A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
SOARES, Filipi Miranda et al. Building a community-based FAIR metadata schema for Brazilian agriculture and livestock trading data. 2022, Anais.. Aachen: CEUR-WS, 2022. Disponível em: http://ceur-ws.org/Vol-3235/paper26.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Soares, F. M., Correa, F. E., Pires, L. F., Santos, L. O. B. da S., Drucker, D. P., Braghetto, K. R., et al. (2022). Building a community-based FAIR metadata schema for Brazilian agriculture and livestock trading data. In Proceedings. Aachen: CEUR-WS. Recuperado de http://ceur-ws.org/Vol-3235/paper26.pdf
NLM
Soares FM, Correa FE, Pires LF, Santos LOB da S, Drucker DP, Braghetto KR, Moreira D de A, Delbem ACB, Silva RF da, Lopes CO da S, Saraiva AM. Building a community-based FAIR metadata schema for Brazilian agriculture and livestock trading data [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://ceur-ws.org/Vol-3235/paper26.pdf
Vancouver
Soares FM, Correa FE, Pires LF, Santos LOB da S, Drucker DP, Braghetto KR, Moreira D de A, Delbem ACB, Silva RF da, Lopes CO da S, Saraiva AM. Building a community-based FAIR metadata schema for Brazilian agriculture and livestock trading data [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://ceur-ws.org/Vol-3235/paper26.pdf
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
COSTA, Anna Helena Reali et al. Trajetória acadêmica da inteligência artificial no Brasil. Inteligência artificial : avanços e tendências. Tradução . São Paulo: Instituto de Estudos Avançados, 2021. . Disponível em: https://doi.org/10.11606/9786587773131. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Costa, A. H. R., Barros, L. N. de, Rezende, S. O., Sichman, J. S., & Munhoz, H. N. (2021). Trajetória acadêmica da inteligência artificial no Brasil. In Inteligência artificial : avanços e tendências. São Paulo: Instituto de Estudos Avançados. doi:10.11606/9786587773131
NLM
Costa AHR, Barros LN de, Rezende SO, Sichman JS, Munhoz HN. Trajetória acadêmica da inteligência artificial no Brasil [Internet]. In: Inteligência artificial : avanços e tendências. São Paulo: Instituto de Estudos Avançados; 2021. [citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.11606/9786587773131
Vancouver
Costa AHR, Barros LN de, Rezende SO, Sichman JS, Munhoz HN. Trajetória acadêmica da inteligência artificial no Brasil [Internet]. In: Inteligência artificial : avanços e tendências. São Paulo: Instituto de Estudos Avançados; 2021. [citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.11606/9786587773131
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
ISOTANI, Seiji et al. A DGS gesture dictionary for modelling on mobile devices. Interactive Learning Environments, v. 26, n. 3, p. 320-336, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/10494820.2017.1325377. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Isotani, S., Reis, H. M., Alvares, D., Brandão, A. A. F., & Brandão, L. de O. (2018). A DGS gesture dictionary for modelling on mobile devices. Interactive Learning Environments, 26( 3), 320-336. doi:10.1080/10494820.2017.1325377
NLM
Isotani S, Reis HM, Alvares D, Brandão AAF, Brandão L de O. A DGS gesture dictionary for modelling on mobile devices [Internet]. Interactive Learning Environments. 2018 ; 26( 3): 320-336.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1080/10494820.2017.1325377
Vancouver
Isotani S, Reis HM, Alvares D, Brandão AAF, Brandão L de O. A DGS gesture dictionary for modelling on mobile devices [Internet]. Interactive Learning Environments. 2018 ; 26( 3): 320-336.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1080/10494820.2017.1325377
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
REIS, Helena Macedo et al. Interaction interfaces in interactive geometry software: are we exploring new devices and possibilities?. International Journal of Learning Technology, v. 11, n. 4, p. 285-301, 2016Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1504/IJLT.2016.081712. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Reis, H. M., Brandão, A. A. F., Brandão, L. de O., & Isotani, S. (2016). Interaction interfaces in interactive geometry software: are we exploring new devices and possibilities? International Journal of Learning Technology, 11( 4), 285-301. doi:10.1504/IJLT.2016.081712
NLM
Reis HM, Brandão AAF, Brandão L de O, Isotani S. Interaction interfaces in interactive geometry software: are we exploring new devices and possibilities? [Internet]. International Journal of Learning Technology. 2016 ; 11( 4): 285-301.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1504/IJLT.2016.081712
Vancouver
Reis HM, Brandão AAF, Brandão L de O, Isotani S. Interaction interfaces in interactive geometry software: are we exploring new devices and possibilities? [Internet]. International Journal of Learning Technology. 2016 ; 11( 4): 285-301.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1504/IJLT.2016.081712
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
REIS, Helena Macedo et al. Concepção de uma família de gestos para construção de objetos geométricos e sua utilização em um sistema de geometria interativa para dispositivos móveis: GeoTouch. Revista Brasileira de Informática na Educação, v. 23, n. 2, p. 206-224, 2015Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/RBIE.2015.23.02.206. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Reis, H. M., Isotani, S., Brandão, L. de O., Cruz, W. M., Brandão, A. A. F., & Reis Filho, R. R. (2015). Concepção de uma família de gestos para construção de objetos geométricos e sua utilização em um sistema de geometria interativa para dispositivos móveis: GeoTouch. Revista Brasileira de Informática na Educação, 23( 2), 206-224. doi:10.5753/RBIE.2015.23.02.206
NLM
Reis HM, Isotani S, Brandão L de O, Cruz WM, Brandão AAF, Reis Filho RR. Concepção de uma família de gestos para construção de objetos geométricos e sua utilização em um sistema de geometria interativa para dispositivos móveis: GeoTouch [Internet]. Revista Brasileira de Informática na Educação. 2015 ; 23( 2): 206-224.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.5753/RBIE.2015.23.02.206
Vancouver
Reis HM, Isotani S, Brandão L de O, Cruz WM, Brandão AAF, Reis Filho RR. Concepção de uma família de gestos para construção de objetos geométricos e sua utilização em um sistema de geometria interativa para dispositivos móveis: GeoTouch [Internet]. Revista Brasileira de Informática na Educação. 2015 ; 23( 2): 206-224.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.5753/RBIE.2015.23.02.206
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
ISOTANI, Seiji et al. Interactive geometry goes mobile with GeoTouch. 2014, Anais.. Los Alamitos, CA: IEEE, 2014. Disponível em: https://doi.org/10.1109/ICALT.2014.60. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Isotani, S., Pedro, L. Z., Reis, H. M., Borges, S. S., Lopes, A. M. Z., Souza, J. P. T., et al. (2014). Interactive geometry goes mobile with GeoTouch. In Proceedings. Los Alamitos, CA: IEEE. doi:10.1109/ICALT.2014.60
NLM
Isotani S, Pedro LZ, Reis HM, Borges SS, Lopes AMZ, Souza JPT, Brandão AAF, Brandão L de O. Interactive geometry goes mobile with GeoTouch [Internet]. Proceedings. 2014 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ICALT.2014.60
Vancouver
Isotani S, Pedro LZ, Reis HM, Borges SS, Lopes AMZ, Souza JPT, Brandão AAF, Brandão L de O. Interactive geometry goes mobile with GeoTouch [Internet]. Proceedings. 2014 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ICALT.2014.60
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
DALMON, Danilo Leite et al. Work in progress: a generic model for interactivity-intense intelligent tutor authoring tools. 2012, Anais.. Piscataway: IEEE, 2012. Disponível em: https://doi.org/10.1109/FIE.2012.6462355. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Dalmon, D. L., Brandão, L. de O., Gomes, G. M., Brandão, A. A. F., & Isotani, S. (2012). Work in progress: a generic model for interactivity-intense intelligent tutor authoring tools. In Proceedings. Piscataway: IEEE. doi:10.1109/FIE.2012.6462355
NLM
Dalmon DL, Brandão L de O, Gomes GM, Brandão AAF, Isotani S. Work in progress: a generic model for interactivity-intense intelligent tutor authoring tools [Internet]. Proceedings. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/FIE.2012.6462355
Vancouver
Dalmon DL, Brandão L de O, Gomes GM, Brandão AAF, Isotani S. Work in progress: a generic model for interactivity-intense intelligent tutor authoring tools [Internet]. Proceedings. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/FIE.2012.6462355
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
PEDRO, Laís Zagatti et al. Projeto e desenvolvimento de um aplicativo de geometria interativa para dispositivos móveis. 2012, Anais.. Porto Alegre, RS: SBC, 2012. Disponível em: http://www.br-ie.org/pub/index.php/sbie/article/view/1760/1521. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Pedro, L. Z., Borges, S. S., Lopes, A. M. Z., Souza, J. P. T., Brandão, A. A. F., Brandão, L. de O., & Isotani, S. (2012). Projeto e desenvolvimento de um aplicativo de geometria interativa para dispositivos móveis. In Anais. Porto Alegre, RS: SBC. Recuperado de http://www.br-ie.org/pub/index.php/sbie/article/view/1760/1521
NLM
Pedro LZ, Borges SS, Lopes AMZ, Souza JPT, Brandão AAF, Brandão L de O, Isotani S. Projeto e desenvolvimento de um aplicativo de geometria interativa para dispositivos móveis [Internet]. Anais. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://www.br-ie.org/pub/index.php/sbie/article/view/1760/1521
Vancouver
Pedro LZ, Borges SS, Lopes AMZ, Souza JPT, Brandão AAF, Brandão L de O, Isotani S. Projeto e desenvolvimento de um aplicativo de geometria interativa para dispositivos móveis [Internet]. Anais. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://www.br-ie.org/pub/index.php/sbie/article/view/1760/1521
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
DALMON, Danilo Leite et al. A domain engineering for interactive learning modules. Journal of Research and Practice in Information Technology, v. 44, n. 3, p. 309-330, 2012Tradução . . Disponível em: file:///C:/Users/2677490/Downloads/paper_jrpit_JRPIT44.3.309_spl_ilm_DalmonBrandaoEtAl.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Dalmon, D. L., Brandão, L. de O., Brandão, A. A. F., & Isotani, S. (2012). A domain engineering for interactive learning modules. Journal of Research and Practice in Information Technology, 44( 3), 309-330. Recuperado de file:///C:/Users/2677490/Downloads/paper_jrpit_JRPIT44.3.309_spl_ilm_DalmonBrandaoEtAl.pdf
NLM
Dalmon DL, Brandão L de O, Brandão AAF, Isotani S. A domain engineering for interactive learning modules [Internet]. Journal of Research and Practice in Information Technology. 2012 ; 44( 3): 309-330.[citado 2024 out. 10 ] Available from: file:///C:/Users/2677490/Downloads/paper_jrpit_JRPIT44.3.309_spl_ilm_DalmonBrandaoEtAl.pdf
Vancouver
Dalmon DL, Brandão L de O, Brandão AAF, Isotani S. A domain engineering for interactive learning modules [Internet]. Journal of Research and Practice in Information Technology. 2012 ; 44( 3): 309-330.[citado 2024 out. 10 ] Available from: file:///C:/Users/2677490/Downloads/paper_jrpit_JRPIT44.3.309_spl_ilm_DalmonBrandaoEtAl.pdf
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
RIBEIRO, Romenig da Silva et al. iVProg e iTarefa: aprimorando o ensino de algoritmos e programação para iniciantes. 2012, Anais.. Porto Alegre, RS: SBC, 2012. Disponível em: http://www.br-ie.org/pub/index.php/wcbie/article/view/1879/1644. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Ribeiro, R. da S., Brandão, L. de O., Rodrigues, P. A., Brandão, A. A. F., & Isotani, S. (2012). iVProg e iTarefa: aprimorando o ensino de algoritmos e programação para iniciantes. In Anais. Porto Alegre, RS: SBC. Recuperado de http://www.br-ie.org/pub/index.php/wcbie/article/view/1879/1644
NLM
Ribeiro R da S, Brandão L de O, Rodrigues PA, Brandão AAF, Isotani S. iVProg e iTarefa: aprimorando o ensino de algoritmos e programação para iniciantes [Internet]. Anais. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://www.br-ie.org/pub/index.php/wcbie/article/view/1879/1644
Vancouver
Ribeiro R da S, Brandão L de O, Rodrigues PA, Brandão AAF, Isotani S. iVProg e iTarefa: aprimorando o ensino de algoritmos e programação para iniciantes [Internet]. Anais. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://www.br-ie.org/pub/index.php/wcbie/article/view/1879/1644
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
REIS, Helena M. et al. Towards reducing cognitive load and enhancing usability through a reduced graphical user interface for a dynamic geometry system: an experimental study. 2012, Anais.. Los Alamitos, California: IEEE Computer Society, 2012. Disponível em: https://doi.org/10.1109/ISM.2012.91. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Reis, H. M., Borges, S. S., Durelli, V. H. S., Moro, L. F. de S., Brandão, A. A. F., Barbosa, E. F., et al. (2012). Towards reducing cognitive load and enhancing usability through a reduced graphical user interface for a dynamic geometry system: an experimental study. In . Los Alamitos, California: IEEE Computer Society. doi:10.1109/ISM.2012.91
NLM
Reis HM, Borges SS, Durelli VHS, Moro LF de S, Brandão AAF, Barbosa EF, Brandão L de O, Isotani S, Jaques PA, Bittencourt II. Towards reducing cognitive load and enhancing usability through a reduced graphical user interface for a dynamic geometry system: an experimental study [Internet]. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ISM.2012.91
Vancouver
Reis HM, Borges SS, Durelli VHS, Moro LF de S, Brandão AAF, Barbosa EF, Brandão L de O, Isotani S, Jaques PA, Bittencourt II. Towards reducing cognitive load and enhancing usability through a reduced graphical user interface for a dynamic geometry system: an experimental study [Internet]. 2012 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ISM.2012.91
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
ISOTANI, Seiji et al. Desenvolvimento de ferramentas e conteúdos digitais para o ensino-aprendizagem de matemática e português no projeto UCA. 2011, Anais.. Porto Alegre: SBC, 2011. . Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Isotani, S., Dalmon, D. L., Brandão, L. de O., Brandão, A. A. F., & Anacleto, J. C. (2011). Desenvolvimento de ferramentas e conteúdos digitais para o ensino-aprendizagem de matemática e português no projeto UCA. In Anais. Porto Alegre: SBC.
NLM
Isotani S, Dalmon DL, Brandão L de O, Brandão AAF, Anacleto JC. Desenvolvimento de ferramentas e conteúdos digitais para o ensino-aprendizagem de matemática e português no projeto UCA. Anais. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ]
Vancouver
Isotani S, Dalmon DL, Brandão L de O, Brandão AAF, Anacleto JC. Desenvolvimento de ferramentas e conteúdos digitais para o ensino-aprendizagem de matemática e português no projeto UCA. Anais. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ]
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
DALMON, Danilo Leite et al. Work in progress: a framework for building interactive learning modules. 2011, Anais.. Piscataway, NJ: IEEE, 2011. Disponível em: https://doi.org/10.1109/FIE.2011.6142813. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Dalmon, D. L., Brandão, A. A. F., Isotani, S., & Brandão, L. de O. (2011). Work in progress: a framework for building interactive learning modules. In Proceedings. Piscataway, NJ: IEEE. doi:10.1109/FIE.2011.6142813
NLM
Dalmon DL, Brandão AAF, Isotani S, Brandão L de O. Work in progress: a framework for building interactive learning modules [Internet]. Proceedings. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/FIE.2011.6142813
Vancouver
Dalmon DL, Brandão AAF, Isotani S, Brandão L de O. Work in progress: a framework for building interactive learning modules [Internet]. Proceedings. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/FIE.2011.6142813
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
DALMON, Danilo Leite et al. Interactive learning modules in engineering education and as a motivational tool for middle and high school students. 2011, Anais.. Santos, SP: COPEC, 2011. Disponível em: https://www.researchgate.net/profile/Leonidas-Brandao-2/publication/266484515_INTERACTIVE_LEARNING_MODULES_IN_ENGINEERING_EDUCATION_AND_AS_A_MOTIVATIONAL_TOOL_FOR_MIDDLE_AND_HIGH_SCHOOL_STUDENTS/links/5484bff80cf24356db60e1eb/INTERACTIVE-LEARNING-MODULES-IN-ENGINEERING-EDUCATION-AND-AS-A-MOTIVATIONAL-TOOL-FOR-MIDDLE-AND-HIGH-SCHOOL-STUDENTS.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Dalmon, D. L., Tanbellini, M. J. G. S., Eisenmann, A., Rodrigues, P. A., Prado, R. do, Kamiya, R. H., et al. (2011). Interactive learning modules in engineering education and as a motivational tool for middle and high school students. In Proceedings. Santos, SP: COPEC. Recuperado de https://www.researchgate.net/profile/Leonidas-Brandao-2/publication/266484515_INTERACTIVE_LEARNING_MODULES_IN_ENGINEERING_EDUCATION_AND_AS_A_MOTIVATIONAL_TOOL_FOR_MIDDLE_AND_HIGH_SCHOOL_STUDENTS/links/5484bff80cf24356db60e1eb/INTERACTIVE-LEARNING-MODULES-IN-ENGINEERING-EDUCATION-AND-AS-A-MOTIVATIONAL-TOOL-FOR-MIDDLE-AND-HIGH-SCHOOL-STUDENTS.pdf
NLM
Dalmon DL, Tanbellini MJGS, Eisenmann A, Rodrigues PA, Prado R do, Kamiya RH, Isotani S, Brandão AAF, Brandão L de O. Interactive learning modules in engineering education and as a motivational tool for middle and high school students [Internet]. Proceedings. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://www.researchgate.net/profile/Leonidas-Brandao-2/publication/266484515_INTERACTIVE_LEARNING_MODULES_IN_ENGINEERING_EDUCATION_AND_AS_A_MOTIVATIONAL_TOOL_FOR_MIDDLE_AND_HIGH_SCHOOL_STUDENTS/links/5484bff80cf24356db60e1eb/INTERACTIVE-LEARNING-MODULES-IN-ENGINEERING-EDUCATION-AND-AS-A-MOTIVATIONAL-TOOL-FOR-MIDDLE-AND-HIGH-SCHOOL-STUDENTS.pdf
Vancouver
Dalmon DL, Tanbellini MJGS, Eisenmann A, Rodrigues PA, Prado R do, Kamiya RH, Isotani S, Brandão AAF, Brandão L de O. Interactive learning modules in engineering education and as a motivational tool for middle and high school students [Internet]. Proceedings. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://www.researchgate.net/profile/Leonidas-Brandao-2/publication/266484515_INTERACTIVE_LEARNING_MODULES_IN_ENGINEERING_EDUCATION_AND_AS_A_MOTIVATIONAL_TOOL_FOR_MIDDLE_AND_HIGH_SCHOOL_STUDENTS/links/5484bff80cf24356db60e1eb/INTERACTIVE-LEARNING-MODULES-IN-ENGINEERING-EDUCATION-AND-AS-A-MOTIVATIONAL-TOOL-FOR-MIDDLE-AND-HIGH-SCHOOL-STUDENTS.pdf
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
ABNT
DALMON, Danilo Leite et al. Work in progress: enhancing interactive geometry systems with intelligent tutoring features. 2011, Anais.. Piscataway, NJ: IEEE, 2011. Disponível em: https://doi.org/10.1109/FIE.2011.6142916. Acesso em: 10 out. 2024.
APA
Dalmon, D. L., Isotani, S., Brandão, A. A. F., & Brandão, L. de O. (2011). Work in progress: enhancing interactive geometry systems with intelligent tutoring features. In Proceedings. Piscataway, NJ: IEEE. doi:10.1109/FIE.2011.6142916
NLM
Dalmon DL, Isotani S, Brandão AAF, Brandão L de O. Work in progress: enhancing interactive geometry systems with intelligent tutoring features [Internet]. Proceedings. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/FIE.2011.6142916
Vancouver
Dalmon DL, Isotani S, Brandão AAF, Brandão L de O. Work in progress: enhancing interactive geometry systems with intelligent tutoring features [Internet]. Proceedings. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1109/FIE.2011.6142916