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  • Conference titles: Congresso e Exposição Internacionais da Tecnologia da Mobilidade. Unidade: EP

    Assunto: DINÂMICA VEICULAR

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    • ABNT

      VILELA, Daniel e BARBOSA, Roberto Spinola. Vehicle dynamics handling determination with enhanced analytical models. 2012, Anais.. São Paulo: SAE Brasil, 2012. Disponível em: https://doi.org/10.4271/2012-36-0165. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D., & Barbosa, R. S. (2012). Vehicle dynamics handling determination with enhanced analytical models. In . São Paulo: SAE Brasil. doi:10.4271/2012-36-0165
    • NLM

      Vilela D, Barbosa RS. Vehicle dynamics handling determination with enhanced analytical models [Internet]. 2012 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2012-36-0165
    • Vancouver

      Vilela D, Barbosa RS. Vehicle dynamics handling determination with enhanced analytical models [Internet]. 2012 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2012-36-0165
  • Source: Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences. Unidade: EP

    Subjects: DINÂMICA VEICULAR, SIMULAÇÃO

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    • ABNT

      VILELA, Daniel e BARBOSA, Roberto Spinola. Analytical models correlation for vehicle dynamic handling properties. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences, v. 33, n. 4, p. 437-444, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/s1678-58782011000400007. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D., & Barbosa, R. S. (2011). Analytical models correlation for vehicle dynamic handling properties. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences, 33( 4), 437-444. doi:10.1590/s1678-58782011000400007
    • NLM

      Vilela D, Barbosa RS. Analytical models correlation for vehicle dynamic handling properties [Internet]. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences. 2011 ; 33( 4): 437-444.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1590/s1678-58782011000400007
    • Vancouver

      Vilela D, Barbosa RS. Analytical models correlation for vehicle dynamic handling properties [Internet]. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences. 2011 ; 33( 4): 437-444.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1590/s1678-58782011000400007
  • Source: International Journal Vehicle Systems Modelling and Testing. Unidade: EP

    Subjects: DINÂMICA VEICULAR, VEÍCULOS (MANIPULAÇÃO), SIMULAÇÃO

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    • ABNT

      VILELA, Daniel e BARBOSA, Roberto Spinola. Analytical solution proposal to vehicle dynamic handling properties. International Journal Vehicle Systems Modelling and Testing, v. 6, n. 1, p. 56-70, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1504/ijvsmt.2011.039831. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D., & Barbosa, R. S. (2011). Analytical solution proposal to vehicle dynamic handling properties. International Journal Vehicle Systems Modelling and Testing, 6( 1), 56-70. doi:10.1504/ijvsmt.2011.039831
    • NLM

      Vilela D, Barbosa RS. Analytical solution proposal to vehicle dynamic handling properties [Internet]. International Journal Vehicle Systems Modelling and Testing. 2011 ; 6( 1): 56-70.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1504/ijvsmt.2011.039831
    • Vancouver

      Vilela D, Barbosa RS. Analytical solution proposal to vehicle dynamic handling properties [Internet]. International Journal Vehicle Systems Modelling and Testing. 2011 ; 6( 1): 56-70.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1504/ijvsmt.2011.039831
  • Unidade: EP

    Subjects: CONFORTO VEICULAR, MÉTODOS NUMÉRICOS (OTIMIZAÇÃO;APLICAÇÕES)

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    • ABNT

      VILELA, Daniel. Aplicação de métodos numéricos de otimização ao problema conjunto da dirigibilidade e conforto veicular. 2010. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2010. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3152/tde-20082010-153319/. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D. (2010). Aplicação de métodos numéricos de otimização ao problema conjunto da dirigibilidade e conforto veicular (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3152/tde-20082010-153319/
    • NLM

      Vilela D. Aplicação de métodos numéricos de otimização ao problema conjunto da dirigibilidade e conforto veicular [Internet]. 2010 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3152/tde-20082010-153319/
    • Vancouver

      Vilela D. Aplicação de métodos numéricos de otimização ao problema conjunto da dirigibilidade e conforto veicular [Internet]. 2010 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3152/tde-20082010-153319/
  • Conference titles: Congresso e Exposição Internacionais da Tecnologia da Mobilidade. Unidade: EP

    Subjects: JUNTAS SOLDADAS, SOLDAGEM

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    • ABNT

      STOCCO, Danilo e VILELA, Daniel e BATALHA, Gilmar Ferreira. Spot weld fatigue durability performance evaluation through the use of fea. 2009, Anais.. São Paulo: SAE Brasil, 2009. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/92bb5d9e-a1c5-4743-a29f-67a098835a23/Batalha-2009-spot%20weld%20fatigue%20durability-SAE%202009-36-0189.pdf. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Stocco, D., Vilela, D., & Batalha, G. F. (2009). Spot weld fatigue durability performance evaluation through the use of fea. In . São Paulo: SAE Brasil. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/92bb5d9e-a1c5-4743-a29f-67a098835a23/Batalha-2009-spot%20weld%20fatigue%20durability-SAE%202009-36-0189.pdf
    • NLM

      Stocco D, Vilela D, Batalha GF. Spot weld fatigue durability performance evaluation through the use of fea [Internet]. 2009 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/92bb5d9e-a1c5-4743-a29f-67a098835a23/Batalha-2009-spot%20weld%20fatigue%20durability-SAE%202009-36-0189.pdf
    • Vancouver

      Stocco D, Vilela D, Batalha GF. Spot weld fatigue durability performance evaluation through the use of fea [Internet]. 2009 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/92bb5d9e-a1c5-4743-a29f-67a098835a23/Batalha-2009-spot%20weld%20fatigue%20durability-SAE%202009-36-0189.pdf
  • Source: DINAME : proceedings. Conference titles: International Symposium on Dynamic Problems of Mechanics. Unidade: EP

    Subjects: SUSPENSÃO MECÂNICA (OTIMIZAÇÃO), DINÂMICA VEICULAR, CONFORTO VEICULAR, FERRAMENTAS (SIMULAÇÃO COMPUTACIONAL)

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    • ABNT

      VILELA, Daniel e TAMAI, Edilson Hiroshi. Optimization of vehicle suspension using robust engineering method and response surface methodology. 2005, Anais.. Rio de Janeiro: ABCM, 2005. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8cee0ab7-7efa-4143-b15f-0d6a87a144a9/Tamai-2005-OPTIMIZATION%20OF%20VEHICLE%20SUSPENSION%20USING%20ROBUST%20ENGINEERING.pdf. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D., & Tamai, E. H. (2005). Optimization of vehicle suspension using robust engineering method and response surface methodology. In DINAME : proceedings. Rio de Janeiro: ABCM. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/8cee0ab7-7efa-4143-b15f-0d6a87a144a9/Tamai-2005-OPTIMIZATION%20OF%20VEHICLE%20SUSPENSION%20USING%20ROBUST%20ENGINEERING.pdf
    • NLM

      Vilela D, Tamai EH. Optimization of vehicle suspension using robust engineering method and response surface methodology [Internet]. DINAME : proceedings. 2005 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8cee0ab7-7efa-4143-b15f-0d6a87a144a9/Tamai-2005-OPTIMIZATION%20OF%20VEHICLE%20SUSPENSION%20USING%20ROBUST%20ENGINEERING.pdf
    • Vancouver

      Vilela D, Tamai EH. Optimization of vehicle suspension using robust engineering method and response surface methodology [Internet]. DINAME : proceedings. 2005 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/8cee0ab7-7efa-4143-b15f-0d6a87a144a9/Tamai-2005-OPTIMIZATION%20OF%20VEHICLE%20SUSPENSION%20USING%20ROBUST%20ENGINEERING.pdf
  • Unidade: EP

    Subjects: SUSPENSÃO MECÂNICA (OTIMIZAÇÃO;SIMULAÇÃO), CONFORTO VEICULAR

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    • ABNT

      VILELA, Daniel e TAMAI, Edilson Hiroshi. Simulação aplicada à otimização de suspensões veiculares voltada à melhoria de conforto. . São Paulo: USP. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/3a77aadd-c24e-42dc-8a44-8381f7789793/Tamai-2004-simulacao%20aplicada%20a%20otimizacao.pdf. Acesso em: 08 out. 2024. , 2004
    • APA

      Vilela, D., & Tamai, E. H. (2004). Simulação aplicada à otimização de suspensões veiculares voltada à melhoria de conforto. São Paulo: USP. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/3a77aadd-c24e-42dc-8a44-8381f7789793/Tamai-2004-simulacao%20aplicada%20a%20otimizacao.pdf
    • NLM

      Vilela D, Tamai EH. Simulação aplicada à otimização de suspensões veiculares voltada à melhoria de conforto [Internet]. 2004 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/3a77aadd-c24e-42dc-8a44-8381f7789793/Tamai-2004-simulacao%20aplicada%20a%20otimizacao.pdf
    • Vancouver

      Vilela D, Tamai EH. Simulação aplicada à otimização de suspensões veiculares voltada à melhoria de conforto [Internet]. 2004 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/3a77aadd-c24e-42dc-8a44-8381f7789793/Tamai-2004-simulacao%20aplicada%20a%20otimizacao.pdf
  • Unidade: EP

    Assunto: CONFORTO VEICULAR (OTIMIZAÇÃO)

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    • ABNT

      VILELA, Daniel. Estudo comparativo entre métodos computacionais de otimização aplicados ao problema do conforto veicular. 2003. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2003. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-28022024-135441/pt-br.php. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D. (2003). Estudo comparativo entre métodos computacionais de otimização aplicados ao problema do conforto veicular (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-28022024-135441/pt-br.php
    • NLM

      Vilela D. Estudo comparativo entre métodos computacionais de otimização aplicados ao problema do conforto veicular [Internet]. 2003 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-28022024-135441/pt-br.php
    • Vancouver

      Vilela D. Estudo comparativo entre métodos computacionais de otimização aplicados ao problema do conforto veicular [Internet]. 2003 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-28022024-135441/pt-br.php
  • Source: Proceedings. Conference titles: IASTED International Conference on Modelling, Identification, and Control. Unidade: EP

    Subjects: DINÂMICA VEICULAR, SUSPENSÃO MECÂNICA, OTIMIZAÇÃO MATEMÁTICA, SIMULAÇÃO (ESTATÍSTICA), CONFORTO VEICULAR

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    • ABNT

      VILELA, Daniel e TAMAI, Edilson Hiroshi. Ride comfort suspension optimization with simulation tools. 2003, Anais.. Anaheim: Acta Press, 2003. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/1939d81c-0ae3-48ac-8a2c-bf07c79d34b4/Tamai-2003-RIDE%20COMFORT%20SUSPENSION%20OPTIMIZATION%20WITH%20SIMULATION.pdf. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D., & Tamai, E. H. (2003). Ride comfort suspension optimization with simulation tools. In Proceedings. Anaheim: Acta Press. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/1939d81c-0ae3-48ac-8a2c-bf07c79d34b4/Tamai-2003-RIDE%20COMFORT%20SUSPENSION%20OPTIMIZATION%20WITH%20SIMULATION.pdf
    • NLM

      Vilela D, Tamai EH. Ride comfort suspension optimization with simulation tools [Internet]. Proceedings. 2003 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/1939d81c-0ae3-48ac-8a2c-bf07c79d34b4/Tamai-2003-RIDE%20COMFORT%20SUSPENSION%20OPTIMIZATION%20WITH%20SIMULATION.pdf
    • Vancouver

      Vilela D, Tamai EH. Ride comfort suspension optimization with simulation tools [Internet]. Proceedings. 2003 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/1939d81c-0ae3-48ac-8a2c-bf07c79d34b4/Tamai-2003-RIDE%20COMFORT%20SUSPENSION%20OPTIMIZATION%20WITH%20SIMULATION.pdf
  • Source: Proceedings.. Conference titles: IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems. Unidade: EP

    Subjects: SISTEMAS INTELIGENTES DE TRANSPORTES, ÔNIBUS, SISTEMAS DE CONTROLE DE TRÁFEGO (PLANEJAMENTO), CONTROLE ADAPTATIVO, CONTROLE INTEGRADO

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    • ABNT

      VILELA, Daniel e LEONEL, Marlos Bonelli. AFTS - automated flexible transportation system: a new concept for urban mass transportation. 2000, Anais.. Piscataway, NJ: IEEE, 2000. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5e66fbe6-29a2-4f14-a6d3-b21849267ebc/SoteloJr-2000-AFTS%20-%20automated%20flexible%20transportation%20system%20%20a%20new%20concept%20for%20urban%20mass%20transportation.pdf. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Vilela, D., & Leonel, M. B. (2000). AFTS - automated flexible transportation system: a new concept for urban mass transportation. In Proceedings.. Piscataway, NJ: IEEE. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/5e66fbe6-29a2-4f14-a6d3-b21849267ebc/SoteloJr-2000-AFTS%20-%20automated%20flexible%20transportation%20system%20%20a%20new%20concept%20for%20urban%20mass%20transportation.pdf
    • NLM

      Vilela D, Leonel MB. AFTS - automated flexible transportation system: a new concept for urban mass transportation [Internet]. Proceedings. 2000 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5e66fbe6-29a2-4f14-a6d3-b21849267ebc/SoteloJr-2000-AFTS%20-%20automated%20flexible%20transportation%20system%20%20a%20new%20concept%20for%20urban%20mass%20transportation.pdf
    • Vancouver

      Vilela D, Leonel MB. AFTS - automated flexible transportation system: a new concept for urban mass transportation [Internet]. Proceedings. 2000 ;[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5e66fbe6-29a2-4f14-a6d3-b21849267ebc/SoteloJr-2000-AFTS%20-%20automated%20flexible%20transportation%20system%20%20a%20new%20concept%20for%20urban%20mass%20transportation.pdf

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