Filtros : "IQSC" "Financiamento CAPES" "SENTANIN, FRANCIANI CASSIA" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Journal of Chemical Education. Unidade: IQSC

    Subjects: LIGAÇÕES QUÍMICAS, ESTUDANTES, ENSINO, APRENDIZAGEM

    Versão AceitaAcesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia e LANZA, Marcos Roberto de Vasconcelos e KASSEBOEHMER, Ana Claudia. Chemistry Scientific Dissemination Video: Impact on the Perception of University Students. Journal of Chemical Education, v. 100, n. 2, p. 714–721, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi-org.ez67.periodicos.capes.gov.br/10.1021/acs.jchemed.2c01071. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Sentanin, F. C., Lanza, M. R. de V., & Kasseboehmer, A. C. (2023). Chemistry Scientific Dissemination Video: Impact on the Perception of University Students. Journal of Chemical Education, 100( 2), 714–721. doi:10.1021/acs.jchemed.2c01071
    • NLM

      Sentanin FC, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Chemistry Scientific Dissemination Video: Impact on the Perception of University Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 2): 714–721.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi-org.ez67.periodicos.capes.gov.br/10.1021/acs.jchemed.2c01071
    • Vancouver

      Sentanin FC, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Chemistry Scientific Dissemination Video: Impact on the Perception of University Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 2): 714–721.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi-org.ez67.periodicos.capes.gov.br/10.1021/acs.jchemed.2c01071
  • Source: Coatings. Unidade: IQSC

    Subjects: NANOCOMPOSITOS, ELETROQUÍMICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CALIMAN, Willian Robert et al. Gellan Gum-Montmorillonite Nanocomposites for Electrochromic Devices. Coatings, v. 13, p. 350, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3390/coatings13020350. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Caliman, W. R., Sentanin, F. C., Sabadini, R. C., Garcia, R. H. dos S., Monaretto, T., Colnago, L. A., & Pawlicka, A. (2023). Gellan Gum-Montmorillonite Nanocomposites for Electrochromic Devices. Coatings, 13, 350. doi:10.3390/coatings13020350
    • NLM

      Caliman WR, Sentanin FC, Sabadini RC, Garcia RH dos S, Monaretto T, Colnago LA, Pawlicka A. Gellan Gum-Montmorillonite Nanocomposites for Electrochromic Devices [Internet]. Coatings. 2023 ; 13 350.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.3390/coatings13020350
    • Vancouver

      Caliman WR, Sentanin FC, Sabadini RC, Garcia RH dos S, Monaretto T, Colnago LA, Pawlicka A. Gellan Gum-Montmorillonite Nanocomposites for Electrochromic Devices [Internet]. Coatings. 2023 ; 13 350.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.3390/coatings13020350
  • Source: Molecules. Unidades: IFSC, IQSC

    Subjects: NANOCOMPOSITOS, ELETRÓLITOS, GOMAS E RESINAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CALIMAN, Willian Robert et al. Improved conductivity in gellan gum and montmorillonite nanocomposites electrolytes. Molecules, v. 27, n. 24, p. 8721-1-8721-19, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3390/molecules27248721. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Caliman, W. R., Sentanin, F. C., Sabadini, R. C., Donoso, J. P., Magon, C. J., & Pawlicka, A. (2022). Improved conductivity in gellan gum and montmorillonite nanocomposites electrolytes. Molecules, 27( 24), 8721-1-8721-19. doi:10.3390/molecules27248721
    • NLM

      Caliman WR, Sentanin FC, Sabadini RC, Donoso JP, Magon CJ, Pawlicka A. Improved conductivity in gellan gum and montmorillonite nanocomposites electrolytes [Internet]. Molecules. 2022 ; 27( 24): 8721-1-8721-19.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.3390/molecules27248721
    • Vancouver

      Caliman WR, Sentanin FC, Sabadini RC, Donoso JP, Magon CJ, Pawlicka A. Improved conductivity in gellan gum and montmorillonite nanocomposites electrolytes [Internet]. Molecules. 2022 ; 27( 24): 8721-1-8721-19.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.3390/molecules27248721
  • Source: Anais. Conference titles: Congresso Latino-Americano de Química/CLAQ. Unidade: IQSC

    Subjects: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, QUÍMICA, VÍDEO CIENTÍFICO

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, F et al. Influência de um Vídeo de divulgação científica de Química na percepção de estudantes do ensino médio em relação à pesquisa científica universitária em Química e na motivação para aprender Química. 2022, Anais.. Rio de Janeiro: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://www.abq.org.br/claq/trabalhos_aceitos_detalhes,1073.html. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Sentanin, F., Rocha, A. C. da, Lanza, M. R. de V., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Influência de um Vídeo de divulgação científica de Química na percepção de estudantes do ensino médio em relação à pesquisa científica universitária em Química e na motivação para aprender Química. In Anais. Rio de Janeiro: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.abq.org.br/claq/trabalhos_aceitos_detalhes,1073.html
    • NLM

      Sentanin F, Rocha AC da, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Influência de um Vídeo de divulgação científica de Química na percepção de estudantes do ensino médio em relação à pesquisa científica universitária em Química e na motivação para aprender Química [Internet]. Anais. 2022 ;[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://www.abq.org.br/claq/trabalhos_aceitos_detalhes,1073.html
    • Vancouver

      Sentanin F, Rocha AC da, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Influência de um Vídeo de divulgação científica de Química na percepção de estudantes do ensino médio em relação à pesquisa científica universitária em Química e na motivação para aprender Química [Internet]. Anais. 2022 ;[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://www.abq.org.br/claq/trabalhos_aceitos_detalhes,1073.html
  • Source: International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. Unidade: IQSC

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO, QUÍMICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia et al. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement, p. 271-278, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Sentanin, F. C., Silva, M. dos S. B. da, Martinhão, R. de F., Parra, K. N., Barbato, D. M. L., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement, 271-278. doi:10.1080/21548455.2022.2073617
    • NLM

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ; 271-278.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
    • Vancouver

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ; 271-278.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
  • Source: Pôster. Conference titles: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Quimica - RASBQ. Unidade: IQSC

    Subjects: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, ENSINO FUNDAMENTAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia e LANZA, Marcos Roberto de Vasconcelos e KASSEBOEHMER, Ana Claudia. Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry. 2022, Anais.. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Sentanin, F. C., Lanza, M. R. de V., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry. In Pôster. São Paulo: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf
    • NLM

      Sentanin FC, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf
    • Vancouver

      Sentanin FC, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Online scientific dissemination video: impact on the perception of basic school students in relation to scientific research in electrochemistry [Internet]. Pôster. 2022 ;[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://www.eventweb.com.br/45rasbq/specific-files/manuscripts/45rasbq/721_1646585808.pdf
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidades: ICMC, IQSC

    Subjects: QUÍMICA, ENSINO MÉDIO, APRENDIZAGEM, PÓS-GRADUAÇÃO, PESQUISA

    Versão AceitaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERREIRA, Daniele Marcondes et al. Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry. Journal of Chemical Education, v. 99, p. 578−591, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00287. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Ferreira, D. M., Sentanin, F. C., Parra, K. N., Bonini, V. M. N., Castro, M. de, & Kasseboehmer, A. C. (2022). Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry. Journal of Chemical Education, 99, 578−591. doi:10.1021/acs.jchemed.1c00287
    • NLM

      Ferreira DM, Sentanin FC, Parra KN, Bonini VMN, Castro M de, Kasseboehmer AC. Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry [Internet]. Journal of Chemical Education. 2022 ; 99 578−591.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00287
    • Vancouver

      Ferreira DM, Sentanin FC, Parra KN, Bonini VMN, Castro M de, Kasseboehmer AC. Implementation of Inquiry-Based Science in the Classroom and Its Repercussion on the Motivation to Learn Chemistry [Internet]. Journal of Chemical Education. 2022 ; 99 578−591.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00287
  • Source: Molecules. Unidade: IQSC

    Subjects: NANOCOMPOSITOS, POLÍMEROS (QUÍMICA ORGÂNICA)

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia et al. Nanocomposite Polymer Electrolytes of Sodium Alginate and Montmorillonite Clay. Molecules, n. 8, p. 2139, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3390/molecules26082139. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Sentanin, F. C., Caliman, W. R., Sabadini, R. C., Cavalheiro, C. C. S., Pereira, R. F. P., Silva, M. M., & Pawlicka, A. (2021). Nanocomposite Polymer Electrolytes of Sodium Alginate and Montmorillonite Clay. Molecules, ( 8), 2139. doi:10.3390/molecules26082139
    • NLM

      Sentanin FC, Caliman WR, Sabadini RC, Cavalheiro CCS, Pereira RFP, Silva MM, Pawlicka A. Nanocomposite Polymer Electrolytes of Sodium Alginate and Montmorillonite Clay [Internet]. Molecules. 2021 ;( 8): 2139.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.3390/molecules26082139
    • Vancouver

      Sentanin FC, Caliman WR, Sabadini RC, Cavalheiro CCS, Pereira RFP, Silva MM, Pawlicka A. Nanocomposite Polymer Electrolytes of Sodium Alginate and Montmorillonite Clay [Internet]. Molecules. 2021 ;( 8): 2139.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.3390/molecules26082139
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidade: IQSC

    Subjects: DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, ELETROQUÍMICA, ENSINO MÉDIO, PIGMENTOS

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia et al. Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students. Journal of Chemical Education, v. 98, n. 7, p. 2279–2289, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00064. Acesso em: 13 ago. 2024.
    • APA

      Sentanin, F. C., Rocha, A. C. da, Parra, K. N., Lanza, M. R. de V., & Kasseboehmer, A. C. (2021). Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students. Journal of Chemical Education, 98( 7), 2279–2289. doi:10.1021/acs.jchemed.1c00064
    • NLM

      Sentanin FC, Rocha AC da, Parra KN, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2021 ; 98( 7): 2279–2289.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00064
    • Vancouver

      Sentanin FC, Rocha AC da, Parra KN, Lanza MR de V, Kasseboehmer AC. Interactive Lecture in Redox Chemistry: Analysis of the Impact of the Dissemination of University Scientific Research among High School Students [Internet]. Journal of Chemical Education. 2021 ; 98( 7): 2279–2289.[citado 2024 ago. 13 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00064

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024