Filtros : "SIMAO, LIVIA MATHIAS" "IP" Removidos: "Schmidt, Maria Luisa Sandoval" "IP-PSE" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: A dialogical approach to creativity. Unidade: IP

    Subjects: CRIATIVIDADE, INTERAÇÃO INTERPESSOAL, INTERSUBJETIVIDADE

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PINHEIRO, Marina Assis e SIMÃO, Lívia Mathias. Dialogical intersubjectivity in creative processes: a theoretical reflection. A dialogical approach to creativity. Tradução . Cham: Palgrave Macmillan, 2023. . . Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Pinheiro, M. A., & Simão, L. M. (2023). Dialogical intersubjectivity in creative processes: a theoretical reflection. In A dialogical approach to creativity. Cham: Palgrave Macmillan.
    • NLM

      Pinheiro MA, Simão LM. Dialogical intersubjectivity in creative processes: a theoretical reflection. In: A dialogical approach to creativity. Cham: Palgrave Macmillan; 2023. [citado 2024 jul. 10 ]
    • Vancouver

      Pinheiro MA, Simão LM. Dialogical intersubjectivity in creative processes: a theoretical reflection. In: A dialogical approach to creativity. Cham: Palgrave Macmillan; 2023. [citado 2024 jul. 10 ]
  • Source: Humanity in psychology: the intellectual legacy of Pina Boggi Cavallo. Unidade: IP

    Subjects: DIALOGISMO, MEDICINA POPULAR, MEDICINA CLÍNICA, MULHERES

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SIMÃO, Lívia Mathias. Contemporary considerations on “Donna e medicina popolare”, by Pina Cavallo Boggi (1981). Humanity in psychology: the intellectual legacy of Pina Boggi Cavallo. Tradução . Cham: Springer, 2023. . . Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Simão, L. M. (2023). Contemporary considerations on “Donna e medicina popolare”, by Pina Cavallo Boggi (1981). In Humanity in psychology: the intellectual legacy of Pina Boggi Cavallo. Cham: Springer.
    • NLM

      Simão LM. Contemporary considerations on “Donna e medicina popolare”, by Pina Cavallo Boggi (1981). In: Humanity in psychology: the intellectual legacy of Pina Boggi Cavallo. Cham: Springer; 2023. [citado 2024 jul. 10 ]
    • Vancouver

      Simão LM. Contemporary considerations on “Donna e medicina popolare”, by Pina Cavallo Boggi (1981). In: Humanity in psychology: the intellectual legacy of Pina Boggi Cavallo. Cham: Springer; 2023. [citado 2024 jul. 10 ]
  • Source: Integrative Psychological and Behavioral Science. Unidade: IP

    Subjects: CRIATIVIDADE, CONSTRUTIVISMO (PSICOLOGIA), INTERSUBJETIVIDADE, FICÇÃO (GÊNERO)

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PINHEIRO, Marina Assis e SIMÃO, Lívia Mathias. Creativity and fiction: interpretative horizons on the emergence of the new in the relationship between individual and culture. Integrative Psychological and Behavioral Science, v. 55, n. 1, p. 1-17, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s12124-020-09583-8. Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Pinheiro, M. A., & Simão, L. M. (2021). Creativity and fiction: interpretative horizons on the emergence of the new in the relationship between individual and culture. Integrative Psychological and Behavioral Science, 55( 1), 1-17. doi:10.1007/s12124-020-09583-8
    • NLM

      Pinheiro MA, Simão LM. Creativity and fiction: interpretative horizons on the emergence of the new in the relationship between individual and culture [Internet]. Integrative Psychological and Behavioral Science. 2021 ; 55( 1): 1-17.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s12124-020-09583-8
    • Vancouver

      Pinheiro MA, Simão LM. Creativity and fiction: interpretative horizons on the emergence of the new in the relationship between individual and culture [Internet]. Integrative Psychological and Behavioral Science. 2021 ; 55( 1): 1-17.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s12124-020-09583-8
  • Source: Culture and Psychology. Unidade: IP

    Subjects: APRENDIZAGEM, INTERSUBJETIVIDADE, PSICOLOGIA CULTURAL, SEMIOLOGIA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GARCÍA, Angélica et al. Socioemotional interactions in collaborative learning: an analysis from the perspective of semiotic cultural psychology. Culture and Psychology, p. 1-19, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1177/1354067X20976513. Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      García, A., Olivares, H., Simão, L. M., & Dominguez, A. L. (2020). Socioemotional interactions in collaborative learning: an analysis from the perspective of semiotic cultural psychology. Culture and Psychology, 1-19. doi:10.1177/1354067X20976513
    • NLM

      García A, Olivares H, Simão LM, Dominguez AL. Socioemotional interactions in collaborative learning: an analysis from the perspective of semiotic cultural psychology [Internet]. Culture and Psychology. 2020 ; 1-19.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/1354067X20976513
    • Vancouver

      García A, Olivares H, Simão LM, Dominguez AL. Socioemotional interactions in collaborative learning: an analysis from the perspective of semiotic cultural psychology [Internet]. Culture and Psychology. 2020 ; 1-19.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/1354067X20976513
  • Source: Theory and Psychology. Unidade: IP

    Subjects: PSICOPATOLOGIA, DIALOGISMO, OBJETIVISMO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FLORSHEIM, David Borges e SIMÃO, Lívia Mathias. Towards rethinking the primacy of foundationalism: epistemology, dialogue, and ethics in psychopathology. Theory and Psychology, p. 1-18, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1177/0959354320976918. Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Florsheim, D. B., & Simão, L. M. (2020). Towards rethinking the primacy of foundationalism: epistemology, dialogue, and ethics in psychopathology. Theory and Psychology, 1-18. doi:10.1177/0959354320976918
    • NLM

      Florsheim DB, Simão LM. Towards rethinking the primacy of foundationalism: epistemology, dialogue, and ethics in psychopathology [Internet]. Theory and Psychology. 2020 ; 1-18.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/0959354320976918
    • Vancouver

      Florsheim DB, Simão LM. Towards rethinking the primacy of foundationalism: epistemology, dialogue, and ethics in psychopathology [Internet]. Theory and Psychology. 2020 ; 1-18.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/0959354320976918
  • Source: Theory and Psychology. Unidade: IP

    Subjects: CONSTRUTIVISMO (PSICOLOGIA), SEMIÓTICA DAS CULTURAS, HERMENÊUTICA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SIMÃO, Lívia Mathias. Disquieting experiences and conversation. Theory and Psychology, v. 30, n. 6, p. 864-877, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1177/0959354320957402. Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Simão, L. M. (2020). Disquieting experiences and conversation. Theory and Psychology, 30( 6), 864-877. doi:10.1177/0959354320957402
    • NLM

      Simão LM. Disquieting experiences and conversation [Internet]. Theory and Psychology. 2020 ; 30( 6): 864-877.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/0959354320957402
    • Vancouver

      Simão LM. Disquieting experiences and conversation [Internet]. Theory and Psychology. 2020 ; 30( 6): 864-877.[citado 2024 jul. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/0959354320957402
  • Unidade: IP

    Subjects: PSICOLOGIA (FILOSOFIA), CONSTRUTIVISMO (PSICOLOGIA), SUBJETIVIDADE, HERMENÊUTICA, ALTERIDADE, CULTURA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SIMÃO, Lívia Mathias. Ensaios dialógicos: compartilhamento e diferença nas relações eu-outro. 2008. Tese (Livre Docência) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2008. . Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Simão, L. M. (2008). Ensaios dialógicos: compartilhamento e diferença nas relações eu-outro (Tese (Livre Docência). Universidade de São Paulo, São Paulo.
    • NLM

      Simão LM. Ensaios dialógicos: compartilhamento e diferença nas relações eu-outro. 2008 ;[citado 2024 jul. 10 ]
    • Vancouver

      Simão LM. Ensaios dialógicos: compartilhamento e diferença nas relações eu-outro. 2008 ;[citado 2024 jul. 10 ]
  • Unidade: IP

    Subjects: COMUNICAÇÃO VERBAL, CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SIMÃO, Lívia Mathias. Interação verbal e construção de conhecimento. 1988. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 1988. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47132/tde-05122018-104601/. Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Simão, L. M. (1988). Interação verbal e construção de conhecimento (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47132/tde-05122018-104601/
    • NLM

      Simão LM. Interação verbal e construção de conhecimento [Internet]. 1988 ;[citado 2024 jul. 10 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47132/tde-05122018-104601/
    • Vancouver

      Simão LM. Interação verbal e construção de conhecimento [Internet]. 1988 ;[citado 2024 jul. 10 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47132/tde-05122018-104601/
  • Unidade: IP

    Assunto: INTERAÇÃO PROFESSOR ALUNO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SIMÃO, Lívia Mathias. Relações professor-aluno: estudo descritivo através de relatos verbais do professor. 1982. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 1982. . Acesso em: 10 jul. 2024.
    • APA

      Simão, L. M. (1982). Relações professor-aluno: estudo descritivo através de relatos verbais do professor (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo.
    • NLM

      Simão LM. Relações professor-aluno: estudo descritivo através de relatos verbais do professor. 1982 ;[citado 2024 jul. 10 ]
    • Vancouver

      Simão LM. Relações professor-aluno: estudo descritivo através de relatos verbais do professor. 1982 ;[citado 2024 jul. 10 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024