Filtros : "CURRÍCULOS" Removido: "Português" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: European Journal of Dental Education. Unidades: FO, FMRP

    Subjects: INOVAÇÃO, CURRÍCULOS, EDUCAÇÃO INTERPROFISSIONAL

    DOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOASSI, Ramona Fernanda Ceriotti et al. The Role of Interprofessional Education in Dentistry Training: understanding the Perception of Brazilian Dental Students. European Journal of Dental Education, 2025Tradução . . Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Toassi, R. F. C., Olsson, T. O., Haddad, A. E., & Peduzzi, M. (2025). The Role of Interprofessional Education in Dentistry Training: understanding the Perception of Brazilian Dental Students. European Journal of Dental Education. doi:10.1111/eje.13112
    • NLM

      Toassi RFC, Olsson TO, Haddad AE, Peduzzi M. The Role of Interprofessional Education in Dentistry Training: understanding the Perception of Brazilian Dental Students. European Journal of Dental Education. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ]
    • Vancouver

      Toassi RFC, Olsson TO, Haddad AE, Peduzzi M. The Role of Interprofessional Education in Dentistry Training: understanding the Perception of Brazilian Dental Students. European Journal of Dental Education. 2025 ;[citado 2025 nov. 27 ]
  • Conference titles: Association for Moral Education Conference. Unidades: FE, EACH

    Subjects: EDUCAÇÃO, PROFESSORES, EDUCAÇÃO MORAL, CURRÍCULOS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAÚJO, Ulisses Ferreira de e ARAUJO, Valeria Amorim Arantes de. Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education. 2022, Anais.. Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Araújo, U. F. de, & Araujo, V. A. A. de. (2022). Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education. In . Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3
    • NLM

      Araújo UF de, Araujo VAA de. Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education [Internet]. 2022 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3
    • Vancouver

      Araújo UF de, Araujo VAA de. Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education [Internet]. 2022 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3
  • Source: International Journal of Sport and Society. Unidade: EEFE

    Subjects: CURRÍCULOS, ENSINO SUPERIOR, EDUCAÇÃO FÍSICA, DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Ana Lucia Padrão dos. Characteristics of Sport Science Undergraduate Courses: Reflections on Coach Education. International Journal of Sport and Society, v. 13, n. 1, p. 127-141, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.18848/2152-7857/CGP/v13i01/127-141. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Santos, A. L. P. dos. (2022). Characteristics of Sport Science Undergraduate Courses: Reflections on Coach Education. International Journal of Sport and Society, 13( 1), 127-141. doi:10.18848/2152-7857/CGP/v13i01/127-141
    • NLM

      Santos ALP dos. Characteristics of Sport Science Undergraduate Courses: Reflections on Coach Education [Internet]. International Journal of Sport and Society. 2022 ; 13( 1): 127-141.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.18848/2152-7857/CGP/v13i01/127-141
    • Vancouver

      Santos ALP dos. Characteristics of Sport Science Undergraduate Courses: Reflections on Coach Education [Internet]. International Journal of Sport and Society. 2022 ; 13( 1): 127-141.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.18848/2152-7857/CGP/v13i01/127-141
  • Conference titles: Association for Moral Education Conference. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO, EDUCAÇÃO INFANTIL, EDUCAÇÃO MORAL, CURRÍCULOS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARROS, Marília Ortiz Amando de. Moral Education through projects: integrating learning and values. 2022, Anais.. Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Barros, M. O. A. de. (2022). Moral Education through projects: integrating learning and values. In . Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316
    • NLM

      Barros MOA de. Moral Education through projects: integrating learning and values [Internet]. 2022 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316
    • Vancouver

      Barros MOA de. Moral Education through projects: integrating learning and values [Internet]. 2022 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316
  • Source: Revista da associacao medica brasileira. Unidade: FM

    Subjects: CURRÍCULOS, ENSINO, BIOÉTICA

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LACERDA, Daniele Costa Rachid e GORGA, Maria Luiza e CABAR, Fábio Roberto. The teaching of Medical Law in Brasil. Revista da associacao medica brasileira, v. 66, n. 10, p. 1366-1370, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/1806-9282.66.10.1366. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Lacerda, D. C. R., Gorga, M. L., & Cabar, F. R. (2020). The teaching of Medical Law in Brasil. Revista da associacao medica brasileira, 66( 10), 1366-1370. doi:10.1590/1806-9282.66.10.1366
    • NLM

      Lacerda DCR, Gorga ML, Cabar FR. The teaching of Medical Law in Brasil [Internet]. Revista da associacao medica brasileira. 2020 ; 66( 10): 1366-1370.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1806-9282.66.10.1366
    • Vancouver

      Lacerda DCR, Gorga ML, Cabar FR. The teaching of Medical Law in Brasil [Internet]. Revista da associacao medica brasileira. 2020 ; 66( 10): 1366-1370.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1806-9282.66.10.1366
  • Source: Journal of Interprofessional Care. Unidade: EE

    Subjects: EDUCAÇÃO INTERPROFISSIONAL, EDUCAÇÃO EM SAÚDE, CURRÍCULOS, CURRÍCULOS E PROGRAMAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOASSI, Ramona Fernanda Ceriotti e MEIRELES, Everson e PEDUZZI, Marina. Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study. Journal of Interprofessional Care, p. 1-9, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/13561820.2020.1773419. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Toassi, R. F. C., Meireles, E., & Peduzzi, M. (2020). Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study. Journal of Interprofessional Care, 1-9. doi:10.1080/13561820.2020.1773419
    • NLM

      Toassi RFC, Meireles E, Peduzzi M. Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study [Internet]. Journal of Interprofessional Care. 2020 ; 1-9.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13561820.2020.1773419
    • Vancouver

      Toassi RFC, Meireles E, Peduzzi M. Interprofessional practices and readiness for interprofessional learning among health students and graduates in Rio Grande do Sul, Brazil: a cross-sectional study [Internet]. Journal of Interprofessional Care. 2020 ; 1-9.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1080/13561820.2020.1773419
  • Source: Bmj open. Unidade: FM

    Subjects: CURRÍCULOS, DESENVOLVIMENTO INFANTIL, PAÍSES EM DESENVOLVIMENTO, PESQUISA QUALITATIVA, RECURSOS HUMANOS

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KOHLI-LYNCH, Maya et al. Human resources and curricula content for early child development implementation: multicountry mixed methods evaluation. Bmj open, v. 10, n. 4, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1136/bmjopen-2019-032134. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Kohli-lynch, M., Hardy, V. P., Salazar, R. B., Bhopal, S. S., Brentani, A. V. M., Cavallera, V., et al. (2020). Human resources and curricula content for early child development implementation: multicountry mixed methods evaluation. Bmj open, 10( 4). doi:10.1136/bmjopen-2019-032134
    • NLM

      Kohli-lynch M, Hardy VP, Salazar RB, Bhopal SS, Brentani AVM, Cavallera V, Goh E, Hamadani JD, Hughes R, Manji K. Human resources and curricula content for early child development implementation: multicountry mixed methods evaluation [Internet]. Bmj open. 2020 ; 10( 4):[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1136/bmjopen-2019-032134
    • Vancouver

      Kohli-lynch M, Hardy VP, Salazar RB, Bhopal SS, Brentani AVM, Cavallera V, Goh E, Hamadani JD, Hughes R, Manji K. Human resources and curricula content for early child development implementation: multicountry mixed methods evaluation [Internet]. Bmj open. 2020 ; 10( 4):[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1136/bmjopen-2019-032134
  • Source: São Paulo Medical Journal. Unidade: FMRP

    Subjects: APRENDIZAGEM, MOTIVAÇÃO, CURRÍCULOS, ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS, EDUCAÇÃO MÉDICA, MEDICINA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DEL-BEN, Cristina Marta et al. Effect of changes to the formal curriculum on medical students’ motivation towards learning: a prospective cohort study. São Paulo Medical Journal, v. 137, n. 2, p. 112-118, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/1516-3180.2018.0264090119. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Del-Ben, C. M., Shuhama, R., Costa, M. J., & Troncon, L. E. de A. (2019). Effect of changes to the formal curriculum on medical students’ motivation towards learning: a prospective cohort study. São Paulo Medical Journal, 137( 2), 112-118. doi:10.1590/1516-3180.2018.0264090119
    • NLM

      Del-Ben CM, Shuhama R, Costa MJ, Troncon LE de A. Effect of changes to the formal curriculum on medical students’ motivation towards learning: a prospective cohort study [Internet]. São Paulo Medical Journal. 2019 ; 137( 2): 112-118.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1516-3180.2018.0264090119
    • Vancouver

      Del-Ben CM, Shuhama R, Costa MJ, Troncon LE de A. Effect of changes to the formal curriculum on medical students’ motivation towards learning: a prospective cohort study [Internet]. São Paulo Medical Journal. 2019 ; 137( 2): 112-118.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1516-3180.2018.0264090119
  • Source: Research Quarterly for Exercise and Sport. Conference titles: SHAPE America National Convention and Expo. Unidade: EEFE

    Subjects: EDUCAÇÃO FÍSICA, CURRÍCULOS, ENSINO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VIDONI, Carla e FERRAZ, Osvaldo Luiz. Physical Education in Brazil: Transitioning From Guidelines to Compulsory Curriculum. Research Quarterly for Exercise and Sport. Washington: Escola de Educação Física e Esporte, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.1080/02701367.2019.1603010. Acesso em: 27 nov. 2025. , 2019
    • APA

      Vidoni, C., & Ferraz, O. L. (2019). Physical Education in Brazil: Transitioning From Guidelines to Compulsory Curriculum. Research Quarterly for Exercise and Sport. Washington: Escola de Educação Física e Esporte, Universidade de São Paulo. doi:10.1080/02701367.2019.1603010
    • NLM

      Vidoni C, Ferraz OL. Physical Education in Brazil: Transitioning From Guidelines to Compulsory Curriculum [Internet]. Research Quarterly for Exercise and Sport. 2019 ; 90 A163.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1080/02701367.2019.1603010
    • Vancouver

      Vidoni C, Ferraz OL. Physical Education in Brazil: Transitioning From Guidelines to Compulsory Curriculum [Internet]. Research Quarterly for Exercise and Sport. 2019 ; 90 A163.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1080/02701367.2019.1603010
  • Source: Revista Gaucha de Odontologia. Unidade: FO

    Subjects: CÁRIE DENTÁRIA, CURRÍCULOS, ENSINO

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GOUVEA, Daiana Back et al. Cariology education for undergraduate Brazilian dental students. Revista Gaucha de Odontologia, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/1981-863720180003000073428. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Gouvea, D. B., Groisman, S., Bonecker, M. J. S., Sampaio, F., Paiva, S. M., Kriger, L., et al. (2018). Cariology education for undergraduate Brazilian dental students. Revista Gaucha de Odontologia. doi:10.1590/1981-863720180003000073428
    • NLM

      Gouvea DB, Groisman S, Bonecker MJS, Sampaio F, Paiva SM, Kriger L, Schulte A, Rodrigues JA. Cariology education for undergraduate Brazilian dental students [Internet]. Revista Gaucha de Odontologia. 2018 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1981-863720180003000073428
    • Vancouver

      Gouvea DB, Groisman S, Bonecker MJS, Sampaio F, Paiva SM, Kriger L, Schulte A, Rodrigues JA. Cariology education for undergraduate Brazilian dental students [Internet]. Revista Gaucha de Odontologia. 2018 ;[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1590/1981-863720180003000073428
  • Source: Simulation scenarios for nursing educators: making it real. Unidade: EERP

    Subjects: EDUCAÇÃO EM SAÚDE, ENFERMAGEM, SIMULAÇÃO (APRENDIZAGEM), PACIENTES, CURRÍCULOS

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CAMPBELL, Suzanne Hetzel et al. High-risk infant of a diabetic mother: hypoglycemia. Simulation scenarios for nursing educators: making it real. Tradução . New York: Springer, 2018. . . Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Campbell, S. H., Aredes, N. D. ' A., Fonseca, L. M. M., & Salaberry, J. de. (2018). High-risk infant of a diabetic mother: hypoglycemia. In Simulation scenarios for nursing educators: making it real. New York: Springer.
    • NLM

      Campbell SH, Aredes ND' A, Fonseca LMM, Salaberry J de. High-risk infant of a diabetic mother: hypoglycemia. In: Simulation scenarios for nursing educators: making it real. New York: Springer; 2018. [citado 2025 nov. 27 ]
    • Vancouver

      Campbell SH, Aredes ND' A, Fonseca LMM, Salaberry J de. High-risk infant of a diabetic mother: hypoglycemia. In: Simulation scenarios for nursing educators: making it real. New York: Springer; 2018. [citado 2025 nov. 27 ]
  • Source: Educação: Teoria e Prática. Unidade: ESALQ

    Subjects: COOPERAÇÃO, CURRÍCULOS, FORMAÇÃO DE PROFESSORES, LICENCIATURA

    Versão PublicadaAcesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MASSABNI, Vânia Galindo. Trabalho colaborativo entre licenciandos e professores: incentivo às práticas “autorais” considerando o currículo paulista. Educação: Teoria e Prática, v. 28, n. 58, p. 280-297, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.18675/1981-8106.vol28.n58.p280-297. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Massabni, V. G. (2018). Trabalho colaborativo entre licenciandos e professores: incentivo às práticas “autorais” considerando o currículo paulista. Educação: Teoria e Prática, 28( 58), 280-297. doi:10.18675/1981-8106.vol28.n58.p280-297
    • NLM

      Massabni VG. Trabalho colaborativo entre licenciandos e professores: incentivo às práticas “autorais” considerando o currículo paulista [Internet]. Educação: Teoria e Prática. 2018 ; 28( 58): 280-297.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.18675/1981-8106.vol28.n58.p280-297
    • Vancouver

      Massabni VG. Trabalho colaborativo entre licenciandos e professores: incentivo às práticas “autorais” considerando o currículo paulista [Internet]. Educação: Teoria e Prática. 2018 ; 28( 58): 280-297.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.18675/1981-8106.vol28.n58.p280-297
  • Source: Impetus. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO FÍSICA, CURRÍCULOS, MULTICULTURALISMO

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      NEIRA, Marcos Garcia. O currículo cultural da educação física: análise da produção discursiva dos seus autores. Impetus, v. 7, n. 2, p. 7-13, 2013Tradução . . Disponível em: https://revistas.unillanos.edu.co/index.php/impetus/article/view/344. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Neira, M. G. (2013). O currículo cultural da educação física: análise da produção discursiva dos seus autores. Impetus, 7( 2), 7-13. Recuperado de https://revistas.unillanos.edu.co/index.php/impetus/article/view/344
    • NLM

      Neira MG. O currículo cultural da educação física: análise da produção discursiva dos seus autores [Internet]. Impetus. 2013 ; 7( 2): 7-13.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://revistas.unillanos.edu.co/index.php/impetus/article/view/344
    • Vancouver

      Neira MG. O currículo cultural da educação física: análise da produção discursiva dos seus autores [Internet]. Impetus. 2013 ; 7( 2): 7-13.[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://revistas.unillanos.edu.co/index.php/impetus/article/view/344
  • Source: Journal of the Brazilian Computer Society. Unidade: IME

    Subjects: CURRÍCULOS, INFORMAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MENA-CHALCO, Jesús Pascual e CÉSAR JÚNIOR, Roberto Marcondes. scriptLattes: an open-source knowledge extraction system from the Lattes platform. Journal of the Brazilian Computer Society, v. 15, n. 4. p. 31-39, 2009Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/bf03194511. Acesso em: 27 nov. 2025.
    • APA

      Mena-Chalco, J. P., & César Júnior, R. M. (2009). scriptLattes: an open-source knowledge extraction system from the Lattes platform. Journal of the Brazilian Computer Society, 15( 4. p. 31-39). doi:10.1007/bf03194511
    • NLM

      Mena-Chalco JP, César Júnior RM. scriptLattes: an open-source knowledge extraction system from the Lattes platform [Internet]. Journal of the Brazilian Computer Society. 2009 ; 15( 4. p. 31-39):[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/bf03194511
    • Vancouver

      Mena-Chalco JP, César Júnior RM. scriptLattes: an open-source knowledge extraction system from the Lattes platform [Internet]. Journal of the Brazilian Computer Society. 2009 ; 15( 4. p. 31-39):[citado 2025 nov. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1007/bf03194511

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2025