Filtros : "EDUCAÇÃO AMBIENTAL" Removidos: "Indexado no Chemical Abstracts" "CALDAS, EDUARDO DE LIMA" "Português" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: GigaByte. Unidades: FSP, EP, EACH, IPEN

    Subjects: BIODIVERSIDADE, EDUCAÇÃO AMBIENTAL, DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL, MEIO AMBIENTE URBANO

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOARES, Filipi Miranda et al. Citizen science data on urban forageable plants: a case study in Brazil. GigaByte, v. 2024, p. 16 , 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1101/2024.01.22.575882. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Soares, F. M., Pires, L. F., Garcia, M. C., Coradin, L., Ghilardi-Lopes, N. P., Silva, R. R., et al. (2024). Citizen science data on urban forageable plants: a case study in Brazil. GigaByte, 2024, 16 . doi:10.1101/2024.01.22.575882
    • NLM

      Soares FM, Pires LF, Garcia MC, Coradin L, Ghilardi-Lopes NP, Silva RR, Carvalho AM de, Gavai A, Bouzembrak Y, Maculan BCM dos S, Koffler S, Montedo UB, Drucker DP, Santiago R de AC, Carvalho MCP de, Lima AC da S, Gabriel HDE, França SGM de, Almeida KR de, Santos BJ dos, Saraiva AM. Citizen science data on urban forageable plants: a case study in Brazil [Internet]. GigaByte. 2024 ; 2024 16 .[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1101/2024.01.22.575882
    • Vancouver

      Soares FM, Pires LF, Garcia MC, Coradin L, Ghilardi-Lopes NP, Silva RR, Carvalho AM de, Gavai A, Bouzembrak Y, Maculan BCM dos S, Koffler S, Montedo UB, Drucker DP, Santiago R de AC, Carvalho MCP de, Lima AC da S, Gabriel HDE, França SGM de, Almeida KR de, Santos BJ dos, Saraiva AM. Citizen science data on urban forageable plants: a case study in Brazil [Internet]. GigaByte. 2024 ; 2024 16 .[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1101/2024.01.22.575882
  • Source: International Journal of Environmental Resilience Research and Science. Unidades: IB, IEE

    Assunto: EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SILVA, Rosana Louro Ferreira e GRANDISOLI, Edson Abreu de Castro e JACOBI, Pedro Roberto. The role of the Environmental Education in tackling the Climate Emergency and biodiversity decline: articulating Brazilian experiences. International Journal of Environmental Resilience Research and Science, v. 6, n. 2, p. 1–25, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.48075/ijerrs.v6i2.33481. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Silva, R. L. F., Grandisoli, E. A. de C., & Jacobi, P. R. (2024). The role of the Environmental Education in tackling the Climate Emergency and biodiversity decline: articulating Brazilian experiences. International Journal of Environmental Resilience Research and Science, 6( 2), 1–25. doi:10.48075/ijerrs.v6i2.33481
    • NLM

      Silva RLF, Grandisoli EA de C, Jacobi PR. The role of the Environmental Education in tackling the Climate Emergency and biodiversity decline: articulating Brazilian experiences [Internet]. International Journal of Environmental Resilience Research and Science. 2024 ; 6( 2): 1–25.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.48075/ijerrs.v6i2.33481
    • Vancouver

      Silva RLF, Grandisoli EA de C, Jacobi PR. The role of the Environmental Education in tackling the Climate Emergency and biodiversity decline: articulating Brazilian experiences [Internet]. International Journal of Environmental Resilience Research and Science. 2024 ; 6( 2): 1–25.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.48075/ijerrs.v6i2.33481
  • Source: Journal of Science Communication. Unidade: IB

    Subjects: EDUCAÇÃO INFORMAL, MEIO AMBIENTE, EDUCAÇÃO AMBIENTAL, RELAÇÕES FAMILIARES

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SCALFI, Graziele et al. Emotional responses from families visiting the zoo: a study at Parque das Aves in Foz do Iguaçu. Journal of Science Communication, v. 22, n. 5, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.22323/2.22050205. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Scalfi, G., Massarani, L., Gonçalves, W., Chagas, A. A. A., & Bizerra, A. (2023). Emotional responses from families visiting the zoo: a study at Parque das Aves in Foz do Iguaçu. Journal of Science Communication, 22( 5). doi:10.22323/2.22050205
    • NLM

      Scalfi G, Massarani L, Gonçalves W, Chagas AAA, Bizerra A. Emotional responses from families visiting the zoo: a study at Parque das Aves in Foz do Iguaçu [Internet]. Journal of Science Communication. 2023 ; 22( 5):[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.22323/2.22050205
    • Vancouver

      Scalfi G, Massarani L, Gonçalves W, Chagas AAA, Bizerra A. Emotional responses from families visiting the zoo: a study at Parque das Aves in Foz do Iguaçu [Internet]. Journal of Science Communication. 2023 ; 22( 5):[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.22323/2.22050205
  • Source: Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. Conference titles: International Study Association on Teachers and Teaching - ISATT. Unidade: ESALQ

    Subjects: EDUCAÇÃO AMBIENTAL, ESCOLAS, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, HORTAS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MASSABNI, Vânia Galindo e ROSOLEN, Stefania. The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies. 2023, Anais.. Lecce, IT: Escola Superior de Agricultura Luiz de Queiroz, Universidade de São Paulo, 2023. Disponível em: https://www.isatt.net/conferences/. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Massabni, V. G., & Rosolen, S. (2023). The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies. In Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. Lecce, IT: Escola Superior de Agricultura Luiz de Queiroz, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.isatt.net/conferences/
    • NLM

      Massabni VG, Rosolen S. The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies [Internet]. Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. 2023 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://www.isatt.net/conferences/
    • Vancouver

      Massabni VG, Rosolen S. The teachers’ role in environmental changes at school: two Brazilian studies [Internet]. Living and leading in the next era: connecting teaching, research, citizenship and equity. 2023 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://www.isatt.net/conferences/
  • Source: Handbook transdisciplinary learning. Unidade: EESC

    Subjects: EDUCAÇÃO AMBIENTAL, DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL, ENGENHARIA HIDRÁULICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BRENNAN, Michael e PAZ, Lyda Patrícia Sabogal. Education for sustainable development. Handbook transdisciplinary learning. Tradução . Bielefeld, Germany: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2023. . Disponível em: http://dx.doi.org/10.14361/9783839463475-011. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Brennan, M., & Paz, L. P. S. (2023). Education for sustainable development. In Handbook transdisciplinary learning. Bielefeld, Germany: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo. doi:10.14361/9783839463475-011
    • NLM

      Brennan M, Paz LPS. Education for sustainable development [Internet]. In: Handbook transdisciplinary learning. Bielefeld, Germany: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2023. [citado 2024 nov. 09 ] Available from: http://dx.doi.org/10.14361/9783839463475-011
    • Vancouver

      Brennan M, Paz LPS. Education for sustainable development [Internet]. In: Handbook transdisciplinary learning. Bielefeld, Germany: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2023. [citado 2024 nov. 09 ] Available from: http://dx.doi.org/10.14361/9783839463475-011
  • Source: Ambiente e Sociedade. Unidades: FFCLRP, IO

    Subjects: ENSINO E APRENDIZAGEM, EDUCAÇÃO AMBIENTAL, SUSTENTABILIDADE

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GHILARDI-LOPES, Natalia P. et al. Ocean as an interdisciplinary theme in Brazilian basic education. Ambiente e Sociedade, v. 26, p. 1-22, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/1809-4422asoc20210134vu2023L2OA. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Ghilardi-Lopes, N. P., Motokane, M., Barradas, J. I., Xavier, L. Y., Menck, E. van S., Franco, A. C. G., & Turra, A. (2023). Ocean as an interdisciplinary theme in Brazilian basic education. Ambiente e Sociedade, 26, 1-22. doi:10.1590/1809-4422asoc20210134vu2023L2OA
    • NLM

      Ghilardi-Lopes NP, Motokane M, Barradas JI, Xavier LY, Menck E van S, Franco ACG, Turra A. Ocean as an interdisciplinary theme in Brazilian basic education [Internet]. Ambiente e Sociedade. 2023 ; 26 1-22.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1809-4422asoc20210134vu2023L2OA
    • Vancouver

      Ghilardi-Lopes NP, Motokane M, Barradas JI, Xavier LY, Menck E van S, Franco ACG, Turra A. Ocean as an interdisciplinary theme in Brazilian basic education [Internet]. Ambiente e Sociedade. 2023 ; 26 1-22.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1809-4422asoc20210134vu2023L2OA
  • Source: Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p.. Unidade: IO

    Subjects: RECURSOS MARINHOS, OCEANOS, EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BRANDINI, Frederico Pereira. Histórico, status atual e futuro dos recursos marinhos no Brasil. Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. Tradução . Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo, 2022. p. Parte 2 - 146-159. . Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Brandini, F. P. (2022). Histórico, status atual e futuro dos recursos marinhos no Brasil. In Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. (p. Parte 2 - 146-159). Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Brandini FP. Histórico, status atual e futuro dos recursos marinhos no Brasil. In: Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo; 2022. p. Parte 2 - 146-159.[citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Brandini FP. Histórico, status atual e futuro dos recursos marinhos no Brasil. In: Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo; 2022. p. Parte 2 - 146-159.[citado 2024 nov. 09 ]
  • Source: Biota Neotropica. Unidade: IB

    Subjects: PESQUISA CIENTÍFICA, BIODIVERSIDADE, DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BIZERRA, Alessandra e SPEGLICH, Érica e URSI, Suzana. Research in education and communication in science: contributions from the Biota-Fapesp program to biodiversity education. Biota Neotropica, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/1676-0611-BN-2022-1381. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Bizerra, A., Speglich, É., & Ursi, S. (2022). Research in education and communication in science: contributions from the Biota-Fapesp program to biodiversity education. Biota Neotropica. doi:10.1590/1676-0611-BN-2022-1381
    • NLM

      Bizerra A, Speglich É, Ursi S. Research in education and communication in science: contributions from the Biota-Fapesp program to biodiversity education [Internet]. Biota Neotropica. 2022 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1676-0611-BN-2022-1381
    • Vancouver

      Bizerra A, Speglich É, Ursi S. Research in education and communication in science: contributions from the Biota-Fapesp program to biodiversity education [Internet]. Biota Neotropica. 2022 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1676-0611-BN-2022-1381
  • Source: Frontiers in Ecology and Evolution. Unidade: IB

    Subjects: ABELHAS, EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Maria Augusta P et al. Editorial: the decline of wild bees: causes and consequences. Frontiers in Ecology and Evolution. Lausanne: Instituto de Biociências, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.3389/fevo.2022.1027169. Acesso em: 09 nov. 2024. , 2022
    • APA

      Lima, M. A. P., Cutler, G. C., Mazzeo, G., & Hrncir, M. (2022). Editorial: the decline of wild bees: causes and consequences. Frontiers in Ecology and Evolution. Lausanne: Instituto de Biociências, Universidade de São Paulo. doi:10.3389/fevo.2022.1027169
    • NLM

      Lima MAP, Cutler GC, Mazzeo G, Hrncir M. Editorial: the decline of wild bees: causes and consequences [Internet]. Frontiers in Ecology and Evolution. 2022 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.3389/fevo.2022.1027169
    • Vancouver

      Lima MAP, Cutler GC, Mazzeo G, Hrncir M. Editorial: the decline of wild bees: causes and consequences [Internet]. Frontiers in Ecology and Evolution. 2022 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.3389/fevo.2022.1027169
  • Source: European Journal of Environment and Earth Sciences. Unidade: EACH

    Subjects: GEODIVERSIDADE, GEOCIÊNCIAS, GEOTURISMO, EDUCAÇÃO AMBIENTAL, PARQUES FLORESTAIS, ROCHAS METAMÓRFICAS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RODRIGUES, Esther Fernandes e VELÁZQUEZ FERNANDEZ, Victor e BIAZOTO, Fabio. Inventory of geological records in the carmo natural park, São Paulo, Brazil: an incentive for geoconservation. European Journal of Environment and Earth Sciences, v. No 2022, n. 6, p. 30-41, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.24018/ejgeo.2022.3.6.339. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Rodrigues, E. F., Velázquez Fernandez, V., & Biazoto, F. (2022). Inventory of geological records in the carmo natural park, São Paulo, Brazil: an incentive for geoconservation. European Journal of Environment and Earth Sciences, No 2022( 6), 30-41. doi:10.24018/ejgeo.2022.3.6.339
    • NLM

      Rodrigues EF, Velázquez Fernandez V, Biazoto F. Inventory of geological records in the carmo natural park, São Paulo, Brazil: an incentive for geoconservation [Internet]. European Journal of Environment and Earth Sciences. 2022 ; No 2022( 6): 30-41.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.24018/ejgeo.2022.3.6.339
    • Vancouver

      Rodrigues EF, Velázquez Fernandez V, Biazoto F. Inventory of geological records in the carmo natural park, São Paulo, Brazil: an incentive for geoconservation [Internet]. European Journal of Environment and Earth Sciences. 2022 ; No 2022( 6): 30-41.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.24018/ejgeo.2022.3.6.339
  • Source: Modern Environmental Science and Engineering. Unidades: PUSP-LQ, ESALQ, ECOLOGIA APLICADA

    Subjects: APRENDIZAGEM, CONSTRUTIVISMO (EDUCAÇÃO), EDUCAÇÃO AMBIENTAL, EDUCAÇÃO INFANTIL, MÉTODOS DE ENSINO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DANELON, Kelly Beatriz et al. Canteiro kit: ecological thinking with science. Modern Environmental Science and Engineering, v. 8, n. 3, p. 195-199, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.15341/mese(2333-2581)/03.08.2022/007. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Danelon, K. B., Pennachin, J. A., Trevisan, Z. de T., Cancilieri, R., Bassetti, S. A., Cruz, S. de F., et al. (2022). Canteiro kit: ecological thinking with science. Modern Environmental Science and Engineering, 8( 3), 195-199. doi:10.15341/mese(2333-2581)/03.08.2022/007
    • NLM

      Danelon KB, Pennachin JA, Trevisan Z de T, Cancilieri R, Bassetti SA, Cruz S de F, Lello AMM de, Mendonça FC, Marques RN. Canteiro kit: ecological thinking with science [Internet]. Modern Environmental Science and Engineering. 2022 ; 8( 3): 195-199.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.15341/mese(2333-2581)/03.08.2022/007
    • Vancouver

      Danelon KB, Pennachin JA, Trevisan Z de T, Cancilieri R, Bassetti SA, Cruz S de F, Lello AMM de, Mendonça FC, Marques RN. Canteiro kit: ecological thinking with science [Internet]. Modern Environmental Science and Engineering. 2022 ; 8( 3): 195-199.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.15341/mese(2333-2581)/03.08.2022/007
  • Source: Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p.. Unidade: IO

    Subjects: OCEANOS, EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Não há amanhã sem o oceano. Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. Tradução . Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo, 2022. p. Parte 3 - 232-237. . Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Não há amanhã sem o oceano. (2022). Não há amanhã sem o oceano. In Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. (p. Parte 3 - 232-237). Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Não há amanhã sem o oceano. In: Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo; 2022. p. Parte 3 - 232-237.[citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Não há amanhã sem o oceano. In: Brasil, uma História do amanhã: oceano = Brazil, a History of tomorrow: the ocean. 264 p. Rio de Janeiro: Instituto Oceanográfico, Universidade de São Paulo; 2022. p. Parte 3 - 232-237.[citado 2024 nov. 09 ]
  • Source: Geoconservation Research. Unidade: IGC

    Subjects: GEOCONSERVAÇÃO, EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROSSI, Gustavo Scuracchio e GARCIA, M. G. M. e BOUROTTE, C. L. M. Educational materials on Geosciences: analysis from UNESCO Global Geoparks and potential for application to protected areas. Geoconservation Research, v. 5, n. 1, p. 165-194, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.30486/gcr.2022.1958014.1106. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Rossi, G. S., Garcia, M. G. M., & Bourotte, C. L. M. (2022). Educational materials on Geosciences: analysis from UNESCO Global Geoparks and potential for application to protected areas. Geoconservation Research, 5( 1), 165-194. doi:10.30486/gcr.2022.1958014.1106
    • NLM

      Rossi GS, Garcia MGM, Bourotte CLM. Educational materials on Geosciences: analysis from UNESCO Global Geoparks and potential for application to protected areas [Internet]. Geoconservation Research. 2022 ; 5( 1): 165-194.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.30486/gcr.2022.1958014.1106
    • Vancouver

      Rossi GS, Garcia MGM, Bourotte CLM. Educational materials on Geosciences: analysis from UNESCO Global Geoparks and potential for application to protected areas [Internet]. Geoconservation Research. 2022 ; 5( 1): 165-194.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.30486/gcr.2022.1958014.1106
  • Source: Journal of Transport Geography. Unidade: EP

    Subjects: ENSINO PÚBLICO, CRIANÇAS EM IDADE PRÉ-ESCOLAR, VIAGENS, EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ANDRADE, Mateus Humberto e MOURA, Filipe e GIANNOTTI, Mariana Abrantes. Can outdoor activities and inquiry sessions change the travel behavior of children and their caregivers? empirical research in public preschools in São Paulo (Brazil). Journal of Transport Geography, v. 90, n. Ja 2021, p. 14 on-line, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2020.102922. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Andrade, M. H., Moura, F., & Giannotti, M. A. (2021). Can outdoor activities and inquiry sessions change the travel behavior of children and their caregivers? empirical research in public preschools in São Paulo (Brazil). Journal of Transport Geography, 90( Ja 2021), 14 on-line. doi:10.1016/j.jtrangeo.2020.102922
    • NLM

      Andrade MH, Moura F, Giannotti MA. Can outdoor activities and inquiry sessions change the travel behavior of children and their caregivers? empirical research in public preschools in São Paulo (Brazil) [Internet]. Journal of Transport Geography. 2021 ; 90( Ja 2021): 14 on-line.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2020.102922
    • Vancouver

      Andrade MH, Moura F, Giannotti MA. Can outdoor activities and inquiry sessions change the travel behavior of children and their caregivers? empirical research in public preschools in São Paulo (Brazil) [Internet]. Journal of Transport Geography. 2021 ; 90( Ja 2021): 14 on-line.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2020.102922
  • Source: International Journal of Sustainability in Higher Education. Unidade: FEARP

    Subjects: APRENDIZAGEM, ENSINO, DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL, EDUCAÇÃO AMBIENTAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CALDANA, Adriana Cristina Ferreira et al. A hybrid approach to sustainable development competencies: the role of formal, informal and non-formal learning experiences. International Journal of Sustainability in Higher Education, v. 24, n. 2, p. 235-258, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1108/IJSHE-10-2020-0420. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Caldana, A. C. F., Eustachio, J. H. P. P., Sampaio, B. L., Gianotto, M. L., Talarico, A. C., & Batalhão, A. C. da S. (2021). A hybrid approach to sustainable development competencies: the role of formal, informal and non-formal learning experiences. International Journal of Sustainability in Higher Education, 24( 2), 235-258. doi:10.1108/IJSHE-10-2020-0420
    • NLM

      Caldana ACF, Eustachio JHPP, Sampaio BL, Gianotto ML, Talarico AC, Batalhão AC da S. A hybrid approach to sustainable development competencies: the role of formal, informal and non-formal learning experiences [Internet]. International Journal of Sustainability in Higher Education. 2021 ; 24( 2): 235-258.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1108/IJSHE-10-2020-0420
    • Vancouver

      Caldana ACF, Eustachio JHPP, Sampaio BL, Gianotto ML, Talarico AC, Batalhão AC da S. A hybrid approach to sustainable development competencies: the role of formal, informal and non-formal learning experiences [Internet]. International Journal of Sustainability in Higher Education. 2021 ; 24( 2): 235-258.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1108/IJSHE-10-2020-0420
  • Source: Ambio. Unidade: ESALQ

    Subjects: CRIANÇAS EM IDADE ESCOLAR, EDUCAÇÃO AMBIENTAL, INTERAÇÃO HOMEM-ANIMAL, ONÇAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARCHINI, Silvio e MACDONALD, David W. Can school children influence adults' behavior toward jaguars?: Evidence of intergenerational learning in education for conservation. Ambio, v. 49, p. 912–925, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s13280-019-01230-w. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Marchini, S., & Macdonald, D. W. (2020). Can school children influence adults' behavior toward jaguars?: Evidence of intergenerational learning in education for conservation. Ambio, 49, 912–925. doi:10.1007/s13280-019-01230-w
    • NLM

      Marchini S, Macdonald DW. Can school children influence adults' behavior toward jaguars?: Evidence of intergenerational learning in education for conservation [Internet]. Ambio. 2020 ; 49 912–925.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s13280-019-01230-w
    • Vancouver

      Marchini S, Macdonald DW. Can school children influence adults' behavior toward jaguars?: Evidence of intergenerational learning in education for conservation [Internet]. Ambio. 2020 ; 49 912–925.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s13280-019-01230-w
  • Source: Anais do 2º Congresso Sul-Americano de Resíduos Sólidos e Sustentabilidade. Unidade: EEL

    Subjects: EDUCAÇÃO AMBIENTAL, ENGENHARIA AMBIENTAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARGOS, Danúbia Caporusso e SANTOS, Rodolfo Cursino. Elaboração de Plano de Gerenciamento de Resíduos para transformação de escolas em agentes ativos de conservação ambiental. 2019, Anais.. Foz do Iguaçú-Pr: Ibeas, 2019. p. 8p. Disponível em: https://www.ibeas.org.br/conresol/conresol2019/III-070.pdf. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Bargos, D. C., & Santos, R. C. (2019). Elaboração de Plano de Gerenciamento de Resíduos para transformação de escolas em agentes ativos de conservação ambiental. In Anais do 2º Congresso Sul-Americano de Resíduos Sólidos e Sustentabilidade (p. 8p). Foz do Iguaçú-Pr: Ibeas. Recuperado de https://www.ibeas.org.br/conresol/conresol2019/III-070.pdf
    • NLM

      Bargos DC, Santos RC. Elaboração de Plano de Gerenciamento de Resíduos para transformação de escolas em agentes ativos de conservação ambiental [Internet]. Anais do 2º Congresso Sul-Americano de Resíduos Sólidos e Sustentabilidade. 2019 ;8p.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://www.ibeas.org.br/conresol/conresol2019/III-070.pdf
    • Vancouver

      Bargos DC, Santos RC. Elaboração de Plano de Gerenciamento de Resíduos para transformação de escolas em agentes ativos de conservação ambiental [Internet]. Anais do 2º Congresso Sul-Americano de Resíduos Sólidos e Sustentabilidade. 2019 ;8p.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://www.ibeas.org.br/conresol/conresol2019/III-070.pdf
  • Source: IUCN Otter Specialist Group Bulletin. Unidade: CENA

    Subjects: BIODIVERSIDADE, ECOSSISTEMAS AQUÁTICOS, EDUCAÇÃO AMBIENTAL, LONTRAS, PERCEPÇÃO AMBIENTAL, PROTEÇÃO AMBIENTAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DIAS, Sofia V et al. Neotropical otters as promoters of environmental awareness. IUCN Otter Specialist Group Bulletin, v. 36, n. 1, p. 17-27, 2019Tradução . . Disponível em: https://www.iucnosgbull.org/Volume36/Dias_et_al_2019.html. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Dias, S. V., Verdade, L. M., Prado, B., Zanetti, V., Almeida, N., Santos-Reis, M., & Pedroso, N. M. (2019). Neotropical otters as promoters of environmental awareness. IUCN Otter Specialist Group Bulletin, 36( 1), 17-27. Recuperado de https://www.iucnosgbull.org/Volume36/Dias_et_al_2019.html
    • NLM

      Dias SV, Verdade LM, Prado B, Zanetti V, Almeida N, Santos-Reis M, Pedroso NM. Neotropical otters as promoters of environmental awareness [Internet]. IUCN Otter Specialist Group Bulletin. 2019 ; 36( 1): 17-27.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://www.iucnosgbull.org/Volume36/Dias_et_al_2019.html
    • Vancouver

      Dias SV, Verdade LM, Prado B, Zanetti V, Almeida N, Santos-Reis M, Pedroso NM. Neotropical otters as promoters of environmental awareness [Internet]. IUCN Otter Specialist Group Bulletin. 2019 ; 36( 1): 17-27.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://www.iucnosgbull.org/Volume36/Dias_et_al_2019.html
  • Source: Brazilian Marine Biodiversity. Unidade: IGC

    Subjects: GEODIVERSIDADE, EDUCAÇÃO AMBIENTAL, GEOCIÊNCIAS, SUSTENTABILIDADE

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BACCI, Denise de La Corte et al. Integration of Marine and Coastal Geo-Biodiversity in Environmental Education Through Earth System Science and Social Learning Approaches. Brazilian Marine Biodiversity, n. , p. 39-52, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/978-3-030-05138-9_3. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Bacci, D. de L. C., Garcia, M. G. M., Bourotte, C. L. M., & Santos, V. M. N. dos. (2019). Integration of Marine and Coastal Geo-Biodiversity in Environmental Education Through Earth System Science and Social Learning Approaches. Brazilian Marine Biodiversity, ( ), 39-52. doi:10.1007/978-3-030-05138-9_3
    • NLM

      Bacci D de LC, Garcia MGM, Bourotte CLM, Santos VMN dos. Integration of Marine and Coastal Geo-Biodiversity in Environmental Education Through Earth System Science and Social Learning Approaches [Internet]. Brazilian Marine Biodiversity. 2019 ;( ): 39-52.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-030-05138-9_3
    • Vancouver

      Bacci D de LC, Garcia MGM, Bourotte CLM, Santos VMN dos. Integration of Marine and Coastal Geo-Biodiversity in Environmental Education Through Earth System Science and Social Learning Approaches [Internet]. Brazilian Marine Biodiversity. 2019 ;( ): 39-52.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-030-05138-9_3
  • Source: Ambiente & Sociedade. Unidade: ESALQ

    Subjects: EDUCAÇÃO AMBIENTAL, POLÍTICAS PÚBLICAS, INCLUSÃO SOCIAL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BIASOLI, Semíramis e SORRENTINO, Marcos. Dimensions of public environmental education policies: the necessary inclusion of everyday politics. Ambiente & Sociedade, v. 21, p. 1-18, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/1809-4422asoc0144r2vu18l2ao. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Biasoli, S., & Sorrentino, M. (2018). Dimensions of public environmental education policies: the necessary inclusion of everyday politics. Ambiente & Sociedade, 21, 1-18. doi:10.1590/1809-4422asoc0144r2vu18l2ao
    • NLM

      Biasoli S, Sorrentino M. Dimensions of public environmental education policies: the necessary inclusion of everyday politics [Internet]. Ambiente & Sociedade. 2018 ; 21 1-18.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1809-4422asoc0144r2vu18l2ao
    • Vancouver

      Biasoli S, Sorrentino M. Dimensions of public environmental education policies: the necessary inclusion of everyday politics [Internet]. Ambiente & Sociedade. 2018 ; 21 1-18.[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1809-4422asoc0144r2vu18l2ao

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024