Filtros : "Rangel, Marcos de Almeida" "Inglês" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Unidade: FEA

    Assunto: ECONOMIA DA EDUCAÇÃO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SILVA, Ana Paula Melo da. Gender, Skills and Educational Outcomes. 2016. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2016. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-21032016-131704/. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Silva, A. P. M. da. (2016). Gender, Skills and Educational Outcomes (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-21032016-131704/
    • NLM

      Silva APM da. Gender, Skills and Educational Outcomes [Internet]. 2016 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-21032016-131704/
    • Vancouver

      Silva APM da. Gender, Skills and Educational Outcomes [Internet]. 2016 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-21032016-131704/
  • Unidade: FEA

    Subjects: RENDIMENTO ESCOLAR, AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM, ECONOMETRIA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARNAÚBA, Fernando Amaral. Teachers' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools. 2015. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2015. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Carnaúba, F. A. (2015). Teachers' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/
    • NLM

      Carnaúba FA. Teachers' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools [Internet]. 2015 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/
    • Vancouver

      Carnaúba FA. Teachers' grading patterns and student learning: evidence from São Paulo state public schools [Internet]. 2015 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-22022016-104726/
  • Unidade: FEA

    Subjects: REDES SOCIAIS, EDUCAÇÃO, MICROECONOMIA, INTEGRAÇÃO SOCIAL, POLÍTICAS PÚBLICAS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GUKOVAS, Renata Mayer. Social networks and academic achievement: peer-effects within Sao Paulo's public school system. 2014. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2014. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-03042014-203652/. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Gukovas, R. M. (2014). Social networks and academic achievement: peer-effects within Sao Paulo's public school system (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-03042014-203652/
    • NLM

      Gukovas RM. Social networks and academic achievement: peer-effects within Sao Paulo's public school system [Internet]. 2014 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-03042014-203652/
    • Vancouver

      Gukovas RM. Social networks and academic achievement: peer-effects within Sao Paulo's public school system [Internet]. 2014 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-03042014-203652/
  • Source: Trabalhos apresentados. Conference titles: Encontro Nacional de Economia. Unidade: FEA

    Subjects: APTIDÃO COGNITIVA, AVERSÃO, RISCO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RANGEL, Marcos de Almeida e SOUSA, Sergio A. Do as I do, not as I say: incentivization and the relationship between cognitive ability and risk aversion. 2012, Anais.. Niterói: ANPEC, 2012. Disponível em: http://www.anpec.org.br/encontro/2012/inscricao/files_I/i7-8c04c1efb1a5bbe74fa0001e018add37.pdf. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Rangel, M. de A., & Sousa, S. A. (2012). Do as I do, not as I say: incentivization and the relationship between cognitive ability and risk aversion. In Trabalhos apresentados. Niterói: ANPEC. Recuperado de http://www.anpec.org.br/encontro/2012/inscricao/files_I/i7-8c04c1efb1a5bbe74fa0001e018add37.pdf
    • NLM

      Rangel M de A, Sousa SA. Do as I do, not as I say: incentivization and the relationship between cognitive ability and risk aversion [Internet]. Trabalhos apresentados. 2012 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.anpec.org.br/encontro/2012/inscricao/files_I/i7-8c04c1efb1a5bbe74fa0001e018add37.pdf
    • Vancouver

      Rangel M de A, Sousa SA. Do as I do, not as I say: incentivization and the relationship between cognitive ability and risk aversion [Internet]. Trabalhos apresentados. 2012 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.anpec.org.br/encontro/2012/inscricao/files_I/i7-8c04c1efb1a5bbe74fa0001e018add37.pdf
  • Unidade: FEA

    Subjects: ECONOMETRIA, VOTO ELETRÔNICO, COMPORTAMENTO ELEITORAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MORAES, Murilo Ferreira de. Voting technology and political competition: lessons from overlapping political races in Brazil. 2012. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2012. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-16042013-143746/. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Moraes, M. F. de. (2012). Voting technology and political competition: lessons from overlapping political races in Brazil (Dissertação (Mestrado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-16042013-143746/
    • NLM

      Moraes MF de. Voting technology and political competition: lessons from overlapping political races in Brazil [Internet]. 2012 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-16042013-143746/
    • Vancouver

      Moraes MF de. Voting technology and political competition: lessons from overlapping political races in Brazil [Internet]. 2012 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-16042013-143746/
  • Source: Anais. Conference titles: Encontro Brasileiro de Econometria. Unidade: FEA

    Subjects: CRÉDITO, CRÉDITO CONSIGNADO, BENS DURÁVEIS, MOBILIDADE SOCIAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MADEIRA, Gabriel de Abreu e RANGEL, Marcos de Almeida e RODRIGUES JUNIOR, Mauro. Judicial risk and borrowing constraints: inferential evidence from changes in the availability of credit instruments. 2010, Anais.. Rio de Janeiro: Sociedade Brasileira de Econometria, 2010. Disponível em: http://bibliotecadigital.fgv.br/ocs/index.php/sbe/EBE10/paper/view/2285/1117. Acesso em: 04 out. 2024.
    • APA

      Madeira, G. de A., Rangel, M. de A., & Rodrigues Junior, M. (2010). Judicial risk and borrowing constraints: inferential evidence from changes in the availability of credit instruments. In Anais. Rio de Janeiro: Sociedade Brasileira de Econometria. Recuperado de http://bibliotecadigital.fgv.br/ocs/index.php/sbe/EBE10/paper/view/2285/1117
    • NLM

      Madeira G de A, Rangel M de A, Rodrigues Junior M. Judicial risk and borrowing constraints: inferential evidence from changes in the availability of credit instruments [Internet]. Anais. 2010 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://bibliotecadigital.fgv.br/ocs/index.php/sbe/EBE10/paper/view/2285/1117
    • Vancouver

      Madeira G de A, Rangel M de A, Rodrigues Junior M. Judicial risk and borrowing constraints: inferential evidence from changes in the availability of credit instruments [Internet]. Anais. 2010 ;[citado 2024 out. 04 ] Available from: http://bibliotecadigital.fgv.br/ocs/index.php/sbe/EBE10/paper/view/2285/1117

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024