Using worked example to teach the role of focus question: building conceptual understanding about concept mapping (2014)
- Autores:
- Autor USP: CORREIA, PAULO ROGÉRIO MIRANDA - EACH
- Unidade: EACH
- Assuntos: MAPAS CONCEITUAIS; ENSINO E APRENDIZAGEM
- Idioma: Inglês
- Imprenta:
- Editora: Escola de Artes, Ciências e Humanidades
- Local: São Paulo
- Data de publicação: 2014
- Fonte:
- Título do periódico: Concept Mapping to Learn and Innovate
- Nome do evento: International Conference on Concept Mapping - CMC
-
ABNT
PEREIRA, Aline Orvalho et al. Using worked example to teach the role of focus question: building conceptual understanding about concept mapping. 2014, Anais.. São Paulo: Escola de Artes, Ciências e Humanidades, 2014. . Acesso em: 29 mar. 2024. -
APA
Pereira, A. O., Rocha, R. L., Aguiar, J. G. de, & Correia, P. R. M. (2014). Using worked example to teach the role of focus question: building conceptual understanding about concept mapping. In Concept Mapping to Learn and Innovate. São Paulo: Escola de Artes, Ciências e Humanidades. -
NLM
Pereira AO, Rocha RL, Aguiar JG de, Correia PRM. Using worked example to teach the role of focus question: building conceptual understanding about concept mapping. Concept Mapping to Learn and Innovate. 2014 ;[citado 2024 mar. 29 ] -
Vancouver
Pereira AO, Rocha RL, Aguiar JG de, Correia PRM. Using worked example to teach the role of focus question: building conceptual understanding about concept mapping. Concept Mapping to Learn and Innovate. 2014 ;[citado 2024 mar. 29 ] - Determinação simultânea de Manganês/Selênio e Cobre/Zinco em soro sanguíneo por espectrometria de absorção atômica com atomização eletrotérmica
- Visualizing the Complexity of Knowledges to Support the Professional Development of University Teaching
- Editorial: Pedagogic frailty and concept mapping
- Making interdisciplinarity visible using concept mapping
- How to teach the concept of propositions?: a worked-example approach to highlight the need of propositional semantic meaning in concept maps
- Concept mapping informed by Cognitive Load Theory: implications for tasks involving learner-generated cmaps
- Utilizando mapas conceituais na sala de aula durante a disciplina Ciências da Natureza
- Avaliação da proficiência em mapeamento conceitual a partir da análise estrutural da rede proposicional
- Compulsory concept as instructional strategy to identify limited or inappropriate propositional hierarchies in concept maps
- Mapeamento conceitual para a gestão de conhecimento: da sala de aula aos grupos de pesquisa
Como citar
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas