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CAMACHO, Emanuel A. R. et al. Real-time optimization of wing drag and lift performance using a movable leading edge. Physics of Fluids, v. 36, n. 1, p. 1-11, 2024Tradução . . Disponível em: https://dx.doi.org/10.1063/5.0185716. Acesso em: 03 out. 2024.
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Camacho, E. A. R., Silva, M. M. da, Silva, A. R. R., & Marques, F. D. (2024). Real-time optimization of wing drag and lift performance using a movable leading edge. Physics of Fluids, 36( 1), 1-11. doi:10.1063/5.0185716
NLM
Camacho EAR, Silva MM da, Silva ARR, Marques FD. Real-time optimization of wing drag and lift performance using a movable leading edge [Internet]. Physics of Fluids. 2024 ; 36( 1): 1-11.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://dx.doi.org/10.1063/5.0185716
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Camacho EAR, Silva MM da, Silva ARR, Marques FD. Real-time optimization of wing drag and lift performance using a movable leading edge [Internet]. Physics of Fluids. 2024 ; 36( 1): 1-11.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://dx.doi.org/10.1063/5.0185716
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SILVA, Gabriel Pereira Gouveia da. Experimental assessment of aerodynamic and aeroacoustic interaction effects of wingtip-mounted propellers. 2023. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2023. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18161/tde-08112023-174940/. Acesso em: 03 out. 2024.
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Silva, G. P. G. da. (2023). Experimental assessment of aerodynamic and aeroacoustic interaction effects of wingtip-mounted propellers (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18161/tde-08112023-174940/
NLM
Silva GPG da. Experimental assessment of aerodynamic and aeroacoustic interaction effects of wingtip-mounted propellers [Internet]. 2023 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18161/tde-08112023-174940/
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Silva GPG da. Experimental assessment of aerodynamic and aeroacoustic interaction effects of wingtip-mounted propellers [Internet]. 2023 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18161/tde-08112023-174940/
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GUELSSI, Pablo Pereira e ANGÉLICO, Ricardo Afonso. Determinação do carregamento transiente em uma asa combinando o modelo de linha sustentadora com a função de Wagner via uma abordagem em elementos finitos. 2023, Anais.. São Carlos, SP: EESC/USP, 2023. Disponível em: https://www.eesc.usp.br/biblioteca-admin/wp-content/uploads/2024/02/cicte2023anaisp.pdf. Acesso em: 03 out. 2024.
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Guelssi, P. P., & Angélico, R. A. (2023). Determinação do carregamento transiente em uma asa combinando o modelo de linha sustentadora com a função de Wagner via uma abordagem em elementos finitos. In Livro de Resumos Expandidos. São Carlos, SP: EESC/USP. Recuperado de https://www.eesc.usp.br/biblioteca-admin/wp-content/uploads/2024/02/cicte2023anaisp.pdf
NLM
Guelssi PP, Angélico RA. Determinação do carregamento transiente em uma asa combinando o modelo de linha sustentadora com a função de Wagner via uma abordagem em elementos finitos [Internet]. Livro de Resumos Expandidos. 2023 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://www.eesc.usp.br/biblioteca-admin/wp-content/uploads/2024/02/cicte2023anaisp.pdf
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Guelssi PP, Angélico RA. Determinação do carregamento transiente em uma asa combinando o modelo de linha sustentadora com a função de Wagner via uma abordagem em elementos finitos [Internet]. Livro de Resumos Expandidos. 2023 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://www.eesc.usp.br/biblioteca-admin/wp-content/uploads/2024/02/cicte2023anaisp.pdf
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SANTOS, Carlos Renan dos e MARQUES, Flavio Donizeti. Finite wing effects on the energy harvesting from stall-induced oscillations. Journal of Vibration and Control, p. 1-17, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1177/10775463221089732. Acesso em: 03 out. 2024.
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Santos, C. R. dos, & Marques, F. D. (2022). Finite wing effects on the energy harvesting from stall-induced oscillations. Journal of Vibration and Control, 1-17. doi:10.1177/10775463221089732
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Santos CR dos, Marques FD. Finite wing effects on the energy harvesting from stall-induced oscillations [Internet]. Journal of Vibration and Control. 2022 ; 1-17.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.1177/10775463221089732
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Santos CR dos, Marques FD. Finite wing effects on the energy harvesting from stall-induced oscillations [Internet]. Journal of Vibration and Control. 2022 ; 1-17.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.1177/10775463221089732
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BUENO, Guilherme Levi Bernini et al. Análise não-estacionária no domínio do tempo de asas via modelo da linha sustentadora e da função de Wagner. 2021, Anais.. São Carlos, SP: EESC/USP, 2021. Disponível em: http://soac.eesc.usp.br/index.php/siicusp/29siicusp/paper/viewFile/3323/2133. Acesso em: 03 out. 2024.
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Bueno, G. L. B., Liorbano, F. F., Pelegrineli, L. A. V., & Angélico, R. A. (2021). Análise não-estacionária no domínio do tempo de asas via modelo da linha sustentadora e da função de Wagner. In Livro de Resumos Expandidos. São Carlos, SP: EESC/USP. Recuperado de http://soac.eesc.usp.br/index.php/siicusp/29siicusp/paper/viewFile/3323/2133
NLM
Bueno GLB, Liorbano FF, Pelegrineli LAV, Angélico RA. Análise não-estacionária no domínio do tempo de asas via modelo da linha sustentadora e da função de Wagner [Internet]. Livro de Resumos Expandidos. 2021 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: http://soac.eesc.usp.br/index.php/siicusp/29siicusp/paper/viewFile/3323/2133
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Bueno GLB, Liorbano FF, Pelegrineli LAV, Angélico RA. Análise não-estacionária no domínio do tempo de asas via modelo da linha sustentadora e da função de Wagner [Internet]. Livro de Resumos Expandidos. 2021 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: http://soac.eesc.usp.br/index.php/siicusp/29siicusp/paper/viewFile/3323/2133
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DAINEZI, João Henrique Ribeiro. Efeitos da formação de bandgaps e de absorvedores não lineares de vibrações no comportamento aeroelástivo de uma asa flexível. 2019. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2019. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-14052024-101439/. Acesso em: 03 out. 2024.
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Dainezi, J. H. R. (2019). Efeitos da formação de bandgaps e de absorvedores não lineares de vibrações no comportamento aeroelástivo de uma asa flexível (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-14052024-101439/
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Dainezi JHR. Efeitos da formação de bandgaps e de absorvedores não lineares de vibrações no comportamento aeroelástivo de uma asa flexível [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-14052024-101439/
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Dainezi JHR. Efeitos da formação de bandgaps e de absorvedores não lineares de vibrações no comportamento aeroelástivo de uma asa flexível [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-14052024-101439/
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BOCCATO, Bruno Ribeiro. Análise aerodinâmica de uma aeronave não convencional com asas de enflechamento negativo, Canard e intake dorsal. 2019. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2019. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-17062019-090445. Acesso em: 03 out. 2024.
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Boccato, B. R. (2019). Análise aerodinâmica de uma aeronave não convencional com asas de enflechamento negativo, Canard e intake dorsal (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-17062019-090445
NLM
Boccato BR. Análise aerodinâmica de uma aeronave não convencional com asas de enflechamento negativo, Canard e intake dorsal [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-17062019-090445
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Boccato BR. Análise aerodinâmica de uma aeronave não convencional com asas de enflechamento negativo, Canard e intake dorsal [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18148/tde-17062019-090445
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BRAVO MOSQUERA, Pedro David e CERÓN MUÑOZ, Hernán Darío e CATALANO, Fernando Martini. Design and computational analysis of a closed non-planar wing aircraft coupled to a boundary layer ingestion propulsion system. 2019, Anais.. Reston, VA, USA: AIAA, 2019. Disponível em: https://doi.org/10.2514/6.2019-3850. Acesso em: 03 out. 2024.
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Bravo Mosquera, P. D., Cerón Muñoz, H. D., & Catalano, F. M. (2019). Design and computational analysis of a closed non-planar wing aircraft coupled to a boundary layer ingestion propulsion system. In Proceedings. Reston, VA, USA: AIAA. doi:10.2514/6.2019-3850
NLM
Bravo Mosquera PD, Cerón Muñoz HD, Catalano FM. Design and computational analysis of a closed non-planar wing aircraft coupled to a boundary layer ingestion propulsion system [Internet]. Proceedings. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.2514/6.2019-3850
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Bravo Mosquera PD, Cerón Muñoz HD, Catalano FM. Design and computational analysis of a closed non-planar wing aircraft coupled to a boundary layer ingestion propulsion system [Internet]. Proceedings. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.2514/6.2019-3850
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MARQUES, Gabriel. Estudo de uma configuração de asa voadora usando o software de CFD OpenFOAM. 2019. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2019. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27082019-171649/. Acesso em: 03 out. 2024.
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Marques, G. (2019). Estudo de uma configuração de asa voadora usando o software de CFD OpenFOAM (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27082019-171649/
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Marques G. Estudo de uma configuração de asa voadora usando o software de CFD OpenFOAM [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27082019-171649/
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Marques G. Estudo de uma configuração de asa voadora usando o software de CFD OpenFOAM [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27082019-171649/
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ZAKARIA, Mohamed Y et al. Modeling and prediction of aerodynamic characteristics of free fall rotating wing based on experiments. IOP Conference. Series: Materials Science and Engineering. Bristol, United Kingdom: IOP Publishing. Disponível em: https://doi.org/10.1088/1757-899X/610/1/012098. Acesso em: 03 out. 2024. , 2019
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Zakaria, M. Y., Santos, C. R. dos, Dayhoum, A., Marques, F. D., & Hajj, M. R. (2019). Modeling and prediction of aerodynamic characteristics of free fall rotating wing based on experiments. IOP Conference. Series: Materials Science and Engineering. Bristol, United Kingdom: IOP Publishing. doi:10.1088/1757-899X/610/1/012098
NLM
Zakaria MY, Santos CR dos, Dayhoum A, Marques FD, Hajj MR. Modeling and prediction of aerodynamic characteristics of free fall rotating wing based on experiments [Internet]. IOP Conference. Series: Materials Science and Engineering. 2019 ; 610 1-15.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.1088/1757-899X/610/1/012098
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Zakaria MY, Santos CR dos, Dayhoum A, Marques FD, Hajj MR. Modeling and prediction of aerodynamic characteristics of free fall rotating wing based on experiments [Internet]. IOP Conference. Series: Materials Science and Engineering. 2019 ; 610 1-15.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.1088/1757-899X/610/1/012098
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CHAIM, Victor Cheidde. System identification and robust controller design for category 3 rotary-wing UAV. 2018. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2018. . Acesso em: 03 out. 2024.
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Chaim, V. C. (2018). System identification and robust controller design for category 3 rotary-wing UAV (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Carlos.
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Chaim VC. System identification and robust controller design for category 3 rotary-wing UAV. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ]
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Chaim VC. System identification and robust controller design for category 3 rotary-wing UAV. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ]
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CHREIM, José Rodolfo et al. Changes in modern lifting-line methods for swept wings and viscous effects. 2018, Anais.. Red Hook, NY: Curran Associates, 2018. Disponível em: https://doi.org/10.2514/6.2018-3170. Acesso em: 03 out. 2024.
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Chreim, J. R., Pimenta, M. de M., Dantas, J. L. D., & Assi, G. R. da S. (2018). Changes in modern lifting-line methods for swept wings and viscous effects. In Papers. Red Hook, NY: Curran Associates. doi:10.2514/6.2018-3170
NLM
Chreim JR, Pimenta M de M, Dantas JLD, Assi GR da S. Changes in modern lifting-line methods for swept wings and viscous effects [Internet]. Papers. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.2514/6.2018-3170
Vancouver
Chreim JR, Pimenta M de M, Dantas JLD, Assi GR da S. Changes in modern lifting-line methods for swept wings and viscous effects [Internet]. Papers. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.2514/6.2018-3170
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PEREIRA, Lourenço Tércio Lima et al. Experimental and numerical analysis of the aerodynamic and aeroacoustic properties of a 2D high-lift wing model. 2018, Anais.. Reston, VA, USA: AIAA, 2018. Disponível em: https://doi.org/10.2514/6.2018-3458. Acesso em: 03 out. 2024.
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Pereira, L. T. L., Botero Bolívar, L., Araujo, M. T. de, Catalano, F. M., Reis, D. C. dos, & Coelho, E. L. C. (2018). Experimental and numerical analysis of the aerodynamic and aeroacoustic properties of a 2D high-lift wing model. In Proceedings. Reston, VA, USA: AIAA. doi:10.2514/6.2018-3458
NLM
Pereira LTL, Botero Bolívar L, Araujo MT de, Catalano FM, Reis DC dos, Coelho ELC. Experimental and numerical analysis of the aerodynamic and aeroacoustic properties of a 2D high-lift wing model [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.2514/6.2018-3458
Vancouver
Pereira LTL, Botero Bolívar L, Araujo MT de, Catalano FM, Reis DC dos, Coelho ELC. Experimental and numerical analysis of the aerodynamic and aeroacoustic properties of a 2D high-lift wing model [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.2514/6.2018-3458
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PUPIN, Joao Henrique Goto e MARIANI, Antonio Luis de Campos e OLIVEIRA, Rodrigo Iskenderian. Estudo, implementação e validação de stall fences em aeronave de configuração asa voadora biplana. 2018, Anais.. Sao Paulo: Universidade de São Paulo - USP, 2018. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/f36110fc-c6f9-4e9b-9f18-36b7955fd90f/Mariani-2018-Estudo%2C%20implementa%C3%A7%C3%A3o%20e%20valida%C3%A7%C3%A3o%20de%20stall%20fences.pdf. Acesso em: 03 out. 2024.
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Pupin, J. H. G., Mariani, A. L. de C., & Oliveira, R. I. (2018). Estudo, implementação e validação de stall fences em aeronave de configuração asa voadora biplana. In SIICUSP 2018: resumos. Sao Paulo: Universidade de São Paulo - USP. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/f36110fc-c6f9-4e9b-9f18-36b7955fd90f/Mariani-2018-Estudo%2C%20implementa%C3%A7%C3%A3o%20e%20valida%C3%A7%C3%A3o%20de%20stall%20fences.pdf
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Pupin JHG, Mariani AL de C, Oliveira RI. Estudo, implementação e validação de stall fences em aeronave de configuração asa voadora biplana [Internet]. SIICUSP 2018: resumos. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/f36110fc-c6f9-4e9b-9f18-36b7955fd90f/Mariani-2018-Estudo%2C%20implementa%C3%A7%C3%A3o%20e%20valida%C3%A7%C3%A3o%20de%20stall%20fences.pdf
Vancouver
Pupin JHG, Mariani AL de C, Oliveira RI. Estudo, implementação e validação de stall fences em aeronave de configuração asa voadora biplana [Internet]. SIICUSP 2018: resumos. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/f36110fc-c6f9-4e9b-9f18-36b7955fd90f/Mariani-2018-Estudo%2C%20implementa%C3%A7%C3%A3o%20e%20valida%C3%A7%C3%A3o%20de%20stall%20fences.pdf
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SOUZA, Joabe Marcos de e CATALANO, Fernando Martini. Multi-disciplinary design optimization of a blended winglet. 2018, Anais.. Edinburgh, UK: ICAS, 2018. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/ffc31cc4-3571-4812-b80b-2974af6f98c6/trabalho%2014%20-%20MULTI-DISCIPLINARY%20DESIGN%20OPTIMIZATION%20OF%20A%20BLENDED%20WINGLET%20%28ICAS%202018%29.pdf. Acesso em: 03 out. 2024.
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Souza JM de, Catalano FM. Multi-disciplinary design optimization of a blended winglet [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/ffc31cc4-3571-4812-b80b-2974af6f98c6/trabalho%2014%20-%20MULTI-DISCIPLINARY%20DESIGN%20OPTIMIZATION%20OF%20A%20BLENDED%20WINGLET%20%28ICAS%202018%29.pdf
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Souza JM de, Catalano FM. Multi-disciplinary design optimization of a blended winglet [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/ffc31cc4-3571-4812-b80b-2974af6f98c6/trabalho%2014%20-%20MULTI-DISCIPLINARY%20DESIGN%20OPTIMIZATION%20OF%20A%20BLENDED%20WINGLET%20%28ICAS%202018%29.pdf
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BRAVO MOSQUERA, Pedro David e ABDALLA, Alvaro Martins e CATALANO, Fernando Martini. Evaluation of delta wing effects on the stealth-aerodynamic features for non-conventional fighter aircraft. 2018, Anais.. Edinburgh, UK: ICAS, 2018. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/d5e79d68-cf3c-49f9-acbe-477649c98a5f/trabalho%2013%20-%20EVALUATION%20OF%20DELTA%20WING%20EFFECTS%20ON%20THE%20STEALTH-AERODYNAMIC%20FEATURES%20FOR%20NON-CONVENTIONAL%20FIGHTER%20AIRCRAFT%20%28ICAS%202018%29.pdf. Acesso em: 03 out. 2024.
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Bravo Mosquera PD, Abdalla AM, Catalano FM. Evaluation of delta wing effects on the stealth-aerodynamic features for non-conventional fighter aircraft [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/d5e79d68-cf3c-49f9-acbe-477649c98a5f/trabalho%2013%20-%20EVALUATION%20OF%20DELTA%20WING%20EFFECTS%20ON%20THE%20STEALTH-AERODYNAMIC%20FEATURES%20FOR%20NON-CONVENTIONAL%20FIGHTER%20AIRCRAFT%20%28ICAS%202018%29.pdf
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Bravo Mosquera PD, Abdalla AM, Catalano FM. Evaluation of delta wing effects on the stealth-aerodynamic features for non-conventional fighter aircraft [Internet]. Proceedings. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/d5e79d68-cf3c-49f9-acbe-477649c98a5f/trabalho%2013%20-%20EVALUATION%20OF%20DELTA%20WING%20EFFECTS%20ON%20THE%20STEALTH-AERODYNAMIC%20FEATURES%20FOR%20NON-CONVENTIONAL%20FIGHTER%20AIRCRAFT%20%28ICAS%202018%29.pdf
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ABNT
MORTH, Lucas Miranda e CARMO, Waullen Jesus do e MARIANI, Antonio Luis de Campos. Maximização da carga útil de uma aeronave por meio de otimização multidisciplinar. 2018, Anais.. Sao Paulo: Universidade de São Paulo - USP, 2018. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/831afd3b-dabe-4cd6-94f4-3718506d4d85/Mariani-2018-Maximiza%C3%A7%C3%A3o%20da%20carga%20%C3%BAtil%20de%20uma%20aeronave%20por%20meio.pdf. Acesso em: 03 out. 2024.
APA
Morth, L. M., Carmo, W. J. do, & Mariani, A. L. de C. (2018). Maximização da carga útil de uma aeronave por meio de otimização multidisciplinar. In SIICUSP 2018: resumos. Sao Paulo: Universidade de São Paulo - USP. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/831afd3b-dabe-4cd6-94f4-3718506d4d85/Mariani-2018-Maximiza%C3%A7%C3%A3o%20da%20carga%20%C3%BAtil%20de%20uma%20aeronave%20por%20meio.pdf
NLM
Morth LM, Carmo WJ do, Mariani AL de C. Maximização da carga útil de uma aeronave por meio de otimização multidisciplinar [Internet]. SIICUSP 2018: resumos. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/831afd3b-dabe-4cd6-94f4-3718506d4d85/Mariani-2018-Maximiza%C3%A7%C3%A3o%20da%20carga%20%C3%BAtil%20de%20uma%20aeronave%20por%20meio.pdf
Vancouver
Morth LM, Carmo WJ do, Mariani AL de C. Maximização da carga útil de uma aeronave por meio de otimização multidisciplinar [Internet]. SIICUSP 2018: resumos. 2018 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/831afd3b-dabe-4cd6-94f4-3718506d4d85/Mariani-2018-Maximiza%C3%A7%C3%A3o%20da%20carga%20%C3%BAtil%20de%20uma%20aeronave%20por%20meio.pdf
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ABNT
CAIXETA JUNIOR, Paulo Roberto e MARQUES, Flavio Donizeti. Multiobjective optimization of an aircraft wing design with respect to structural and aeroelastic characteristics using neural network metamodel. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, v. 40, p. 1-11, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40430-017-0958-7. Acesso em: 03 out. 2024.
APA
Caixeta Junior, P. R., & Marques, F. D. (2018). Multiobjective optimization of an aircraft wing design with respect to structural and aeroelastic characteristics using neural network metamodel. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, 40, 1-11. doi:10.1007/s40430-017-0958-7
NLM
Caixeta Junior PR, Marques FD. Multiobjective optimization of an aircraft wing design with respect to structural and aeroelastic characteristics using neural network metamodel [Internet]. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering. 2018 ; 40 1-11.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40430-017-0958-7
Vancouver
Caixeta Junior PR, Marques FD. Multiobjective optimization of an aircraft wing design with respect to structural and aeroelastic characteristics using neural network metamodel [Internet]. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering. 2018 ; 40 1-11.[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40430-017-0958-7
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ABNT
ANAYA, Maribel et al. Damage classification based on machine learning applications for an unmanned aerial vehicle. 2017, Anais.. Stanford, CA, USA: Stanford University, 2017. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8def7de2-b4c3-4430-81be-eeb78bd1b7ce/trabalho%2012%20-%20Damage%20classification%20based%20on%20machine%20learning%20applications%20for%20an%20unmanned%20aerial%20vehicle%20%28The%2011th%20International%20Workshop%20on%20Structural%20Health%20Monitoring%202017%29.pdf. Acesso em: 03 out. 2024.
APA
Anaya, M., Cerón Muñoz, H. D., Vitola, J., Tibaduiza, D. A., & Pozo, F. (2017). Damage classification based on machine learning applications for an unmanned aerial vehicle. In Proceedings. Stanford, CA, USA: Stanford University. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/8def7de2-b4c3-4430-81be-eeb78bd1b7ce/trabalho%2012%20-%20Damage%20classification%20based%20on%20machine%20learning%20applications%20for%20an%20unmanned%20aerial%20vehicle%20%28The%2011th%20International%20Workshop%20on%20Structural%20Health%20Monitoring%202017%29.pdf
NLM
Anaya M, Cerón Muñoz HD, Vitola J, Tibaduiza DA, Pozo F. Damage classification based on machine learning applications for an unmanned aerial vehicle [Internet]. Proceedings. 2017 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8def7de2-b4c3-4430-81be-eeb78bd1b7ce/trabalho%2012%20-%20Damage%20classification%20based%20on%20machine%20learning%20applications%20for%20an%20unmanned%20aerial%20vehicle%20%28The%2011th%20International%20Workshop%20on%20Structural%20Health%20Monitoring%202017%29.pdf
Vancouver
Anaya M, Cerón Muñoz HD, Vitola J, Tibaduiza DA, Pozo F. Damage classification based on machine learning applications for an unmanned aerial vehicle [Internet]. Proceedings. 2017 ;[citado 2024 out. 03 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8def7de2-b4c3-4430-81be-eeb78bd1b7ce/trabalho%2012%20-%20Damage%20classification%20based%20on%20machine%20learning%20applications%20for%20an%20unmanned%20aerial%20vehicle%20%28The%2011th%20International%20Workshop%20on%20Structural%20Health%20Monitoring%202017%29.pdf
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ABNT
CATALANO, Fernando Martini et al. Experimental aerodynamic analysis of a fighter aircraft with a canard, forward swept wing and dorsal intake operating at high incidences. 2016, Anais.. Stockholm, Sweden: Swedish Society of Aeronautics and Astronautics, 2016. . Acesso em: 03 out. 2024.
APA
Catalano, F. M., Abdalla, A. M., Cerón Muñoz, H. D., & Munjulury, R. C. (2016). Experimental aerodynamic analysis of a fighter aircraft with a canard, forward swept wing and dorsal intake operating at high incidences. In . Stockholm, Sweden: Swedish Society of Aeronautics and Astronautics.
NLM
Catalano FM, Abdalla AM, Cerón Muñoz HD, Munjulury RC. Experimental aerodynamic analysis of a fighter aircraft with a canard, forward swept wing and dorsal intake operating at high incidences. 2016 ;[citado 2024 out. 03 ]
Vancouver
Catalano FM, Abdalla AM, Cerón Muñoz HD, Munjulury RC. Experimental aerodynamic analysis of a fighter aircraft with a canard, forward swept wing and dorsal intake operating at high incidences. 2016 ;[citado 2024 out. 03 ]