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  • Unidade: EESC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, REDES NEURAIS, CIRCULAÇÃO DE PEDESTRES, SENSOR, ALGORITMOS

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    • ABNT

      OLIVEIRA, Bruno Borges de. Reidentificação de objetos no espaço BEV: uma abordagem baseada em deep cosine metric learning. 2025. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2025. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-13102025-161242/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Oliveira, B. B. de. (2025). Reidentificação de objetos no espaço BEV: uma abordagem baseada em deep cosine metric learning (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-13102025-161242/
    • NLM

      Oliveira BB de. Reidentificação de objetos no espaço BEV: uma abordagem baseada em deep cosine metric learning [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-13102025-161242/
    • Vancouver

      Oliveira BB de. Reidentificação de objetos no espaço BEV: uma abordagem baseada em deep cosine metric learning [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-13102025-161242/
  • Unidade: ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, APRENDIZADO COMPUTACIONAL, VISÃO COMPUTACIONAL, PERCEPÇÃO VISUAL

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    • ABNT

      HONORATO, Eduardo Sperle. Multi-sensor fusion with attention mechanisms for visual perception in autonomous vehicles. 2025. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2025. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22092025-151759/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Honorato, E. S. (2025). Multi-sensor fusion with attention mechanisms for visual perception in autonomous vehicles (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22092025-151759/
    • NLM

      Honorato ES. Multi-sensor fusion with attention mechanisms for visual perception in autonomous vehicles [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22092025-151759/
    • Vancouver

      Honorato ES. Multi-sensor fusion with attention mechanisms for visual perception in autonomous vehicles [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22092025-151759/
  • Source: Neurocomputing. Unidade: ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, MÉTODOS DE PREVISÃO E CORREÇÃO, TRAJETÓRIA, TOMADA DE DECISÃO

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    • ABNT

      GOMES, Iago Pachêco e WOLF, Denis Fernando. A comprehensive review of deep learning techniques for interaction-aware trajectory prediction in urban autonomous driving. Neurocomputing, v. 651, p. 1-19, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.neucom.2025.131014. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Gomes, I. P., & Wolf, D. F. (2025). A comprehensive review of deep learning techniques for interaction-aware trajectory prediction in urban autonomous driving. Neurocomputing, 651, 1-19. doi:10.1016/j.neucom.2025.131014
    • NLM

      Gomes IP, Wolf DF. A comprehensive review of deep learning techniques for interaction-aware trajectory prediction in urban autonomous driving [Internet]. Neurocomputing. 2025 ; 651 1-19.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.neucom.2025.131014
    • Vancouver

      Gomes IP, Wolf DF. A comprehensive review of deep learning techniques for interaction-aware trajectory prediction in urban autonomous driving [Internet]. Neurocomputing. 2025 ; 651 1-19.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.neucom.2025.131014
    GDS 09. Industry, innovation and infrastructure
  • Unidade: ICMC

    Subjects: APRENDIZADO COMPUTACIONAL, VEÍCULOS AUTÔNOMOS, REDES NEURAIS

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    • ABNT

      BARBOSA, Felipe Manfio. TCDA: Temporally-Consistent Depth-Aware Unsupervised Domain Adaptation for Semantic Segmentation in Urban Scenes. 2025. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2025. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-07082025-113420/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Barbosa, F. M. (2025). TCDA: Temporally-Consistent Depth-Aware Unsupervised Domain Adaptation for Semantic Segmentation in Urban Scenes (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-07082025-113420/
    • NLM

      Barbosa FM. TCDA: Temporally-Consistent Depth-Aware Unsupervised Domain Adaptation for Semantic Segmentation in Urban Scenes [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-07082025-113420/
    • Vancouver

      Barbosa FM. TCDA: Temporally-Consistent Depth-Aware Unsupervised Domain Adaptation for Semantic Segmentation in Urban Scenes [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-07082025-113420/
  • Source: Journal of field robotics. Unidade: EP

    Subjects: NAVEGAÇÃO MARÍTIMA, SUBMERSÍVEIS NÃO TRIPULADOS, VEÍCULOS AUTÔNOMOS, MANOBRABILIDADE, FILTROS DE KALMAN

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    • ABNT

      FRUTUOSO, Adriano Bruno dos Santos e SILVA, Felipe Oliveira e e BARROS, Ettore Apolônio de. Assessment of maneuvering influence on the fine alignment of autonomous underwater vehicle. Journal of field robotics, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/rob.22551. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Frutuoso, A. B. dos S., Silva, F. O. e, & Barros, E. A. de. (2025). Assessment of maneuvering influence on the fine alignment of autonomous underwater vehicle. Journal of field robotics. doi:10.1002/rob.22551
    • NLM

      Frutuoso AB dos S, Silva FO e, Barros EA de. Assessment of maneuvering influence on the fine alignment of autonomous underwater vehicle [Internet]. Journal of field robotics. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1002/rob.22551
    • Vancouver

      Frutuoso AB dos S, Silva FO e, Barros EA de. Assessment of maneuvering influence on the fine alignment of autonomous underwater vehicle [Internet]. Journal of field robotics. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1002/rob.22551
  • Source: Expert Systems With Applications. Unidade: ICMC

    Subjects: COMPORTAMENTO, REDES NEURAIS, VEÍCULOS AUTÔNOMOS, AMBIENTES URBANOS

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    • ABNT

      GOMES, Iago Pachêco e PREMEBIDA, Cristiano e WOLF, Denis Fernando. Multi-agent interaction-aware behavior intention prediction using graph mixture of experts attention network on urban roads. Expert Systems With Applications, v. 270, p. 1-12, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2025.126485. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Gomes, I. P., Premebida, C., & Wolf, D. F. (2025). Multi-agent interaction-aware behavior intention prediction using graph mixture of experts attention network on urban roads. Expert Systems With Applications, 270, 1-12. doi:10.1016/j.eswa.2025.126485
    • NLM

      Gomes IP, Premebida C, Wolf DF. Multi-agent interaction-aware behavior intention prediction using graph mixture of experts attention network on urban roads [Internet]. Expert Systems With Applications. 2025 ; 270 1-12.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2025.126485
    • Vancouver

      Gomes IP, Premebida C, Wolf DF. Multi-agent interaction-aware behavior intention prediction using graph mixture of experts attention network on urban roads [Internet]. Expert Systems With Applications. 2025 ; 270 1-12.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2025.126485
  • Unidade: ICMC

    Subjects: ROBÓTICA, VEÍCULOS AUTÔNOMOS, AMBIENTES RURAIS, TOPOGRAFIA, OUTDOOR

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    • ABNT

      HORITA, Luiz Alberto Hiroshi. A self-localization system based on topometric and topographic map of outdoor semi-structured environments. 2025. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2025. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22052025-102507/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Horita, L. A. H. (2025). A self-localization system based on topometric and topographic map of outdoor semi-structured environments (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22052025-102507/
    • NLM

      Horita LAH. A self-localization system based on topometric and topographic map of outdoor semi-structured environments [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22052025-102507/
    • Vancouver

      Horita LAH. A self-localization system based on topometric and topographic map of outdoor semi-structured environments [Internet]. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-22052025-102507/
  • Source: Lecture Notes in Computer Science - LNCS. Conference titles: Computational Science and Its Applications - ICCSA. Unidade: ICMC

    Subjects: VISÃO COMPUTACIONAL, INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL, VEÍCULOS AUTÔNOMOS

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    • ABNT

      PEREIRA, Vitor Augusto da Rosa e BERRI, Rafael Alceste e OSÓRIO, Fernando Santos. A review on computer vision-based object and safe navigation zone identification for autonomous vehicles and advanced driver assistance systems (ADAS). Lecture Notes in Computer Science - LNCS. Cham: Springer. Disponível em: https://doi.org/10.1007/978-3-031-96962-1_8. Acesso em: 27 nov. 2025. , 2025
    • APA

      Pereira, V. A. da R., Berri, R. A., & Osório, F. S. (2025). A review on computer vision-based object and safe navigation zone identification for autonomous vehicles and advanced driver assistance systems (ADAS). Lecture Notes in Computer Science - LNCS. Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-031-96962-1_8
    • NLM

      Pereira VA da R, Berri RA, Osório FS. A review on computer vision-based object and safe navigation zone identification for autonomous vehicles and advanced driver assistance systems (ADAS) [Internet]. Lecture Notes in Computer Science - LNCS. 2025 ; 15649 114-131.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-031-96962-1_8
    • Vancouver

      Pereira VA da R, Berri RA, Osório FS. A review on computer vision-based object and safe navigation zone identification for autonomous vehicles and advanced driver assistance systems (ADAS) [Internet]. Lecture Notes in Computer Science - LNCS. 2025 ; 15649 114-131.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-031-96962-1_8
    GDS 09. Industry, innovation and infrastructure
  • Unidade: ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, TRAJETÓRIA, TOMADA DE DECISÃO, PREDIÇÃO, REDES NEURAIS, PERCEPÇÃO

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    • ABNT

      ROSERO, Luis Alberto Rosero. Leveraging Modular Architectures and End-to-End Learning for Autonomous Driving in Unmapped Environments. 2024. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-09082024-163642/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Rosero, L. A. R. (2024). Leveraging Modular Architectures and End-to-End Learning for Autonomous Driving in Unmapped Environments (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-09082024-163642/
    • NLM

      Rosero LAR. Leveraging Modular Architectures and End-to-End Learning for Autonomous Driving in Unmapped Environments [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-09082024-163642/
    • Vancouver

      Rosero LAR. Leveraging Modular Architectures and End-to-End Learning for Autonomous Driving in Unmapped Environments [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-09082024-163642/
  • Unidade: ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, TRANSPORTE URBANO, IMPACTOS AMBIENTAIS, APRENDIZADO COMPUTACIONAL, VISÃO COMPUTACIONAL

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    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GOMES, Iago Pachêco. Multi-Agent Interaction-Aware Trajectory Prediction based on Behavior Intention for Autonomous Vehicle in Urban Scenarios. 2024. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-02122024-095408/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Gomes, I. P. (2024). Multi-Agent Interaction-Aware Trajectory Prediction based on Behavior Intention for Autonomous Vehicle in Urban Scenarios (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-02122024-095408/
    • NLM

      Gomes IP. Multi-Agent Interaction-Aware Trajectory Prediction based on Behavior Intention for Autonomous Vehicle in Urban Scenarios [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-02122024-095408/
    • Vancouver

      Gomes IP. Multi-Agent Interaction-Aware Trajectory Prediction based on Behavior Intention for Autonomous Vehicle in Urban Scenarios [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-02122024-095408/
  • Source: IEEE Communications Magazine. Unidade: ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, SISTEMAS INTELIGENTES DE TRANSPORTES, TOMADA DE DECISÃO

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    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIEIRA, Douglas Dias et al. An evaluation of bio-inspired resource allocation methods for vehicular edge computing. IEEE Communications Magazine, v. 62, n. 5, p. 120-126, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1109/MCOM.022.2300099. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Lieira, D. D., Quessada, M. S., Sampaio, S. C., Loureiro, A. A. F., & Meneguette, R. I. (2024). An evaluation of bio-inspired resource allocation methods for vehicular edge computing. IEEE Communications Magazine, 62( 5), 120-126. doi:10.1109/MCOM.022.2300099
    • NLM

      Lieira DD, Quessada MS, Sampaio SC, Loureiro AAF, Meneguette RI. An evaluation of bio-inspired resource allocation methods for vehicular edge computing [Internet]. IEEE Communications Magazine. 2024 ; 62( 5): 120-126.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1109/MCOM.022.2300099
    • Vancouver

      Lieira DD, Quessada MS, Sampaio SC, Loureiro AAF, Meneguette RI. An evaluation of bio-inspired resource allocation methods for vehicular edge computing [Internet]. IEEE Communications Magazine. 2024 ; 62( 5): 120-126.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1109/MCOM.022.2300099
  • Unidade: EESC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, REDES NEURAIS, REALIDADE VIRTUAL, VISÃO COMPUTACIONAL

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Ruan Robert Bispo dos. Fusão sensorial aplicada à detecção 3D de obstáculos sob condições adversas. 2024. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-01112024-104925/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Santos, R. R. B. dos. (2024). Fusão sensorial aplicada à detecção 3D de obstáculos sob condições adversas (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-01112024-104925/
    • NLM

      Santos RRB dos. Fusão sensorial aplicada à detecção 3D de obstáculos sob condições adversas [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-01112024-104925/
    • Vancouver

      Santos RRB dos. Fusão sensorial aplicada à detecção 3D de obstáculos sob condições adversas [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18153/tde-01112024-104925/
  • Unidade: ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, ROBÔS, APRENDIZADO COMPUTACIONAL, ROBÓTICA

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PRZEWODOWSKI FILHO, Carlos Andre Braile. Beyond high-definition maps: map alternatives for intelligent vehicles\' localization. 2024. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-06012025-124638/. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Przewodowski Filho, C. A. B. (2024). Beyond high-definition maps: map alternatives for intelligent vehicles\' localization (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-06012025-124638/
    • NLM

      Przewodowski Filho CAB. Beyond high-definition maps: map alternatives for intelligent vehicles\' localization [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-06012025-124638/
    • Vancouver

      Przewodowski Filho CAB. Beyond high-definition maps: map alternatives for intelligent vehicles\' localization [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-06012025-124638/
  • Source: Journal of ocean engineering and marine energy. Unidade: EP

    Subjects: NAVEGAÇÃO MARÍTIMA, VEÍCULOS AUTÔNOMOS, CONTROLE PREDITIVO, SISTEMAS MULTIAGENTES

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ZAKARTCHOUK JUNIOR, Alexis e MORISHITA, Helio Mitio. Cooperative control of marine vehicles using the receding horizon concept and consensus theory. Journal of ocean engineering and marine energy, v. 10, n. Ju 2024, p. 611–625, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40722-024-00334-0. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Zakartchouk Junior, A., & Morishita, H. M. (2024). Cooperative control of marine vehicles using the receding horizon concept and consensus theory. Journal of ocean engineering and marine energy, 10( Ju 2024), 611–625. doi:10.1007/s40722-024-00334-0
    • NLM

      Zakartchouk Junior A, Morishita HM. Cooperative control of marine vehicles using the receding horizon concept and consensus theory [Internet]. Journal of ocean engineering and marine energy. 2024 ; 10( Ju 2024): 611–625.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40722-024-00334-0
    • Vancouver

      Zakartchouk Junior A, Morishita HM. Cooperative control of marine vehicles using the receding horizon concept and consensus theory [Internet]. Journal of ocean engineering and marine energy. 2024 ; 10( Ju 2024): 611–625.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40722-024-00334-0
  • Source: Promet – Traffic & Transportation. Unidade: EESC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, VEÍCULOS DE PASSAGEIROS, TRÁFEGO RODOVIÁRIO, TRANSPORTES

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FAVERO, Renan e SETTI, José Reynaldo Anselmo. Factors affecting the impact of autonomous vehicles on freeway operations: an exploratory analysis using PCEs. Promet – Traffic & Transportation, v. 36, n. 1, p. 55-68, 2024Tradução . . Disponível em: https://dx.doi.org/10.7307/ptt.v36i1.356. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Favero, R., & Setti, J. R. A. (2024). Factors affecting the impact of autonomous vehicles on freeway operations: an exploratory analysis using PCEs. Promet – Traffic & Transportation, 36( 1), 55-68. doi:10.7307/ptt.v36i1.356
    • NLM

      Favero R, Setti JRA. Factors affecting the impact of autonomous vehicles on freeway operations: an exploratory analysis using PCEs [Internet]. Promet – Traffic & Transportation. 2024 ; 36( 1): 55-68.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://dx.doi.org/10.7307/ptt.v36i1.356
    • Vancouver

      Favero R, Setti JRA. Factors affecting the impact of autonomous vehicles on freeway operations: an exploratory analysis using PCEs [Internet]. Promet – Traffic & Transportation. 2024 ; 36( 1): 55-68.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://dx.doi.org/10.7307/ptt.v36i1.356
  • Source: Sensors. Unidade: EP

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, RECONHECIMENTO DE OBJETOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RAMOS, Daniel Carvalho de et al. Evaluation of cluster algorithms for radar-based object recognition in autonomous and assisted driving. Sensors, v. No 2024, n. 22, p. 1-31, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3390/s24227219. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Ramos, D. C. de, Ferreira, L. R., Santos, M. M. D., Teixeira, E. L. S., Yoshioka, L. R., Justo Filho, J. F., & Malik, A. W. (2024). Evaluation of cluster algorithms for radar-based object recognition in autonomous and assisted driving. Sensors, No 2024( 22), 1-31. doi:10.3390/s24227219
    • NLM

      Ramos DC de, Ferreira LR, Santos MMD, Teixeira ELS, Yoshioka LR, Justo Filho JF, Malik AW. Evaluation of cluster algorithms for radar-based object recognition in autonomous and assisted driving [Internet]. Sensors. 2024 ; No 2024( 22): 1-31.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.3390/s24227219
    • Vancouver

      Ramos DC de, Ferreira LR, Santos MMD, Teixeira ELS, Yoshioka LR, Justo Filho JF, Malik AW. Evaluation of cluster algorithms for radar-based object recognition in autonomous and assisted driving [Internet]. Sensors. 2024 ; No 2024( 22): 1-31.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.3390/s24227219
  • Source: IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. Unidades: EESC, ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, TOMADA DE DECISÃO, VEÍCULOS AUTÔNOMOS, TOMADA DE DECISÃO, MÉTODOS MCMC

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      SILVA, Júnior Anderson Rodrigues da e GRASSI JÚNIOR, Valdir e WOLF, Denis Fernando. Maximum entropy inverse reinforcement learning using Monte Carlo tree search for autonomous driving. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, v. 25, n. 9, p. 11552-11562, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1109/TITS.2024.3363497. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Silva, J. A. R. da, Grassi Júnior, V., & Wolf, D. F. (2024). Maximum entropy inverse reinforcement learning using Monte Carlo tree search for autonomous driving. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 25( 9), 11552-11562. doi:10.1109/TITS.2024.3363497
    • NLM

      Silva JAR da, Grassi Júnior V, Wolf DF. Maximum entropy inverse reinforcement learning using Monte Carlo tree search for autonomous driving [Internet]. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. 2024 ; 25( 9): 11552-11562.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1109/TITS.2024.3363497
    • Vancouver

      Silva JAR da, Grassi Júnior V, Wolf DF. Maximum entropy inverse reinforcement learning using Monte Carlo tree search for autonomous driving [Internet]. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. 2024 ; 25( 9): 11552-11562.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1109/TITS.2024.3363497
  • Source: ITSC. Conference titles: International Conference on Intelligent Transportation Systems. Unidade: EP

    Subjects: WIRELESS, INTRUSÃO, MODELOS ANALÍTICOS, VEÍCULOS AUTÔNOMOS, SISTEMAS INTELIGENTES DE TRANSPORTES

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      CORDEIRO, Tiago Augusto Orcajo Demay e FERRÃO, Rafael Corsi e CUGNASCA, Paulo Sérgio. Machine learning models for intrusion detection in unmanned aerial vehicles: an approach to cybersecurity and operational safety. 2024, Anais.. Piscataway: IEEE, 2024. Disponível em: https://doi.org/10.1109/ITSC58415.2024.10920019. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Cordeiro, T. A. O. D., Ferrão, R. C., & Cugnasca, P. S. (2024). Machine learning models for intrusion detection in unmanned aerial vehicles: an approach to cybersecurity and operational safety. In ITSC. Piscataway: IEEE. doi:10.1109/ITSC58415.2024.10920019
    • NLM

      Cordeiro TAOD, Ferrão RC, Cugnasca PS. Machine learning models for intrusion detection in unmanned aerial vehicles: an approach to cybersecurity and operational safety [Internet]. ITSC. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ITSC58415.2024.10920019
    • Vancouver

      Cordeiro TAOD, Ferrão RC, Cugnasca PS. Machine learning models for intrusion detection in unmanned aerial vehicles: an approach to cybersecurity and operational safety [Internet]. ITSC. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ITSC58415.2024.10920019
  • Unidade: EP

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, FRAMEWORKS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAUJO, Túlio Oliveira. Caraware simulation framework for connected and autonomous vehicles: collective perception training using deep reinforcement learning. 2024. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3142/tde-13022025-103347/pt-br.php. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Araujo, T. O. (2024). Caraware simulation framework for connected and autonomous vehicles: collective perception training using deep reinforcement learning (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3142/tde-13022025-103347/pt-br.php
    • NLM

      Araujo TO. Caraware simulation framework for connected and autonomous vehicles: collective perception training using deep reinforcement learning [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3142/tde-13022025-103347/pt-br.php
    • Vancouver

      Araujo TO. Caraware simulation framework for connected and autonomous vehicles: collective perception training using deep reinforcement learning [Internet]. 2024 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3142/tde-13022025-103347/pt-br.php
  • Source: Sensors. Unidade: ICMC

    Subjects: VEÍCULOS AUTÔNOMOS, SIMULAÇÃO, DIREÇÃO VEICULAR, SEGURANÇA VEICULAR

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROSERO, Luis Alberto Rosero et al. Integrating modular pipelines with end-to-end learning: a hybrid approach for robust and reliable autonomous driving systems. Sensors, v. 24, n. 7, p. 1-30, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3390/s24072097. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Rosero, L. A. R., Gomes, I. P., Silva, J. A. R. da, Przewodowski Filho, C. A. B., Wolf, D. F., & Osório, F. S. (2024). Integrating modular pipelines with end-to-end learning: a hybrid approach for robust and reliable autonomous driving systems. Sensors, 24( 7), 1-30. doi:10.3390/s24072097
    • NLM

      Rosero LAR, Gomes IP, Silva JAR da, Przewodowski Filho CAB, Wolf DF, Osório FS. Integrating modular pipelines with end-to-end learning: a hybrid approach for robust and reliable autonomous driving systems [Internet]. Sensors. 2024 ; 24( 7): 1-30.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.3390/s24072097
    • Vancouver

      Rosero LAR, Gomes IP, Silva JAR da, Przewodowski Filho CAB, Wolf DF, Osório FS. Integrating modular pipelines with end-to-end learning: a hybrid approach for robust and reliable autonomous driving systems [Internet]. Sensors. 2024 ; 24( 7): 1-30.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.3390/s24072097

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