Effect of helical tooth geometry on gear efficiency using numerical analyses in lubricated contact (2018)
- Autores:
- Autores USP: PROFITO, FRANCISCO JOSÉ - EP ; SOUZA, ROBERTO MARTINS DE - EP ; MACHADO, IZABEL FERNANDA - EP ; LIMA, ARNALDO OLIVEIRA - EP ; FUKUMASU, NEWTON KIYOSHI - EP
- Unidade: EP
- DOI: 10.4271/2018-36-0196
- Assuntos: ENGRENAGENS; ANÁLISE NUMÉRICA; LUBRIFICAÇÃO; RUGOSIDADE SUPERFICIAL; ATRITO
- Idioma: Inglês
- Imprenta:
- Editora: SAE Brasil
- Local: Sao Paulo
- Data de publicação: 2018
- Nome do evento: Congresso e Exposição Internacionais de Tecnologia da Mobilidade
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo NÃO é de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: closed
-
ABNT
LIMA, Arnaldo Oliveira et al. Effect of helical tooth geometry on gear efficiency using numerical analyses in lubricated contact. 2018, Anais.. Sao Paulo: SAE Brasil, 2018. Disponível em: https://doi.org/10.4271/2018-36-0196. Acesso em: 19 set. 2024. -
APA
Lima, A. O., Fukumasu, N. K., Profito, F. J., Souza, R. M. de, & Machado, I. F. (2018). Effect of helical tooth geometry on gear efficiency using numerical analyses in lubricated contact. In . Sao Paulo: SAE Brasil. doi:10.4271/2018-36-0196 -
NLM
Lima AO, Fukumasu NK, Profito FJ, Souza RM de, Machado IF. Effect of helical tooth geometry on gear efficiency using numerical analyses in lubricated contact [Internet]. 2018 ;[citado 2024 set. 19 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2018-36-0196 -
Vancouver
Lima AO, Fukumasu NK, Profito FJ, Souza RM de, Machado IF. Effect of helical tooth geometry on gear efficiency using numerical analyses in lubricated contact [Internet]. 2018 ;[citado 2024 set. 19 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2018-36-0196 - Numerical analysis of the influence of film thickness and properties on the stress state of thin film-coated piston rings under contact loads
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Informações sobre o DOI: 10.4271/2018-36-0196 (Fonte: oaDOI API)
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