Improving psychometric assessment of the Beck depression inventory using multidimensional item response theory (2013)
- Autores:
- Autor USP: CÚRI, MARIANA - ICMC
- Unidade: ICMC
- DOI: 10.1002/bimj.201200197
- Assuntos: ESTATÍSTICA APLICADA; REGRESSÃO LINEAR
- Idioma: Inglês
- Imprenta:
- Local: Malden, Ma
- Data de publicação: 2013
- Fonte:
- Título do periódico: Biometrical Journal
- ISSN: 0323-3847
- Volume/Número/Paginação/Ano: v. 55, n. 4, p. 527\2013540, 2013
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo NÃO é de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: closed
-
ABNT
FRAGOSO, Tiago M e CÚRI, Mariana. Improving psychometric assessment of the Beck depression inventory using multidimensional item response theory. Biometrical Journal, v. 55, n. 4, p. 527\2013540, 2013Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/bimj.201200197. Acesso em: 19 abr. 2024. -
APA
Fragoso, T. M., & Cúri, M. (2013). Improving psychometric assessment of the Beck depression inventory using multidimensional item response theory. Biometrical Journal, 55( 4), 527\2013540. doi:10.1002/bimj.201200197 -
NLM
Fragoso TM, Cúri M. Improving psychometric assessment of the Beck depression inventory using multidimensional item response theory [Internet]. Biometrical Journal. 2013 ; 55( 4): 527\2013540.[citado 2024 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1002/bimj.201200197 -
Vancouver
Fragoso TM, Cúri M. Improving psychometric assessment of the Beck depression inventory using multidimensional item response theory [Internet]. Biometrical Journal. 2013 ; 55( 4): 527\2013540.[citado 2024 abr. 19 ] Available from: https://doi.org/10.1002/bimj.201200197 - Funcionamento diferencial do item no Inventário de Depressão Beck
- Writing proficiency assessment: regression analysis of item response theory supported by machine learning techniques
- Aplicação da teoria de resposta ao item
- Modeling accidental mistakes in multistage testing: a simulation study
- Análise de questionários com itens constrangedores
- Coronary reserve impairment prevents the improvement of left ventricular dysfunction and adversely affects the long-term outcome of patients with hypertensive dilated cardiomyopathy
- Autoencoders for educational assessment
- Interpretable variational autoencoders for cognitive models
- Academic english proficiency assessment using a computerized adaptive test
- Estudo sobre construção de escalas com base na teoria da resposta ao item: avaliação de proficiência em conteúdos matemáticos básicos
Informações sobre o DOI: 10.1002/bimj.201200197 (Fonte: oaDOI API)
Como citar
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas