A systematic approach for providing personalized pedagogical recommendations based on educational data mining (2014)
- Authors:
- Autor USP: ISOTANI, SEIJI - ICMC
- Unidade: ICMC
- DOI: 10.1007/978-3-319-07221-0_45
- Subjects: FERRAMENTAS (SISTEMAS COMPUTACIONAIS); ONTOLOGIA; WEB SEMÂNTICA
- Language: Inglês
- Imprenta:
- Publisher: Springer
- Publisher place: Cham, Suiça
- Date published: 2014
- Source:
- Título do periódico: Proceedings
- ISSN: 0302-9743
- Volume/Número/Paginação/Ano: v. 8474, p. 362-367, 2014
- Conference titles: International Conference on Intelligent Tutoring Systems - ITS 2014
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo NÃO é de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: closed
-
ABNT
PAIVA, Ranilson Oscar Araújo et al. A systematic approach for providing personalized pedagogical recommendations based on educational data mining. Proceedings. Cham, Suiça: Springer. Disponível em: https://doi.org/10.1007/978-3-319-07221-0_45. Acesso em: 28 mar. 2024. , 2014 -
APA
Paiva, R. O. A., Pinto, I. I. B. S., Pedro, A., Isotani, S., & Jaques, P. (2014). A systematic approach for providing personalized pedagogical recommendations based on educational data mining. Proceedings. Cham, Suiça: Springer. doi:10.1007/978-3-319-07221-0_45 -
NLM
Paiva ROA, Pinto IIBS, Pedro A, Isotani S, Jaques P. A systematic approach for providing personalized pedagogical recommendations based on educational data mining [Internet]. Proceedings. 2014 ; 8474 362-367.[citado 2024 mar. 28 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-319-07221-0_45 -
Vancouver
Paiva ROA, Pinto IIBS, Pedro A, Isotani S, Jaques P. A systematic approach for providing personalized pedagogical recommendations based on educational data mining [Internet]. Proceedings. 2014 ; 8474 362-367.[citado 2024 mar. 28 ] Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-319-07221-0_45 - Discouraging gaming the system through interventions of an animated pedagogical agent
- Metodologia de desenvolvimento de jogos sérios: especificação de ferramentas de apoio open source
- One man's trash is another man's treasure: um mapeamento sistemático sobre as características individuais na gamificação de ambientes virtuais de aprendizagem
- Primeiro herói: plataforma de game-based learning e sistema de recomendação de atividades integradoras para engajamento dos pais na educação dos filhos
- Does gender stereotype threat affects the levels of aggressiveness, learning and flow in gamified learning environments?: an experimental study
- Automated thematic coherence scoring of student essays written in Portuguese
- Gamificação e a experiência de fluxo no aprendizado de programação básica no ensino superior
- GAMIFY-SN: a meta-model for planning and deploying gamification concepts within social networks - a case study
- Towards a link between instructional approaches and gamification: a case study in a programming course
- Abordagem de avaliação da qualidade de sistemas educacionais baseados em web semântica
Informações sobre o DOI: 10.1007/978-3-319-07221-0_45 (Fonte: oaDOI API)
How to cite
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas