Filtros : "COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA" "Estados Unidos" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Journal of Research in Science Teaching. Unidade: IQSC

    Subjects: EDUCAÇÃO, ALFABETAÇÃO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de e POZZER, Lilian e QUEIROZ, Salete Linhares. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education. Journal of Research in Science Teaching, p. 1–31, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1002/tea.22001. Acesso em: 09 nov. 2025.
    • APA

      Lima, M. S. de, Pozzer, L., & Queiroz, S. L. (2024). Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education. Journal of Research in Science Teaching, 1–31. doi:10.1002/tea.22001
    • NLM

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 2024 ;1–31.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.22001
    • Vancouver

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Evidence of graphical literacy in students' oral presentations: An example from undergraduate chemistry education [Internet]. Journal of Research in Science Teaching. 2024 ;1–31.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1002/tea.22001
  • Source: Annals of Applied Biology. Unidade: ESALQ

    Subjects: BLOGS, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, ECOLOGIA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      HEINEN, Robin et al. Don't forget the blogosphere. Annals of Applied Biology, v. 185, n. 2, p. 124-131, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1111/aab.12935. Acesso em: 09 nov. 2025.
    • APA

      Heinen, R., Duffy, M., Fox, J. W., Heard, S. B., McGlynn, T., Ollerton, J., et al. (2024). Don't forget the blogosphere. Annals of Applied Biology, 185( 2), 124-131. doi:10.1111/aab.12935
    • NLM

      Heinen R, Duffy M, Fox JW, Heard SB, McGlynn T, Ollerton J, Rillig MC, Saunders ME, Millman CA, Azevedo RA de. Don't forget the blogosphere [Internet]. Annals of Applied Biology. 2024 ; 185( 2): 124-131.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1111/aab.12935
    • Vancouver

      Heinen R, Duffy M, Fox JW, Heard SB, McGlynn T, Ollerton J, Rillig MC, Saunders ME, Millman CA, Azevedo RA de. Don't forget the blogosphere [Internet]. Annals of Applied Biology. 2024 ; 185( 2): 124-131.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1111/aab.12935
  • Source: Journal of Chemical Education. Unidade: IQSC

    Subjects: QUÍMICA AMBIENTAL, SOLUÇÃO DE PROBLEMAS, ENSINO, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      LIMA, Mikeas Silva de e POZZER, Lilian e QUEIROZ, Salete Linhares. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil. Journal of Chemical Education, v. 100, n. 10, p. 722–731, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146. Acesso em: 09 nov. 2025.
    • APA

      Lima, M. S. de, Pozzer, L., & Queiroz, S. L. (2023). Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil. Journal of Chemical Education, 100( 10), 722–731. doi:10.1021/acs.jchemed.2c01146
    • NLM

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 10): 722–731.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146
    • Vancouver

      Lima MS de, Pozzer L, Queiroz SL. Use of Interrupted Case Studies to Teach Scientific Communication: Examples from the Effects of Mining on Water Resources in Brazil [Internet]. Journal of Chemical Education. 2023 ; 100( 10): 722–731.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c01146
  • Source: Trends in Psychology. Unidade: IP

    Subjects: PÓS-GRADUAÇÃO, PRODUÇÃO CIENTÍFICA, COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, INTERCÂMBIO EDUCACIONAL INTERNACIONAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOMANARI, Gerson Yukio et al. How international are the Brazilian graduate programs in psychology?. Trends in Psychology, p. 1-22, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x. Acesso em: 09 nov. 2025.
    • APA

      Tomanari, G. Y., Santos, A. A. A. dos, Mourão, L., Teixeira, M. A. P., & Araújo, A. (2023). How international are the Brazilian graduate programs in psychology? Trends in Psychology, 1-22. doi:10.1007/s43076-023-00267-x
    • NLM

      Tomanari GY, Santos AAA dos, Mourão L, Teixeira MAP, Araújo A. How international are the Brazilian graduate programs in psychology? [Internet]. Trends in Psychology. 2023 ; 1-22.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x
    • Vancouver

      Tomanari GY, Santos AAA dos, Mourão L, Teixeira MAP, Araújo A. How international are the Brazilian graduate programs in psychology? [Internet]. Trends in Psychology. 2023 ; 1-22.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s43076-023-00267-x
  • Source: Journal of Microbiology & Biology Education. Unidade: ESALQ

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, HABILIDADES NA COMUNICAÇÃO, TREINAMENTO PROFISSIONAL, WEB SITES

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      OLIVEIRA, Laura Maria Andrade e BONATELLI, Maria Letícia e PINTO, Tatiana Castro Abreu. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills. Journal of Microbiology & Biology Education, v. 20, n. 1, p. 1-3, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616. Acesso em: 09 nov. 2025.
    • APA

      Oliveira, L. M. A., Bonatelli, M. L., & Pinto, T. C. A. (2019). DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills. Journal of Microbiology & Biology Education, 20( 1), 1-3. doi:10.1128/jmbe.v20i1.1616
    • NLM

      Oliveira LMA, Bonatelli ML, Pinto TCA. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills [Internet]. Journal of Microbiology & Biology Education. 2019 ; 20( 1): 1-3.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616
    • Vancouver

      Oliveira LMA, Bonatelli ML, Pinto TCA. DivulgaMicro: a Brazilian initiative to empower early-career scientists with science communication skills [Internet]. Journal of Microbiology & Biology Education. 2019 ; 20( 1): 1-3.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1128/jmbe.v20i1.1616
  • Source: PLOS ONE. Unidade: SIBI

    Subjects: COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA, CIENTOMETRIA, BLOGS

    Versão PublicadaAcesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FAUSTO, Sibele et al. Research Blogging: indexing and registering the change in science 2.0. PLOS ONE, v. 7. n. 12, p. 1-10, 2012Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0050109. Acesso em: 09 nov. 2025.
    • APA

      Fausto, S., Machado, F. A., Bento, L. F. J., Iamarino, A., Nahas, T. R., & Munger, D. S. (2012). Research Blogging: indexing and registering the change in science 2.0. PLOS ONE, 7. n. 12, 1-10. doi:10.1371/journal.pone.0050109
    • NLM

      Fausto S, Machado FA, Bento LFJ, Iamarino A, Nahas TR, Munger DS. Research Blogging: indexing and registering the change in science 2.0 [Internet]. PLOS ONE. 2012 ;7. n. 12 1-10.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0050109
    • Vancouver

      Fausto S, Machado FA, Bento LFJ, Iamarino A, Nahas TR, Munger DS. Research Blogging: indexing and registering the change in science 2.0 [Internet]. PLOS ONE. 2012 ;7. n. 12 1-10.[citado 2025 nov. 09 ] Available from: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0050109

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2025