Filtros : "Portugal" "2022" "Financiamento CNPq" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Book of Abstracts. Conference titles: Encontro Ibérico de Fluidos Supercríticos/EIFS. Unidade: IQ

    Subjects: DIÓXIDO DE CARBONO, CATÁLISE

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VIDINHA, Pedro et al. Application of supercritical carbon dioxide in catalysis and in aerogel fabrication. 2022, Anais.. Coimbra: Instituto de Química, Universidade de São Paulo, 2022. . Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Vidinha, P., Figueredo, A. L. de, Costa, C. S., Sanz, F. J. P., Lima, J. D. R. de, Gothe, M. L., et al. (2022). Application of supercritical carbon dioxide in catalysis and in aerogel fabrication. In Book of Abstracts. Coimbra: Instituto de Química, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Vidinha P, Figueredo AL de, Costa CS, Sanz FJP, Lima JDR de, Gothe ML, Villegas Gómez ME, Braga AAC, Pereira CG, Rossi LM, Bazito RC. Application of supercritical carbon dioxide in catalysis and in aerogel fabrication. Book of Abstracts. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ]
    • Vancouver

      Vidinha P, Figueredo AL de, Costa CS, Sanz FJP, Lima JDR de, Gothe ML, Villegas Gómez ME, Braga AAC, Pereira CG, Rossi LM, Bazito RC. Application of supercritical carbon dioxide in catalysis and in aerogel fabrication. Book of Abstracts. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ]
  • Source: Motricidade. Unidades: EEFERP, EE/EERP

    Subjects: HABILIDADES MOTORAS (EDUCAÇÃO FÍSICA), DESENVOLVIMENTO MOTOR, EDUCAÇÃO FÍSICA, AMBIENTE ESCOLAR, CRIANÇAS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHO, Anderson dos Santos et al. Autonomous fundamental motor skills in the school environment: a cross-sectional study. Motricidade, v. 18, n. 1, p. 31-38, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.6063/motricidade.24245. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Carvalho, A. dos S., Silva, L. S. L. da, Abdalla, P. P., Ramos, N. C., Mota, J., & Machado, D. R. L. (2022). Autonomous fundamental motor skills in the school environment: a cross-sectional study. Motricidade, 18( 1), 31-38. doi:10.6063/motricidade.24245
    • NLM

      Carvalho A dos S, Silva LSL da, Abdalla PP, Ramos NC, Mota J, Machado DRL. Autonomous fundamental motor skills in the school environment: a cross-sectional study [Internet]. Motricidade. 2022 ; 18( 1): 31-38.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.6063/motricidade.24245
    • Vancouver

      Carvalho A dos S, Silva LSL da, Abdalla PP, Ramos NC, Mota J, Machado DRL. Autonomous fundamental motor skills in the school environment: a cross-sectional study [Internet]. Motricidade. 2022 ; 18( 1): 31-38.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.6063/motricidade.24245
  • Source: New Trends in Qualitative Research. Unidades: IQSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Subjects: ENSINO, QUÍMICA, BIBLIOMETRIA, ARGUMENTAÇÃO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LAMIM, Adriele Ribeiro dos Santos e QUEIROZ, Salete Linhares. Argumentação na educação em química: análise de artigos publicados em periódicos brasileiros. New Trends in Qualitative Research. Tradução . Aveiro: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. v. 12. p. e595. Disponível em: https://doi.org/10.36367/ntqr.12.2022.e595. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Lamim, A. R. dos S., & Queiroz, S. L. (2022). Argumentação na educação em química: análise de artigos publicados em periódicos brasileiros. In New Trends in Qualitative Research (Vol. 12, p. e595). Aveiro: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. doi:10.36367/ntqr.12.2022.e595
    • NLM

      Lamim AR dos S, Queiroz SL. Argumentação na educação em química: análise de artigos publicados em periódicos brasileiros [Internet]. In: New Trends in Qualitative Research. Aveiro: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. e595.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.36367/ntqr.12.2022.e595
    • Vancouver

      Lamim AR dos S, Queiroz SL. Argumentação na educação em química: análise de artigos publicados em periódicos brasileiros [Internet]. In: New Trends in Qualitative Research. Aveiro: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. e595.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.36367/ntqr.12.2022.e595
  • Source: Nova Contemporary Music Journal. Conference titles: NOVA Contemporary Music Meeting International Conference. Unidade: ECA

    Assunto: COMPOSIÇÃO MUSICAL

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERRAZ, Sílvio. Heterogenesis and musical rewriting. Nova Contemporary Music Journal, v. 1, p. 121-128, 2022Tradução . . Disponível em: http://fabricadesites.fcsh.unl.pt/ncmm/nova-contemporary-music-journal-2/. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Ferraz, S. (2022). Heterogenesis and musical rewriting. Nova Contemporary Music Journal, 1, 121-128. Recuperado de http://fabricadesites.fcsh.unl.pt/ncmm/nova-contemporary-music-journal-2/
    • NLM

      Ferraz S. Heterogenesis and musical rewriting [Internet]. Nova Contemporary Music Journal. 2022 ; 1 121-128.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://fabricadesites.fcsh.unl.pt/ncmm/nova-contemporary-music-journal-2/
    • Vancouver

      Ferraz S. Heterogenesis and musical rewriting [Internet]. Nova Contemporary Music Journal. 2022 ; 1 121-128.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://fabricadesites.fcsh.unl.pt/ncmm/nova-contemporary-music-journal-2/
  • Source: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Unidades: IQSC, ENSINO CIÊNCIAS

    Assunto: QUÍMICA

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de et al. Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks. Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Tradução . Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. p. 272. Disponível em: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Lima, M. S. de, Sotério, C., Larine, H. M., & Queiroz, S. L. (2022). Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks. In Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty (p. 272). Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • NLM

      Lima MS de, Sotério C, Larine HM, Queiroz SL. Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • Vancouver

      Lima MS de, Sotério C, Larine HM, Queiroz SL. Analyzing Visual Representation in Brazilian Chemistry Textbooks [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications - VISIGRAPP. Unidade: ICMC

    Subjects: ANÁLISE DE DADOS, CRIME, GRAFFITI, SÃO PAULO (SP)

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LAVI, Bahram et al. 17K-Graffiti: spatial and crime data assessments in São Paulo city. 2022, Anais.. Lisboa: Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação, Universidade de São Paulo, 2022. Disponível em: https://doi.org/10.5220/0010883300003124. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Lavi, B., Tokuda, E. K., Moreno-Vera, F., Nonato, L. G., Silva, C. T., & Poco, J. (2022). 17K-Graffiti: spatial and crime data assessments in São Paulo city. In Proceedings. Lisboa: Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação, Universidade de São Paulo. doi:10.5220/0010883300003124
    • NLM

      Lavi B, Tokuda EK, Moreno-Vera F, Nonato LG, Silva CT, Poco J. 17K-Graffiti: spatial and crime data assessments in São Paulo city [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.5220/0010883300003124
    • Vancouver

      Lavi B, Tokuda EK, Moreno-Vera F, Nonato LG, Silva CT, Poco J. 17K-Graffiti: spatial and crime data assessments in São Paulo city [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.5220/0010883300003124
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications - VISIGRAPP. Unidades: EESC, ICMC

    Subjects: APRENDIZADO COMPUTACIONAL, VISÃO COMPUTACIONAL, PROCESSAMENTO DE IMAGENS, REDES NEURAIS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CASTRO, Augusto Ribeiro e GRASSI JÚNIOR, Valdir e PONTI, Moacir Antonelli. Deep depth completion of low-cost sensor indoor RGB-D using Euclidean distance-based weighted loss and edge-aware refinement. 2022, Anais.. Lisboa: SciTePress, 2022. Disponível em: https://doi.org/10.5220/0010915300003124. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Castro, A. R., Grassi Júnior, V., & Ponti, M. A. (2022). Deep depth completion of low-cost sensor indoor RGB-D using Euclidean distance-based weighted loss and edge-aware refinement. In Proceedings. Lisboa: SciTePress. doi:10.5220/0010915300003124
    • NLM

      Castro AR, Grassi Júnior V, Ponti MA. Deep depth completion of low-cost sensor indoor RGB-D using Euclidean distance-based weighted loss and edge-aware refinement [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.5220/0010915300003124
    • Vancouver

      Castro AR, Grassi Júnior V, Ponti MA. Deep depth completion of low-cost sensor indoor RGB-D using Euclidean distance-based weighted loss and edge-aware refinement [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://doi.org/10.5220/0010915300003124
  • Source: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Unidade: IQSC

    Subjects: COVID-19, QUÍMICA

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOTÉRIO, Carolina e QUEIROZ, Salete Linhares. Creating Blogs about Chemistry and Covid-19. Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Tradução . Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. p. 272. Disponível em: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Sotério, C., & Queiroz, S. L. (2022). Creating Blogs about Chemistry and Covid-19. In Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty (p. 272). Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • NLM

      Sotério C, Queiroz SL. Creating Blogs about Chemistry and Covid-19 [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • Vancouver

      Sotério C, Queiroz SL. Creating Blogs about Chemistry and Covid-19 [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
  • Source: Book of abstracts. Conference titles: International Caparica Conference in Antibiotic Resistance - IC2AR. Unidade: IFSC

    Subjects: MICROBIOLOGIA, STREPTOCOCCUS

    PrivadoHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PEREZ, Vinicius Pietta et al. Characterization of group B Streptococcus from Paraíba state outpatients (Brazil). 2022, Anais.. Caparica: ProteoMass Scientific Society, 2022. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5cd723f2-cb84-4a5a-a95a-013fe49d8c6b/3122768.pdf. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Perez, V. P., Souza, L. R. T. de, Diniz, P. S., Silva, L. R. dos S., Queiroz, S. B., Gomes, J. I. A. de B., et al. (2022). Characterization of group B Streptococcus from Paraíba state outpatients (Brazil). In Book of abstracts. Caparica: ProteoMass Scientific Society. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/5cd723f2-cb84-4a5a-a95a-013fe49d8c6b/3122768.pdf
    • NLM

      Perez VP, Souza LRT de, Diniz PS, Silva LR dos S, Queiroz SB, Gomes JIA de B, Lundgren PU, Santos Filho L, Camargo ILB da C. Characterization of group B Streptococcus from Paraíba state outpatients (Brazil) [Internet]. Book of abstracts. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5cd723f2-cb84-4a5a-a95a-013fe49d8c6b/3122768.pdf
    • Vancouver

      Perez VP, Souza LRT de, Diniz PS, Silva LR dos S, Queiroz SB, Gomes JIA de B, Lundgren PU, Santos Filho L, Camargo ILB da C. Characterization of group B Streptococcus from Paraíba state outpatients (Brazil) [Internet]. Book of abstracts. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/5cd723f2-cb84-4a5a-a95a-013fe49d8c6b/3122768.pdf
  • Source: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Unidade: IQSC

    Assunto: COVID-19

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOTÉRIO, Carolina e QUEIROZ, Salete Linhares. Writing Popular Science Texts on Treatments to Fight Covid-19. Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Tradução . Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo, 2022. p. 272. Disponível em: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Sotério, C., & Queiroz, S. L. (2022). Writing Popular Science Texts on Treatments to Fight Covid-19. In Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty (p. 272). Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo. Recuperado de http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • NLM

      Sotério C, Queiroz SL. Writing Popular Science Texts on Treatments to Fight Covid-19 [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
    • Vancouver

      Sotério C, Queiroz SL. Writing Popular Science Texts on Treatments to Fight Covid-19 [Internet]. In: Hands-on Science Rethinking STEAM education in times of uncertainty. Braga: Instituto de Química de São Carlos, Universidade de São Paulo; 2022. p. 272.[citado 2024 nov. 17 ] Available from: http://www.ijhsci.info/hsci2022/hsci2022-proceedings/book-hsci2022.pdf
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Conference on Speech Prosody. Unidades: FFLCH, IME

    Subjects: PROSÓDIA, COVID-19, PORTUGUÊS DO BRASIL

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SVARTMAN, Flaviane Romani Fernandes et al. Temporal prosodic cues for COVID-19 in Brazilian Portuguese speakers. 2022, Anais.. Lisboa: Universidade de Lisboa, 2022. Disponível em: https://www.isca-speech.org/archive/pdfs/speechprosody_2022/fernandessvartman22_speechprosody.pdf. Acesso em: 17 nov. 2024.
    • APA

      Svartman, F. R. F., Berti, L. C., Martins, M. V. M., Medeiros, B. R. de, & Queiroz, M. G. de. (2022). Temporal prosodic cues for COVID-19 in Brazilian Portuguese speakers. In Proceedings. Lisboa: Universidade de Lisboa. Recuperado de https://www.isca-speech.org/archive/pdfs/speechprosody_2022/fernandessvartman22_speechprosody.pdf
    • NLM

      Svartman FRF, Berti LC, Martins MVM, Medeiros BR de, Queiroz MG de. Temporal prosodic cues for COVID-19 in Brazilian Portuguese speakers [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://www.isca-speech.org/archive/pdfs/speechprosody_2022/fernandessvartman22_speechprosody.pdf
    • Vancouver

      Svartman FRF, Berti LC, Martins MVM, Medeiros BR de, Queiroz MG de. Temporal prosodic cues for COVID-19 in Brazilian Portuguese speakers [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2024 nov. 17 ] Available from: https://www.isca-speech.org/archive/pdfs/speechprosody_2022/fernandessvartman22_speechprosody.pdf

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024