Educational status influences cognitive-motor learning in older adults: going to university provides greater protection against aging tha going to high school (2017)
- Autores:
- Autores USP: VOOS, MARIANA CALLIL - FM ; MANSUR, LETICIA LESSA - FM ; CAROMANO, FÁTIMA APARECIDA - FM ; VALLE, LUIZ EDUARDO RIBEIRO DO - ICB
- Unidades: FM; ICB
- DOI: 10.1590/0004-282x20170155
- Assuntos: ESCOLARIZAÇÃO; PSICOMOTRICIDADE; IDOSOS; ENSINO SUPERIOR
- Idioma: Inglês
- Imprenta:
- Fonte:
- Título do periódico: Arquivos de Neuro-Psiquiatria
- ISSN: 0004-282X
- Volume/Número/Paginação/Ano: v. 75, n. 12, p. 843-849, 2017
- Este periódico é de acesso aberto
- Este artigo é de acesso aberto
- URL de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: gold
- Licença: cc-by-nc
-
ABNT
VOOS, Mariana Callil et al. Educational status influences cognitive-motor learning in older adults: going to university provides greater protection against aging tha going to high school. Arquivos de Neuro-Psiquiatria, v. 75, n. 12, p. 843-849, 2017Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/0004-282x20170155. Acesso em: 04 maio 2024. -
APA
Voos, M. C., Piemonte, M. E. P., Mansur, L. L., Caromano, F. A., & Valle, L. E. R. do. (2017). Educational status influences cognitive-motor learning in older adults: going to university provides greater protection against aging tha going to high school. Arquivos de Neuro-Psiquiatria, 75( 12), 843-849. doi:10.1590/0004-282x20170155 -
NLM
Voos MC, Piemonte MEP, Mansur LL, Caromano FA, Valle LER do. Educational status influences cognitive-motor learning in older adults: going to university provides greater protection against aging tha going to high school [Internet]. Arquivos de Neuro-Psiquiatria. 2017 ; 75( 12): 843-849.[citado 2024 maio 04 ] Available from: https://doi.org/10.1590/0004-282x20170155 -
Vancouver
Voos MC, Piemonte MEP, Mansur LL, Caromano FA, Valle LER do. Educational status influences cognitive-motor learning in older adults: going to university provides greater protection against aging tha going to high school [Internet]. Arquivos de Neuro-Psiquiatria. 2017 ; 75( 12): 843-849.[citado 2024 maio 04 ] Available from: https://doi.org/10.1590/0004-282x20170155 - A influência da escolaridade no desempenho e no aprendizado de tarefas motoras: uma revisão de literatura
- The acquisition of breath-hold ability during immersion is dissociated from the respiratory and motor function progressive loss in limb-girdle and Duchenne muscular dystrophy
- Development of a functional evaluation scale for Duchenne muscular dystrophy aand a software for its application
- Responsiveness of the Functional Evaluation Scale for patients with Duchenne muscular dystrophy – domain 1: Sitting and rising from the chair
- Development of a new haptic perception instrument: a pilot study
- Relationship between muscle strength and motor function in Duchenne muscular dystrophy
- Boys With Duchenne Muscular Dystrophy: 1-Year Locomotor Changes in Relation to a Control Group
- O uso de filme didático como recurso no ensino-aprendizagem da técnica de massagem miofascial
- Description of muscle strength in a Brazilian sample of limb-girdle muscular dystrophy 2A (calpainopathy)
- Dissociation between motor and cognitive skills in patients with Duchenne muscular dystrophy
Informações sobre o DOI: 10.1590/0004-282x20170155 (Fonte: oaDOI API)
Como citar
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas