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  • Unidade: EESC

    Subjects: SISTEMA DE INFORMAÇÃO GEOGRÁFICA, CENSOS, MOBILIDADE URBANA, PLANEJAMENTO DE TRANSPORTES, CIRCULAÇÃO DE PEDESTRES, EQUIDADE

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    • ABNT

      LARA, Daniela Vanessa Rodriguez. Community severance and vertical equity assessment with spatially aggregated data. 2019. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2019. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-17012020-175219. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Lara, D. V. R. (2019). Community severance and vertical equity assessment with spatially aggregated data (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-17012020-175219
    • NLM

      Lara DVR. Community severance and vertical equity assessment with spatially aggregated data [Internet]. 2019 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-17012020-175219
    • Vancouver

      Lara DVR. Community severance and vertical equity assessment with spatially aggregated data [Internet]. 2019 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-17012020-175219
  • Unidade: EESC

    Subjects: PAVIMENTAÇÃO, AEROPORTOS, AERONAVES

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    • ABNT

      COSSÍO DURÁN, Jorge Braulio. Airport pavement roughness evaluation through aircraft dynamic response. 2019. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2019. Disponível em: https://teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22042019-135018/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Cossío Durán, J. B. (2019). Airport pavement roughness evaluation through aircraft dynamic response (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22042019-135018/
    • NLM

      Cossío Durán JB. Airport pavement roughness evaluation through aircraft dynamic response [Internet]. 2019 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22042019-135018/
    • Vancouver

      Cossío Durán JB. Airport pavement roughness evaluation through aircraft dynamic response [Internet]. 2019 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22042019-135018/
  • Unidade: EESC

    Subjects: ASFALTO, FADIGA DOS MATERIAIS

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    • ABNT

      GRASSON FILHO, Adrian. Evaluation of the specific surface method as a tool to determine the asphalt content of fine aggregate matrices (FAM). 2019. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2019. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-16122019-141054/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Grasson Filho, A. (2019). Evaluation of the specific surface method as a tool to determine the asphalt content of fine aggregate matrices (FAM) (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-16122019-141054/
    • NLM

      Grasson Filho A. Evaluation of the specific surface method as a tool to determine the asphalt content of fine aggregate matrices (FAM) [Internet]. 2019 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-16122019-141054/
    • Vancouver

      Grasson Filho A. Evaluation of the specific surface method as a tool to determine the asphalt content of fine aggregate matrices (FAM) [Internet]. 2019 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-16122019-141054/
  • Unidade: EESC

    Subjects: ACIDENTES DE TRÂNSITO, GEOESTATÍSTICA, SEGURANÇA NO TRÂNSITO

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    • ABNT

      GOMES, Monique Martins. Spatial crash prediction models: an evaluation of the impacts of enriched information on model performance and the suitability of different spatial modeling approaches. 2018. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2018. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-18022019-112104/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Gomes, M. M. (2018). Spatial crash prediction models: an evaluation of the impacts of enriched information on model performance and the suitability of different spatial modeling approaches (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-18022019-112104/
    • NLM

      Gomes MM. Spatial crash prediction models: an evaluation of the impacts of enriched information on model performance and the suitability of different spatial modeling approaches [Internet]. 2018 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-18022019-112104/
    • Vancouver

      Gomes MM. Spatial crash prediction models: an evaluation of the impacts of enriched information on model performance and the suitability of different spatial modeling approaches [Internet]. 2018 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-18022019-112104/
  • Unidade: EESC

    Subjects: ACIDENTES DE TRÂNSITO, RODOVIAS, SEGURANÇA DE TRÁFEGO

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    • ABNT

      ANDRADE, Gustavo Riente de. Relationship between traffic operations and road safety. 2018. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2018. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-23012019-011508/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Andrade, G. R. de. (2018). Relationship between traffic operations and road safety (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-23012019-011508/
    • NLM

      Andrade GR de. Relationship between traffic operations and road safety [Internet]. 2018 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-23012019-011508/
    • Vancouver

      Andrade GR de. Relationship between traffic operations and road safety [Internet]. 2018 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-23012019-011508/
  • Unidade: EESC

    Subjects: CICLOVIAS, SENSORIAMENTO REMOTO, MINERAÇÃO DE DADOS, CONFORTO ACÚSTICO, RUÍDO DOS TRANSPORTES

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    • ABNT

      MAHECHA NUÑEZ, Javier Yesid. Cyclists' physiological stress and network planning and evaluation. 2018. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2018. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04122018-151933/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Mahecha Nuñez, J. Y. (2018). Cyclists' physiological stress and network planning and evaluation (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04122018-151933/
    • NLM

      Mahecha Nuñez JY. Cyclists' physiological stress and network planning and evaluation [Internet]. 2018 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04122018-151933/
    • Vancouver

      Mahecha Nuñez JY. Cyclists' physiological stress and network planning and evaluation [Internet]. 2018 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04122018-151933/
  • Unidade: EESC

    Subjects: SEGURANÇA DE TRÁFEGO, SIMULAÇÃO, ACIDENTES DE TRÂNSITO

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    • ABNT

      SANTOS, Maria Izabel dos. Identifying active factors by a fractioned factorial experimental design and simulation in road traffic accidents. 2017. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2017. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-28092017-091715/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Santos, M. I. dos. (2017). Identifying active factors by a fractioned factorial experimental design and simulation in road traffic accidents (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-28092017-091715/
    • NLM

      Santos MI dos. Identifying active factors by a fractioned factorial experimental design and simulation in road traffic accidents [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-28092017-091715/
    • Vancouver

      Santos MI dos. Identifying active factors by a fractioned factorial experimental design and simulation in road traffic accidents [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-28092017-091715/
  • Unidade: EESC

    Subjects: HOSPITAIS, REOLOGIA, ASFALTO

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    • ABNT

      DOMINGOS, Matheus David Inocente. The importance of the creep and recovery times on the rheological behavior and the susceptibility of modified asphalt binders to rutting. 2017. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2017. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22122022-182306/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Domingos, M. D. I. (2017). The importance of the creep and recovery times on the rheological behavior and the susceptibility of modified asphalt binders to rutting (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22122022-182306/
    • NLM

      Domingos MDI. The importance of the creep and recovery times on the rheological behavior and the susceptibility of modified asphalt binders to rutting [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22122022-182306/
    • Vancouver

      Domingos MDI. The importance of the creep and recovery times on the rheological behavior and the susceptibility of modified asphalt binders to rutting [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-22122022-182306/
  • Unidade: EESC

    Subjects: SEGURANÇA NOS TRANSPORTES, TRANSPORTE URBANO

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    • ABNT

      SILVA, Denise Capasso da. Violence, security perception and mode choice on trips to and from a university campus. 2017. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2017. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04102017-153723/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Silva, D. C. da. (2017). Violence, security perception and mode choice on trips to and from a university campus (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04102017-153723/
    • NLM

      Silva DC da. Violence, security perception and mode choice on trips to and from a university campus [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04102017-153723/
    • Vancouver

      Silva DC da. Violence, security perception and mode choice on trips to and from a university campus [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04102017-153723/
  • Unidade: EESC

    Subjects: RODOVIAS, ACIDENTES

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    • ABNT

      SILVA, Karla Cristina Rodrigues. Assessing the transferability of crash prediction models for two lane highways in Brazil. 2017. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2017. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-10112017-215500/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Silva, K. C. R. (2017). Assessing the transferability of crash prediction models for two lane highways in Brazil (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-10112017-215500/
    • NLM

      Silva KCR. Assessing the transferability of crash prediction models for two lane highways in Brazil [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-10112017-215500/
    • Vancouver

      Silva KCR. Assessing the transferability of crash prediction models for two lane highways in Brazil [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-10112017-215500/
  • Unidade: EESC

    Subjects: DANO, PAVIMENTAÇÃO ASFÁLTICA, FADIGA DOS MATERIAIS

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    • ABNT

      NG, Andressa Ka Yan. Evaluation of the fatigue damage behavior of fine aggregate matrices prepared with modified asphalt binders. 2017. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2017. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-03012018-122026/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Ng, A. K. Y. (2017). Evaluation of the fatigue damage behavior of fine aggregate matrices prepared with modified asphalt binders (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-03012018-122026/
    • NLM

      Ng AKY. Evaluation of the fatigue damage behavior of fine aggregate matrices prepared with modified asphalt binders [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-03012018-122026/
    • Vancouver

      Ng AKY. Evaluation of the fatigue damage behavior of fine aggregate matrices prepared with modified asphalt binders [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-03012018-122026/
  • Unidade: EESC

    Subjects: FADIGA DOS MATERIAIS, PAVIMENTAÇÃO, DANO

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    • ABNT

      KLUG, Andrise Buchweitz. Evaluation of the fatigue performance of fine aggregate matrices prepared with reclaimed asphalt pavements and shale oil residue. 2017. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2017. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-19022018-112755/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Klug, A. B. (2017). Evaluation of the fatigue performance of fine aggregate matrices prepared with reclaimed asphalt pavements and shale oil residue (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-19022018-112755/
    • NLM

      Klug AB. Evaluation of the fatigue performance of fine aggregate matrices prepared with reclaimed asphalt pavements and shale oil residue [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-19022018-112755/
    • Vancouver

      Klug AB. Evaluation of the fatigue performance of fine aggregate matrices prepared with reclaimed asphalt pavements and shale oil residue [Internet]. 2017 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-19022018-112755/
  • Unidade: EESC

    Subjects: DIREÇÃO VEICULAR, VELOCIDADE, SIMULAÇÃO (APRENDIZAGEM)

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    • ABNT

      VIEIRA, Fábio Sartori. Evaluation of drivers' behavior performing a curve under mental workload. 2016. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2016. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-07072016-151918/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Vieira, F. S. (2016). Evaluation of drivers' behavior performing a curve under mental workload (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-07072016-151918/
    • NLM

      Vieira FS. Evaluation of drivers' behavior performing a curve under mental workload [Internet]. 2016 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-07072016-151918/
    • Vancouver

      Vieira FS. Evaluation of drivers' behavior performing a curve under mental workload [Internet]. 2016 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18143/tde-07072016-151918/
  • Unidade: EESC

    Subjects: SEGURANÇA NO TRÂNSITO, CLUSTERS, INDICADORES DE PRODUTIVIDADE (SEGURANÇA)

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    • ABNT

      BASTOS, Jorge Tiago. Road safety strategic analysis in Brazil: indicator and index research. 2014. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2014. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-08042015-103747/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Bastos, J. T. (2014). Road safety strategic analysis in Brazil: indicator and index research (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-08042015-103747/
    • NLM

      Bastos JT. Road safety strategic analysis in Brazil: indicator and index research [Internet]. 2014 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-08042015-103747/
    • Vancouver

      Bastos JT. Road safety strategic analysis in Brazil: indicator and index research [Internet]. 2014 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-08042015-103747/
  • Unidade: EESC

    Subjects: USO DO SOLO, TRANSPORTES, SUSTENTABILIDADE, PLANEJAMENTO TERRITORIAL URBANO, CONSERVAÇÃO DE ENERGIA

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    • ABNT

      SAUNDERS, Michael James. Urban planning at the micro scale considering transport energy dependence. 2010. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2010. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04052011-151045/. Acesso em: 23 jul. 2024.
    • APA

      Saunders, M. J. (2010). Urban planning at the micro scale considering transport energy dependence (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04052011-151045/
    • NLM

      Saunders MJ. Urban planning at the micro scale considering transport energy dependence [Internet]. 2010 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04052011-151045/
    • Vancouver

      Saunders MJ. Urban planning at the micro scale considering transport energy dependence [Internet]. 2010 ;[citado 2024 jul. 23 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18144/tde-04052011-151045/

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