Filtros : "The Psychological Record" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Assunto: EQUIVALÊNCIA DE ESTÍMULOS

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      HAMASAKI, Eliana Isabel de Moraes e TOMANARI, Gerson Yukio. Tracking Stimulus Control in an Arbitrary Matching‑to‑Sample Task Followed by Equivalence‑Class Formation. The Psychological Record, p. 1-16, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-025-00640-5. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Hamasaki, E. I. de M., & Tomanari, G. Y. (2025). Tracking Stimulus Control in an Arbitrary Matching‑to‑Sample Task Followed by Equivalence‑Class Formation. The Psychological Record, 1-16. doi:10.1007/s40732-025-00640-5
    • NLM

      Hamasaki EI de M, Tomanari GY. Tracking Stimulus Control in an Arbitrary Matching‑to‑Sample Task Followed by Equivalence‑Class Formation [Internet]. The Psychological Record. 2025 ; 1-16.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-025-00640-5
    • Vancouver

      Hamasaki EI de M, Tomanari GY. Tracking Stimulus Control in an Arbitrary Matching‑to‑Sample Task Followed by Equivalence‑Class Formation [Internet]. The Psychological Record. 2025 ; 1-16.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-025-00640-5
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: ESTÍMULOS, RESPOSTAS, GENERALIZAÇÃO DO ESTÍMULO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      KANAMOTA, Juliano Setsuo Violin e TOMANARI, Gerson Yukio e MCILVANE, William J. Tracking Eye Fixations during Stimulus Generalization Tests. The Psychological Record, n. Ja 2025, p. 1-10, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00629-6. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Kanamota, J. S. V., Tomanari, G. Y., & McIlvane, W. J. (2025). Tracking Eye Fixations during Stimulus Generalization Tests. The Psychological Record, ( Ja 2025), 1-10. doi:10.1007/s40732-024-00629-6
    • NLM

      Kanamota JSV, Tomanari GY, McIlvane WJ. Tracking Eye Fixations during Stimulus Generalization Tests [Internet]. The Psychological Record. 2025 ;( Ja 2025): 1-10.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00629-6
    • Vancouver

      Kanamota JSV, Tomanari GY, McIlvane WJ. Tracking Eye Fixations during Stimulus Generalization Tests [Internet]. The Psychological Record. 2025 ;( Ja 2025): 1-10.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00629-6
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS, CRIATIVIDADE, JOGOS DE COMPUTADOR

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RODRIGUES, Rafael Silva e GARCIA‑MIJARES, Miriam. Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight. The Psychological Record, p. 1-21, 2025Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00626-9. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Rodrigues, R. S., & Garcia‑Mijares, M. (2025). Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight. The Psychological Record, 1-21. doi:10.1007/s40732-024-00626-9
    • NLM

      Rodrigues RS, Garcia‑Mijares M. Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight [Internet]. The Psychological Record. 2025 ; 1-21.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00626-9
    • Vancouver

      Rodrigues RS, Garcia‑Mijares M. Fostering Creativity: The Role of Operant Variability on Problem‑Solving and Insight [Internet]. The Psychological Record. 2025 ; 1-21.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-024-00626-9
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: ESTÍMULOS, MEDO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BOLDRIN, Leandro da Silva e DEBERT, Paula e DYMOND, Simon. Avoidance Extinction in Equivalence Classes. The Psychological Record, v. 74, p. 1-16, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-023-00580-y. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Boldrin, L. da S., Debert, P., & Dymond, S. (2024). Avoidance Extinction in Equivalence Classes. The Psychological Record, 74, 1-16. doi:10.1007/s40732-023-00580-y
    • NLM

      Boldrin L da S, Debert P, Dymond S. Avoidance Extinction in Equivalence Classes [Internet]. The Psychological Record. 2024 ; 74 1-16.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-023-00580-y
    • Vancouver

      Boldrin L da S, Debert P, Dymond S. Avoidance Extinction in Equivalence Classes [Internet]. The Psychological Record. 2024 ; 74 1-16.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-023-00580-y
  • Source: The Psychological Record. Unidade: FFCLRP

    Subjects: ESTÍMULOS, PSICOMETRIA, CRIANÇAS, ADOLESCENTES, TREINAMENTO DE SENSIBILIDADE

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      UENO, Lara Saizaki e BARBOSA JUNIOR, Marcos e SCHMIDT, Andréia. Performance by exclusion and expansion of functional classes. The Psychological Record, v. 72, n. 2, p. 207-220, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-021-00484-9. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Ueno, L. S., Barbosa Junior, M., & Schmidt, A. (2022). Performance by exclusion and expansion of functional classes. The Psychological Record, 72( 2), 207-220. doi:10.1007/s40732-021-00484-9
    • NLM

      Ueno LS, Barbosa Junior M, Schmidt A. Performance by exclusion and expansion of functional classes [Internet]. The Psychological Record. 2022 ; 72( 2): 207-220.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-021-00484-9
    • Vancouver

      Ueno LS, Barbosa Junior M, Schmidt A. Performance by exclusion and expansion of functional classes [Internet]. The Psychological Record. 2022 ; 72( 2): 207-220.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-021-00484-9
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: CONTINGÊNCIA, COMPORTAMENTO, ESQUEMAS DE REFORÇO, CONDICIONAMENTO OPERANTE

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOLEDO, Thais Ferro Nogara de et al. Schedule performance as a baseline for the experimental analysis of coordinated behavior: same or different units of analysis?. The Psychological Record, v. 72, n. ju 2022, p. 185–195, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-022-00510-4. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Toledo, T. F. N. de, Benvenuti, M. F. L., Marques, N. S., & Glenn, S. S. (2022). Schedule performance as a baseline for the experimental analysis of coordinated behavior: same or different units of analysis? The Psychological Record, 72( ju 2022), 185–195. doi:10.1007/s40732-022-00510-4
    • NLM

      Toledo TFN de, Benvenuti MFL, Marques NS, Glenn SS. Schedule performance as a baseline for the experimental analysis of coordinated behavior: same or different units of analysis? [Internet]. The Psychological Record. 2022 ; 72( ju 2022): 185–195.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-022-00510-4
    • Vancouver

      Toledo TFN de, Benvenuti MFL, Marques NS, Glenn SS. Schedule performance as a baseline for the experimental analysis of coordinated behavior: same or different units of analysis? [Internet]. The Psychological Record. 2022 ; 72( ju 2022): 185–195.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-022-00510-4
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: CRIATIVIDADE, INOVAÇÃO, SOLUÇÃO DE PROBLEMAS, APRENDIZAGEM, EXTINÇÃO (APRENDIZAGEM)

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RODRIGUES, Rafael Silva e MIJARES, Miriam Garcia. To fail or not to fail?: implications of extinction on creativity and problem-solving behavior. The Psychological Record, v. 71, p. 525-542, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-021-00482-x. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Rodrigues, R. S., & Mijares, M. G. (2021). To fail or not to fail?: implications of extinction on creativity and problem-solving behavior. The Psychological Record, 71, 525-542. doi:10.1007/s40732-021-00482-x
    • NLM

      Rodrigues RS, Mijares MG. To fail or not to fail?: implications of extinction on creativity and problem-solving behavior [Internet]. The Psychological Record. 2021 ; 71 525-542.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-021-00482-x
    • Vancouver

      Rodrigues RS, Mijares MG. To fail or not to fail?: implications of extinction on creativity and problem-solving behavior [Internet]. The Psychological Record. 2021 ; 71 525-542.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-021-00482-x
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: EQUIVALÊNCIA DE ESTÍMULOS, CONDICIONAMENTO OPERANTE, MÉTODOS DE OBSERVAÇÃO, MATCHING TO SAMPLE

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOARES FILHO, Paulo Sergio Dillon et al. Manual-observing procedure: an alternative to the investigation of stimulus control and equivalence classes in matching-to-sample. The Psychological Record, v. 69, n. 165, p. 165-174, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-018-00328-z. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Soares Filho, P. S. D., Carvalho, L. M. de, Hamasaki, E. I. de M., Campos, H. C., Perez, W. F., Arntzen, E., & Tomanari, G. Y. (2019). Manual-observing procedure: an alternative to the investigation of stimulus control and equivalence classes in matching-to-sample. The Psychological Record, 69( 165), 165-174. doi:10.1007/s40732-018-00328-z
    • NLM

      Soares Filho PSD, Carvalho LM de, Hamasaki EI de M, Campos HC, Perez WF, Arntzen E, Tomanari GY. Manual-observing procedure: an alternative to the investigation of stimulus control and equivalence classes in matching-to-sample [Internet]. The Psychological Record. 2019 ; 69( 165): 165-174.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-018-00328-z
    • Vancouver

      Soares Filho PSD, Carvalho LM de, Hamasaki EI de M, Campos HC, Perez WF, Arntzen E, Tomanari GY. Manual-observing procedure: an alternative to the investigation of stimulus control and equivalence classes in matching-to-sample [Internet]. The Psychological Record. 2019 ; 69( 165): 165-174.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-018-00328-z
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: EQUIVALÊNCIA DE ESTÍMULOS, EXPERIMENTAÇÃO HUMANA

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      VERNUCIO, Renato Roberto e DEBERT, Paula. Computational Simulation of Equivalence Class Formation Using the go/no-go Procedure with Compound Stimuli. The Psychological Record, v. 66, p. 439-449, 2016Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-016-0184-1. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Vernucio, R. R., & Debert, P. (2016). Computational Simulation of Equivalence Class Formation Using the go/no-go Procedure with Compound Stimuli. The Psychological Record, 66, 439-449. doi:10.1007/s40732-016-0184-1
    • NLM

      Vernucio RR, Debert P. Computational Simulation of Equivalence Class Formation Using the go/no-go Procedure with Compound Stimuli [Internet]. The Psychological Record. 2016 ; 66 439-449.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-016-0184-1
    • Vancouver

      Vernucio RR, Debert P. Computational Simulation of Equivalence Class Formation Using the go/no-go Procedure with Compound Stimuli [Internet]. The Psychological Record. 2016 ; 66 439-449.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-016-0184-1
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: PSICOLOGIA APLICADA, EQUIVALÊNCIA DE ESTÍMULOS, ESTÍMULOS

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PEREZ, William Ferreira et al. Assessing stimulus control in a discrimination task with compound stimuli: evaluating testing procedures and tracking eye fixations. The Psychological Record, v. 65, p. 83-88, 2015Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40732-014-0092-1. Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Perez, W. F., Endemann, P., Pessôa, C. V. B. B., & Tomanari, G. Y. (2015). Assessing stimulus control in a discrimination task with compound stimuli: evaluating testing procedures and tracking eye fixations. The Psychological Record, 65, 83-88. doi:10.1007/s40732-014-0092-1
    • NLM

      Perez WF, Endemann P, Pessôa CVBB, Tomanari GY. Assessing stimulus control in a discrimination task with compound stimuli: evaluating testing procedures and tracking eye fixations [Internet]. The Psychological Record. 2015 ;65 83-88.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-014-0092-1
    • Vancouver

      Perez WF, Endemann P, Pessôa CVBB, Tomanari GY. Assessing stimulus control in a discrimination task with compound stimuli: evaluating testing procedures and tracking eye fixations [Internet]. The Psychological Record. 2015 ;65 83-88.[citado 2025 maio 21 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40732-014-0092-1
  • Source: The Psychological Record. Unidade: IP

    Subjects: VISÃO, ACUIDADE VISUAL, PERCEPÇÃO VISUAL, PSICOLOGIA EXPERIMENTAL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DUBE, William V et al. Observing behavior topography in delayed matching to multiple samples. The Psychological Record, v. 56, p. 233-244, 2006Tradução . . Acesso em: 21 maio 2025.
    • APA

      Dube, W. V., Balsamo, L. M., Dickson, F. A. C., Lombard, K. M., & Tomanari, G. Y. (2006). Observing behavior topography in delayed matching to multiple samples. The Psychological Record, 56, 233-244.
    • NLM

      Dube WV, Balsamo LM, Dickson FAC, Lombard KM, Tomanari GY. Observing behavior topography in delayed matching to multiple samples. The Psychological Record. 2006 ; 56 233-244.[citado 2025 maio 21 ]
    • Vancouver

      Dube WV, Balsamo LM, Dickson FAC, Lombard KM, Tomanari GY. Observing behavior topography in delayed matching to multiple samples. The Psychological Record. 2006 ; 56 233-244.[citado 2025 maio 21 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2025