.3317396. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Pessoa, M. S. P., Lima, M., Pires, F., Haydar, G., Melo, R., Rodrigues, L. A. L., et al. (2024). A journey to identify users' classification strategies to customize game-based and gamified learning environments. IEEE Transactions on Learning Technologies, 17, 527-541. doi:10.1109/TLT.2023.3317396
NLM
Pessoa MSP, Lima M, Pires F, Haydar G, Melo R, Rodrigues LAL, Oliveira D de, Oliveira E, Galvão L, Gadelha B, Isotani S, Gasparini I, Conte TU. A journey to identify users' classification strategies to customize game-based and gamified learning environments [Internet]. IEEE Transactions on Learning Technologies. 2024 ; 17 527-541.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1109/TLT.2023.3317396
Vancouver
Pessoa MSP, Lima M, Pires F, Haydar G, Melo R, Rodrigues LAL, Oliveira D de, Oliveira E, Galvão L, Gadelha B, Isotani S, Gasparini I, Conte TU. A journey to identify users' classification strategies to customize game-based and gamified learning environments [Internet]. IEEE Transactions on Learning Technologies. 2024 ; 17 527-541.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1109/TLT.2023.3317396
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
SILVA, Kelly et al. Exploring the impact of gender stereotypes on motivation, flow state, and learning performance in a gamified tutoring system. Communications in Computer and Information Science - CCIS. Cham: Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.1007/978-3-031-64312-5_11. Acesso em: 19 abr. 2025. , 2024
APA
Silva, K., Santos, J., Challco, G. C., Reis, M., Marques, L., Silva, A., et al. (2024). Exploring the impact of gender stereotypes on motivation, flow state, and learning performance in a gamified tutoring system. Communications in Computer and Information Science - CCIS. Cham: Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação, Universidade de São Paulo. doi:10.1007/978-3-031-64312-5_11
NLM
Silva K, Santos J, Challco GC, Reis M, Marques L, Silva A, Sobrinho A, Dermeval D, Mello RF, Pinto IIBS, Isotani S. Exploring the impact of gender stereotypes on motivation, flow state, and learning performance in a gamified tutoring system [Internet]. Communications in Computer and Information Science - CCIS. 2024 ; 2151 88-96.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-031-64312-5_11
Vancouver
Silva K, Santos J, Challco GC, Reis M, Marques L, Silva A, Sobrinho A, Dermeval D, Mello RF, Pinto IIBS, Isotani S. Exploring the impact of gender stereotypes on motivation, flow state, and learning performance in a gamified tutoring system [Internet]. Communications in Computer and Information Science - CCIS. 2024 ; 2151 88-96.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-031-64312-5_11
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
PEREIRA, Leonardo Tórtoro e TEOI, Tyago Yuji e TOLEDO, Claudio Fabiano Motta. Towards evaluating a procedural content orchestrator gameplay data to differentiate user profiles. 2024, Anais.. Porto Alegre: SBC, 2024. Disponível em: https://doi.org/10.5753/wiplay.2024.245483. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Pereira, L. T., Teoi, T. Y., & Toledo, C. F. M. (2024). Towards evaluating a procedural content orchestrator gameplay data to differentiate user profiles. In Anais. Porto Alegre: SBC. doi:10.5753/wiplay.2024.245483
NLM
Pereira LT, Teoi TY, Toledo CFM. Towards evaluating a procedural content orchestrator gameplay data to differentiate user profiles [Internet]. Anais. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/wiplay.2024.245483
Vancouver
Pereira LT, Teoi TY, Toledo CFM. Towards evaluating a procedural content orchestrator gameplay data to differentiate user profiles [Internet]. Anais. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.5753/wiplay.2024.245483
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
BUCKER, Gustavo Bonassa. Dentro da máscara: recodificações do épico no digital. 2024. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2024. Disponível em: https://doi.org/10.11606/D.27.2024.tde-12112024-132231. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Bucker, G. B. (2024). Dentro da máscara: recodificações do épico no digital (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de https://doi.org/10.11606/D.27.2024.tde-12112024-132231
NLM
Bucker GB. Dentro da máscara: recodificações do épico no digital [Internet]. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.11606/D.27.2024.tde-12112024-132231
Vancouver
Bucker GB. Dentro da máscara: recodificações do épico no digital [Internet]. 2024 ;[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.11606/D.27.2024.tde-12112024-132231
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
RODRIGUES, Luiz Antonio Lima et al. How personalization affects motivation in gamified review assessments. International Journal of Artificial Intelligence in Education, v. 34, p. 147-184, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40593-022-00326-x. Acesso em: 19 abr. 2025.
APA
Rodrigues, L. A. L., Palomino, P. T., Toda, A. M., Klock, A. C. T., Pessoa, M. S. P., Pereira, F. D., et al. (2024). How personalization affects motivation in gamified review assessments. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 34, 147-184. doi:10.1007/s40593-022-00326-x
NLM
Rodrigues LAL, Palomino PT, Toda AM, Klock ACT, Pessoa MSP, Pereira FD, Oliveira EHT de, Oliveira DF, Cristea AI, Gasparini I, Isotani S. How personalization affects motivation in gamified review assessments [Internet]. International Journal of Artificial Intelligence in Education. 2024 ; 34 147-184.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40593-022-00326-x
Vancouver
Rodrigues LAL, Palomino PT, Toda AM, Klock ACT, Pessoa MSP, Pereira FD, Oliveira EHT de, Oliveira DF, Cristea AI, Gasparini I, Isotani S. How personalization affects motivation in gamified review assessments [Internet]. International Journal of Artificial Intelligence in Education. 2024 ; 34 147-184.[citado 2025 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40593-022-00326-x