Filtros : "COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA" "Inglês" Removido: "BMC Public Health" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Journal of Research in Science Teaching. Unidade: IQSC

    Subjects: EDUCAÇÃO, ALFABETAÇÃO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de e POZZER, Lilian e QUEIROZ, Salete Linhares. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education. Journal of Research in Science Teaching, p. 1–31, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/tea.22001. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Lima, M. S. de, Pozzer, L., & Queiroz, S. L. (2024). Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education. Journal of Research in Science Teaching, 1–31. doi:10.1002/tea.22001
    • NLM

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 2024 ;1–31.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.22001
    • Vancouver

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 2024 ;1–31.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.22001
  • Source: Annals of Applied Biology. Unidade: ESALQ

    Subjects: BLOGS, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, ECOLOGIA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      HEINEN, Robin et al. Don't forget the blogosphere. Annals of Applied Biology, v. 185, n. 2, p. 124-131, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1111/aab.12935. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Heinen, R., Duffy, M., Fox, J. W., Heard, S. B., McGlynn, T., Ollerton, J., et al. (2024). Don't forget the blogosphere. Annals of Applied Biology, 185( 2), 124-131. doi:10.1111/aab.12935
    • NLM

      Heinen R, Duffy M, Fox JW, Heard SB, McGlynn T, Ollerton J, Rillig MC, Saunders ME, Millman CA, Azevedo RA de. Don't forget the blogosphere [Internet]. Annals of Applied Biology. 2024 ; 185( 2): 124-131.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/aab.12935
    • Vancouver

      Heinen R, Duffy M, Fox JW, Heard SB, McGlynn T, Ollerton J, Rillig MC, Saunders ME, Millman CA, Azevedo RA de. Don't forget the blogosphere [Internet]. Annals of Applied Biology. 2024 ; 185( 2): 124-131.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/aab.12935
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Congress on Information and Communication Technology - ICICT. Unidade: ECA

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, LETRAMENTO DIGITAL, COMPETÊNCIA INFORMACIONAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PALETTA, Francisco Carlos. Scientific communication in eScience. 2024, Anais.. London: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, 2024. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Paletta, F. C. (2024). Scientific communication in eScience. In Proceedings (Vol. 8). London: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf
    • NLM

      Paletta FC. Scientific communication in eScience [Internet]. Proceedings. 2024 ; 8[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf
    • Vancouver

      Paletta FC. Scientific communication in eScience [Internet]. Proceedings. 2024 ; 8[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf
  • Source: Communications in Mathematical Analysis and Applications. Unidade: FFCLRP

    Subjects: FLUXO DOS FLUÍDOS, MATEMÁTICA APLICADA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FRID, Hermano e PIRES, Benito Frazão. Relativistic fluid flows in a bounded domain. Communications in Mathematical Analysis and Applications, v. 3, n. 4, p. 519-531, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.4208/cmaa.2024-0022. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Frid, H., & Pires, B. F. (2024). Relativistic fluid flows in a bounded domain. Communications in Mathematical Analysis and Applications, 3( 4), 519-531. doi:10.4208/cmaa.2024-0022
    • NLM

      Frid H, Pires BF. Relativistic fluid flows in a bounded domain [Internet]. Communications in Mathematical Analysis and Applications. 2024 ; 3( 4): 519-531.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4208/cmaa.2024-0022
    • Vancouver

      Frid H, Pires BF. Relativistic fluid flows in a bounded domain [Internet]. Communications in Mathematical Analysis and Applications. 2024 ; 3( 4): 519-531.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4208/cmaa.2024-0022
  • Unidade: IME

    Subjects: CIÊNCIA, PRODUÇÃO CIENTÍFICA, ARQUIVOS ABERTOS, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, PESQUISA

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Open science: overview and general recommendations. . Rio de Janeiro: Academia Brasileira de Ciências. Disponível em: https://www.abc.org.br/wp-content/uploads/2023/11/Open-Science-Overview-and-General-Recommendations.pdf. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2023
    • APA

      Open science: overview and general recommendations. (2023). Open science: overview and general recommendations. Rio de Janeiro: Academia Brasileira de Ciências. Recuperado de https://www.abc.org.br/wp-content/uploads/2023/11/Open-Science-Overview-and-General-Recommendations.pdf
    • NLM

      Open science: overview and general recommendations [Internet]. 2023 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www.abc.org.br/wp-content/uploads/2023/11/Open-Science-Overview-and-General-Recommendations.pdf
    • Vancouver

      Open science: overview and general recommendations [Internet]. 2023 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www.abc.org.br/wp-content/uploads/2023/11/Open-Science-Overview-and-General-Recommendations.pdf
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidade: IQSC

    Subjects: QUÍMICA AMBIENTAL, SOLUÇÃO DE PROBLEMAS, ENSINO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de e POZZER, Lilian e QUEIROZ, Salete Linhares. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil. Journal of Chemical Education, v. 100, n. 10, p. 722–731, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Lima, M. S. de, Pozzer, L., & Queiroz, S. L. (2023). Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil. Journal of Chemical Education, 100( 10), 722–731. doi:10.1021/acs.jchemed.2c01146
    • NLM

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 10): 722–731.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146
    • Vancouver

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 10): 722–731.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146
  • Conference titles: ISAAC Congress. Unidade: FFCLRP

    Subjects: EVENTOS, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CHEMETOV, Nikolai Vasilievich. ISAAC Congress. . Ribeirão Preto: Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2023
    • APA

      Chemetov, N. V. (2023). ISAAC Congress. Ribeirão Preto: Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf
    • NLM

      Chemetov NV. ISAAC Congress [Internet]. 2023 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf
    • Vancouver

      Chemetov NV. ISAAC Congress [Internet]. 2023 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf
  • Source: Trends in Psychology. Unidade: IP

    Subjects: PÓS-GRADUAÇÃO, PRODUÇÃO CIENTÍFICA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, INTERCÂMBIO EDUCACIONAL INTERNACIONAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOMANARI, Gerson Yukio et al. How international are the Brazilian graduate programs in psychology?. Trends in Psychology, p. 1-22, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Tomanari, G. Y., Santos, A. A. A. dos, Mourão, L., Teixeira, M. A. P., & Araújo, A. (2023). How international are the Brazilian graduate programs in psychology? Trends in Psychology, 1-22. doi:10.1007/s43076-023-00267-x
    • NLM

      Tomanari GY, Santos AAA dos, Mourão L, Teixeira MAP, Araújo A. How international are the Brazilian graduate programs in psychology? [Internet]. Trends in Psychology. 2023 ; 1-22.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x
    • Vancouver

      Tomanari GY, Santos AAA dos, Mourão L, Teixeira MAP, Araújo A. How international are the Brazilian graduate programs in psychology? [Internet]. Trends in Psychology. 2023 ; 1-22.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x
  • Source: Physica A. Unidade: IFSC

    Subjects: CITAÇÃO BIBLIOGRÁFICA, CIÊNCIA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BENATTI, Alexandre et al. On the stability of citation networks. Physica A, v. 610, n. Ja 2023, p. 128399-1-128399-14 + supplementary data, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.128399. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Benatti, A., Arruda, H. F. de, Silva, F. N., Comin, C. H., & Costa, L. da F. (2023). On the stability of citation networks. Physica A, 610( Ja 2023), 128399-1-128399-14 + supplementary data. doi:10.1016/j.physa.2022.128399
    • NLM

      Benatti A, Arruda HF de, Silva FN, Comin CH, Costa L da F. On the stability of citation networks [Internet]. Physica A. 2023 ; 610( Ja 2023): 128399-1-128399-14 + supplementary data.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.128399
    • Vancouver

      Benatti A, Arruda HF de, Silva FN, Comin CH, Costa L da F. On the stability of citation networks [Internet]. Physica A. 2023 ; 610( Ja 2023): 128399-1-128399-14 + supplementary data.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.128399
  • Source: Brazilian Journal of Analytical Chemistry. Unidade: FFCLRP

    Subjects: CONFERÊNCIA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO DIGITAL, EDUCAÇÃO PERMANENTE, QUÍMICA FORÊNSICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CAMPOS, Eduardo Geraldo de e DORTA, Daniel Junqueira e DE MARTINIS, Bruno Spinosa. Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences. Brazilian Journal of Analytical Chemistry, v. 9, n. 34, p. 177-187, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Campos, E. G. de, Dorta, D. J., & De Martinis, B. S. (2022). Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences. Brazilian Journal of Analytical Chemistry, 9( 34), 177-187. doi:10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021
    • NLM

      Campos EG de, Dorta DJ, De Martinis BS. Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences [Internet]. Brazilian Journal of Analytical Chemistry. 2022 ; 9( 34): 177-187.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021
    • Vancouver

      Campos EG de, Dorta DJ, De Martinis BS. Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences [Internet]. Brazilian Journal of Analytical Chemistry. 2022 ; 9( 34): 177-187.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021
  • Source: International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. Unidade: IQSC

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO, QUÍMICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia et al. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement, p. 271-278, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Sentanin, F. C., Silva, M. dos S. B. da, Martinhão, R. de F., Parra, K. N., Barbato, D. M. L., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement, 271-278. doi:10.1080/21548455.2022.2073617
    • NLM

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ; 271-278.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
    • Vancouver

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ; 271-278.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
  • Source: Abstract Book. Conference titles: Annual Meeting of the Brazilian Society for Biochemistry and Molecular Biology/SBBq. Unidade: IQ

    Subjects: ARTIGO CIENTÍFICO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KOWALTOWSKI, Alicia Juliana. Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges. 2022, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Bioquímica e Biologia Molecular, 2022. Disponível em: https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Kowaltowski, A. J. (2022). Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges. In Abstract Book. São Paulo: Sociedade Brasileira de Bioquímica e Biologia Molecular. Recuperado de https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf
    • NLM

      Kowaltowski AJ. Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges [Internet]. Abstract Book. 2022 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf
    • Vancouver

      Kowaltowski AJ. Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges [Internet]. Abstract Book. 2022 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf
  • Source: Frontiers in Environmental Science. Unidades: MZ, FFCLRP, EP

    Subjects: INVERTEBRADOS, BIODIVERSIDADE, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SALVADOR, Rodrigo Brincalepe et al. Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations. Frontiers in Environmental Science, v. 9, p. 1-15, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3389/fenvs.2021.606416. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Salvador, R. B., Tomotani, B. M., O’Donnel, K. L., Cavallari, D. C., Tomotani, J. V., Salmon, R. A., & Kasper, J. (2021). Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations. Frontiers in Environmental Science, 9, 1-15. doi:10.3389/fenvs.2021.606416
    • NLM

      Salvador RB, Tomotani BM, O’Donnel KL, Cavallari DC, Tomotani JV, Salmon RA, Kasper J. Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations [Internet]. Frontiers in Environmental Science. 2021 ; 9 1-15.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.3389/fenvs.2021.606416
    • Vancouver

      Salvador RB, Tomotani BM, O’Donnel KL, Cavallari DC, Tomotani JV, Salmon RA, Kasper J. Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations [Internet]. Frontiers in Environmental Science. 2021 ; 9 1-15.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.3389/fenvs.2021.606416
  • Source: Journal of Human Growth and Development. Unidades: FSP, EACH

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, PESQUISA CIENTÍFICA, PERIÓDICOS CIENTÍFICOS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BEZERRA, Italla Maria Pinheiro et al. 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge. Journal of Human Growth and Development. Marília: Faculdade de Saúde Pública, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.7322/jhgd.v30.11058. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2020
    • APA

      Bezerra, I. M. P., Reis, A. O. A., Monteiro, C. B. de M., Leone, C., Tristan-Cheever, E., Gallo, P. R., et al. (2020). 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge. Journal of Human Growth and Development. Marília: Faculdade de Saúde Pública, Universidade de São Paulo. doi:10.7322/jhgd.v30.11058
    • NLM

      Bezerra IMP, Reis AOA, Monteiro CB de M, Leone C, Tristan-Cheever E, Gallo PR, Raimundo RD, Valenti VE, Abreu LC de. 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge [Internet]. Journal of Human Growth and Development. 2020 ; 30( 3): 331-334.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.7322/jhgd.v30.11058
    • Vancouver

      Bezerra IMP, Reis AOA, Monteiro CB de M, Leone C, Tristan-Cheever E, Gallo PR, Raimundo RD, Valenti VE, Abreu LC de. 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge [Internet]. Journal of Human Growth and Development. 2020 ; 30( 3): 331-334.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.7322/jhgd.v30.11058
  • Source: Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. Unidade: FMRP

    Subjects: EDITORIAL, COMUNICAÇÃO ACADÊMICA, CIÊNCIA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, TECNOLOGIA DA INFORMAÇÃO, PESQUISA CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROCHA, Eduardo Augusto Victor e EVORA, Paulo Roberto Barbosa. New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. São Paulo: Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.21470/1678-9741-2020-0336. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2020
    • APA

      Rocha, E. A. V., & Evora, P. R. B. (2020). New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. São Paulo: Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. doi:10.21470/1678-9741-2020-0336
    • NLM

      Rocha EAV, Evora PRB. New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access [Internet]. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. 2020 ; 35( 4): VI-VII.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.21470/1678-9741-2020-0336
    • Vancouver

      Rocha EAV, Evora PRB. New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access [Internet]. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. 2020 ; 35( 4): VI-VII.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.21470/1678-9741-2020-0336
  • Source: Journal of Microbiology & Biology Education. Unidade: ESALQ

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, HABILIDADES NA COMUNICAÇÃO, TREINAMENTO PROFISSIONAL, WEB SITES

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OLIVEIRA, Laura Maria Andrade e BONATELLI, Maria Letícia e PINTO, Tatiana Castro Abreu. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills. Journal of Microbiology & Biology Education, v. 20, n. 1, p. 1-3, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Oliveira, L. M. A., Bonatelli, M. L., & Pinto, T. C. A. (2019). DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills. Journal of Microbiology & Biology Education, 20( 1), 1-3. doi:10.1128/jmbe.v20i1.1616
    • NLM

      Oliveira LMA, Bonatelli ML, Pinto TCA. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills [Internet]. Journal of Microbiology & Biology Education. 2019 ; 20( 1): 1-3.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616
    • Vancouver

      Oliveira LMA, Bonatelli ML, Pinto TCA. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills [Internet]. Journal of Microbiology & Biology Education. 2019 ; 20( 1): 1-3.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616
  • Source: Autopsy and Case Reports. Unidade: HU

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDITORAÇÃO, DOCUMENTOS ELETRÔNICOS

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CAMPOS, Fernando Peixoto Ferraz de. Continuous publication: changing the publishing model [Editorial]. Autopsy and Case Reports. São Paulo: Hospital Universitário, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.4322/acr.2018.017. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2018
    • APA

      Campos, F. P. F. de. (2018). Continuous publication: changing the publishing model [Editorial]. Autopsy and Case Reports. São Paulo: Hospital Universitário, Universidade de São Paulo. doi:10.4322/acr.2018.017
    • NLM

      Campos FPF de. Continuous publication: changing the publishing model [Editorial] [Internet]. Autopsy and Case Reports. 2018 ; 8( ja/mar. 2018): e2018017.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4322/acr.2018.017
    • Vancouver

      Campos FPF de. Continuous publication: changing the publishing model [Editorial] [Internet]. Autopsy and Case Reports. 2018 ; 8( ja/mar. 2018): e2018017.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4322/acr.2018.017
  • Source: International journal of developmental research. Unidade: FSP

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, LINGUAGEM CIENTÍFICA, SOCIEDADE, PÓS-GRADUAÇÃO, SAÚDE PÚBLICA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TEIXEIRA, Carlos Antonio e SARUBBI JUNIOR, Vicente e GALLO, Paulo Rogério. Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health. International journal of developmental research, v. 8, n. 1, p. 18413-184236, 2018Tradução . . Disponível em: http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Teixeira, C. A., Sarubbi Junior, V., & Gallo, P. R. (2018). Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health. International journal of developmental research, 8( 1), 18413-184236. Recuperado de http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health
    • NLM

      Teixeira CA, Sarubbi Junior V, Gallo PR. Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health [Internet]. International journal of developmental research. 2018 ; 8( 1): 18413-184236.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health
    • Vancouver

      Teixeira CA, Sarubbi Junior V, Gallo PR. Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health [Internet]. International journal of developmental research. 2018 ; 8( 1): 18413-184236.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health
  • Source: Biological Reviews. Unidades: FE, EACH, IB

    Subjects: ECOLOGIA, GESTÃO AMBIENTAL, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, CIÊNCIA, TECNOLOGIA, SOCIEDADE, SUSTENTABILIDADE

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BERTUOL-GARCIA, Diana et al. A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation. Biological Reviews, v. No 2017, 2017Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1111/brv.12385. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Bertuol-Garcia, D., Morsello, C., El-Hani, C. N., & Pardini, R. (2017). A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation. Biological Reviews, No 2017. doi:10.1111/brv.12385
    • NLM

      Bertuol-Garcia D, Morsello C, El-Hani CN, Pardini R. A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation [Internet]. Biological Reviews. 2017 ; No 2017[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/brv.12385
    • Vancouver

      Bertuol-Garcia D, Morsello C, El-Hani CN, Pardini R. A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation [Internet]. Biological Reviews. 2017 ; No 2017[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/brv.12385
  • Source: CONEXÃO CIÊNCIA. Unidade: EACH

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, CIÊNCIA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PIASSI, Luís Paulo de Carvalho e SANTOS, Emerson Izidoro dos. Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools. CONEXÃO CIÊNCIA, v. 12, n. 2, p. 306-312, 2017Tradução . . Disponível em: https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Piassi, L. P. de C., & Santos, E. I. dos. (2017). Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools. CONEXÃO CIÊNCIA, 12( 2), 306-312. Recuperado de https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849
    • NLM

      Piassi LP de C, Santos EI dos. Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools [Internet]. CONEXÃO CIÊNCIA. 2017 ; 12( 2): 306-312.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849
    • Vancouver

      Piassi LP de C, Santos EI dos. Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools [Internet]. CONEXÃO CIÊNCIA. 2017 ; 12( 2): 306-312.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2025