Filtros : "Journal on Interactive Systems" "JOGOS DE COMPUTADOR" Limpar

Filtros



Limitar por data


  • Fonte: Journal on Interactive Systems. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, JOGOS EDUCATIVOS, RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS, APTIDÃO COGNITIVA, TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MALPARTIDA, Katherin Felipa Carhuaz e RODRIGUES, Kamila Rios da Hora. Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum. Journal on Interactive Systems, v. 16, n. 1, p. 148-162, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4492. Acesso em: 15 nov. 2025.
    • APA

      Malpartida, K. F. C., & Rodrigues, K. R. da H. (2025). Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum. Journal on Interactive Systems, 16( 1), 148-162. doi:10.5753/jis.2025.4492
    • NLM

      Malpartida KFC, Rodrigues KR da H. Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 148-162.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4492
    • Vancouver

      Malpartida KFC, Rodrigues KR da H. Building serious games to exercise computational thinking: initial evaluation with teachers of children on the autism spectrum [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 148-162.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4492
  • Fonte: Journal on Interactive Systems. Unidade: ICMC

    Assuntos: INTERAÇÃO USUÁRIO-COMPUTADOR, USABILIDADE DE SOFTWARE, JOGOS DE COMPUTADOR, PESSOAS COM DEFICIÊNCIA INTELECTUAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MICHALICHEM, Pedro Afonso Fazio e PEREIRA, Leonardo Tortoro e RODRIGUES, Kamila Rios da Hora. A gamified solution to promote positive habits in children and adolescents with intellectual disabilities. Journal on Interactive Systems, v. 16, n. 1, p. 833-849, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2025.5644. Acesso em: 15 nov. 2025.
    • APA

      Michalichem, P. A. F., Pereira, L. T., & Rodrigues, K. R. da H. (2025). A gamified solution to promote positive habits in children and adolescents with intellectual disabilities. Journal on Interactive Systems, 16( 1), 833-849. doi:10.5753/jis.2025.5644
    • NLM

      Michalichem PAF, Pereira LT, Rodrigues KR da H. A gamified solution to promote positive habits in children and adolescents with intellectual disabilities [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 833-849.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.5644
    • Vancouver

      Michalichem PAF, Pereira LT, Rodrigues KR da H. A gamified solution to promote positive habits in children and adolescents with intellectual disabilities [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 833-849.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.5644
    ODS 03. Saúde e bem-estar
  • Fonte: Journal on Interactive Systems. Unidade: ICMC

    Assuntos: APRENDIZADO COMPUTACIONAL, JOGOS DE COMPUTADOR, JOGADORES

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PEREIRA, Leonardo Tórtoro e TEOI, Tyago Yuji e TOLEDO, Claudio Fabiano Motta. Evaluating a procedural content orchestrator gameplay data and classifying user profiles. Journal on Interactive Systems, v. 16, n. 1, p. 490–504, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2025.5630. Acesso em: 15 nov. 2025.
    • APA

      Pereira, L. T., Teoi, T. Y., & Toledo, C. F. M. (2025). Evaluating a procedural content orchestrator gameplay data and classifying user profiles. Journal on Interactive Systems, 16( 1), 490–504. doi:10.5753/jis.2025.5630
    • NLM

      Pereira LT, Teoi TY, Toledo CFM. Evaluating a procedural content orchestrator gameplay data and classifying user profiles [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 490–504.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.5630
    • Vancouver

      Pereira LT, Teoi TY, Toledo CFM. Evaluating a procedural content orchestrator gameplay data and classifying user profiles [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 490–504.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.5630
  • Fonte: Journal on Interactive Systems. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, FRAMEWORKS, EMPATIA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GALVÃO, Vinícius Ferreira et al. A framework to support the development of empathetic games. Journal on Interactive Systems, v. 16, n. 1, p. 25-53, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4100. Acesso em: 15 nov. 2025.
    • APA

      Galvão, V. F., Maciel, C., Nunes, E. P. dos S., & Rodrigues, K. R. da H. (2025). A framework to support the development of empathetic games. Journal on Interactive Systems, 16( 1), 25-53. doi:10.5753/jis.2025.4100
    • NLM

      Galvão VF, Maciel C, Nunes EP dos S, Rodrigues KR da H. A framework to support the development of empathetic games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 25-53.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4100
    • Vancouver

      Galvão VF, Maciel C, Nunes EP dos S, Rodrigues KR da H. A framework to support the development of empathetic games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2025 ; 16( 1): 25-53.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2025.4100
  • Fonte: Journal on Interactive Systems. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, FRAMEWORKS, APRENDIZAGEM

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PALOMINO, Paula Toledo e ISOTANI, Seiji. Enhancing user experience in learning environments: a narrative gamification framework for education. Journal on Interactive Systems, v. 15, n. 1, p. 478-489, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4083. Acesso em: 15 nov. 2025.
    • APA

      Palomino, P. T., & Isotani, S. (2024). Enhancing user experience in learning environments: a narrative gamification framework for education. Journal on Interactive Systems, 15( 1), 478-489. doi:10.5753/jis.2024.4083
    • NLM

      Palomino PT, Isotani S. Enhancing user experience in learning environments: a narrative gamification framework for education [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2024 ; 15( 1): 478-489.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4083
    • Vancouver

      Palomino PT, Isotani S. Enhancing user experience in learning environments: a narrative gamification framework for education [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2024 ; 15( 1): 478-489.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4083
  • Fonte: Journal on Interactive Systems. Unidade: ICMC

    Assuntos: DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE, INTERAÇÃO USUÁRIO-COMPUTADOR, JOGOS DE COMPUTADOR, JOGOS EDUCATIVOS, CRIANÇAS, LUTO (ESTADO EMOCIONAL)

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VERHALEN, Aline Elias Cardoso e RODRIGUES, Kamila Rios da Hora. The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games. Journal on Interactive Systems, v. 15, n. 1, p. 926-941, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4101. Acesso em: 15 nov. 2025.
    • APA

      Verhalen, A. E. C., & Rodrigues, K. R. da H. (2024). The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games. Journal on Interactive Systems, 15( 1), 926-941. doi:10.5753/jis.2024.4101
    • NLM

      Verhalen AEC, Rodrigues KR da H. The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2024 ; 15( 1): 926-941.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4101
    • Vancouver

      Verhalen AEC, Rodrigues KR da H. The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2024 ; 15( 1): 926-941.[citado 2025 nov. 15 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4101

Biblioteca Digital de Produção Intelectual da Universidade de São Paulo     2012 - 2025