Filtros : "EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS" Removido: "Português" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Program. Conference titles: International Laser Physics Workshop - LPHYS'24. Unidade: IFSC

    Subjects: FÍSICA ATÔMICA, CAMPO MAGNÉTICO, LASER, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MORAIS, Iago Ferreira de. Automation and interfacing of research laboratory equipment. 2024, Anais.. Bristol: Institute of Physics - IOP, 2024. Disponível em: https://www.lasphys.com/workshops/abstracts/files/2024/17/5f/2b/098adeb6e24d32053af752be72/abstract.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Morais, I. F. de. (2024). Automation and interfacing of research laboratory equipment. In Program. Bristol: Institute of Physics - IOP. Recuperado de https://www.lasphys.com/workshops/abstracts/files/2024/17/5f/2b/098adeb6e24d32053af752be72/abstract.pdf
    • NLM

      Morais IF de. Automation and interfacing of research laboratory equipment [Internet]. Program. 2024 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://www.lasphys.com/workshops/abstracts/files/2024/17/5f/2b/098adeb6e24d32053af752be72/abstract.pdf
    • Vancouver

      Morais IF de. Automation and interfacing of research laboratory equipment [Internet]. Program. 2024 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://www.lasphys.com/workshops/abstracts/files/2024/17/5f/2b/098adeb6e24d32053af752be72/abstract.pdf
  • Source: Program. Conference titles: Encontro de Outono da Sociedade Brasileira de Física - EOSBF. Unidade: IFSC

    Subjects: CONDENSADO DE BOSE-EINSTEIN, TURBULÊNCIA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OROZCO, Arnol Daniel Garcia et al. Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas. 2022, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Física - SBF, 2022. Disponível em: https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2022/sys/resumos/R0662-1.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Orozco, A. D. G., Madeira, L., Armijos, M. A. M., Fritsch, A., Tavares, P. E. S., Castilho, P. C. M., et al. (2022). Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas. In Program. São Paulo: Sociedade Brasileira de Física - SBF. Recuperado de https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2022/sys/resumos/R0662-1.pdf
    • NLM

      Orozco ADG, Madeira L, Armijos MAM, Fritsch A, Tavares PES, Castilho PCM, Cidrim A, Roati G, Bagnato VS. Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas [Internet]. Program. 2022 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2022/sys/resumos/R0662-1.pdf
    • Vancouver

      Orozco ADG, Madeira L, Armijos MAM, Fritsch A, Tavares PES, Castilho PCM, Cidrim A, Roati G, Bagnato VS. Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas [Internet]. Program. 2022 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2022/sys/resumos/R0662-1.pdf
  • Source: Journal of Physics: Conference Series (JPCS). Unidade: IF

    Subjects: METROLOGIA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, DIDÁTICA, VÁCUO

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RODRIGUES FILHO, Bruno Amado e FAGUNDES, L. M. F. e MEDINA, Nilberto H. A didactic experiment to evaluate the calibration of pressure gauges in low-medium vacuum range. Journal of Physics: Conference Series (JPCS), v. 1826, p. 04, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1826/1/012001. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Rodrigues Filho, B. A., Fagundes, L. M. F., & Medina, N. H. (2021). A didactic experiment to evaluate the calibration of pressure gauges in low-medium vacuum range. Journal of Physics: Conference Series (JPCS), 1826, 04. doi:10.1088/1742-6596/1826/1/012001
    • NLM

      Rodrigues Filho BA, Fagundes LMF, Medina NH. A didactic experiment to evaluate the calibration of pressure gauges in low-medium vacuum range [Internet]. Journal of Physics: Conference Series (JPCS). 2021 ; 1826 04.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1826/1/012001
    • Vancouver

      Rodrigues Filho BA, Fagundes LMF, Medina NH. A didactic experiment to evaluate the calibration of pressure gauges in low-medium vacuum range [Internet]. Journal of Physics: Conference Series (JPCS). 2021 ; 1826 04.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1826/1/012001
  • Source: The European Physical Journal. Unidade: IF

    Subjects: FÍSICA NUCLEAR, PARTÍCULAS (FÍSICA NUCLEAR), ESPALHAMENTO, FORÇA NUCLEAR, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GIRARD-ALCINDOR, V. e GUIMARAES, Valdir. Probing nuclear forces beyond the nuclear drip line: the cases of F-16 and F-15. The European Physical Journal, v. 57, n. 3, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1140/epja/s10050-021-00410-1. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Girard-Alcindor, V., & Guimaraes, V. (2021). Probing nuclear forces beyond the nuclear drip line: the cases of F-16 and F-15. The European Physical Journal, 57( 3). doi:10.1140/epja/s10050-021-00410-1
    • NLM

      Girard-Alcindor V, Guimaraes V. Probing nuclear forces beyond the nuclear drip line: the cases of F-16 and F-15 [Internet]. The European Physical Journal. 2021 ; 57( 3):[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1140/epja/s10050-021-00410-1
    • Vancouver

      Girard-Alcindor V, Guimaraes V. Probing nuclear forces beyond the nuclear drip line: the cases of F-16 and F-15 [Internet]. The European Physical Journal. 2021 ; 57( 3):[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1140/epja/s10050-021-00410-1
  • Source: Program. Conference titles: Encontro de Outono da Sociedade Brasileira de Física - EOSBF. Unidades: IFSC, EEL

    Subjects: CONDENSADO DE BOSE-EINSTEIN, SISTEMA QUÂNTICO, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, BAIXA TEMPERATURA

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARTINS, Sergio Couto et al. Excitation of a bose-einstein condensate: a pedagogical experiment on quantum states change. 2021, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Física - SBF, 2021. Disponível em: https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2021/sys/resumos/R0653-3.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Martins, S. C., Machado, L. A., Tafuri, V. B., Orozco, A. D. G., Telles, G. D., & Bagnato, V. S. (2021). Excitation of a bose-einstein condensate: a pedagogical experiment on quantum states change. In Program. São Paulo: Sociedade Brasileira de Física - SBF. Recuperado de https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2021/sys/resumos/R0653-3.pdf
    • NLM

      Martins SC, Machado LA, Tafuri VB, Orozco ADG, Telles GD, Bagnato VS. Excitation of a bose-einstein condensate: a pedagogical experiment on quantum states change [Internet]. Program. 2021 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2021/sys/resumos/R0653-3.pdf
    • Vancouver

      Martins SC, Machado LA, Tafuri VB, Orozco ADG, Telles GD, Bagnato VS. Excitation of a bose-einstein condensate: a pedagogical experiment on quantum states change [Internet]. Program. 2021 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://sec.sbfisica.org.br/eventos/eosbf/2021/sys/resumos/R0653-3.pdf
  • Source: Livro de Resumos. Conference titles: Semana Integrada do Instituto de Física de São Carlos - SIFSC. Unidade: IFSC

    Subjects: CONDENSADO DE BOSE-EINSTEIN, TURBULÊNCIA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OROZCO, Arnol Daniel Garcia et al. Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas. 2021, Anais.. São Carlos: Instituto de Física de São Carlos - IFSC, 2021. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/70057866-463a-44ec-a78b-2baf81f158f2/3053154.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Orozco, A. D. G., Madeira, L., Armijos, M. A. M., Fritsch, A., Tavares, P. E., Castilho, P. C. M., et al. (2021). Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas. In Livro de Resumos. São Carlos: Instituto de Física de São Carlos - IFSC. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/70057866-463a-44ec-a78b-2baf81f158f2/3053154.pdf
    • NLM

      Orozco ADG, Madeira L, Armijos MAM, Fritsch A, Tavares PE, Castilho PCM, Cidrim A, Roati G, Bagnato VS. Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas [Internet]. Livro de Resumos. 2021 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/70057866-463a-44ec-a78b-2baf81f158f2/3053154.pdf
    • Vancouver

      Orozco ADG, Madeira L, Armijos MAM, Fritsch A, Tavares PE, Castilho PCM, Cidrim A, Roati G, Bagnato VS. Universal time evolution of a turbulent superfluid Bose gas [Internet]. Livro de Resumos. 2021 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/70057866-463a-44ec-a78b-2baf81f158f2/3053154.pdf
  • Source: International journal for innovation education and research. Unidade: EEL

    Subjects: SUSTENTABILIDADE, CIÊNCIA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MATIAS, Maria Auxiliadora de F. B. et al. Sustainability in elementary education: Consciousness and learning. International journal for innovation education and research, v. 8, n. 4, p. 258-273, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.31686/ijier.vol8.iss4.2287. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Matias, M. A. de F. B., Correa, F. C. A., Capri, M. da R., & Romão, E. C. (2020). Sustainability in elementary education: Consciousness and learning. International journal for innovation education and research, 8( 4), 258-273. doi:10.31686/ijier.vol8.iss4.2287
    • NLM

      Matias MA de FB, Correa FCA, Capri M da R, Romão EC. Sustainability in elementary education: Consciousness and learning [Internet]. International journal for innovation education and research. 2020 ;8( 4): 258-273.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.31686/ijier.vol8.iss4.2287
    • Vancouver

      Matias MA de FB, Correa FCA, Capri M da R, Romão EC. Sustainability in elementary education: Consciousness and learning [Internet]. International journal for innovation education and research. 2020 ;8( 4): 258-273.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.31686/ijier.vol8.iss4.2287
  • Source: Revista de enseñanza de la Física. Unidades: IF, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: FÍSICA, MECÂNICA ESTATÍSTICA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BORGES, Laís de Oliveira e LEITE, Marcos de L. e MAIDANA, Nora Lia. Crítica a la formulación teórica del problema del loop desde el punto de vista experimental. Revista de enseñanza de la Física, v. 31, n. extra, p. 71-77, 2019Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/e6674af0-404e-4ff7-bc67-205a2e5a162e/26528-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78340-1-10-20191125.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Borges, L. de O., Leite, M. de L., & Maidana, N. L. (2019). Crítica a la formulación teórica del problema del loop desde el punto de vista experimental. Revista de enseñanza de la Física, 31( extra), 71-77. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/e6674af0-404e-4ff7-bc67-205a2e5a162e/26528-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78340-1-10-20191125.pdf
    • NLM

      Borges L de O, Leite M de L, Maidana NL. Crítica a la formulación teórica del problema del loop desde el punto de vista experimental [Internet]. Revista de enseñanza de la Física. 2019 ; 31( extra): 71-77.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/e6674af0-404e-4ff7-bc67-205a2e5a162e/26528-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78340-1-10-20191125.pdf
    • Vancouver

      Borges L de O, Leite M de L, Maidana NL. Crítica a la formulación teórica del problema del loop desde el punto de vista experimental [Internet]. Revista de enseñanza de la Física. 2019 ; 31( extra): 71-77.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/e6674af0-404e-4ff7-bc67-205a2e5a162e/26528-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78340-1-10-20191125.pdf
  • Source: Revista de enseñanza de la Física. Unidades: IF, EESC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: FÍSICA, MECÂNICA ESTATÍSTICA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, CONSERVAÇÃO DE ENERGIA

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CORREA, Renan F. et al. Conservación de la energía mecánica con un péndulo simple en una experiencia online. Revista de enseñanza de la Física, v. 31, n. extra, p. 215-221, 2019Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/c21a03df-ab3d-439a-91f1-e91fb62c9bb8/26548-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78403-1-10-20191126.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Correa, R. F., Leite, M. de L., Vanin, V., & Maidana, N. L. (2019). Conservación de la energía mecánica con un péndulo simple en una experiencia online. Revista de enseñanza de la Física, 31( extra), 215-221. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/c21a03df-ab3d-439a-91f1-e91fb62c9bb8/26548-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78403-1-10-20191126.pdf
    • NLM

      Correa RF, Leite M de L, Vanin V, Maidana NL. Conservación de la energía mecánica con un péndulo simple en una experiencia online [Internet]. Revista de enseñanza de la Física. 2019 ; 31( extra): 215-221.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/c21a03df-ab3d-439a-91f1-e91fb62c9bb8/26548-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78403-1-10-20191126.pdf
    • Vancouver

      Correa RF, Leite M de L, Vanin V, Maidana NL. Conservación de la energía mecánica con un péndulo simple en una experiencia online [Internet]. Revista de enseñanza de la Física. 2019 ; 31( extra): 215-221.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/c21a03df-ab3d-439a-91f1-e91fb62c9bb8/26548-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78403-1-10-20191126.pdf
  • Source: Revista de enseñanza de la Física. Unidades: IF, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: FÍSICA, LICENCIATURA, MECÂNICA ESTATÍSTICA CLÁSSICA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LEITE, Marcos de Lima e VANIN, Vito e MAIDANA, Nora Lia. La variación de la energía mecánica desde una TDIC. Revista de enseñanza de la Física, v. 31, n. extra, p. 449-456, 2019Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/1e2684dc-92b3-4543-aeaf-b6ee177f5513/26604-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78553-1-10-20191127.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Leite, M. de L., Vanin, V., & Maidana, N. L. (2019). La variación de la energía mecánica desde una TDIC. Revista de enseñanza de la Física, 31( extra), 449-456. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/1e2684dc-92b3-4543-aeaf-b6ee177f5513/26604-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78553-1-10-20191127.pdf
    • NLM

      Leite M de L, Vanin V, Maidana NL. La variación de la energía mecánica desde una TDIC [Internet]. Revista de enseñanza de la Física. 2019 ; 31( extra): 449-456.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/1e2684dc-92b3-4543-aeaf-b6ee177f5513/26604-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78553-1-10-20191127.pdf
    • Vancouver

      Leite M de L, Vanin V, Maidana NL. La variación de la energía mecánica desde una TDIC [Internet]. Revista de enseñanza de la Física. 2019 ; 31( extra): 449-456.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/1e2684dc-92b3-4543-aeaf-b6ee177f5513/26604-Texto%20del%20art%C3%ADculo-78553-1-10-20191127.pdf
  • Source: Science and Education. Unidade: IFSC

    Subjects: EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, MÉTODOS DE ENSINO, HISTÓRIA DA CIÊNCIA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BATISTA, Renata da Fonseca Moraes e SILVA, Cibelle Celestino. When things go wrong: implementing historical-investigative activities in the classroom. Science and Education, v. 28, n. 9-10, p. 1135-1151, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s11191-019-00071-z. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Batista, R. da F. M., & Silva, C. C. (2019). When things go wrong: implementing historical-investigative activities in the classroom. Science and Education, 28( 9-10), 1135-1151. doi:10.1007/s11191-019-00071-z
    • NLM

      Batista R da FM, Silva CC. When things go wrong: implementing historical-investigative activities in the classroom [Internet]. Science and Education. 2019 ; 28( 9-10): 1135-1151.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11191-019-00071-z
    • Vancouver

      Batista R da FM, Silva CC. When things go wrong: implementing historical-investigative activities in the classroom [Internet]. Science and Education. 2019 ; 28( 9-10): 1135-1151.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11191-019-00071-z
  • Source: Estudos em História, Filosofia, Sociologia e Ensino de Ciências: Anais da 4ª IHPST-LA. Conference titles: Conferência Latino Americana do Internacional History, Philosophy, and Sciencie Teaching Group - IHPST-LA. Unidade: IFSC

    Subjects: EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, MÉTODOS DE ENSINO, HISTÓRIA DA CIÊNCIA, FÍSICA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BATISTA, Renata da Fonseca Moraes e SILVA, Cibelle Celestino. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides. 2018, Anais.. Santo André: Universidade Federal do ABC - UFABC, 2018. Disponível em: https://6b8e7612-1f3e-4bdc-ad74-08d6a69474b6.filesusr.com/ugd/869951_d53f0c4603d5470eb74f73a18f27bc6c.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Batista, R. da F. M., & Silva, C. C. (2018). Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides. In Estudos em História, Filosofia, Sociologia e Ensino de Ciências: Anais da 4ª IHPST-LA. Santo André: Universidade Federal do ABC - UFABC. Recuperado de https://6b8e7612-1f3e-4bdc-ad74-08d6a69474b6.filesusr.com/ugd/869951_d53f0c4603d5470eb74f73a18f27bc6c.pdf
    • NLM

      Batista R da FM, Silva CC. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides [Internet]. Estudos em História, Filosofia, Sociologia e Ensino de Ciências: Anais da 4ª IHPST-LA. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://6b8e7612-1f3e-4bdc-ad74-08d6a69474b6.filesusr.com/ugd/869951_d53f0c4603d5470eb74f73a18f27bc6c.pdf
    • Vancouver

      Batista R da FM, Silva CC. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides [Internet]. Estudos em História, Filosofia, Sociologia e Ensino de Ciências: Anais da 4ª IHPST-LA. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://6b8e7612-1f3e-4bdc-ad74-08d6a69474b6.filesusr.com/ugd/869951_d53f0c4603d5470eb74f73a18f27bc6c.pdf
  • Source: Conferences. Conference titles: International Conference on History of Science and Science Education - ICHSSE. Unidade: IFSC

    Subjects: EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, MÉTODOS DE ENSINO, HISTÓRIA DA CIÊNCIA, FÍSICA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SILVA, Cibelle Celestino. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides. 2018, Anais.. Campina Grande: Universidade Estadual da Paraíba - UEPB, 2018. Disponível em: https://ghcenuepb.wixsite.com/ghcen/copia-speakers-1. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Silva, C. C. (2018). Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides. In Conferences. Campina Grande: Universidade Estadual da Paraíba - UEPB. Recuperado de https://ghcenuepb.wixsite.com/ghcen/copia-speakers-1
    • NLM

      Silva CC. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides [Internet]. Conferences. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://ghcenuepb.wixsite.com/ghcen/copia-speakers-1
    • Vancouver

      Silva CC. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides [Internet]. Conferences. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://ghcenuepb.wixsite.com/ghcen/copia-speakers-1
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Conference on Alive Engineering Education - ICAEEdu. Unidades: IFSC, ENSINO CIÊNCIAS, EESC

    Subjects: CIRCUITOS ELÉTRICOS, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, ENSINO, APRENDIZAGEM

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANCHES, Victor Travagin et al. Common engineering students' difficulties with DC electric circuits in an inquiry-based laboratory. 2018, Anais.. Goiânia: Universidade Federal de Goiás - UFG, 2018. Disponível em: https://files.cercomp.ufg.br/weby/up/920/o/ICAEEdu-2018-Proceedings-ISBN_-978-85-495-0267-4-Online-Resource.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Sanches, V. T., Costa, G. G. G., Santos, J. F. M. dos, & Catunda, T. (2018). Common engineering students' difficulties with DC electric circuits in an inquiry-based laboratory. In Proceedings. Goiânia: Universidade Federal de Goiás - UFG. Recuperado de https://files.cercomp.ufg.br/weby/up/920/o/ICAEEdu-2018-Proceedings-ISBN_-978-85-495-0267-4-Online-Resource.pdf
    • NLM

      Sanches VT, Costa GGG, Santos JFM dos, Catunda T. Common engineering students' difficulties with DC electric circuits in an inquiry-based laboratory [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://files.cercomp.ufg.br/weby/up/920/o/ICAEEdu-2018-Proceedings-ISBN_-978-85-495-0267-4-Online-Resource.pdf
    • Vancouver

      Sanches VT, Costa GGG, Santos JFM dos, Catunda T. Common engineering students' difficulties with DC electric circuits in an inquiry-based laboratory [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://files.cercomp.ufg.br/weby/up/920/o/ICAEEdu-2018-Proceedings-ISBN_-978-85-495-0267-4-Online-Resource.pdf
  • Source: Social and Environmental Accountability Journal. Unidade: FEARP

    Subjects: SUSTENTABILIDADE, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, TOMADA DE DECISÃO, MEIO AMBIENTE

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      REIS, Solange Garcia dos e THOMSON, Ian. Teaching case. The case of assabi: expanding the learning on sustainability through an experiential qualitative multi-criteria decision making activity. Social and Environmental Accountability Journal, v. 38, n. 3, p. 197-217, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/0969160x.2018.1516560. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Reis, S. G. dos, & Thomson, I. (2018). Teaching case. The case of assabi: expanding the learning on sustainability through an experiential qualitative multi-criteria decision making activity. Social and Environmental Accountability Journal, 38( 3), 197-217. doi:10.1080/0969160x.2018.1516560
    • NLM

      Reis SG dos, Thomson I. Teaching case. The case of assabi: expanding the learning on sustainability through an experiential qualitative multi-criteria decision making activity [Internet]. Social and Environmental Accountability Journal. 2018 ; 38( 3): 197-217.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0969160x.2018.1516560
    • Vancouver

      Reis SG dos, Thomson I. Teaching case. The case of assabi: expanding the learning on sustainability through an experiential qualitative multi-criteria decision making activity [Internet]. Social and Environmental Accountability Journal. 2018 ; 38( 3): 197-217.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0969160x.2018.1516560
  • Source: Programação e Caderno de Resumos. Conference titles: Conferência Latino Americana do Internacional History, Philosophy, and Sciencie Teaching Group - IHPST-LA. Unidade: IFSC

    Subjects: EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, MÉTODOS DE ENSINO, HISTÓRIA DA CIÊNCIA, FÍSICA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BATISTA, Renata da Fonseca Moraes e SILVA, Cibelle Celestino. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides. 2018, Anais.. Santo André: Universidade Federal do ABC - UFABC, 2018. Disponível em: https://docs.wixstatic.com/ugd/869951_2f622bd99f2c4834a7b8145bea56915c.pdf. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Batista, R. da F. M., & Silva, C. C. (2018). Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides. In Programação e Caderno de Resumos. Santo André: Universidade Federal do ABC - UFABC. Recuperado de https://docs.wixstatic.com/ugd/869951_2f622bd99f2c4834a7b8145bea56915c.pdf
    • NLM

      Batista R da FM, Silva CC. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides [Internet]. Programação e Caderno de Resumos. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://docs.wixstatic.com/ugd/869951_2f622bd99f2c4834a7b8145bea56915c.pdf
    • Vancouver

      Batista R da FM, Silva CC. Challenges to the implementation of historical investigative approach in experimental guides [Internet]. Programação e Caderno de Resumos. 2018 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://docs.wixstatic.com/ugd/869951_2f622bd99f2c4834a7b8145bea56915c.pdf
  • Source: International Interactions: Empirical and Theoretical Research in International Relations. Unidade: IRI

    Subjects: DIREITO INTERNACIONAL, OPINIÃO PÚBLICA (RELAÇÕES PÚBLICAS), REPUTAÇÃO, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      REYNOLDS, Evangeline et al. Attitudes toward consent-based and non-consent-based international law in a regional power context. International Interactions: Empirical and Theoretical Research in International Relations, v. 44, n. 4, p. 661-680, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/03050629.2018.1408012. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Reynolds, E., Oliveira, A. J. S. N. de, Onuki, J., & Winters, M. S. (2018). Attitudes toward consent-based and non-consent-based international law in a regional power context. International Interactions: Empirical and Theoretical Research in International Relations, 44( 4), 661-680. doi:10.1080/03050629.2018.1408012
    • NLM

      Reynolds E, Oliveira AJSN de, Onuki J, Winters MS. Attitudes toward consent-based and non-consent-based international law in a regional power context [Internet]. International Interactions: Empirical and Theoretical Research in International Relations. 2018 ; 44( 4): 661-680.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1080/03050629.2018.1408012
    • Vancouver

      Reynolds E, Oliveira AJSN de, Onuki J, Winters MS. Attitudes toward consent-based and non-consent-based international law in a regional power context [Internet]. International Interactions: Empirical and Theoretical Research in International Relations. 2018 ; 44( 4): 661-680.[citado 2024 out. 02 ] Available from: https://doi.org/10.1080/03050629.2018.1408012
  • Unidades: IFSC, EESC

    Subjects: FÍSICA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Aula pública em Ciências Físicas com o Prêmio Nobel Dr. W. Phillips. . Singapore: International Union of Pure and Applied Physics - IUPAP. . Acesso em: 02 out. 2024. , 2017
    • APA

      Aula pública em Ciências Físicas com o Prêmio Nobel Dr. W. Phillips. (2017). Aula pública em Ciências Físicas com o Prêmio Nobel Dr. W. Phillips. Singapore: International Union of Pure and Applied Physics - IUPAP.
    • NLM

      Aula pública em Ciências Físicas com o Prêmio Nobel Dr. W. Phillips. 2017 ;[citado 2024 out. 02 ]
    • Vancouver

      Aula pública em Ciências Físicas com o Prêmio Nobel Dr. W. Phillips. 2017 ;[citado 2024 out. 02 ]
  • Source: Anais. Conference titles: Congresso Brasileiro de Microbiologia. Unidades: ICB, IQ

    Subjects: MICROBIOLOGIA, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PIANTOLA, Marco Aurélio Floriano et al. Adopt a Lab: Real Lab Day – a new approach to learn microbiology with research. 2017, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Microbiologia (SBM), 2017. Disponível em: http://www.sbmicrobiologia.org.br/29cbm-anais/trabalhos.htm. Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Piantola, M. A. F., Moreno, A. C. R., Moraes, C. T. P. de, Padilla, G., Gomez, J. G. C., Timenetsky, J., et al. (2017). Adopt a Lab: Real Lab Day – a new approach to learn microbiology with research. In Anais. São Paulo: Sociedade Brasileira de Microbiologia (SBM). Recuperado de http://www.sbmicrobiologia.org.br/29cbm-anais/trabalhos.htm
    • NLM

      Piantola MAF, Moreno ACR, Moraes CTP de, Padilla G, Gomez JGC, Timenetsky J, Silva LF da, Ribeiro MND, Baldini RL, Elias Junior WP, Araújo WL de, Ferreira R de CC. Adopt a Lab: Real Lab Day – a new approach to learn microbiology with research [Internet]. Anais. 2017 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: http://www.sbmicrobiologia.org.br/29cbm-anais/trabalhos.htm
    • Vancouver

      Piantola MAF, Moreno ACR, Moraes CTP de, Padilla G, Gomez JGC, Timenetsky J, Silva LF da, Ribeiro MND, Baldini RL, Elias Junior WP, Araújo WL de, Ferreira R de CC. Adopt a Lab: Real Lab Day – a new approach to learn microbiology with research [Internet]. Anais. 2017 ;[citado 2024 out. 02 ] Available from: http://www.sbmicrobiologia.org.br/29cbm-anais/trabalhos.htm
  • Source: Resumos. Conference titles: Reunião Anual da Sociedade Brasileira de Química/SBQ. Unidade: IQ

    Subjects: REDES SOCIAIS, EXPERIMENTOS CIENTÍFICOS, QUÍMICA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TERUYA, Leila Cardoso e MARSON, Guilherme Andrade. Chemistry in YouTube: the impact of experiments on views and diffusion degrees of videos in Portuguese and Spanish. 2016, Anais.. São Paulo: Sociedade Brasileira de Química/SBQ, 2016. . Acesso em: 02 out. 2024.
    • APA

      Teruya, L. C., & Marson, G. A. (2016). Chemistry in YouTube: the impact of experiments on views and diffusion degrees of videos in Portuguese and Spanish. In Resumos. São Paulo: Sociedade Brasileira de Química/SBQ.
    • NLM

      Teruya LC, Marson GA. Chemistry in YouTube: the impact of experiments on views and diffusion degrees of videos in Portuguese and Spanish. Resumos. 2016 ;[citado 2024 out. 02 ]
    • Vancouver

      Teruya LC, Marson GA. Chemistry in YouTube: the impact of experiments on views and diffusion degrees of videos in Portuguese and Spanish. Resumos. 2016 ;[citado 2024 out. 02 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024