Towards an ontological infrastructure for content modeling and personalization (2012)
- Authors:
- USP affiliated authors: ISOTANI, SEIJI - ICMC ; BARBOSA, ELLEN FRANCINE - ICMC
- Unidade: ICMC
- DOI: 10.1109/SMAP.2012.16
- Subjects: WEB SEMÂNTICA; ONTOLOGIA; FERRAMENTAS (SISTEMAS COMPUTACIONAIS); ENGENHARIA DE SOFTWARE; SISTEMAS DE INFORMAÇÃO
- Language: Inglês
- Imprenta:
- Publisher: IEEE Computer Society
- Publisher place: Los Alamitos, CA
- Date published: 2012
- ISBN: 9780769548876
- Source:
- Título do periódico: Proceedings
- Conference titles: International Workshop on Semantic and Social Media Adaptation and Personalization - SMAP
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo NÃO é de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: closed
-
ABNT
MACHADO, Joice B. et al. Towards an ontological infrastructure for content modeling and personalization. 2012, Anais.. Los Alamitos, CA: IEEE Computer Society, 2012. Disponível em: https://doi.org/10.1109/SMAP.2012.16. Acesso em: 19 set. 2024. -
APA
Machado, J. B., Isotani, S., Barbosa, E. F., & Ribeiro, M. B. (2012). Towards an ontological infrastructure for content modeling and personalization. In Proceedings. Los Alamitos, CA: IEEE Computer Society. doi:10.1109/SMAP.2012.16 -
NLM
Machado JB, Isotani S, Barbosa EF, Ribeiro MB. Towards an ontological infrastructure for content modeling and personalization [Internet]. Proceedings. 2012 ;[citado 2024 set. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1109/SMAP.2012.16 -
Vancouver
Machado JB, Isotani S, Barbosa EF, Ribeiro MB. Towards an ontological infrastructure for content modeling and personalization [Internet]. Proceedings. 2012 ;[citado 2024 set. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1109/SMAP.2012.16 - Ontology driven software engineering: a review of challenges and opportunities
- Teaching novice programmers using ProgTest
- OntoSoft process: towards an agile process for ontology-based software
- An ontology-based user model for personalization of educational content
- Construção da personalização de conteúdo educacional como apoio ao ensino e aprendizagem
- Software livre e conteúdos educacionais abertos no ensino de computação
- Learning design for software engineering courses
- Towards the role of test design in programming assignments
- Variability resolution and product configuration with SMarty: an experimental study on UML class diagrams
- Clube de ciências digital interativo
Informações sobre o DOI: 10.1109/SMAP.2012.16 (Fonte: oaDOI API)
How to cite
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas