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  • Source: Tribology International. Unidade: EP

    Subjects: PISTÕES, FRICÇÃO, LUBRIFICANTES, ATRITO

    PrivadoAcesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      TOMANIK, Antonio Eduardo Meirelles et al. Combined lubricant–surface system approach for potential passenger car CO2 reduction on piston-ring-cylinder bore assembly. Tribology International, v. 149, p. 1-12, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2018.12.014. Acesso em: 06 nov. 2024.
    • APA

      Tomanik, A. E. M., Profito, F. J., Sheets, B., & Souza, R. M. de. (2020). Combined lubricant–surface system approach for potential passenger car CO2 reduction on piston-ring-cylinder bore assembly. Tribology International, 149, 1-12. doi:10.1016/j.triboint.2018.12.014
    • NLM

      Tomanik AEM, Profito FJ, Sheets B, Souza RM de. Combined lubricant–surface system approach for potential passenger car CO2 reduction on piston-ring-cylinder bore assembly [Internet]. Tribology International. 2020 ;149 1-12.[citado 2024 nov. 06 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2018.12.014
    • Vancouver

      Tomanik AEM, Profito FJ, Sheets B, Souza RM de. Combined lubricant–surface system approach for potential passenger car CO2 reduction on piston-ring-cylinder bore assembly [Internet]. Tribology International. 2020 ;149 1-12.[citado 2024 nov. 06 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2018.12.014
  • Source: Tribology Letters. Unidade: EP

    Subjects: ATRITO, TRIBOLOGIA, TOPOGRAFIA, FRICÇÃO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      TOMANIK, Antonio Eduardo Meirelles et al. Effect of waviness and roughness on cylinder liner friction. Tribology Letters, v. 120, p. 547-555, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2018.01.012. Acesso em: 06 nov. 2024.
    • APA

      Tomanik, A. E. M., Profito, F. J., Mansori, M. E., Souza, R. M. de, & Profito, F. J. (2018). Effect of waviness and roughness on cylinder liner friction. Tribology Letters, 120, 547-555. doi:10.1016/j.triboint.2018.01.012
    • NLM

      Tomanik AEM, Profito FJ, Mansori ME, Souza RM de, Profito FJ. Effect of waviness and roughness on cylinder liner friction [Internet]. Tribology Letters. 2018 ; 120 547-555.[citado 2024 nov. 06 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2018.01.012
    • Vancouver

      Tomanik AEM, Profito FJ, Mansori ME, Souza RM de, Profito FJ. Effect of waviness and roughness on cylinder liner friction [Internet]. Tribology Letters. 2018 ; 120 547-555.[citado 2024 nov. 06 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2018.01.012
  • Unidade: EP

    Assunto: MOTORES DE COMBUSTÃO INTERNA

    Acesso à fonteHow to cite
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    • ABNT

      TOMANIK, Antonio Eduardo Meirelles. Simulação do movimento axial dos anéis de pistão. 1994. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 1994. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-30042024-082032/pt-br.php. Acesso em: 06 nov. 2024.
    • APA

      Tomanik, A. E. M. (1994). Simulação do movimento axial dos anéis de pistão (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-30042024-082032/pt-br.php
    • NLM

      Tomanik AEM. Simulação do movimento axial dos anéis de pistão [Internet]. 1994 ;[citado 2024 nov. 06 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-30042024-082032/pt-br.php
    • Vancouver

      Tomanik AEM. Simulação do movimento axial dos anéis de pistão [Internet]. 1994 ;[citado 2024 nov. 06 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3132/tde-30042024-082032/pt-br.php

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