Filtros : "DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE" "JOGOS DE COMPUTADOR" Removido: "1979" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Journal on Interactive Systems. Unidade: ICMC

    Subjects: DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE, INTERAÇÃO USUÁRIO-COMPUTADOR, JOGOS DE COMPUTADOR, JOGOS EDUCATIVOS, CRIANÇAS, LUTO (ESTADO EMOCIONAL)

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VERHALEN, Aline Elias Cardoso e RODRIGUES, Kamila Rios da Hora. The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games. Journal on Interactive Systems, v. 15, n. 1, p. 926-941, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4101. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Verhalen, A. E. C., & Rodrigues, K. R. da H. (2024). The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games. Journal on Interactive Systems, 15( 1), 926-941. doi:10.5753/jis.2024.4101
    • NLM

      Verhalen AEC, Rodrigues KR da H. The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2024 ; 15( 1): 926-941.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4101
    • Vancouver

      Verhalen AEC, Rodrigues KR da H. The use of serious digital games to talk about grief and finitude with children: reports on the design and evaluation process of two games [Internet]. Journal on Interactive Systems. 2024 ; 15( 1): 926-941.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.5753/jis.2024.4101
  • Source: International Journal of Human-Computer Studies. Unidade: ICMC

    Subjects: INTERAÇÃO USUÁRIO-COMPUTADOR, JOGOS DE COMPUTADOR, DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RODRIGUES, Luiz Antonio Lima e BONIDIA, Robson Parmezan e BRANCHER, Jacques. Procedural versus human level generation: two sides of the same coin?. International Journal of Human-Computer Studies, v. 141, p. Se 2020, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2020.102465. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Rodrigues, L. A. L., Bonidia, R. P., & Brancher, J. (2020). Procedural versus human level generation: two sides of the same coin? International Journal of Human-Computer Studies, 141, Se 2020. doi:10.1016/j.ijhcs.2020.102465
    • NLM

      Rodrigues LAL, Bonidia RP, Brancher J. Procedural versus human level generation: two sides of the same coin? [Internet]. International Journal of Human-Computer Studies. 2020 ; 141 Se 2020.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2020.102465
    • Vancouver

      Rodrigues LAL, Bonidia RP, Brancher J. Procedural versus human level generation: two sides of the same coin? [Internet]. International Journal of Human-Computer Studies. 2020 ; 141 Se 2020.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2020.102465
  • Source: Revista de Sistemas e Computação : RSC. Unidade: ICMC

    Subjects: DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE, JOGOS DE COMPUTADOR, JOGOS EDUCATIVOS, ENSINO E APRENDIZAGEM

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OLIVEIRA, Yure Pablo do Nascimento e FARIAS, Carina Machado de. Desenvolvimento e avaliação do projetoÉden, um jogo educacional sobre variáveis e tipos de dados. Revista de Sistemas e Computação : RSC, v. 10, n. ja-abr. 2020, p. 140-151, 2020Tradução . . Disponível em: https://revistas.unifacs.br/index.php/rsc/article/view/6641. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Oliveira, Y. P. do N., & Farias, C. M. de. (2020). Desenvolvimento e avaliação do projetoÉden, um jogo educacional sobre variáveis e tipos de dados. Revista de Sistemas e Computação : RSC, 10( ja-abr. 2020), 140-151. Recuperado de https://revistas.unifacs.br/index.php/rsc/article/view/6641
    • NLM

      Oliveira YP do N, Farias CM de. Desenvolvimento e avaliação do projetoÉden, um jogo educacional sobre variáveis e tipos de dados [Internet]. Revista de Sistemas e Computação : RSC. 2020 ; 10( ja-abr. 2020): 140-151.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://revistas.unifacs.br/index.php/rsc/article/view/6641
    • Vancouver

      Oliveira YP do N, Farias CM de. Desenvolvimento e avaliação do projetoÉden, um jogo educacional sobre variáveis e tipos de dados [Internet]. Revista de Sistemas e Computação : RSC. 2020 ; 10( ja-abr. 2020): 140-151.[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://revistas.unifacs.br/index.php/rsc/article/view/6641
  • Source: Anais. Conference titles: Congresso Brasileiro de Informática na Educação - CBIE. Unidade: ICMC

    Subjects: COMPUTADOR NO ENSINO, JOGOS DE COMPUTADOR, DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE, ONTOLOGIAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CHALLCO, Geiser Chalco e ISOTANI, Seiji. Gamification of collaborative learning scenarios: an ontological engineering approach to deal with motivational problems in scripted collaborative learning. 2019, Anais.. Porto Alegre: SBC, 2019. Disponível em: https://doi.org/10.5753/cbie.wcbie.2019.981. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Challco, G. C., & Isotani, S. (2019). Gamification of collaborative learning scenarios: an ontological engineering approach to deal with motivational problems in scripted collaborative learning. In Anais. Porto Alegre: SBC. doi:10.5753/cbie.wcbie.2019.981
    • NLM

      Challco GC, Isotani S. Gamification of collaborative learning scenarios: an ontological engineering approach to deal with motivational problems in scripted collaborative learning [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.5753/cbie.wcbie.2019.981
    • Vancouver

      Challco GC, Isotani S. Gamification of collaborative learning scenarios: an ontological engineering approach to deal with motivational problems in scripted collaborative learning [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: https://doi.org/10.5753/cbie.wcbie.2019.981
  • Source: Proceedings of AISB'16. Conference titles: Artificial Intelligence and Simulation of Behaviour. Unidade: IME

    Subjects: JOGOS DE COMPUTADOR, DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VIEIRA, Luiz Carlos e SILVA, Flávio Soares Corrêa da. Assessment of fun from the analysis of facial expressions to support video game design. 2016, Anais.. Bath: AISB, 2016. Disponível em: http://www.aisb.org.uk/events/convention/93-aisb/publications/proceedings/91. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Vieira, L. C., & Silva, F. S. C. da. (2016). Assessment of fun from the analysis of facial expressions to support video game design. In Proceedings of AISB'16. Bath: AISB. Recuperado de http://www.aisb.org.uk/events/convention/93-aisb/publications/proceedings/91
    • NLM

      Vieira LC, Silva FSC da. Assessment of fun from the analysis of facial expressions to support video game design [Internet]. Proceedings of AISB'16. 2016 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://www.aisb.org.uk/events/convention/93-aisb/publications/proceedings/91
    • Vancouver

      Vieira LC, Silva FSC da. Assessment of fun from the analysis of facial expressions to support video game design [Internet]. Proceedings of AISB'16. 2016 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://www.aisb.org.uk/events/convention/93-aisb/publications/proceedings/91
  • Unidade: EP

    Subjects: DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE, INTERFACE HOMEM-COMPUTADOR, JOGOS DE COMPUTADOR, FRAMEWORKS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KAYATT, Pedro Matsumura. UBIQUOS: arcabouço multiplataforma para jogos colaborativos utilizando interface distribuída de usuário. 2016. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2016. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-03032017-080230/. Acesso em: 18 nov. 2024.
    • APA

      Kayatt, P. M. (2016). UBIQUOS: arcabouço multiplataforma para jogos colaborativos utilizando interface distribuída de usuário (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-03032017-080230/
    • NLM

      Kayatt PM. UBIQUOS: arcabouço multiplataforma para jogos colaborativos utilizando interface distribuída de usuário [Internet]. 2016 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-03032017-080230/
    • Vancouver

      Kayatt PM. UBIQUOS: arcabouço multiplataforma para jogos colaborativos utilizando interface distribuída de usuário [Internet]. 2016 ;[citado 2024 nov. 18 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-03032017-080230/

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024