Filtros : "Gadotti, Moacir" "Inglês" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: International Review of Education. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS, EDUCAÇÃO COMPARADA, DIREITOS HUMANOS, PEDAGOGIA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. Adult education as human right: the Latin American context and the ecopedagogic perspective. International Review of Education, v. 57, n. 1-2, p. 09-25, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s11159-011-9205-0. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (2011). Adult education as human right: the Latin American context and the ecopedagogic perspective. International Review of Education, 57( 1-2), 09-25. doi:10.1007/s11159-011-9205-0
    • NLM

      Gadotti M. Adult education as human right: the Latin American context and the ecopedagogic perspective [Internet]. International Review of Education. 2011 ; 57( 1-2): 09-25.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11159-011-9205-0
    • Vancouver

      Gadotti M. Adult education as human right: the Latin American context and the ecopedagogic perspective [Internet]. International Review of Education. 2011 ; 57( 1-2): 09-25.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11159-011-9205-0
  • Source: International Review od Education. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO, DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. ESD and Education for All: synergies and potential conflicts. International Review od Education, v. 56, n. 2-3, p. 221-234, 2010Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s11159-010-9158-8. Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (2010). ESD and Education for All: synergies and potential conflicts. International Review od Education, 56( 2-3), 221-234. doi:10.1007/s11159-010-9158-8
    • NLM

      Gadotti M. ESD and Education for All: synergies and potential conflicts [Internet]. International Review od Education. 2010 ; 56( 2-3): 221-234.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11159-010-9158-8
    • Vancouver

      Gadotti M. ESD and Education for All: synergies and potential conflicts [Internet]. International Review od Education. 2010 ; 56( 2-3): 221-234.[citado 2024 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11159-010-9158-8
  • Unidade: FE

    Subjects: SUSTENTABILIDADE (EDUCAÇÃO), DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL (EDUCAÇÃO), EDUCAÇÃO AMBIENTAL, EDUCAÇÃO PARA CIDADANIA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. Education for sustainability: a contribution to the decade of education for sustainable development. . São Paulo: Instituto Paulo Freire. . Acesso em: 08 out. 2024. , 2009
    • APA

      Gadotti, M. (2009). Education for sustainability: a contribution to the decade of education for sustainable development. São Paulo: Instituto Paulo Freire.
    • NLM

      Gadotti M. Education for sustainability: a contribution to the decade of education for sustainable development. 2009 ;[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. Education for sustainability: a contribution to the decade of education for sustainable development. 2009 ;[citado 2024 out. 08 ]
  • Source: The Earth Charter in action: toward a sustainable world.. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO AMBIENTAL, DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL, MEIO AMBIENTE, ECOLOGIA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ANTUNES, Ângela e GADOTTI, Moacir. Eco-pedagogy as the appropriate pedagogy to the Earth Charter process. The Earth Charter in action: toward a sustainable world. Tradução . Amsterdam: KIT Publishers, 2005. . . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Antunes, Â., & Gadotti, M. (2005). Eco-pedagogy as the appropriate pedagogy to the Earth Charter process. In The Earth Charter in action: toward a sustainable world.. Amsterdam: KIT Publishers.
    • NLM

      Antunes Â, Gadotti M. Eco-pedagogy as the appropriate pedagogy to the Earth Charter process. In: The Earth Charter in action: toward a sustainable world. Amsterdam: KIT Publishers; 2005. [citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Antunes Â, Gadotti M. Eco-pedagogy as the appropriate pedagogy to the Earth Charter process. In: The Earth Charter in action: toward a sustainable world. Amsterdam: KIT Publishers; 2005. [citado 2024 out. 08 ]
  • Source: [Anais do] Paulo Freire Forum... Conference titles: Paulo Freire Forum. International Meeting. Unidade: FE

    Subjects: POLÍTICA EDUCACIONAL, PRÁTICA DE ENSINO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. The political pedagogical praxis of Paulo Freire. 1998, Anais.. São Paulo: Instituto Paulo Freire, 1998. . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (1998). The political pedagogical praxis of Paulo Freire. In [Anais do] Paulo Freire Forum.. São Paulo: Instituto Paulo Freire.
    • NLM

      Gadotti M. The political pedagogical praxis of Paulo Freire. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. The political pedagogical praxis of Paulo Freire. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
  • Source: [Anais do] Paulo Freire Forum... Conference titles: Paulo Freire Forum. International Meeting. Unidade: FE

    Assunto: PRÁTICA DE ENSINO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. Paulo Freire: dreaming of a world of equality and justice. 1998, Anais.. São Paulo: Instituto Paulo Freire, 1998. . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (1998). Paulo Freire: dreaming of a world of equality and justice. In [Anais do] Paulo Freire Forum.. São Paulo: Instituto Paulo Freire.
    • NLM

      Gadotti M. Paulo Freire: dreaming of a world of equality and justice. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. Paulo Freire: dreaming of a world of equality and justice. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
  • Source: [Anais do] Paulo Freire Forum... Conference titles: Paulo Freire Forum. International Meeting. Unidade: FE

    Assunto: EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. Freire's lessons. 1998, Anais.. São Paulo: Instituto Paulo Freire, 1998. . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (1998). Freire's lessons. In [Anais do] Paulo Freire Forum.. São Paulo: Instituto Paulo Freire.
    • NLM

      Gadotti M. Freire's lessons. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. Freire's lessons. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
  • Source: [Anais do] Paulo Freire Forum... Conference titles: Paulo Freire Forum. International Meeting. Unidade: FE

    Assunto: EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CISESKI, Ângela Antunes et al. Polifonia: selected theses from lectures of Paulo Freire. 1998, Anais.. São Paulo: Instituto Paulo Freire, 1998. . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Ciseski, Â. A., Gadotti, M., Padilha, P. R., & Conto, S. (1998). Polifonia: selected theses from lectures of Paulo Freire. In [Anais do] Paulo Freire Forum.. São Paulo: Instituto Paulo Freire.
    • NLM

      Ciseski ÂA, Gadotti M, Padilha PR, Conto S. Polifonia: selected theses from lectures of Paulo Freire. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Ciseski ÂA, Gadotti M, Padilha PR, Conto S. Polifonia: selected theses from lectures of Paulo Freire. [Anais do] Paulo Freire Forum. 1998 ;[citado 2024 out. 08 ]
  • Source: Community Education International. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO, EDUCAÇÃO POPULAR

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. We can reinvent the world: moacir gadotti in conversation with paulo freire. Community Education International, n. 2, p. 10-11, 1995Tradução . . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (1995). We can reinvent the world: moacir gadotti in conversation with paulo freire. Community Education International, ( 2), 10-11.
    • NLM

      Gadotti M. We can reinvent the world: moacir gadotti in conversation with paulo freire. Community Education International. 1995 ;( 2): 10-11.[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. We can reinvent the world: moacir gadotti in conversation with paulo freire. Community Education International. 1995 ;( 2): 10-11.[citado 2024 out. 08 ]
  • Source: Community Education International. Unidade: FE

    Subjects: EDUCAÇÃO, EDUCAÇÃO POPULAR

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. The popular public school as a strategy of community education. Community Education International, n. ju 1994, p. 10-11, 1994Tradução . . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (1994). The popular public school as a strategy of community education. Community Education International, ( ju 1994), 10-11.
    • NLM

      Gadotti M. The popular public school as a strategy of community education. Community Education International. 1994 ;( ju 1994): 10-11.[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. The popular public school as a strategy of community education. Community Education International. 1994 ;( ju 1994): 10-11.[citado 2024 out. 08 ]
  • Source: International Journal of Community Education. Unidade: FE

    Assunto: ECOLOGIA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GADOTTI, Moacir. Shaping the earth's destiny. International Journal of Community Education, v. 1, n. 3, p. 6-8, 1992Tradução . . Acesso em: 08 out. 2024.
    • APA

      Gadotti, M. (1992). Shaping the earth's destiny. International Journal of Community Education, 1( 3), 6-8.
    • NLM

      Gadotti M. Shaping the earth's destiny. International Journal of Community Education. 1992 ; 1( 3): 6-8.[citado 2024 out. 08 ]
    • Vancouver

      Gadotti M. Shaping the earth's destiny. International Journal of Community Education. 1992 ; 1( 3): 6-8.[citado 2024 out. 08 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024