Filtros : "COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA" "Inglês" Removido: "Barcinski, Marcello A" Limpar

Filtros



Limitar por data


  • Fonte: BMC Public Health. Unidades: FOB, IRI

    Assuntos: WEB SITES, DESINFORMAÇÃO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, PERDA AUDITIVA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MORATA, Thais Catalani et al. Strategies for crowdsourcing hearing health information: a comparative study of educational programs and volunteer-based campaigns on. BMC Public Health, v. 24, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1186/s12889-024-20105-8. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Morata, T. C., Zucki, F., Arrigo, A. J. S., Cruz, P. C., Gong, W., Matos, H. G. C. de, et al. (2024). Strategies for crowdsourcing hearing health information: a comparative study of educational programs and volunteer-based campaigns on. BMC Public Health, 24. doi:10.1186/s12889-024-20105-8
    • NLM

      Morata TC, Zucki F, Arrigo AJS, Cruz PC, Gong W, Matos HGC de, Montilha AAP, Peschanski JA, Cardoso MJF, Lacerda ABM de, Berberian AP, Araujo ES, Luders D, Duarte JL, Jacob RT de S, Chadha S, Mietchen D, Rasberry L, Alvarenga K de F, Jacob LCB. Strategies for crowdsourcing hearing health information: a comparative study of educational programs and volunteer-based campaigns on [Internet]. BMC Public Health. 2024 ; 24[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s12889-024-20105-8
    • Vancouver

      Morata TC, Zucki F, Arrigo AJS, Cruz PC, Gong W, Matos HGC de, Montilha AAP, Peschanski JA, Cardoso MJF, Lacerda ABM de, Berberian AP, Araujo ES, Luders D, Duarte JL, Jacob RT de S, Chadha S, Mietchen D, Rasberry L, Alvarenga K de F, Jacob LCB. Strategies for crowdsourcing hearing health information: a comparative study of educational programs and volunteer-based campaigns on [Internet]. BMC Public Health. 2024 ; 24[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s12889-024-20105-8
  • Fonte: Journal of Research in Science Teaching. Unidade: IQSC

    Assuntos: EDUCAÇÃO, ALFABETAÇÃO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de e POZZER, Lilian e QUEIROZ, Salete Linhares. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education. Journal of Research in Science Teaching, p. 1–31, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/tea.22001. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Lima, M. S. de, Pozzer, L., & Queiroz, S. L. (2024). Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education. Journal of Research in Science Teaching, 1–31. doi:10.1002/tea.22001
    • NLM

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 2024 ;1–31.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.22001
    • Vancouver

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 2024 ;1–31.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.22001
  • Fonte: Annals of Applied Biology. Unidade: ESALQ

    Assuntos: BLOGS, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, ECOLOGIA

    PrivadoAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      HEINEN, Robin et al. Don't forget the blogosphere. Annals of Applied Biology, v. 185, n. 2, p. 124-131, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1111/aab.12935. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Heinen, R., Duffy, M., Fox, J. W., Heard, S. B., McGlynn, T., Ollerton, J., et al. (2024). Don't forget the blogosphere. Annals of Applied Biology, 185( 2), 124-131. doi:10.1111/aab.12935
    • NLM

      Heinen R, Duffy M, Fox JW, Heard SB, McGlynn T, Ollerton J, Rillig MC, Saunders ME, Millman CA, Azevedo RA de. Don't forget the blogosphere [Internet]. Annals of Applied Biology. 2024 ; 185( 2): 124-131.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/aab.12935
    • Vancouver

      Heinen R, Duffy M, Fox JW, Heard SB, McGlynn T, Ollerton J, Rillig MC, Saunders ME, Millman CA, Azevedo RA de. Don't forget the blogosphere [Internet]. Annals of Applied Biology. 2024 ; 185( 2): 124-131.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/aab.12935
  • Fonte: Proceedings. Nome do evento: International Congress on Information and Communication Technology - ICICT. Unidade: ECA

    Assuntos: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, LETRAMENTO DIGITAL, COMPETÊNCIA INFORMACIONAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteAcesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PALETTA, Francisco Carlos. Scientific communication in eScience. 2024, Anais.. London: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, 2024. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Paletta, F. C. (2024). Scientific communication in eScience. In Proceedings (Vol. 8). London: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf
    • NLM

      Paletta FC. Scientific communication in eScience [Internet]. Proceedings. 2024 ; 8[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf
    • Vancouver

      Paletta FC. Scientific communication in eScience [Internet]. Proceedings. 2024 ; 8[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/acervo-local/producao-academica/003209328.pdf
  • Fonte: Communications in Mathematical Analysis and Applications. Unidade: FFCLRP

    Assuntos: FLUXO DOS FLUÍDOS, MATEMÁTICA APLICADA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FRID, Hermano e PIRES, Benito Frazão. Relativistic fluid flows in a bounded domain. Communications in Mathematical Analysis and Applications, v. 3, n. 4, p. 519-531, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.4208/cmaa.2024-0022. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Frid, H., & Pires, B. F. (2024). Relativistic fluid flows in a bounded domain. Communications in Mathematical Analysis and Applications, 3( 4), 519-531. doi:10.4208/cmaa.2024-0022
    • NLM

      Frid H, Pires BF. Relativistic fluid flows in a bounded domain [Internet]. Communications in Mathematical Analysis and Applications. 2024 ; 3( 4): 519-531.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4208/cmaa.2024-0022
    • Vancouver

      Frid H, Pires BF. Relativistic fluid flows in a bounded domain [Internet]. Communications in Mathematical Analysis and Applications. 2024 ; 3( 4): 519-531.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4208/cmaa.2024-0022
  • Fonte: Journal of Chemical Education. Unidade: IQSC

    Assuntos: QUÍMICA AMBIENTAL, SOLUÇÃO DE PROBLEMAS, ENSINO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de e POZZER, Lilian e QUEIROZ, Salete Linhares. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil. Journal of Chemical Education, v. 100, n. 10, p. 722–731, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Lima, M. S. de, Pozzer, L., & Queiroz, S. L. (2023). Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil. Journal of Chemical Education, 100( 10), 722–731. doi:10.1021/acs.jchemed.2c01146
    • NLM

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 10): 722–731.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146
    • Vancouver

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 10): 722–731.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146
  • Nome do evento: ISAAC Congress. Unidade: FFCLRP

    Assuntos: EVENTOS, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CHEMETOV, Nikolai Vasilievich. ISAAC Congress. . Ribeirão Preto: Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2023
    • APA

      Chemetov, N. V. (2023). ISAAC Congress. Ribeirão Preto: Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf
    • NLM

      Chemetov NV. ISAAC Congress [Internet]. 2023 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf
    • Vancouver

      Chemetov NV. ISAAC Congress [Internet]. 2023 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a956a08a-05d5-4a75-a44f-c87cec98e58c/003194581.pdf
  • Fonte: Trends in Psychology. Unidade: IP

    Assuntos: PÓS-GRADUAÇÃO, PRODUÇÃO CIENTÍFICA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, INTERCÂMBIO EDUCACIONAL INTERNACIONAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOMANARI, Gerson Yukio et al. How international are the Brazilian graduate programs in psychology?. Trends in Psychology, p. 1-22, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Tomanari, G. Y., Santos, A. A. A. dos, Mourão, L., Teixeira, M. A. P., & Araújo, A. (2023). How international are the Brazilian graduate programs in psychology? Trends in Psychology, 1-22. doi:10.1007/s43076-023-00267-x
    • NLM

      Tomanari GY, Santos AAA dos, Mourão L, Teixeira MAP, Araújo A. How international are the Brazilian graduate programs in psychology? [Internet]. Trends in Psychology. 2023 ; 1-22.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x
    • Vancouver

      Tomanari GY, Santos AAA dos, Mourão L, Teixeira MAP, Araújo A. How international are the Brazilian graduate programs in psychology? [Internet]. Trends in Psychology. 2023 ; 1-22.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x
  • Fonte: Physica A. Unidade: IFSC

    Assuntos: CITAÇÃO BIBLIOGRÁFICA, CIÊNCIA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BENATTI, Alexandre et al. On the stability of citation networks. Physica A, v. 610, n. Ja 2023, p. 128399-1-128399-14 + supplementary data, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.128399. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Benatti, A., Arruda, H. F. de, Silva, F. N., Comin, C. H., & Costa, L. da F. (2023). On the stability of citation networks. Physica A, 610( Ja 2023), 128399-1-128399-14 + supplementary data. doi:10.1016/j.physa.2022.128399
    • NLM

      Benatti A, Arruda HF de, Silva FN, Comin CH, Costa L da F. On the stability of citation networks [Internet]. Physica A. 2023 ; 610( Ja 2023): 128399-1-128399-14 + supplementary data.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.128399
    • Vancouver

      Benatti A, Arruda HF de, Silva FN, Comin CH, Costa L da F. On the stability of citation networks [Internet]. Physica A. 2023 ; 610( Ja 2023): 128399-1-128399-14 + supplementary data.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.128399
  • Fonte: Brazilian Journal of Analytical Chemistry. Unidade: FFCLRP

    Assuntos: CONFERÊNCIA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO DIGITAL, EDUCAÇÃO PERMANENTE, QUÍMICA FORÊNSICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CAMPOS, Eduardo Geraldo de e DORTA, Daniel Junqueira e DE MARTINIS, Bruno Spinosa. Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences. Brazilian Journal of Analytical Chemistry, v. 9, n. 34, p. 177-187, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Campos, E. G. de, Dorta, D. J., & De Martinis, B. S. (2022). Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences. Brazilian Journal of Analytical Chemistry, 9( 34), 177-187. doi:10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021
    • NLM

      Campos EG de, Dorta DJ, De Martinis BS. Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences [Internet]. Brazilian Journal of Analytical Chemistry. 2022 ; 9( 34): 177-187.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021
    • Vancouver

      Campos EG de, Dorta DJ, De Martinis BS. Trends in scientific communication and continuing education in forensic sciences during the pandemic of COVID-19: the role of virtual conferences and experiences of the 2020 Online Congress of the Brazilian Society of Forensic Sciences [Internet]. Brazilian Journal of Analytical Chemistry. 2022 ; 9( 34): 177-187.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.30744/brjac.2179-3425.AR-57-2021
  • Fonte: International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. Unidade: IQSC

    Assuntos: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO, QUÍMICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SENTANIN, Franciani Cássia et al. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement, p. 271-278, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Sentanin, F. C., Silva, M. dos S. B. da, Martinhão, R. de F., Parra, K. N., Barbato, D. M. L., & Kasseboehmer, A. C. (2022). Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement, 271-278. doi:10.1080/21548455.2022.2073617
    • NLM

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ; 271-278.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
    • Vancouver

      Sentanin FC, Silva M dos SB da, Martinhão R de F, Parra KN, Barbato DML, Kasseboehmer AC. Exploring how high school students experience intrinsically motivating elements in a science communication lecture on research in chemistry [Internet]. International Journal of Science Education. Part B: Communication and Public Engagement. 2022 ; 271-278.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1080/21548455.2022.2073617
  • Fonte: Abstract Book. Nome do evento: Annual Meeting of the Brazilian Society for Biochemistry and Molecular Biology/SBBq. Unidade: IQ

    Assuntos: ARTIGO CIENTÍFICO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Acesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KOWALTOWSKI, Alicia Juliana. Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges. 2022, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Bioquímica e Biologia Molecular, 2022. Disponível em: https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Kowaltowski, A. J. (2022). Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges. In Abstract Book. São Paulo: Sociedade Brasileira de Bioquímica e Biologia Molecular. Recuperado de https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf
    • NLM

      Kowaltowski AJ. Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges [Internet]. Abstract Book. 2022 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf
    • Vancouver

      Kowaltowski AJ. Open Access in Latin America: too rich for waivers, too poor for article processing charges [Internet]. Abstract Book. 2022 ;[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://www2.sbbq.org.br/reuniao/2022/images/livro_completo.pdf
  • Fonte: Frontiers in Environmental Science. Unidades: MZ, FFCLRP, EP

    Assuntos: INVERTEBRADOS, BIODIVERSIDADE, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SALVADOR, Rodrigo Brincalepe et al. Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations. Frontiers in Environmental Science, v. 9, p. 1-15, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.3389/fenvs.2021.606416. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Salvador, R. B., Tomotani, B. M., O’Donnel, K. L., Cavallari, D. C., Tomotani, J. V., Salmon, R. A., & Kasper, J. (2021). Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations. Frontiers in Environmental Science, 9, 1-15. doi:10.3389/fenvs.2021.606416
    • NLM

      Salvador RB, Tomotani BM, O’Donnel KL, Cavallari DC, Tomotani JV, Salmon RA, Kasper J. Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations [Internet]. Frontiers in Environmental Science. 2021 ; 9 1-15.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.3389/fenvs.2021.606416
    • Vancouver

      Salvador RB, Tomotani BM, O’Donnel KL, Cavallari DC, Tomotani JV, Salmon RA, Kasper J. Invertebrates in science communication: confronting scientists’ practices and the public’s expectations [Internet]. Frontiers in Environmental Science. 2021 ; 9 1-15.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.3389/fenvs.2021.606416
  • Fonte: Journal of Human Growth and Development. Unidades: FSP, EACH

    Assuntos: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, PESQUISA CIENTÍFICA, PERIÓDICOS CIENTÍFICOS

    Acesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BEZERRA, Italla Maria Pinheiro et al. 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge. Journal of Human Growth and Development. Marília: Faculdade de Saúde Pública, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.7322/jhgd.v30.11058. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2020
    • APA

      Bezerra, I. M. P., Reis, A. O. A., Monteiro, C. B. de M., Leone, C., Tristan-Cheever, E., Gallo, P. R., et al. (2020). 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge. Journal of Human Growth and Development. Marília: Faculdade de Saúde Pública, Universidade de São Paulo. doi:10.7322/jhgd.v30.11058
    • NLM

      Bezerra IMP, Reis AOA, Monteiro CB de M, Leone C, Tristan-Cheever E, Gallo PR, Raimundo RD, Valenti VE, Abreu LC de. 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge [Internet]. Journal of Human Growth and Development. 2020 ; 30( 3): 331-334.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.7322/jhgd.v30.11058
    • Vancouver

      Bezerra IMP, Reis AOA, Monteiro CB de M, Leone C, Tristan-Cheever E, Gallo PR, Raimundo RD, Valenti VE, Abreu LC de. 30 years of the Journal of Human Growth and Development: scientific communication in the several areas of knowledge [Internet]. Journal of Human Growth and Development. 2020 ; 30( 3): 331-334.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.7322/jhgd.v30.11058
  • Fonte: Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. Unidade: FMRP

    Assuntos: EDITORIAL, COMUNICAÇÃO ACADÊMICA, CIÊNCIA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, TECNOLOGIA DA INFORMAÇÃO, PESQUISA CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROCHA, Eduardo Augusto Victor e EVORA, Paulo Roberto Barbosa. New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. São Paulo: Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.21470/1678-9741-2020-0336. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2020
    • APA

      Rocha, E. A. V., & Evora, P. R. B. (2020). New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. São Paulo: Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo. doi:10.21470/1678-9741-2020-0336
    • NLM

      Rocha EAV, Evora PRB. New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access [Internet]. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. 2020 ; 35( 4): VI-VII.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.21470/1678-9741-2020-0336
    • Vancouver

      Rocha EAV, Evora PRB. New ways of communicating science [Editorial]: open science and open access [Internet]. Brazilian Journal of Cardiovascular Surgery. 2020 ; 35( 4): VI-VII.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.21470/1678-9741-2020-0336
  • Fonte: Journal of Microbiology & Biology Education. Unidade: ESALQ

    Assuntos: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, HABILIDADES NA COMUNICAÇÃO, TREINAMENTO PROFISSIONAL, WEB SITES

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OLIVEIRA, Laura Maria Andrade e BONATELLI, Maria Letícia e PINTO, Tatiana Castro Abreu. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills. Journal of Microbiology & Biology Education, v. 20, n. 1, p. 1-3, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Oliveira, L. M. A., Bonatelli, M. L., & Pinto, T. C. A. (2019). DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills. Journal of Microbiology & Biology Education, 20( 1), 1-3. doi:10.1128/jmbe.v20i1.1616
    • NLM

      Oliveira LMA, Bonatelli ML, Pinto TCA. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills [Internet]. Journal of Microbiology & Biology Education. 2019 ; 20( 1): 1-3.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616
    • Vancouver

      Oliveira LMA, Bonatelli ML, Pinto TCA. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills [Internet]. Journal of Microbiology & Biology Education. 2019 ; 20( 1): 1-3.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616
  • Fonte: Autopsy and Case Reports. Unidade: HU

    Assuntos: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, EDITORAÇÃO, DOCUMENTOS ELETRÔNICOS

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CAMPOS, Fernando Peixoto Ferraz de. Continuous publication: changing the publishing model [Editorial]. Autopsy and Case Reports. São Paulo: Hospital Universitário, Universidade de São Paulo. Disponível em: https://doi.org/10.4322/acr.2018.017. Acesso em: 05 dez. 2025. , 2018
    • APA

      Campos, F. P. F. de. (2018). Continuous publication: changing the publishing model [Editorial]. Autopsy and Case Reports. São Paulo: Hospital Universitário, Universidade de São Paulo. doi:10.4322/acr.2018.017
    • NLM

      Campos FPF de. Continuous publication: changing the publishing model [Editorial] [Internet]. Autopsy and Case Reports. 2018 ; 8( ja/mar. 2018): e2018017.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4322/acr.2018.017
    • Vancouver

      Campos FPF de. Continuous publication: changing the publishing model [Editorial] [Internet]. Autopsy and Case Reports. 2018 ; 8( ja/mar. 2018): e2018017.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.4322/acr.2018.017
  • Fonte: International journal of developmental research. Unidade: FSP

    Assuntos: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, LINGUAGEM CIENTÍFICA, SOCIEDADE, PÓS-GRADUAÇÃO, SAÚDE PÚBLICA

    Acesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TEIXEIRA, Carlos Antonio e SARUBBI JUNIOR, Vicente e GALLO, Paulo Rogério. Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health. International journal of developmental research, v. 8, n. 1, p. 18413-184236, 2018Tradução . . Disponível em: http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Teixeira, C. A., Sarubbi Junior, V., & Gallo, P. R. (2018). Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health. International journal of developmental research, 8( 1), 18413-184236. Recuperado de http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health
    • NLM

      Teixeira CA, Sarubbi Junior V, Gallo PR. Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health [Internet]. International journal of developmental research. 2018 ; 8( 1): 18413-184236.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health
    • Vancouver

      Teixeira CA, Sarubbi Junior V, Gallo PR. Conceptions of public communication of science by coordinators of graduate programs in public health [Internet]. International journal of developmental research. 2018 ; 8( 1): 18413-184236.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: http://www.journalijdr.com/conceptions-public-communication-science-coordinators-graduate-programs-public-health
  • Fonte: Biological Reviews. Unidades: FE, EACH, IB

    Assuntos: ECOLOGIA, GESTÃO AMBIENTAL, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, CIÊNCIA, TECNOLOGIA, SOCIEDADE, SUSTENTABILIDADE

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BERTUOL-GARCIA, Diana et al. A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation. Biological Reviews, v. No 2017, 2017Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1111/brv.12385. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Bertuol-Garcia, D., Morsello, C., El-Hani, C. N., & Pardini, R. (2017). A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation. Biological Reviews, No 2017. doi:10.1111/brv.12385
    • NLM

      Bertuol-Garcia D, Morsello C, El-Hani CN, Pardini R. A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation [Internet]. Biological Reviews. 2017 ; No 2017[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/brv.12385
    • Vancouver

      Bertuol-Garcia D, Morsello C, El-Hani CN, Pardini R. A conceptual framework for understanding the perspectives on the causes of the science–practice gap in ecology and conservation [Internet]. Biological Reviews. 2017 ; No 2017[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://doi.org/10.1111/brv.12385
  • Fonte: CONEXÃO CIÊNCIA. Unidade: EACH

    Assuntos: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, CIÊNCIA

    Acesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PIASSI, Luís Paulo de Carvalho e SANTOS, Emerson Izidoro dos. Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools. CONEXÃO CIÊNCIA, v. 12, n. 2, p. 306-312, 2017Tradução . . Disponível em: https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849. Acesso em: 05 dez. 2025.
    • APA

      Piassi, L. P. de C., & Santos, E. I. dos. (2017). Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools. CONEXÃO CIÊNCIA, 12( 2), 306-312. Recuperado de https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849
    • NLM

      Piassi LP de C, Santos EI dos. Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools [Internet]. CONEXÃO CIÊNCIA. 2017 ; 12( 2): 306-312.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849
    • Vancouver

      Piassi LP de C, Santos EI dos. Stand of Science: mobile communication science inquiring about culture and society in schools [Internet]. CONEXÃO CIÊNCIA. 2017 ; 12( 2): 306-312.[citado 2025 dez. 05 ] Available from: https://periodicos.uniformg.edu.br:21011/ojs/index.php/conexaociencia/article/view/849

Biblioteca Digital de Produção Intelectual da Universidade de São Paulo     2012 - 2025