Filtros : "APRENDIZAGEM" "Tese (Doutorado)" Removidos: "Psicologia e Educação" "CAP" "GUERRERO, ALEXANDRA EUGENIA ARELLANO" "2012" "Português" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Unidade: IME

    Subjects: APRENDIZAGEM, PROGRAMAÇÃO LINEAR, PROGRAMAÇÃO POR RESTRIÇÕES, PROGRAMAÇÃO MATEMÁTICA

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARAUJO, Kennedy Anderson Guimarães de. The flexible job shop scheduling problem with sequence flexibility and position-based learning effect. 2024. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2024. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/45/45132/tde-25042024-151416/. Acesso em: 07 out. 2024.
    • APA

      Araujo, K. A. G. de. (2024). The flexible job shop scheduling problem with sequence flexibility and position-based learning effect (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/45/45132/tde-25042024-151416/
    • NLM

      Araujo KAG de. The flexible job shop scheduling problem with sequence flexibility and position-based learning effect [Internet]. 2024 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/45/45132/tde-25042024-151416/
    • Vancouver

      Araujo KAG de. The flexible job shop scheduling problem with sequence flexibility and position-based learning effect [Internet]. 2024 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/45/45132/tde-25042024-151416/
  • Unidade: EESC

    Subjects: JOGOS, INDÚSTRIA 4.0, DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL, APRENDIZADO COMPUTACIONAL, APRENDIZAGEM, CAPACITAÇÃO TECNOLÓGICA

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CHAIM, Omar Cheidde. Simulations and serious games for the transition towards Industry 4.0: an action research on the development of serious virtual game in an academic environment. 2022. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2022. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18157/tde-10102022-162533/. Acesso em: 07 out. 2024.
    • APA

      Chaim, O. C. (2022). Simulations and serious games for the transition towards Industry 4.0: an action research on the development of serious virtual game in an academic environment (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18157/tde-10102022-162533/
    • NLM

      Chaim OC. Simulations and serious games for the transition towards Industry 4.0: an action research on the development of serious virtual game in an academic environment [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18157/tde-10102022-162533/
    • Vancouver

      Chaim OC. Simulations and serious games for the transition towards Industry 4.0: an action research on the development of serious virtual game in an academic environment [Internet]. 2022 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/18/18157/tde-10102022-162533/
  • Unidade: IP

    Subjects: DOR, DOR CRÔNICA, COMPORTAMENTO, APRENDIZAGEM, MECANISMOS

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ALAITI, Rafael Krasic. Movement-related pain as a learned response:: an investigation of the possible mechanisms underlyng movement-related pain persistence and recovery in subjects with chronic musculoskeletal pain. 2021. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2021. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47135/tde-01102021-162436/. Acesso em: 07 out. 2024.
    • APA

      Alaiti, R. K. (2021). Movement-related pain as a learned response:: an investigation of the possible mechanisms underlyng movement-related pain persistence and recovery in subjects with chronic musculoskeletal pain (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47135/tde-01102021-162436/
    • NLM

      Alaiti RK. Movement-related pain as a learned response:: an investigation of the possible mechanisms underlyng movement-related pain persistence and recovery in subjects with chronic musculoskeletal pain [Internet]. 2021 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47135/tde-01102021-162436/
    • Vancouver

      Alaiti RK. Movement-related pain as a learned response:: an investigation of the possible mechanisms underlyng movement-related pain persistence and recovery in subjects with chronic musculoskeletal pain [Internet]. 2021 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/47/47135/tde-01102021-162436/
  • Unidade: EP

    Subjects: INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL, NEGOCIAÇÃO, AÇÕES, PREÇOS, APRENDIZAGEM

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SILVA, Roberto Fray da. Automated stock trading system using deep reinforcement learning and price and sentiment prediction modules. 2021. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2021. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-10082021-160557/. Acesso em: 07 out. 2024.
    • APA

      Silva, R. F. da. (2021). Automated stock trading system using deep reinforcement learning and price and sentiment prediction modules. (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-10082021-160557/
    • NLM

      Silva RF da. Automated stock trading system using deep reinforcement learning and price and sentiment prediction modules. [Internet]. 2021 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-10082021-160557/
    • Vancouver

      Silva RF da. Automated stock trading system using deep reinforcement learning and price and sentiment prediction modules. [Internet]. 2021 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3141/tde-10082021-160557/
  • Unidade: ICMC

    Subjects: PROGRAMAÇÃO PARALELA, ENSINO, APRENDIZAGEM, CIÊNCIA DA COMPUTAÇÃO, CONTÊINERES

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BACHIEGA, Naylor Garcia. Teaching Parallel Programming in Containers: Virtualization of a Heterogeneous Local Infrastructure. 2021. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2021. Disponível em: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-21012022-120847/. Acesso em: 07 out. 2024.
    • APA

      Bachiega, N. G. (2021). Teaching Parallel Programming in Containers: Virtualization of a Heterogeneous Local Infrastructure (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-21012022-120847/
    • NLM

      Bachiega NG. Teaching Parallel Programming in Containers: Virtualization of a Heterogeneous Local Infrastructure [Internet]. 2021 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-21012022-120847/
    • Vancouver

      Bachiega NG. Teaching Parallel Programming in Containers: Virtualization of a Heterogeneous Local Infrastructure [Internet]. 2021 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-21012022-120847/
  • Unidade: IB

    Subjects: FISIOLOGIA, ATENÇÃO, MEMÓRIA, APRENDIZAGEM

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      JORDÃO, Elisa Mari Akagi. Is it possible to dissociate a voluntary process from a automatized process in endogenous orienting of attention in humans?. 2019. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2019. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/41/41135/tde-20012020-104402/. Acesso em: 07 out. 2024.
    • APA

      Jordão, E. M. A. (2019). Is it possible to dissociate a voluntary process from a automatized process in endogenous orienting of attention in humans? (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/41/41135/tde-20012020-104402/
    • NLM

      Jordão EMA. Is it possible to dissociate a voluntary process from a automatized process in endogenous orienting of attention in humans? [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/41/41135/tde-20012020-104402/
    • Vancouver

      Jordão EMA. Is it possible to dissociate a voluntary process from a automatized process in endogenous orienting of attention in humans? [Internet]. 2019 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/41/41135/tde-20012020-104402/
  • Unidade: ICMC

    Subjects: EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA, ENGENHARIA DE SOFTWARE, APRENDIZAGEM, FRAMEWORKS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FASSBINDER, Aracele Garcia de Oliveira. A contribution to the process of designing for learning in Massive Open Online Courses (MOOCs). 2018. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Carlos, 2018. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-23102018-113518/. Acesso em: 07 out. 2024.
    • APA

      Fassbinder, A. G. de O. (2018). A contribution to the process of designing for learning in Massive Open Online Courses (MOOCs) (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Carlos. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-23102018-113518/
    • NLM

      Fassbinder AG de O. A contribution to the process of designing for learning in Massive Open Online Courses (MOOCs) [Internet]. 2018 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-23102018-113518/
    • Vancouver

      Fassbinder AG de O. A contribution to the process of designing for learning in Massive Open Online Courses (MOOCs) [Internet]. 2018 ;[citado 2024 out. 07 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-23102018-113518/

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024