Filtros : "ANÁLISE MUSICAL" Removidos: "JARDIM, EVANDRO CARLOS FRASCA POYARES" "O Ribatejo" "MP" "Português" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Proceedings : revised selected papers. Conference titles: International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research - CMMR. Unidade: IME

    Subjects: COMPUTAÇÃO MUSICAL, ANÁLISE MUSICAL, PSICOACÚSTICA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ANTUNES, Micael et al. A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis. 2023, Anais.. New York: ACM, 2023. Disponível em: https://doi.org/10.1007/978-3-031-35382-6_21. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Antunes, M., Espirito Santo, G. F. do, Manzolli, J., & Queiroz, M. G. de. (2023). A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis. In Proceedings : revised selected papers. New York: ACM. doi:10.1007/978-3-031-35382-6_21
    • NLM

      Antunes M, Espirito Santo GF do, Manzolli J, Queiroz MG de. A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis [Internet]. Proceedings : revised selected papers. 2023 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-031-35382-6_21
    • Vancouver

      Antunes M, Espirito Santo GF do, Manzolli J, Queiroz MG de. A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis [Internet]. Proceedings : revised selected papers. 2023 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-031-35382-6_21
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research - CMMR. Unidade: IME

    Subjects: COMPUTAÇÃO MUSICAL, ANÁLISE MUSICAL, PSICOACÚSTICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ANTUNES, Micael et al. A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis. 2021, Anais.. Marseille: Prism, 2021. Disponível em: https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_16.pdf. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Antunes, M., Espirito Santo, G. F. do, Manzolli, J., & Queiroz, M. G. de. (2021). A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis. In Proceedings. Marseille: Prism. Recuperado de https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_16.pdf
    • NLM

      Antunes M, Espirito Santo GF do, Manzolli J, Queiroz MG de. A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis [Internet]. Proceedings. 2021 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_16.pdf
    • Vancouver

      Antunes M, Espirito Santo GF do, Manzolli J, Queiroz MG de. A psychoacoustic-based methodology for sound mass music analysis [Internet]. Proceedings. 2021 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_16.pdf
  • Source: MusMat: Revista Brasileira de Música e Matemática. Unidade: ECA

    Subjects: COMPOSIÇÃO MUSICAL, ANÁLISE MUSICAL, TECNOLOGIA MUSICAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERRAZ, Sílvio. Modeling, listening, analysis, and computer-aided composition. MusMat: Revista Brasileira de Música e Matemática, v. 5, n. ju 2021, p. 116-125, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.46926/musmat.2021v5n1.116-125. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Ferraz, S. (2021). Modeling, listening, analysis, and computer-aided composition. MusMat: Revista Brasileira de Música e Matemática, 5( ju 2021), 116-125. doi:10.46926/musmat.2021v5n1.116-125
    • NLM

      Ferraz S. Modeling, listening, analysis, and computer-aided composition [Internet]. MusMat: Revista Brasileira de Música e Matemática. 2021 ; 5( ju 2021): 116-125.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.46926/musmat.2021v5n1.116-125
    • Vancouver

      Ferraz S. Modeling, listening, analysis, and computer-aided composition [Internet]. MusMat: Revista Brasileira de Música e Matemática. 2021 ; 5( ju 2021): 116-125.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.46926/musmat.2021v5n1.116-125
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research - CMMR. Unidade: IME

    Subjects: COMPUTAÇÃO MUSICAL, ANÁLISE MUSICAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BODO, Roberto Piassi Passos e BENETOS, Emmanouil e QUEIROZ, Marcelo Gomes de. A framework for music similarity and cover song identification. 2021, Anais.. Marseille: Prism, 2021. Disponível em: https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_23.pdf. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Bodo, R. P. P., Benetos, E., & Queiroz, M. G. de. (2021). A framework for music similarity and cover song identification. In Proceedings. Marseille: Prism. Recuperado de https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_23.pdf
    • NLM

      Bodo RPP, Benetos E, Queiroz MG de. A framework for music similarity and cover song identification [Internet]. Proceedings. 2021 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_23.pdf
    • Vancouver

      Bodo RPP, Benetos E, Queiroz MG de. A framework for music similarity and cover song identification [Internet]. Proceedings. 2021 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://cmmr2021.github.io/proceedings/pdffiles/cmmr2021_23.pdf
  • Source: MusMat: Brazilian Journal of Music and Mathematics. Unidade: ECA

    Subjects: MÚSICA, ANÁLISE MUSICAL, TEORIA MUSICAL, TEORIA DOS CONJUNTOS, TÉCNICA MUSICAL, COMPOSIÇÃO MUSICAL, HARMONIA (MÚSICA)

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SALLES, Paulo de Tarso. Voice leading among pitch-class sets: revisiting Allen Forte’s Genera. MusMat: Brazilian Journal of Music and Mathematics, v. 4, n. 2, p. 66-79, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.46926/musmat.2020v4n2.66-79. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Salles, P. de T. (2020). Voice leading among pitch-class sets: revisiting Allen Forte’s Genera. MusMat: Brazilian Journal of Music and Mathematics, 4( 2), 66-79. doi:10.46926/musmat.2020v4n2.66-79
    • NLM

      Salles P de T. Voice leading among pitch-class sets: revisiting Allen Forte’s Genera [Internet]. MusMat: Brazilian Journal of Music and Mathematics. 2020 ; 4( 2): 66-79.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.46926/musmat.2020v4n2.66-79
    • Vancouver

      Salles P de T. Voice leading among pitch-class sets: revisiting Allen Forte’s Genera [Internet]. MusMat: Brazilian Journal of Music and Mathematics. 2020 ; 4( 2): 66-79.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.46926/musmat.2020v4n2.66-79
  • Source: Performance Philosophy. Unidade: ECA

    Subjects: TEMPO (MÚSICA), INTERPRETAÇÃO MUSICAL, FILOSOFIA DA MÚSICA, ANÁLISE MUSICAL, VIOLONCELO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TEIXEIRA, William e FERRAZ, Sílvio. The performance of time: (or the time of musical performance). Performance Philosophy, v. 4, n. 2, p. 490-509, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.21476/pp.2019.42226. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Teixeira, W., & Ferraz, S. (2019). The performance of time: (or the time of musical performance). Performance Philosophy, 4( 2), 490-509. doi:10.21476/pp.2019.42226
    • NLM

      Teixeira W, Ferraz S. The performance of time: (or the time of musical performance) [Internet]. Performance Philosophy. 2019 ; 4( 2): 490-509.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.21476/pp.2019.42226
    • Vancouver

      Teixeira W, Ferraz S. The performance of time: (or the time of musical performance) [Internet]. Performance Philosophy. 2019 ; 4( 2): 490-509.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.21476/pp.2019.42226
  • Source: Anais. Conference titles: Simpósio Brasileiro De Computação Musical - SBCM. Unidade: IME

    Subjects: PROCESSAMENTO DIGITAL DE SOM, ANÁLISE MUSICAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MOURA, Shayenne e QUEIROZ, Marcelo Gomes de. Instrumental sensibility of vocal detector based on spectral features. 2019, Anais.. Porto Alegre: SBC, 2019. Disponível em: https://doi.org/10.5753/sbcm.2019.10451. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Moura, S., & Queiroz, M. G. de. (2019). Instrumental sensibility of vocal detector based on spectral features. In Anais. Porto Alegre: SBC. doi:10.5753/sbcm.2019.10451
    • NLM

      Moura S, Queiroz MG de. Instrumental sensibility of vocal detector based on spectral features [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.5753/sbcm.2019.10451
    • Vancouver

      Moura S, Queiroz MG de. Instrumental sensibility of vocal detector based on spectral features [Internet]. Anais. 2019 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://doi.org/10.5753/sbcm.2019.10451
  • Source: Musica Theorica. Unidade: FFCLRP

    Subjects: ANÁLISE MUSICAL, MÚSICA ELETROACÚSTICA, MÚSICA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOUZA, Rodolfo Coelho de. Harmonic perception and voice leading spaces of set classes related by unordered interval classes. Musica Theorica, 2018Tradução . . Disponível em: https://tema.mus.br/revistas/index.php/musica-theorica/article/view/82. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Souza, R. C. de. (2018). Harmonic perception and voice leading spaces of set classes related by unordered interval classes. Musica Theorica. Recuperado de https://tema.mus.br/revistas/index.php/musica-theorica/article/view/82
    • NLM

      Souza RC de. Harmonic perception and voice leading spaces of set classes related by unordered interval classes [Internet]. Musica Theorica. 2018 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://tema.mus.br/revistas/index.php/musica-theorica/article/view/82
    • Vancouver

      Souza RC de. Harmonic perception and voice leading spaces of set classes related by unordered interval classes [Internet]. Musica Theorica. 2018 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://tema.mus.br/revistas/index.php/musica-theorica/article/view/82
  • Source: Musica Theorica. Unidade: ECA

    Subjects: ANÁLISE MUSICAL, MÚSICA ELETROACÚSTICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GUMBOSKI, Leandro e ZOMER, Ana Leticia Crozetta e MOREIRA, Adriana Lopes da Cunha. Readings of a work: a musical analysis of All Round Me by Russel Pinkston. Musica Theorica, v. 3, n. 1, p. 68-96, 2018Tradução . . Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002921897.pdf. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Gumboski, L., Zomer, A. L. C., & Moreira, A. L. da C. (2018). Readings of a work: a musical analysis of All Round Me by Russel Pinkston. Musica Theorica, 3( 1), 68-96. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002921897.pdf
    • NLM

      Gumboski L, Zomer ALC, Moreira AL da C. Readings of a work: a musical analysis of All Round Me by Russel Pinkston [Internet]. Musica Theorica. 2018 ; 3( 1): 68-96.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002921897.pdf
    • Vancouver

      Gumboski L, Zomer ALC, Moreira AL da C. Readings of a work: a musical analysis of All Round Me by Russel Pinkston [Internet]. Musica Theorica. 2018 ; 3( 1): 68-96.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002921897.pdf
  • Source: Proceedings.... Conference titles: Europeran Music Analysis Conference. Unidade: ECA

    Subjects: ANÁLISE MUSICAL, SOLFEJO, TEMPO (MÚSICA), MÚSICA INSTRUMENTAL, MÚSICA CONTEMPORÂNEA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERRAZ, Sílvio e PENHA, Gustavo Rodrigues. Solfège et analyse: l'invention du geste. 2017, Anais.. Strasbourg: Université de Strasbourg, 2017. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002866966.pdf. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Ferraz, S., & Penha, G. R. (2017). Solfège et analyse: l'invention du geste. In Proceedings... Strasbourg: Université de Strasbourg. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002866966.pdf
    • NLM

      Ferraz S, Penha GR. Solfège et analyse: l'invention du geste [Internet]. Proceedings.. 2017 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002866966.pdf
    • Vancouver

      Ferraz S, Penha GR. Solfège et analyse: l'invention du geste [Internet]. Proceedings.. 2017 ;[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002866966.pdf
  • Source: Musica Theorica. Unidade: ECA

    Subjects: MÚSICA, ANÁLISE MUSICAL, POESIA CONCRETA, INTERTEXTUALIDADE

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARTINS, André Lopes e COSTA, Rogério Luiz Moraes. From concrete poetry to musical composition: narrativity, intertextuality and musical meaning in motet em ré menor, by Gilberto Mendes. Musica Theorica, v. 2, n. 1, p. 112-130, 2017Tradução . . Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002998720.pdf. Acesso em: 14 ago. 2024.
    • APA

      Martins, A. L., & Costa, R. L. M. (2017). From concrete poetry to musical composition: narrativity, intertextuality and musical meaning in motet em ré menor, by Gilberto Mendes. Musica Theorica, 2( 1), 112-130. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002998720.pdf
    • NLM

      Martins AL, Costa RLM. From concrete poetry to musical composition: narrativity, intertextuality and musical meaning in motet em ré menor, by Gilberto Mendes [Internet]. Musica Theorica. 2017 ; 2( 1): 112-130.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002998720.pdf
    • Vancouver

      Martins AL, Costa RLM. From concrete poetry to musical composition: narrativity, intertextuality and musical meaning in motet em ré menor, by Gilberto Mendes [Internet]. Musica Theorica. 2017 ; 2( 1): 112-130.[citado 2024 ago. 14 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002998720.pdf

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024