Filtros : "EDUCAÇÃO MORAL" "FE" Removidos: "DESEMPENHO DO PROFESSOR" "Universidade Federal do Maranhão (UFMA)" "UFG-Goiânia" "Brasil" "Lituânia" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Conference titles: Association for Moral Education Conference. Unidades: FE, EACH

    Subjects: EDUCAÇÃO, PROFESSORES, EDUCAÇÃO MORAL, VALORES, ÉTICA, CIDADANIA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAÚJO, Ulisses Ferreira de e ARAUJO, Valeria Amorim Arantes de e PÁTARO, Cristina Satiê de Oliveira. How should Moral Education be Implemented in K-12 Schools? 2022, Anais.. Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/232. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Araújo, U. F. de, Araujo, V. A. A. de, & Pátaro, C. S. de O. (2022). How should Moral Education be Implemented in K-12 Schools? In . Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/232
    • NLM

      Araújo UF de, Araujo VAA de, Pátaro CS de O. How should Moral Education be Implemented in K-12 Schools? [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/232
    • Vancouver

      Araújo UF de, Araujo VAA de, Pátaro CS de O. How should Moral Education be Implemented in K-12 Schools? [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/232
  • Conference titles: Association for Moral Education Conference. Unidades: FE, EACH

    Subjects: EDUCAÇÃO, PROFESSORES, EDUCAÇÃO MORAL, CURRÍCULO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAÚJO, Ulisses Ferreira de e ARAUJO, Valeria Amorim Arantes de. Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education. 2022, Anais.. Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Araújo, U. F. de, & Araujo, V. A. A. de. (2022). Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education. In . Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3
    • NLM

      Araújo UF de, Araujo VAA de. Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3
    • Vancouver

      Araújo UF de, Araujo VAA de. Rethink the curriculum: a teachers’ development program to re-invent moral education [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/3
  • Conference titles: Association for Moral Education Conference. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO, EDUCAÇÃO INFANTIL, EDUCAÇÃO MORAL, CURRÍCULO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARROS, Marília Ortiz Amando de. Moral Education through projects: integrating learning and values. 2022, Anais.. Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Barros, M. O. A. de. (2022). Moral Education through projects: integrating learning and values. In . Manchester, UK: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316
    • NLM

      Barros MOA de. Moral Education through projects: integrating learning and values [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316
    • Vancouver

      Barros MOA de. Moral Education through projects: integrating learning and values [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/1708/submission/316
  • Source: Revista Internacional d'Humanitats. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO MORAL, JOVENS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DANZA, Hanna Cebel e ARANTES, Valéria Amorim. Young people from São Paulo and their desire to change (or not) the world: a study on moral education. Revista Internacional d'Humanitats, v. 21, n. 44, p. 25-36, 2018Tradução . . Disponível em: http://www.hottopos.com/rih44/25-36HannaValeria.pdf. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Danza, H. C., & Arantes, V. A. (2018). Young people from São Paulo and their desire to change (or not) the world: a study on moral education. Revista Internacional d'Humanitats, 21( 44), 25-36. Recuperado de http://www.hottopos.com/rih44/25-36HannaValeria.pdf
    • NLM

      Danza HC, Arantes VA. Young people from São Paulo and their desire to change (or not) the world: a study on moral education [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2018 ; 21( 44): 25-36.[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih44/25-36HannaValeria.pdf
    • Vancouver

      Danza HC, Arantes VA. Young people from São Paulo and their desire to change (or not) the world: a study on moral education [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2018 ; 21( 44): 25-36.[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih44/25-36HannaValeria.pdf
  • Source: Revista Internacional d'Humanitats. Unidade: FE

    Subjects: FRACASSO ESCOLAR, INCLUSÃO ESCOLAR, EDUCAÇÃO MORAL, JOVENS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MANGANOTTE, Marina Braguini e SAWAYA, Sandra Maria. Escola, cidade e o Programa Mais Educação na busca pela inclusão social. Revista Internacional d'Humanitats, v. 21, n. 44, p. 37-46, 2018Tradução . . Disponível em: http://www.hottopos.com/rih44/37-46MarinaSandra.pdf. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Manganotte, M. B., & Sawaya, S. M. (2018). Escola, cidade e o Programa Mais Educação na busca pela inclusão social. Revista Internacional d'Humanitats, 21( 44), 37-46. Recuperado de http://www.hottopos.com/rih44/37-46MarinaSandra.pdf
    • NLM

      Manganotte MB, Sawaya SM. Escola, cidade e o Programa Mais Educação na busca pela inclusão social [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2018 ; 21( 44): 37-46.[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih44/37-46MarinaSandra.pdf
    • Vancouver

      Manganotte MB, Sawaya SM. Escola, cidade e o Programa Mais Educação na busca pela inclusão social [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2018 ; 21( 44): 37-46.[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih44/37-46MarinaSandra.pdf
  • Source: Journal of Moral Education. Unidades: EACH, FE

    Subjects: PENSAMENTO, RACIOCÍNIO, COGNIÇÃO, EDUCAÇÃO MORAL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAUJO, Valeria Amorim Arantes de et al. Youth purpose through the lens of the Theory of Organizing Models of Thinking. Journal of Moral Education, v. 46, n. 3, p. 245-257, 2017Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/03057240.2017.1345725. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Araujo, V. A. A. de, Araujo, U. F. de, Pinheiro, V. P. G., Moreno, M., & Sastre, G.  . (2017). Youth purpose through the lens of the Theory of Organizing Models of Thinking. Journal of Moral Education, 46( 3), 245-257. doi:10.1080/03057240.2017.1345725
    • NLM

      Araujo VAA de, Araujo UF de, Pinheiro VPG, Moreno M, Sastre G . Youth purpose through the lens of the Theory of Organizing Models of Thinking [Internet]. Journal of Moral Education. 2017 ; 46( 3): 245-257.[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/03057240.2017.1345725
    • Vancouver

      Araujo VAA de, Araujo UF de, Pinheiro VPG, Moreno M, Sastre G . Youth purpose through the lens of the Theory of Organizing Models of Thinking [Internet]. Journal of Moral Education. 2017 ; 46( 3): 245-257.[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/03057240.2017.1345725
  • Source: Journal of Education for Teaching : International Research and Pedagogy. Unidades: EACH, FE

    Subjects: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, PRÁTICA DE ENSINO, EDUCAÇÃO, EDUCAÇÃO MORAL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAÚJO, Ulisses Ferreira de et al. Principles and methods to guide education for purpose: a Brazilian experience. Journal of Education for Teaching : International Research and Pedagogy, p. on-line, 2016Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/02607476.2016.1226554. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Araújo, U. F. de, Arantes, V. A., Danza, H. C., Pinheiro, V. P. G., & Garbin, M. (2016). Principles and methods to guide education for purpose: a Brazilian experience. Journal of Education for Teaching : International Research and Pedagogy, on-line. doi:10.1080/02607476.2016.1226554
    • NLM

      Araújo UF de, Arantes VA, Danza HC, Pinheiro VPG, Garbin M. Principles and methods to guide education for purpose: a Brazilian experience [Internet]. Journal of Education for Teaching : International Research and Pedagogy. 2016 ; on-line.[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/02607476.2016.1226554
    • Vancouver

      Araújo UF de, Arantes VA, Danza HC, Pinheiro VPG, Garbin M. Principles and methods to guide education for purpose: a Brazilian experience [Internet]. Journal of Education for Teaching : International Research and Pedagogy. 2016 ; on-line.[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/02607476.2016.1226554
  • Source: Revista Internacional d'Humanitats. Unidades: EACH, FE

    Subjects: EDUCAÇÃO MORAL, JOVENS, INTEGRAÇÃO SOCIAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAUJO, Ulisses Ferreira de et al. Youth purpose and life goals of students engaged in community and social activities. Revista Internacional d'Humanitats, v. 17, n. ja/abr. 2014, p. 119-128, 2014Tradução . . Disponível em: http://www.hottopos.com/rih30/119-128UlVetal.pdf. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Araujo, U. F. de, Arantes, V. A., Klein, A. M., & Grandino, P. J. (2014). Youth purpose and life goals of students engaged in community and social activities. Revista Internacional d'Humanitats, 17( ja/abr. 2014), 119-128. Recuperado de http://www.hottopos.com/rih30/119-128UlVetal.pdf
    • NLM

      Araujo UF de, Arantes VA, Klein AM, Grandino PJ. Youth purpose and life goals of students engaged in community and social activities [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2014 ; 17( ja/abr. 2014): 119-128.[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih30/119-128UlVetal.pdf
    • Vancouver

      Araujo UF de, Arantes VA, Klein AM, Grandino PJ. Youth purpose and life goals of students engaged in community and social activities [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2014 ; 17( ja/abr. 2014): 119-128.[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih30/119-128UlVetal.pdf
  • Source: Journal of Moral Education. Unidades: EACH, FE

    Subjects: EDUCAÇÃO MORAL, EDUCAÇÃO, ÉTICA

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAUJO, Ulisses Ferreira de e ARANTES, Valéria Amorim. The Ethics and Citizenship Program: a Brazilian experience in moral education. Journal of Moral Education, v. 38, n. 4, p. 489-511, 2009Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/03057240903321956. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Araujo, U. F. de, & Arantes, V. A. (2009). The Ethics and Citizenship Program: a Brazilian experience in moral education. Journal of Moral Education, 38( 4), 489-511. doi:10.1080/03057240903321956
    • NLM

      Araujo UF de, Arantes VA. The Ethics and Citizenship Program: a Brazilian experience in moral education [Internet]. Journal of Moral Education. 2009 ; 38( 4): 489-511.[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/03057240903321956
    • Vancouver

      Araujo UF de, Arantes VA. The Ethics and Citizenship Program: a Brazilian experience in moral education [Internet]. Journal of Moral Education. 2009 ; 38( 4): 489-511.[citado 2024 out. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/03057240903321956
  • Source: Videtur. Unidade: FE

    Subjects: LINGUAGEM, EDUCAÇÃO MORAL, FILOSOFIA DA RELIGIÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LAUAND, Jean. O pecado capital da acídia na análise de Tomás Aquino. Videtur, n. 28, p. 35-62, 2004Tradução . . Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Lauand, J. (2004). O pecado capital da acídia na análise de Tomás Aquino. Videtur, ( 28), 35-62.
    • NLM

      Lauand J. O pecado capital da acídia na análise de Tomás Aquino. Videtur. 2004 ;( 28): 35-62.[citado 2024 out. 04 ]
    • Vancouver

      Lauand J. O pecado capital da acídia na análise de Tomás Aquino. Videtur. 2004 ;( 28): 35-62.[citado 2024 out. 04 ]
  • Source: Videtur Letras. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO MORAL, LÍNGUA PORTUGUESA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LAUAND, Luiz Jean. 500 provérbios portugueses antigos: educação moral, mentalidade e linguagem. Videtur Letras, n. 4, p. 53-72, 2001Tradução . . Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Lauand, L. J. (2001). 500 provérbios portugueses antigos: educação moral, mentalidade e linguagem. Videtur Letras, ( 4), 53-72.
    • NLM

      Lauand LJ. 500 provérbios portugueses antigos: educação moral, mentalidade e linguagem. Videtur Letras. 2001 ;( 4): 53-72.[citado 2024 out. 04 ]
    • Vancouver

      Lauand LJ. 500 provérbios portugueses antigos: educação moral, mentalidade e linguagem. Videtur Letras. 2001 ;( 4): 53-72.[citado 2024 out. 04 ]
  • Source: Textos Y Estudios. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO (FILOSOFIA;TEORIA), EDUCAÇÃO MORAL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LAUAND, L J. Educacao moral e proverbios - os amthal arabes - a filosofia da educacao para a prudentia de tomas de aquino e a pedagogia do mathal. Textos Y Estudios, n. 3 , p. 7-24, 1996Tradução . . Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Lauand, L. J. (1996). Educacao moral e proverbios - os amthal arabes - a filosofia da educacao para a prudentia de tomas de aquino e a pedagogia do mathal. Textos Y Estudios, (3 ), 7-24.
    • NLM

      Lauand LJ. Educacao moral e proverbios - os amthal arabes - a filosofia da educacao para a prudentia de tomas de aquino e a pedagogia do mathal. Textos Y Estudios. 1996 ;(3 ): 7-24.[citado 2024 out. 04 ]
    • Vancouver

      Lauand LJ. Educacao moral e proverbios - os amthal arabes - a filosofia da educacao para a prudentia de tomas de aquino e a pedagogia do mathal. Textos Y Estudios. 1996 ;(3 ): 7-24.[citado 2024 out. 04 ]
  • Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO MORAL, ESCOLAS, ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      NOBLIT, George W et al. The social construction of virtue: the moral life of schools. . New York: State University of New York Press. . Acesso em: 04 out. 2024. , 1996
    • APA

      Noblit, G. W., Dempsey, V. O., Bueno, B. O., Hessling, P., Kendrick, D., & Toppin, R. (1996). The social construction of virtue: the moral life of schools. New York: State University of New York Press.
    • NLM

      Noblit GW, Dempsey VO, Bueno BO, Hessling P, Kendrick D, Toppin R. The social construction of virtue: the moral life of schools. 1996 ;[citado 2024 out. 04 ]
    • Vancouver

      Noblit GW, Dempsey VO, Bueno BO, Hessling P, Kendrick D, Toppin R. The social construction of virtue: the moral life of schools. 1996 ;[citado 2024 out. 04 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024