Filtros : "1994" "FE" Removido: "Brasil" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Professor. Unidade: FE

    Subjects: LITERATURA, EDUCAÇÃO, LEITURA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ROCCO, Maria Thereza Fraga. Prazer possivel: literatura, leitura, escola. Professor, v. fe 1994, n. 5 , p. 15-20, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Rocco, M. T. F. (1994). Prazer possivel: literatura, leitura, escola. Professor, fe 1994(5 ), 15-20.
    • NLM

      Rocco MTF. Prazer possivel: literatura, leitura, escola. Professor. 1994 ; fe 1994(5 ): 15-20.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Rocco MTF. Prazer possivel: literatura, leitura, escola. Professor. 1994 ; fe 1994(5 ): 15-20.[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Revista Mexicana de Sociologia. Unidade: FE

    Subjects: VIOLÊNCIA (SOCIOLOGIA), SOCIOLOGIA URBANA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SPOSITO, M P. Violencia colectiva, jovenes y educacion. Revista Mexicana de Sociologia, n. 3 , p. 113-28, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Sposito, M. P. (1994). Violencia colectiva, jovenes y educacion. Revista Mexicana de Sociologia, (3 ), 113-28.
    • NLM

      Sposito MP. Violencia colectiva, jovenes y educacion. Revista Mexicana de Sociologia. 1994 ;(3 ): 113-28.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Sposito MP. Violencia colectiva, jovenes y educacion. Revista Mexicana de Sociologia. 1994 ;(3 ): 113-28.[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Revista de Ensenanza de la Fisica. Unidade: FE

    Subjects: CIÊNCIA, CIÊNCIA (ESTUDO E ENSINO)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHO, Anna Maria Pessoa de. Construccion del conocimiento y la ensenanza de las ciencias. Revista de Ensenanza de la Fisica, v. 7, n. 2, p. 9-15, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Carvalho, A. M. P. de. (1994). Construccion del conocimiento y la ensenanza de las ciencias. Revista de Ensenanza de la Fisica, 7( 2), 9-15.
    • NLM

      Carvalho AMP de. Construccion del conocimiento y la ensenanza de las ciencias. Revista de Ensenanza de la Fisica. 1994 ; 7( 2): 9-15.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Carvalho AMP de. Construccion del conocimiento y la ensenanza de las ciencias. Revista de Ensenanza de la Fisica. 1994 ; 7( 2): 9-15.[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Proceedings: anais. Conference titles: International Conference for the Psychology of Mathematics Education. Unidade: FE

    Subjects: MATEMÁTICA, MATEMÁTICA (ESTUDO E ENSINO)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANCHEZ, L B e CARVALHO, Anna Maria Pessoa de. An analysis of the development of the notion of similarity in confluence: multiplying structures; spatial properties and mechanisms of logic and formal frameworks. 1994, Anais.. Lisbon: University of Lisbon, 1994. . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Sanchez, L. B., & Carvalho, A. M. P. de. (1994). An analysis of the development of the notion of similarity in confluence: multiplying structures; spatial properties and mechanisms of logic and formal frameworks. In Proceedings: anais. Lisbon: University of Lisbon.
    • NLM

      Sanchez LB, Carvalho AMP de. An analysis of the development of the notion of similarity in confluence: multiplying structures; spatial properties and mechanisms of logic and formal frameworks. Proceedings: anais. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Sanchez LB, Carvalho AMP de. An analysis of the development of the notion of similarity in confluence: multiplying structures; spatial properties and mechanisms of logic and formal frameworks. Proceedings: anais. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Formacion Del Profesorado de las Ciencias Y la Matematica: Tendencias Y Experiencias Innovadoras. Unidade: FE

    Subjects: CIÊNCIA (ESTUDO E ENSINO), CIÊNCIA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PEREZ, D G e CARVALHO, Anna Maria Pessoa de. Ensenanza de las ciencias. Formacion Del Profesorado de las Ciencias Y la Matematica: Tendencias Y Experiencias Innovadoras. Tradução . Madrid: Popular, 1994. . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Perez, D. G., & Carvalho, A. M. P. de. (1994). Ensenanza de las ciencias. In Formacion Del Profesorado de las Ciencias Y la Matematica: Tendencias Y Experiencias Innovadoras. Madrid: Popular.
    • NLM

      Perez DG, Carvalho AMP de. Ensenanza de las ciencias. In: Formacion Del Profesorado de las Ciencias Y la Matematica: Tendencias Y Experiencias Innovadoras. Madrid: Popular; 1994. [citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Perez DG, Carvalho AMP de. Ensenanza de las ciencias. In: Formacion Del Profesorado de las Ciencias Y la Matematica: Tendencias Y Experiencias Innovadoras. Madrid: Popular; 1994. [citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Miroir de L'autre: de L'immigration a L'integration en France et en Allemagne. Unidade: FE

    Subjects: SOCIOLOGIA, RACISMO (SOCIOLOGIA)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PERALVA, A T e WIEVIORKA, M. Racisme et xenophobie . Une comparaison entre la france et l'allemagne. Miroir de L'autre: de L'immigration a L'integration en France et en Allemagne. Tradução . Paris: Edition du Cerf, 1994. . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Peralva, A. T., & Wieviorka, M. (1994). Racisme et xenophobie . Une comparaison entre la france et l'allemagne. In Miroir de L'autre: de L'immigration a L'integration en France et en Allemagne. Paris: Edition du Cerf.
    • NLM

      Peralva AT, Wieviorka M. Racisme et xenophobie . Une comparaison entre la france et l'allemagne. In: Miroir de L'autre: de L'immigration a L'integration en France et en Allemagne. Paris: Edition du Cerf; 1994. [citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Peralva AT, Wieviorka M. Racisme et xenophobie . Une comparaison entre la france et l'allemagne. In: Miroir de L'autre: de L'immigration a L'integration en France et en Allemagne. Paris: Edition du Cerf; 1994. [citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Literacy and Other Forms of Mediated Action. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO (FILOSOFIA;TEORIA), PSICOLOGIA EDUCACIONAL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OLIVEIRA, M K. From graphic-functional to categorical mode: a qualitative turning point ? Literacy and Other Forms of Mediated Action. Tradução . Madrid: Fundacion Infancia Y Aprendizage, 1994. . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Oliveira, M. K. (1994). From graphic-functional to categorical mode: a qualitative turning point ? In Literacy and Other Forms of Mediated Action. Madrid: Fundacion Infancia Y Aprendizage.
    • NLM

      Oliveira MK. From graphic-functional to categorical mode: a qualitative turning point ? In: Literacy and Other Forms of Mediated Action. Madrid: Fundacion Infancia Y Aprendizage; 1994. [citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Oliveira MK. From graphic-functional to categorical mode: a qualitative turning point ? In: Literacy and Other Forms of Mediated Action. Madrid: Fundacion Infancia Y Aprendizage; 1994. [citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Environment and Urbanization. Unidade: FE

    Subjects: SOCIOLOGIA URBANA, MEIO AMBIENTE URBANO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      JACOBI, Pedro Roberto. Households and environment in the city of São Paulo; problems, perceptions and solutions. Environment and Urbanization, v. 6, n. 2, p. 87-110, 1994Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1177/095624789400600206. Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Jacobi, P. R. (1994). Households and environment in the city of São Paulo; problems, perceptions and solutions. Environment and Urbanization, 6( 2), 87-110. doi:10.1177/095624789400600206
    • NLM

      Jacobi PR. Households and environment in the city of São Paulo; problems, perceptions and solutions [Internet]. Environment and Urbanization. 1994 ; 6( 2): 87-110.[citado 2024 out. 11 ] Available from: https://doi.org/10.1177/095624789400600206
    • Vancouver

      Jacobi PR. Households and environment in the city of São Paulo; problems, perceptions and solutions [Internet]. Environment and Urbanization. 1994 ; 6( 2): 87-110.[citado 2024 out. 11 ] Available from: https://doi.org/10.1177/095624789400600206
  • Source: Journal of Research in Science Teaching. Unidade: FE

    Subjects: GENÉTICA, EVOLUÇÃO (TEORIA)

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BIZZO, Nélio Marco Vincenzo. From down house landlord to brazilian high school students: what has happened to evolutionary knowledge on the way?. Journal of Research in Science Teaching, v. 31, n. 5, p. 537-556, 1994Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/tea.3660310508. Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Bizzo, N. M. V. (1994). From down house landlord to brazilian high school students: what has happened to evolutionary knowledge on the way? Journal of Research in Science Teaching, 31( 5), 537-556. doi:10.1002/tea.3660310508
    • NLM

      Bizzo NMV. From down house landlord to brazilian high school students: what has happened to evolutionary knowledge on the way? [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 1994 ; 31( 5): 537-556.[citado 2024 out. 11 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.3660310508
    • Vancouver

      Bizzo NMV. From down house landlord to brazilian high school students: what has happened to evolutionary knowledge on the way? [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 1994 ; 31( 5): 537-556.[citado 2024 out. 11 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.3660310508
  • Source: Poster Paper Abstracts: resumo. Conference titles: Inter-American Conference on Physics Education. Unidade: FE

    Subjects: FÍSICA, FÍSICA (ESTUDO E ENSINO)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TEIXEIRA, O P B e CARVALHO, Anna Maria Pessoa de. The teaching of heat and temperature. 1994, Anais.. Texas: A M University, 1994. . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Teixeira, O. P. B., & Carvalho, A. M. P. de. (1994). The teaching of heat and temperature. In Poster Paper Abstracts: resumo. Texas: A M University.
    • NLM

      Teixeira OPB, Carvalho AMP de. The teaching of heat and temperature. Poster Paper Abstracts: resumo. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Teixeira OPB, Carvalho AMP de. The teaching of heat and temperature. Poster Paper Abstracts: resumo. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Didactica de las Ciencias Experimentales Y Sociales. Unidade: FE

    Subjects: FÍSICA, FÍSICA (ESTUDO E ENSINO)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GIL-PEREZ, D et al. Um niño subido a un monopatín se desliza por una pendiente y continua después por un tramo horizontal que termina en un obstáculo. De cuanto tiempo dispone el niño para saltar del monopatín si no quiere golpearse contra el obstáculo? (Un ejemplo de tratamiento de situaciones problemáticas abiertas). Didactica de las Ciencias Experimentales Y Sociales, n. 8, p. 97-108, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Gil-Perez, D., Torregrosa, J. M., Ramirez, L., Carre, A. D., Goffard, M., & Carvalho, A. M. P. de. (1994). Um niño subido a un monopatín se desliza por una pendiente y continua después por un tramo horizontal que termina en un obstáculo. De cuanto tiempo dispone el niño para saltar del monopatín si no quiere golpearse contra el obstáculo? (Un ejemplo de tratamiento de situaciones problemáticas abiertas). Didactica de las Ciencias Experimentales Y Sociales, ( 8), 97-108.
    • NLM

      Gil-Perez D, Torregrosa JM, Ramirez L, Carre AD, Goffard M, Carvalho AMP de. Um niño subido a un monopatín se desliza por una pendiente y continua después por un tramo horizontal que termina en un obstáculo. De cuanto tiempo dispone el niño para saltar del monopatín si no quiere golpearse contra el obstáculo? (Un ejemplo de tratamiento de situaciones problemáticas abiertas). Didactica de las Ciencias Experimentales Y Sociales. 1994 ;( 8): 97-108.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Gil-Perez D, Torregrosa JM, Ramirez L, Carre AD, Goffard M, Carvalho AMP de. Um niño subido a un monopatín se desliza por una pendiente y continua después por un tramo horizontal que termina en un obstáculo. De cuanto tiempo dispone el niño para saltar del monopatín si no quiere golpearse contra el obstáculo? (Un ejemplo de tratamiento de situaciones problemáticas abiertas). Didactica de las Ciencias Experimentales Y Sociales. 1994 ;( 8): 97-108.[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Basic Biological Concepts. Conference titles: Symposium Basic Biological Concepts: What Should the World's Children Know?. Unidade: FE

    Subjects: BIOCIÊNCIAS, BIOCIÊNCIAS (ESTUDO E ENSINO)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KRASILCHIK, Myriam. Continent reports: south america. 1994, Anais.. Reston: National Association of Biology Teachers, 1994. . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Krasilchik, M. (1994). Continent reports: south america. In Basic Biological Concepts. Reston: National Association of Biology Teachers.
    • NLM

      Krasilchik M. Continent reports: south america. Basic Biological Concepts. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Krasilchik M. Continent reports: south america. Basic Biological Concepts. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Community Education International. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO, EDUCAÇÃO POPULAR

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. The popular public school as a strategy of community education. Community Education International, n. ju 1994, p. 10-11, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (1994). The popular public school as a strategy of community education. Community Education International, ( ju 1994), 10-11.
    • NLM

      Gadotti M. The popular public school as a strategy of community education. Community Education International. 1994 ;( ju 1994): 10-11.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. The popular public school as a strategy of community education. Community Education International. 1994 ;( ju 1994): 10-11.[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Poster Paper Abstracts: resumo. Conference titles: Inter-American Conference on Physics Education. Unidade: FE

    Subjects: FÍSICA, FÍSICA (ESTUDO E ENSINO)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GONÇALVES, M. E. R. e CARVALHO, Anna Maria Pessoa de. The activities of physical knowledge: one example relating to shadow. 1994, Anais.. Texas: A M University, 1994. . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Gonçalves, M. E. R., & Carvalho, A. M. P. de. (1994). The activities of physical knowledge: one example relating to shadow. In Poster Paper Abstracts: resumo. Texas: A M University.
    • NLM

      Gonçalves MER, Carvalho AMP de. The activities of physical knowledge: one example relating to shadow. Poster Paper Abstracts: resumo. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Gonçalves MER, Carvalho AMP de. The activities of physical knowledge: one example relating to shadow. Poster Paper Abstracts: resumo. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Propuesta Educativa. Unidade: FE

    Assunto: EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHO, Marta Maria Chagas de. La escuela nueva en el Brasil: una nueva perspectiva para su abordaje. Propuesta Educativa, v. 6, n. 11, p. 81-83, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Carvalho, M. M. C. de. (1994). La escuela nueva en el Brasil: una nueva perspectiva para su abordaje. Propuesta Educativa, 6( 11), 81-83.
    • NLM

      Carvalho MMC de. La escuela nueva en el Brasil: una nueva perspectiva para su abordaje. Propuesta Educativa. 1994 ; 6( 11): 81-83.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Carvalho MMC de. La escuela nueva en el Brasil: una nueva perspectiva para su abordaje. Propuesta Educativa. 1994 ; 6( 11): 81-83.[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Comparative Studies in Society and History. Unidade: FE

    Subjects: SOCIOLOGIA, CULTURA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PALLARES-BURKE, Maria Lúcia Garcia. A spectator in the tropics: a case study in the production and reproduction of culture. Comparative Studies in Society and History, v. 36, n. 4, p. 676-701, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Pallares-Burke, M. L. G. (1994). A spectator in the tropics: a case study in the production and reproduction of culture. Comparative Studies in Society and History, 36( 4), 676-701.
    • NLM

      Pallares-Burke MLG. A spectator in the tropics: a case study in the production and reproduction of culture. Comparative Studies in Society and History. 1994 ; 36( 4): 676-701.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Pallares-Burke MLG. A spectator in the tropics: a case study in the production and reproduction of culture. Comparative Studies in Society and History. 1994 ; 36( 4): 676-701.[citado 2024 out. 11 ]
  • Unidade: FE

    Subjects: CULTURA, TECNOLOGIA EDUCACIONAL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Mind, Culture and Activity: an international journal. . Mahwah: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. . Acesso em: 11 out. 2024. , 1994
    • APA

      Mind, Culture and Activity: an international journal. (1994). Mind, Culture and Activity: an international journal. Mahwah: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Mind, Culture and Activity: an international journal. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Mind, Culture and Activity: an international journal. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Abstract Booklet. Conference titles: Annual Ethnography in Education Research Forum. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO, PRÁTICA DE ENSINO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BUENO, Belmira Oliveira e GARCIA, T F. Hidden rules: a study on the interaction between a successful teacher and her students. 1994, Anais.. Philadelphia: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo, 1994. . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Bueno, B. O., & Garcia, T. F. (1994). Hidden rules: a study on the interaction between a successful teacher and her students. In Abstract Booklet. Philadelphia: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Bueno BO, Garcia TF. Hidden rules: a study on the interaction between a successful teacher and her students. Abstract Booklet. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Bueno BO, Garcia TF. Hidden rules: a study on the interaction between a successful teacher and her students. Abstract Booklet. 1994 ;[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Empan. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO ESPECIAL, DEFICIENTE MENTAL (EDUCAÇÃO)

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      IDE, Sahda Marta. Travailler avec les deficients mentaux au bresil. Empan, n. 15, p. se 1994, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Ide, S. M. (1994). Travailler avec les deficients mentaux au bresil. Empan, (15), se 1994.
    • NLM

      Ide SM. Travailler avec les deficients mentaux au bresil. Empan. 1994 ;(15): se 1994.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Ide SM. Travailler avec les deficients mentaux au bresil. Empan. 1994 ;(15): se 1994.[citado 2024 out. 11 ]
  • Source: Infanzia. Unidade: FE

    Subjects: LUDOTERAPIA, EDUCAÇÃO INFANTIL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KISHIMOTO, Tizuko Morchida. Ludoteca in Brasile: progetto per classi popolar. Infanzia, n. 1 , p. 51-2, 1994Tradução . . Acesso em: 11 out. 2024.
    • APA

      Kishimoto, T. M. (1994). Ludoteca in Brasile: progetto per classi popolar. Infanzia, ( 1 ), 51-2.
    • NLM

      Kishimoto TM. Ludoteca in Brasile: progetto per classi popolar. Infanzia. 1994 ;( 1 ): 51-2.[citado 2024 out. 11 ]
    • Vancouver

      Kishimoto TM. Ludoteca in Brasile: progetto per classi popolar. Infanzia. 1994 ;( 1 ): 51-2.[citado 2024 out. 11 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024