Online courses offered in Brazil: mapping the latest years' context (2016)
- Authors:
- Autor USP: YANAZE, MITSURU HIGUCHI - ECA
- Unidade: ECA
- DOI: 10.4995/HEAd16.2016.2675
- Subjects: EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA; ENSINO SUPERIOR; GRADUAÇÃO; TECNOLOGIA EDUCACIONAL
- Language: Inglês
- Abstract: This paper aims to map the supply of MOOCs in Brazil, starting from the Godwin-Jones’ assumption that "MOOCs are neither open nor massive, but often regular online simply courses that have been re-branded" (GodwinJones, 2014). At the same time, it approaches the Brazilian context, through an exploratory and descriptive study, based on a qualitative and inductive research strategy, divided into two main phases: the first step maps the MOOCS offered by Coursera and Veduca portals, and the ones delivered by the higher education institutions (HEIs). In contrast, the second phase compares the evolution of a different category of online courses, other than MOOCS: the accredited online undergraduate courses offered by HEIs, through the longitudinal analysis of data from the Census of Higher Education, between the years 2008 and 2013. It concludes that the courses offered are not regular online simply re-branded ones, as there are different provisions, but they are subject to the Brazilian particular regulatory conditions
- Imprenta:
- Source:
- Título do periódico: Proceedings
- Conference titles: International Conference on Higher Education Advances (HEAd'16)
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo é de acesso aberto
- URL de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: hybrid
- Licença: cc-by
-
ABNT
CAMPOS, Sílvia Regina Machado de e HENRIQUES, Roberto e YANAZE, Mitsuru Higuchi. Online courses offered in Brazil: mapping the latest years' context. 2016, Anais.. Valencia: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, 2016. Disponível em: https://doi.org/10.4995/HEAd16.2016.2675. Acesso em: 18 abr. 2024. -
APA
Campos, S. R. M. de, Henriques, R., & Yanaze, M. H. (2016). Online courses offered in Brazil: mapping the latest years' context. In Proceedings. Valencia: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo. doi:10.4995/HEAd16.2016.2675 -
NLM
Campos SRM de, Henriques R, Yanaze MH. Online courses offered in Brazil: mapping the latest years' context [Internet]. Proceedings. 2016 ;[citado 2024 abr. 18 ] Available from: https://doi.org/10.4995/HEAd16.2016.2675 -
Vancouver
Campos SRM de, Henriques R, Yanaze MH. Online courses offered in Brazil: mapping the latest years' context [Internet]. Proceedings. 2016 ;[citado 2024 abr. 18 ] Available from: https://doi.org/10.4995/HEAd16.2016.2675 - A sistemática da comunicação em TI: uma contribuição dos profissionais de tecnologias de informação do Vale do Paraíba
- A investigação da autenticidade na comunicação organizacional
- O modelo de comunicação de mão dupla para o alinhamento e maturidade organizacional
- Brand valuation: top 10 marcas mais valiosas do Brasil : um estudo sobre o reconhecimento da marca como ativo estratégico
- Desafios de uma reputação abalada
- Este livro tem seu antecedente natural... [Introdução]
- Planejamento de marketing digital
- Empresas . [Depoimento]
- Perfil do egresso de propaganda
- Relações públicas e o marketing
Informações sobre o DOI: 10.4995/HEAd16.2016.2675 (Fonte: oaDOI API)
Download do texto completo
Tipo | Nome | Link | |
---|---|---|---|
003023109.pdf | Direct link |
How to cite
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas