Filtros : "MAC" "Alemanha" Removido: "German Art in São Paulo" Limpar

Filtros



Limitar por data


  • Fonte: The challenge of the object. Nome do evento: Congress of the International Committee of the History of Art CIHA, 33. Unidade: MAC

    Assunto: ARTE MODERNA

    Versão PublicadaComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MAGALHÃES, Ana Gonçalves. Objecthood and brazilian modernist narrative: the making of the Sao Paulo Museum of Modern Art and its primary collection. 2013, Anais.. Nuremberg: Museu de Arte Contemporânea, Universidade de São Paulo, 2013. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/d5eb53d9-d4e8-4e1a-8f01-11fab92ca802/ANA42_makingofmam.pdf. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Magalhães, A. G. (2013). Objecthood and brazilian modernist narrative: the making of the Sao Paulo Museum of Modern Art and its primary collection. In The challenge of the object. Nuremberg: Museu de Arte Contemporânea, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/d5eb53d9-d4e8-4e1a-8f01-11fab92ca802/ANA42_makingofmam.pdf
    • NLM

      Magalhães AG. Objecthood and brazilian modernist narrative: the making of the Sao Paulo Museum of Modern Art and its primary collection [Internet]. The challenge of the object. 2013 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/d5eb53d9-d4e8-4e1a-8f01-11fab92ca802/ANA42_makingofmam.pdf
    • Vancouver

      Magalhães AG. Objecthood and brazilian modernist narrative: the making of the Sao Paulo Museum of Modern Art and its primary collection [Internet]. The challenge of the object. 2013 ;[citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/d5eb53d9-d4e8-4e1a-8f01-11fab92ca802/ANA42_makingofmam.pdf
  • Fonte: Springerin. Unidade: MAC

    Assuntos: ARTE POSTAL, ARTE CONCEITUAL

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FREIRE, Cristina. Kontaktzone sud-ost Zum transkontinentalen mail-art-netzwerk der 1970er-jahre. Springerin, v. 17, n. 1, p. 50-55, 2011Tradução . . Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Freire, C. (2011). Kontaktzone sud-ost Zum transkontinentalen mail-art-netzwerk der 1970er-jahre. Springerin, 17( 1), 50-55.
    • NLM

      Freire C. Kontaktzone sud-ost Zum transkontinentalen mail-art-netzwerk der 1970er-jahre. Springerin. 2011 ; 17( 1): 50-55.[citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Freire C. Kontaktzone sud-ost Zum transkontinentalen mail-art-netzwerk der 1970er-jahre. Springerin. 2011 ; 17( 1): 50-55.[citado 2024 nov. 09 ]
  • Fonte: Subversive Praktiken : Kunst unter Bedingungen politischer Repression 60er-80er/Südamerika/Europa. Unidade: MAC

    Assuntos: ARTE CONCEITUAL, ARTE CONCEITUAL

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FREIRE, Cristina. Alternative netze. Subversive Praktiken : Kunst unter Bedingungen politischer Repression 60er-80er/Südamerika/Europa. Tradução . [Ostfildern, Germany]: Hatje Cantz, 2010. . . Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Freire, C. (2010). Alternative netze. In Subversive Praktiken : Kunst unter Bedingungen politischer Repression 60er-80er/Südamerika/Europa. [Ostfildern, Germany]: Hatje Cantz.
    • NLM

      Freire C. Alternative netze. In: Subversive Praktiken : Kunst unter Bedingungen politischer Repression 60er-80er/Südamerika/Europa. [Ostfildern, Germany]: Hatje Cantz; 2010. [citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Freire C. Alternative netze. In: Subversive Praktiken : Kunst unter Bedingungen politischer Repression 60er-80er/Südamerika/Europa. [Ostfildern, Germany]: Hatje Cantz; 2010. [citado 2024 nov. 09 ]
  • Unidade: MAC

    Assuntos: ARTE CONTEMPORÂNEA, ARTE CONCEITUAL, ARTE POSTAL

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FREIRE, Cristina. Alternative networks. . Stuttgart: Museu de Arte Contemporânea, Universidade de São Paulo. . Acesso em: 09 nov. 2024. , 2009
    • APA

      Freire, C. (2009). Alternative networks. Stuttgart: Museu de Arte Contemporânea, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Freire C. Alternative networks. 2009 ;[citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Freire C. Alternative networks. 2009 ;[citado 2024 nov. 09 ]
  • Fonte: Zeitgenossische Fotokunst aus Brasilien. Unidade: MAC

    Assuntos: MODERNISMO, AVANT-GARDE, FOTOGRAFIA

    Versão PublicadaComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      COSTA, Helouise. Fotografie und Modernismus in Brasilien: anmerkungen zu einer einzigartigen avantgarde. Zeitgenossische Fotokunst aus Brasilien. Tradução . Heidelberg: Neuer Berliner Kunstverein, 2006. . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/630d0e89-7120-4380-9a97-fbf72395d113/H41_fotoavantgarde.pdf. Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Costa, H. (2006). Fotografie und Modernismus in Brasilien: anmerkungen zu einer einzigartigen avantgarde. In Zeitgenossische Fotokunst aus Brasilien. Heidelberg: Neuer Berliner Kunstverein. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/630d0e89-7120-4380-9a97-fbf72395d113/H41_fotoavantgarde.pdf
    • NLM

      Costa H. Fotografie und Modernismus in Brasilien: anmerkungen zu einer einzigartigen avantgarde [Internet]. In: Zeitgenossische Fotokunst aus Brasilien. Heidelberg: Neuer Berliner Kunstverein; 2006. [citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/630d0e89-7120-4380-9a97-fbf72395d113/H41_fotoavantgarde.pdf
    • Vancouver

      Costa H. Fotografie und Modernismus in Brasilien: anmerkungen zu einer einzigartigen avantgarde [Internet]. In: Zeitgenossische Fotokunst aus Brasilien. Heidelberg: Neuer Berliner Kunstverein; 2006. [citado 2024 nov. 09 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/630d0e89-7120-4380-9a97-fbf72395d113/H41_fotoavantgarde.pdf
  • Fonte: Curating with light luggage. Unidade: MAC

    Assuntos: ARTE CONTEMPORÂNEA, ARTE CONCEITUAL, ARTE POSTAL

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FREIRE, Cristina. Territory for freedom: a museum of contemporary art under military dictatorship in Brazil. Curating with light luggage. Tradução . Frankfurt: Revolver, 2005. . . Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Freire, C. (2005). Territory for freedom: a museum of contemporary art under military dictatorship in Brazil. In Curating with light luggage. Frankfurt: Revolver.
    • NLM

      Freire C. Territory for freedom: a museum of contemporary art under military dictatorship in Brazil. In: Curating with light luggage. Frankfurt: Revolver; 2005. [citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Freire C. Territory for freedom: a museum of contemporary art under military dictatorship in Brazil. In: Curating with light luggage. Frankfurt: Revolver; 2005. [citado 2024 nov. 09 ]
  • Fonte: Museology and the intangible heritage. Unidade: MAC

    Assuntos: MUSEUS, ARTE CONTEMPORÂNEA

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      WILDER, Gabriela Suzana. The intangible heritage inherent to a contemporary art collection and a non cultural prejudice proposition. Museology and the intangible heritage. Tradução . Munich: Hildegard Vieregg, 2000. . . Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Wilder, G. S. (2000). The intangible heritage inherent to a contemporary art collection and a non cultural prejudice proposition. In Museology and the intangible heritage. Munich: Hildegard Vieregg.
    • NLM

      Wilder GS. The intangible heritage inherent to a contemporary art collection and a non cultural prejudice proposition. In: Museology and the intangible heritage. Munich: Hildegard Vieregg; 2000. [citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Wilder GS. The intangible heritage inherent to a contemporary art collection and a non cultural prejudice proposition. In: Museology and the intangible heritage. Munich: Hildegard Vieregg; 2000. [citado 2024 nov. 09 ]
  • Fonte: Allgemeines Kunstlerlexikon. Unidade: MAC

    Assunto: ARTES

    Como citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MEIRA, S M. Bonadei / bonomi / brecheret / carybe. Allgemeines Kunstlerlexikon. Tradução . Munchen: K G Saur Verlag, 1995. . . Acesso em: 09 nov. 2024.
    • APA

      Meira, S. M. (1995). Bonadei / bonomi / brecheret / carybe. In Allgemeines Kunstlerlexikon. Munchen: K G Saur Verlag.
    • NLM

      Meira SM. Bonadei / bonomi / brecheret / carybe. In: Allgemeines Kunstlerlexikon. Munchen: K G Saur Verlag; 1995. [citado 2024 nov. 09 ]
    • Vancouver

      Meira SM. Bonadei / bonomi / brecheret / carybe. In: Allgemeines Kunstlerlexikon. Munchen: K G Saur Verlag; 1995. [citado 2024 nov. 09 ]

Biblioteca Digital de Produção Intelectual da Universidade de São Paulo     2012 - 2024