A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design (2012)
- Authors:
- Autor USP: COSTA NETO, ALVARO - EESC
- Unidade: EESC
- DOI: 10.1007/s12239-012-0092-6
- Subjects: PNEUS (DETERIORAÇÃO); VEÍCULOS
- Language: Inglês
- Imprenta:
- Publisher place: Heidelberg
- Date published: 2012
- Source:
- Título do periódico: International Journal of Automotive Technology
- ISSN: 1229-9138
- Volume/Número/Paginação/Ano: v. 13, n. 6, p. 915-922, Oct. 2012
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo NÃO é de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: closed
-
ABNT
SILVA, Maíra Martins da e CUNHA, R. H. e COSTA NETO, Álvaro. A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design. International Journal of Automotive Technology, v. 13, n. 6, p. 915-922, 2012Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s12239-012-0092-6. Acesso em: 23 abr. 2024. -
APA
Silva, M. M. da, Cunha, R. H., & Costa Neto, Á. (2012). A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design. International Journal of Automotive Technology, 13( 6), 915-922. doi:10.1007/s12239-012-0092-6 -
NLM
Silva MM da, Cunha RH, Costa Neto Á. A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design [Internet]. International Journal of Automotive Technology. 2012 ; 13( 6): 915-922.[citado 2024 abr. 23 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s12239-012-0092-6 -
Vancouver
Silva MM da, Cunha RH, Costa Neto Á. A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design [Internet]. International Journal of Automotive Technology. 2012 ; 13( 6): 915-922.[citado 2024 abr. 23 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s12239-012-0092-6 - Automotive vehicle chassis simulation for motion control studies using multibody systems (MB5) modelling techniques
- Abordagem de dinâmica dos sistemas para descrever comportamento viscoelástico de elastomeros
- Engenharia da USP promove lançamento de carro de competição
- Application of multibody systems (mbs) techniques to vehicle modelling
- Prototipo virtual: um novo conceito no desenvolvimento de projetos mecanicos
- Equipe Baja SAE da EESC está entre as 10 melhores do mundo [Entrevista]
- Utilização de microcomputadores na determinação de propriedades dinâmicas de elastômeros
- Comfort study of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS
- Determinacao das caracteristicas de handling de veiculos automotivos
- Modeling and qualitative analysis of tire wear for steady state cornering maneuvers
Informações sobre o DOI: 10.1007/s12239-012-0092-6 (Fonte: oaDOI API)
How to cite
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas