Filtros : "ARTE-EDUCAÇÃO" Removidos: "EESC-SAP" "Português" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Carta Internacional. Unidade: IRI

    Subjects: DIREITO INTERNACIONAL, ARTE-EDUCAÇÃO, ENSINO SUPERIOR, RELAÇÕES INTERNACIONAIS

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GIANNATTASIO, Arthur Roberto Capella et al. Oswaldo Guayasamín in Brazilian classrooms: developing a critical local approach in international legal studies. Carta Internacional, n. 1, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.21530/ci.v18n1.2023.1329. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Giannattasio, A. R. C., Stefanini, L. M. de A., Vilela, M. V. P., & Pontes, B. de B. (2023). Oswaldo Guayasamín in Brazilian classrooms: developing a critical local approach in international legal studies. Carta Internacional, ( 1). doi:10.21530/ci.v18n1.2023.1329
    • NLM

      Giannattasio ARC, Stefanini LM de A, Vilela MVP, Pontes B de B. Oswaldo Guayasamín in Brazilian classrooms: developing a critical local approach in international legal studies [Internet]. Carta Internacional. 2023 ;( 1):[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://doi.org/10.21530/ci.v18n1.2023.1329
    • Vancouver

      Giannattasio ARC, Stefanini LM de A, Vilela MVP, Pontes B de B. Oswaldo Guayasamín in Brazilian classrooms: developing a critical local approach in international legal studies [Internet]. Carta Internacional. 2023 ;( 1):[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://doi.org/10.21530/ci.v18n1.2023.1329
  • Source: Cemoroc Educação – Scripta Varia. Unidade: FE

    Assunto: ARTE-EDUCAÇÃO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      IAVELBERG, Rosa e BERNARDES NETO, Pedro. Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy. Cemoroc Educação – Scripta Varia. Tradução . São Paulo: Cemoroc, 2022. v. 4. . Disponível em: http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/ScriptaLivroIV.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Iavelberg, R., & Bernardes Neto, P. (2022). Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy. In Cemoroc Educação – Scripta Varia (Vol. 4). São Paulo: Cemoroc. Recuperado de http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/ScriptaLivroIV.pdf
    • NLM

      Iavelberg R, Bernardes Neto P. Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy [Internet]. In: Cemoroc Educação – Scripta Varia. São Paulo: Cemoroc; 2022. [citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/ScriptaLivroIV.pdf
    • Vancouver

      Iavelberg R, Bernardes Neto P. Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy [Internet]. In: Cemoroc Educação – Scripta Varia. São Paulo: Cemoroc; 2022. [citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/ScriptaLivroIV.pdf
  • Source: Cemoroc Educação – Scripta Varia. Unidade: FE

    Subjects: ARTE, MODERNISMO, ARTE-EDUCAÇÃO, ARTE INFANTIL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      IAVELBERG, Rosa. Modernist artistic thinking, child art and art education: a quem é garantido o direito de efabular? Cemoroc Educação – Scripta Varia. Tradução . São Paulo: Cemoroc, 2022. v. 3. . Disponível em: http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/scriptaLivroIII.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Iavelberg, R. (2022). Modernist artistic thinking, child art and art education: a quem é garantido o direito de efabular? In Cemoroc Educação – Scripta Varia (Vol. 3). São Paulo: Cemoroc. Recuperado de http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/scriptaLivroIII.pdf
    • NLM

      Iavelberg R. Modernist artistic thinking, child art and art education: a quem é garantido o direito de efabular? [Internet]. In: Cemoroc Educação – Scripta Varia. São Paulo: Cemoroc; 2022. [citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/scriptaLivroIII.pdf
    • Vancouver

      Iavelberg R. Modernist artistic thinking, child art and art education: a quem é garantido o direito de efabular? [Internet]. In: Cemoroc Educação – Scripta Varia. São Paulo: Cemoroc; 2022. [citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www2.fe.usp.br/~cemoroc/scriptaLivroIII.pdf
  • Source: Proceedings. Conference titles: Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education. Unidades: ECA, PROLAM

    Subjects: ARTE, ARTE-EDUCAÇÃO, EXPOSIÇÕES DE ARTE, WEB SITES, INTERNET

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GUIMARÃES, Gabriela Castilho e CURY, Lucilene. The role of the arts in education: Passadeira - painting plots about beings and spaces. 2021, Anais.. Madrid: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, 2021. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003046574.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Guimarães, G. C., & Cury, L. (2021). The role of the arts in education: Passadeira - painting plots about beings and spaces. In Proceedings. Madrid: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003046574.pdf
    • NLM

      Guimarães GC, Cury L. The role of the arts in education: Passadeira - painting plots about beings and spaces [Internet]. Proceedings. 2021 ;[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003046574.pdf
    • Vancouver

      Guimarães GC, Cury L. The role of the arts in education: Passadeira - painting plots about beings and spaces [Internet]. Proceedings. 2021 ;[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003046574.pdf
  • Source: International Studies on Law and Education. Unidade: FE

    Assunto: ARTE-EDUCAÇÃO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      IAVELBERG, Rosa e BERNARDES NETO, Pedro. Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy. International Studies on Law and Education, n. 33, p. 119-128, 2019Tradução . . Disponível em: http://www.hottopos.com/isle33/119-128RosaIav.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Iavelberg, R., & Bernardes Neto, P. (2019). Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy. International Studies on Law and Education, ( 33), 119-128. Recuperado de http://www.hottopos.com/isle33/119-128RosaIav.pdf
    • NLM

      Iavelberg R, Bernardes Neto P. Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy [Internet]. International Studies on Law and Education. 2019 ;( 33): 119-128.[citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www.hottopos.com/isle33/119-128RosaIav.pdf
    • Vancouver

      Iavelberg R, Bernardes Neto P. Resistance tactics of creative self-expression to contemporary art/education: the role of critical and cultural pedagogy [Internet]. International Studies on Law and Education. 2019 ;( 33): 119-128.[citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www.hottopos.com/isle33/119-128RosaIav.pdf
  • Source: Revista Internacional d'Humanitats. Unidade: FE

    Subjects: ARTE, MODERNISMO, ARTE-EDUCAÇÃO, ARTE INFANTIL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      IAVELBERG, Rosa. Modernist artistic thinking, child art and art education. Revista Internacional d'Humanitats, v. 21, n. 44, p. 5-14, 2018Tradução . . Disponível em: http://www.hottopos.com/rih44/05-14Iavelberg.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Iavelberg, R. (2018). Modernist artistic thinking, child art and art education. Revista Internacional d'Humanitats, 21( 44), 5-14. Recuperado de http://www.hottopos.com/rih44/05-14Iavelberg.pdf
    • NLM

      Iavelberg R. Modernist artistic thinking, child art and art education [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2018 ; 21( 44): 5-14.[citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih44/05-14Iavelberg.pdf
    • Vancouver

      Iavelberg R. Modernist artistic thinking, child art and art education [Internet]. Revista Internacional d'Humanitats. 2018 ; 21( 44): 5-14.[citado 2024 set. 30 ] Available from: http://www.hottopos.com/rih44/05-14Iavelberg.pdf
  • Unidade: MAC

    Subjects: MUSEUS DE ARTE, ARTE-EDUCAÇÃO, ALFABETIZAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANT'ANNA, Renata. Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et des adults en cours d'alphabétisation. 2015, Anais.. Paris: ICOFOM, 2015. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/eace944f-438b-4895-b3e7-a19bc57cbd9a/renata%artigo.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Sant'Anna, R. (2015). Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et des adults en cours d'alphabétisation. In . Paris: ICOFOM. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/eace944f-438b-4895-b3e7-a19bc57cbd9a/renata%artigo.pdf
    • NLM

      Sant'Anna R. Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et des adults en cours d'alphabétisation [Internet]. 2015 ;[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/eace944f-438b-4895-b3e7-a19bc57cbd9a/renata%artigo.pdf
    • Vancouver

      Sant'Anna R. Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et des adults en cours d'alphabétisation [Internet]. 2015 ;[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/eace944f-438b-4895-b3e7-a19bc57cbd9a/renata%artigo.pdf
  • Conference titles: Symposium International de L'Icofom, 37. Unidade: MAC

    Assunto: ARTE-EDUCAÇÃO

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANT'ANNA, Renata. Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et adultes en cours d'alphabétisation. 2014, Anais.. Paris: ICOFOM, 2014. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9a45fd8-d67c-438e-87c1-bde42f965ae8/RE54%20voir%20et%20lire.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Sant'Anna, R. (2014). Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et adultes en cours d'alphabétisation. In . Paris: ICOFOM. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9a45fd8-d67c-438e-87c1-bde42f965ae8/RE54%20voir%20et%20lire.pdf
    • NLM

      Sant'Anna R. Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et adultes en cours d'alphabétisation [Internet]. 2014 ;[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9a45fd8-d67c-438e-87c1-bde42f965ae8/RE54%20voir%20et%20lire.pdf
    • Vancouver

      Sant'Anna R. Voir et lire: Programme d'intégration culturelle des jeunes et adultes en cours d'alphabétisation [Internet]. 2014 ;[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9a45fd8-d67c-438e-87c1-bde42f965ae8/RE54%20voir%20et%20lire.pdf
  • Source: Arte e Cultura da América Latina. Unidade: MAC

    Subjects: PERCEPÇÃO VISUAL, ARTE-EDUCAÇÃO, ARTE CONTEMPORÂNEA

    Versão PublicadaHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ARANHA, Carmen Sylvia Guimarães. Exercises of the stare at MAC USP. Arte e Cultura da América Latina, v. 14, n. 2, p. 107-120, 2006Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/95b63548-f2bb-4e6a-9e0a-3ab8262866aa/exercises.pdf. Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Aranha, C. S. G. (2006). Exercises of the stare at MAC USP. Arte e Cultura da América Latina, 14( 2), 107-120. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/95b63548-f2bb-4e6a-9e0a-3ab8262866aa/exercises.pdf
    • NLM

      Aranha CSG. Exercises of the stare at MAC USP [Internet]. Arte e Cultura da América Latina. 2006 ; 14( 2): 107-120.[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/95b63548-f2bb-4e6a-9e0a-3ab8262866aa/exercises.pdf
    • Vancouver

      Aranha CSG. Exercises of the stare at MAC USP [Internet]. Arte e Cultura da América Latina. 2006 ; 14( 2): 107-120.[citado 2024 set. 30 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/95b63548-f2bb-4e6a-9e0a-3ab8262866aa/exercises.pdf
  • Source: Market of ideas : abstracts. Conference titles: ICOM International Council of Museums. Unidade: MAC

    Subjects: ARTE-EDUCAÇÃO, MUSEUS

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      WILDER, Gabriela Suzana. Can an educational work in an art museum be effective in the construction of an individual cultural identity in times of globalization? 2001, Anais.. Barcelona: ICOM, 2001. . Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Wilder, G. S. (2001). Can an educational work in an art museum be effective in the construction of an individual cultural identity in times of globalization? In Market of ideas : abstracts. Barcelona: ICOM.
    • NLM

      Wilder GS. Can an educational work in an art museum be effective in the construction of an individual cultural identity in times of globalization? Market of ideas : abstracts. 2001 ;[citado 2024 set. 30 ]
    • Vancouver

      Wilder GS. Can an educational work in an art museum be effective in the construction of an individual cultural identity in times of globalization? Market of ideas : abstracts. 2001 ;[citado 2024 set. 30 ]
  • Source: Studies in Art Education a Journal of Issues and Research. Unidade: MAE

    Subjects: ARTE-EDUCAÇÃO, ANTROPOLOGIA CULTURAL E SOCIAL, ÍNDIOS, ETNOGRAFIA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MORRIS, Christine Ballengee e MIRIN, Karai e RIZZI, Maria Christina de Souza Lima. Decolonialization, art education, and one guarani nation of Brazil. Studies in Art Education a Journal of Issues and Research, v. 41, n. 2, p. 100-113, 2000Tradução . . Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Morris, C. B., Mirin, K., & Rizzi, M. C. de S. L. (2000). Decolonialization, art education, and one guarani nation of Brazil. Studies in Art Education a Journal of Issues and Research, 41( 2), 100-113.
    • NLM

      Morris CB, Mirin K, Rizzi MC de SL. Decolonialization, art education, and one guarani nation of Brazil. Studies in Art Education a Journal of Issues and Research. 2000 ; 41( 2): 100-113.[citado 2024 set. 30 ]
    • Vancouver

      Morris CB, Mirin K, Rizzi MC de SL. Decolonialization, art education, and one guarani nation of Brazil. Studies in Art Education a Journal of Issues and Research. 2000 ; 41( 2): 100-113.[citado 2024 set. 30 ]
  • Unidade: MAC

    Assunto: ARTE-EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARBOSA, Ana Mae Tavares Bastos. Works on paper, america society. . New York: Di Cavalcanti. . Acesso em: 30 set. 2024. , 1987
    • APA

      Barbosa, A. M. T. B. (1987). Works on paper, america society. New York: Di Cavalcanti.
    • NLM

      Barbosa AMTB. Works on paper, america society. 1987 ;[citado 2024 set. 30 ]
    • Vancouver

      Barbosa AMTB. Works on paper, america society. 1987 ;[citado 2024 set. 30 ]
  • Source: Journal of Multi-Cultural and Cross Cultural Research in Art Education. Unidade: MAC

    Assunto: ARTE-EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARBOSA, Ana Mae Tavares Bastos. Undervelopment of art education: political intervention in brasil. Journal of Multi-Cultural and Cross Cultural Research in Art Education, v. 5 , p. 72-85, 1987Tradução . . Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Barbosa, A. M. T. B. (1987). Undervelopment of art education: political intervention in brasil. Journal of Multi-Cultural and Cross Cultural Research in Art Education, 5 , 72-85.
    • NLM

      Barbosa AMTB. Undervelopment of art education: political intervention in brasil. Journal of Multi-Cultural and Cross Cultural Research in Art Education. 1987 ;5 72-85.[citado 2024 set. 30 ]
    • Vancouver

      Barbosa AMTB. Undervelopment of art education: political intervention in brasil. Journal of Multi-Cultural and Cross Cultural Research in Art Education. 1987 ;5 72-85.[citado 2024 set. 30 ]
  • Source: Insea News - Unesco. Unidade: MAC

    Assunto: ARTE-EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARBOSA, Ana Mae Tavares Bastos. Political background of art education in latin america. Insea News - Unesco, n. ja 1987, p. 5 , 1987Tradução . . Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Barbosa, A. M. T. B. (1987). Political background of art education in latin america. Insea News - Unesco, ( ja 1987), 5 .
    • NLM

      Barbosa AMTB. Political background of art education in latin america. Insea News - Unesco. 1987 ;( ja 1987): 5 .[citado 2024 set. 30 ]
    • Vancouver

      Barbosa AMTB. Political background of art education in latin america. Insea News - Unesco. 1987 ;( ja 1987): 5 .[citado 2024 set. 30 ]
  • Source: Insea News - Unesco. Unidade: MAC

    Assunto: ARTE-EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARBOSA, Ana Mae Tavares Bastos. Role of the art education associations Brazil and South America. Insea News - Unesco, n. ja 1987, p. 1 , 1987Tradução . . Acesso em: 30 set. 2024.
    • APA

      Barbosa, A. M. T. B. (1987). Role of the art education associations Brazil and South America. Insea News - Unesco, ( ja 1987), 1 .
    • NLM

      Barbosa AMTB. Role of the art education associations Brazil and South America. Insea News - Unesco. 1987 ;( ja 1987): 1 .[citado 2024 set. 30 ]
    • Vancouver

      Barbosa AMTB. Role of the art education associations Brazil and South America. Insea News - Unesco. 1987 ;( ja 1987): 1 .[citado 2024 set. 30 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024