Filtros : "APRENDIZAGEM MOTORA" "MOTIVAÇÃO" Removidos: "Okazaki, Victor Hugo Alves" "Celafiscs" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Psychology of Sport and Exercise. Unidade: EEFE

    Subjects: HABILIDADES MOTORAS, MOTIVAÇÃO, APRENDIZAGEM MOTORA, FEEDBACK

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DREWS, Ricardo et al. Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results. Psychology of Sport and Exercise, v. 55, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.101950. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Drews, R., Pacheco, M. M., Bastos Flavio Henrique,, & Tani, G. (2021). Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results. Psychology of Sport and Exercise, 55. doi:10.1016/j.psychsport.2021.101950
    • NLM

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results [Internet]. Psychology of Sport and Exercise. 2021 ; 55[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.101950
    • Vancouver

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results [Internet]. Psychology of Sport and Exercise. 2021 ; 55[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.101950
  • Source: Human Movement. Unidades: EEFE, FMRP

    Subjects: HABILIDADES MOTORAS, TÊNIS, MOTIVAÇÃO, AUTOCONTROLE, APRENDIZAGEM MOTORA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHAIS, Carolina Komiyama de Almeida et al. The effects of perceived competence and self-controlled goal setting on motor learning. Human Movement, v. 22, n. 4, p. 56-67, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5114/hm.2021.103290. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Carvalhais, C. K. de A., Silva, S. L. da, Tani, G., & Corrêa, U. C. (2021). The effects of perceived competence and self-controlled goal setting on motor learning. Human Movement, 22( 4), 56-67. doi:10.5114/hm.2021.103290
    • NLM

      Carvalhais CK de A, Silva SL da, Tani G, Corrêa UC. The effects of perceived competence and self-controlled goal setting on motor learning [Internet]. Human Movement. 2021 ; 22( 4): 56-67.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.5114/hm.2021.103290
    • Vancouver

      Carvalhais CK de A, Silva SL da, Tani G, Corrêa UC. The effects of perceived competence and self-controlled goal setting on motor learning [Internet]. Human Movement. 2021 ; 22( 4): 56-67.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.5114/hm.2021.103290
  • Source: Journal of Motor Behavior. Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, MOTIVAÇÃO, AUTOCONTROLE, INFORMAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DREWS, Ricardo et al. Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task. Journal of Motor Behavior, p. 12 , 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/00222895.2020.1772711. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Drews, R., Pacheco, M. M., Bastos Flavio Henrique,, & Tani, G. (2020). Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task. Journal of Motor Behavior, 12 . doi:10.1080/00222895.2020.1772711
    • NLM

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task [Internet]. Journal of Motor Behavior. 2020 ; 12 .[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00222895.2020.1772711
    • Vancouver

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task [Internet]. Journal of Motor Behavior. 2020 ; 12 .[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00222895.2020.1772711
  • Source: Revista Brasileira de Educação Física e Esporte. Unidade: EACH

    Subjects: EDUCAÇÃO FÍSICA, DIDÁTICA, APRENDIZAGEM MOTORA, HABILIDADES MOTORAS (EDUCAÇÃO FÍSICA), MOTIVAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      EL KHOURI, Fernanda Buonome et al. Effects of command and guided discovery teaching styles on acquisition and retention of the handstand. Revista Brasileira de Educação Física e Esporte, v. 34, n. 1, p. 11-18, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.11606/issn.1981-4690.v34i1p11-18. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      El Khouri, F. B., Meira Junior, C. de M., Rodrigues, G. M., & Miranda, M. L. de J. (2020). Effects of command and guided discovery teaching styles on acquisition and retention of the handstand. Revista Brasileira de Educação Física e Esporte, 34( 1), 11-18. doi:10.11606/issn.1981-4690.v34i1p11-18
    • NLM

      El Khouri FB, Meira Junior C de M, Rodrigues GM, Miranda ML de J. Effects of command and guided discovery teaching styles on acquisition and retention of the handstand [Internet]. Revista Brasileira de Educação Física e Esporte. 2020 ; 34( 1): 11-18.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.11606/issn.1981-4690.v34i1p11-18
    • Vancouver

      El Khouri FB, Meira Junior C de M, Rodrigues GM, Miranda ML de J. Effects of command and guided discovery teaching styles on acquisition and retention of the handstand [Internet]. Revista Brasileira de Educação Física e Esporte. 2020 ; 34( 1): 11-18.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.11606/issn.1981-4690.v34i1p11-18
  • Source: International Journal of Sport Psychology. Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, ENVELHECIMENTO, IDOSOS, MOTIVAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      HELENA THOFEHRN LESSA, e TANI, Go e SUZETE CHIVIACOWSKY,. Benefits of enhanced expectancies through temporal-comparative feedback for motor learning in older adults. International Journal of Sport Psychology, v. 49, n. 6, p. 521-530, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.7352/IJSP.2018.49.521. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Helena Thofehrn Lessa,, Tani, G., & Suzete Chiviacowsky,. (2018). Benefits of enhanced expectancies through temporal-comparative feedback for motor learning in older adults. International Journal of Sport Psychology, 49( 6), 521-530. doi:10.7352/IJSP.2018.49.521
    • NLM

      Helena Thofehrn Lessa, Tani G, Suzete Chiviacowsky. Benefits of enhanced expectancies through temporal-comparative feedback for motor learning in older adults [Internet]. International Journal of Sport Psychology. 2018 ; 49( 6): 521-530.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.7352/IJSP.2018.49.521
    • Vancouver

      Helena Thofehrn Lessa, Tani G, Suzete Chiviacowsky. Benefits of enhanced expectancies through temporal-comparative feedback for motor learning in older adults [Internet]. International Journal of Sport Psychology. 2018 ; 49( 6): 521-530.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.7352/IJSP.2018.49.521
  • Source: JOURNAL OF MOTOR LEARNING AND DEVELOPMENT. Unidade: EACH

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, MOTIVAÇÃO, FEEDBACK

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MEIRA JUNIOR, Cassio de Miranda e FAIRBROTHER, Jeffrey T. Ego-Oriented learners show advantage in retention and transfer of balancing skill. JOURNAL OF MOTOR LEARNING AND DEVELOPMENT, v. 6, n. 2, p. 209-219, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1123/jmld.2017-0001. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Meira Junior, C. de M., & Fairbrother, J. T. (2018). Ego-Oriented learners show advantage in retention and transfer of balancing skill. JOURNAL OF MOTOR LEARNING AND DEVELOPMENT, 6( 2), 209-219. doi:10.1123/jmld.2017-0001
    • NLM

      Meira Junior C de M, Fairbrother JT. Ego-Oriented learners show advantage in retention and transfer of balancing skill [Internet]. JOURNAL OF MOTOR LEARNING AND DEVELOPMENT. 2018 ; 6( 2): 209-219.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.1123/jmld.2017-0001
    • Vancouver

      Meira Junior C de M, Fairbrother JT. Ego-Oriented learners show advantage in retention and transfer of balancing skill [Internet]. JOURNAL OF MOTOR LEARNING AND DEVELOPMENT. 2018 ; 6( 2): 209-219.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.1123/jmld.2017-0001
  • Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, MOTIVAÇÃO, INFORMAÇÃO, AUTOCONTROLE

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DREWS, Ricardo. Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente. 2017. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2017. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Drews, R. (2017). Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/
    • NLM

      Drews R. Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 25 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/
    • Vancouver

      Drews R. Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 25 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/
  • Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, MOTIVAÇÃO

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHAIS, Carolina Komiyama de Almeida. Percepção de competência e aprendizagem motora. 2015. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2015. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39132/tde-16122015-144811/. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Carvalhais, C. K. de A. (2015). Percepção de competência e aprendizagem motora (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39132/tde-16122015-144811/
    • NLM

      Carvalhais CK de A. Percepção de competência e aprendizagem motora [Internet]. 2015 ;[citado 2024 jul. 25 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39132/tde-16122015-144811/
    • Vancouver

      Carvalhais CK de A. Percepção de competência e aprendizagem motora [Internet]. 2015 ;[citado 2024 jul. 25 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39132/tde-16122015-144811/
  • Source: Perceptual and Motor Skills. Unidade: EACH

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, HABILIDADES MOTORAS, DESEMPENHO MOTOR, ANSIEDADE, MOTIVAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      NEIVA, Jaqueline Freitas de Oliveira et al. Trait anxiety and goal difficulty on learning to climb the Bachman Ladder. Perceptual and Motor Skills, v. 118, n. 2, p. 375-383, 2014Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.2466/22.25.PMS.118k17w0. Acesso em: 25 jul. 2024.
    • APA

      Neiva, J. F. de O., Massa, M., Barros, J. A. de C., & Meira Júnior, C. de M. (2014). Trait anxiety and goal difficulty on learning to climb the Bachman Ladder. Perceptual and Motor Skills, 118( 2), 375-383. doi:10.2466/22.25.PMS.118k17w0
    • NLM

      Neiva JF de O, Massa M, Barros JA de C, Meira Júnior C de M. Trait anxiety and goal difficulty on learning to climb the Bachman Ladder [Internet]. Perceptual and Motor Skills. 2014 ; 118( 2): 375-383.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.2466/22.25.PMS.118k17w0
    • Vancouver

      Neiva JF de O, Massa M, Barros JA de C, Meira Júnior C de M. Trait anxiety and goal difficulty on learning to climb the Bachman Ladder [Internet]. Perceptual and Motor Skills. 2014 ; 118( 2): 375-383.[citado 2024 jul. 25 ] Available from: https://doi.org/10.2466/22.25.PMS.118k17w0

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024