Filtros : "Financiamento FAPESP" "Hamari, Juho" Limpar

Filtros



Limitar por data


  • Fonte: Journal of Computers in Education. Unidades: ICMC, EESC E ICMC

    Assuntos: TECNOLOGIA EDUCACIONAL, JOGOS EDUCATIVOS, ANÁLISE DE DADOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Wilk Oliveira dos et al. The effects of gender stereotype‑based interfaces on users' flow experience and performance. Journal of Computers in Education, v. 11, n. 1, p. 95-120, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s40692-022-00249-5. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, W. O. dos, Hamari, J., Ferreira, W., Toda, A. M., Palomino, P. T., Vassileva, J., & Isotani, S. (2024). The effects of gender stereotype‑based interfaces on users' flow experience and performance. Journal of Computers in Education, 11( 1), 95-120. doi:10.1007/s40692-022-00249-5
    • NLM

      Santos WO dos, Hamari J, Ferreira W, Toda AM, Palomino PT, Vassileva J, Isotani S. The effects of gender stereotype‑based interfaces on users' flow experience and performance [Internet]. Journal of Computers in Education. 2024 ; 11( 1): 95-120.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40692-022-00249-5
    • Vancouver

      Santos WO dos, Hamari J, Ferreira W, Toda AM, Palomino PT, Vassileva J, Isotani S. The effects of gender stereotype‑based interfaces on users' flow experience and performance [Internet]. Journal of Computers in Education. 2024 ; 11( 1): 95-120.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s40692-022-00249-5
  • Fonte: Education and Information Technologies. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, REVISÃO SISTEMÁTICA, COMPUTADOR NO ENSINO, EDUCAÇÃO

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Wilk Oliveira dos et al. Tailored gamification in education: a literature review and future agenda. Education and Information Technologies, v. 28, p. 373-406, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11122-4. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, W. O. dos, Hamari, J., Shi, L., Toda, A. M., Rodrigues, L. A. L., Palomino, P. T., & Isotani, S. (2023). Tailored gamification in education: a literature review and future agenda. Education and Information Technologies, 28, 373-406. doi:10.1007/s10639-022-11122-4
    • NLM

      Santos WO dos, Hamari J, Shi L, Toda AM, Rodrigues LAL, Palomino PT, Isotani S. Tailored gamification in education: a literature review and future agenda [Internet]. Education and Information Technologies. 2023 ; 28 373-406.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11122-4
    • Vancouver

      Santos WO dos, Hamari J, Shi L, Toda AM, Rodrigues LAL, Palomino PT, Isotani S. Tailored gamification in education: a literature review and future agenda [Internet]. Education and Information Technologies. 2023 ; 28 373-406.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11122-4
  • Fonte: Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction. Unidade: ICMC

    Assuntos: INTERAÇÃO HOMEM-MÁQUINA, JOGOS DE COMPUTADOR, COMPORTAMENTO

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Wilk Oliveira dos e HAMARI, Juho e ISOTANI, Seiji. The relationship between users' behavior and their flow experience in gamified systems. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, v. 7, n. CHI PLAY, p. 1-23, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1145/3611032. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, W. O. dos, Hamari, J., & Isotani, S. (2023). The relationship between users' behavior and their flow experience in gamified systems. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, 7( CHI PLAY), 1-23. doi:10.1145/3611032
    • NLM

      Santos WO dos, Hamari J, Isotani S. The relationship between users' behavior and their flow experience in gamified systems [Internet]. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction. 2023 ; 7( CHI PLAY): 1-23.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1145/3611032
    • Vancouver

      Santos WO dos, Hamari J, Isotani S. The relationship between users' behavior and their flow experience in gamified systems [Internet]. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction. 2023 ; 7( CHI PLAY): 1-23.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1145/3611032
  • Fonte: Smart Learning Environments. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, EDUCAÇÃO, MODELAGEM DE DADOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Wilk Oliveira dos et al. The effects of personalized gamification on students' flow experience, motivation, and enjoyment. Smart Learning Environments, v. 9, p. 1-26, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1186/s40561-022-00194-x. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, W. O. dos, Hamari, J., Santana, S. J. de, Toda, A. M., Palomino, P. T., Vassileva, J., & Isotani, S. (2022). The effects of personalized gamification on students' flow experience, motivation, and enjoyment. Smart Learning Environments, 9, 1-26. doi:10.1186/s40561-022-00194-x
    • NLM

      Santos WO dos, Hamari J, Santana SJ de, Toda AM, Palomino PT, Vassileva J, Isotani S. The effects of personalized gamification on students' flow experience, motivation, and enjoyment [Internet]. Smart Learning Environments. 2022 ; 9 1-26.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s40561-022-00194-x
    • Vancouver

      Santos WO dos, Hamari J, Santana SJ de, Toda AM, Palomino PT, Vassileva J, Isotani S. The effects of personalized gamification on students' flow experience, motivation, and enjoyment [Internet]. Smart Learning Environments. 2022 ; 9 1-26.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s40561-022-00194-x
  • Fonte: Scientific Reports. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, PESQUISA, LÍNGUA PORTUGUESA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Ana Cláudia Guimarães et al. Psychometric investigation of the gamification Hexad user types scale in Brazilian Portuguese. Scientific Reports, v. 12, p. 1-11, 2022Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1038/s41598-022-08820-x. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, A. C. G., Santos, W. O. dos, Altmeyer, M., Hamari, J., & Isotani, S. (2022). Psychometric investigation of the gamification Hexad user types scale in Brazilian Portuguese. Scientific Reports, 12, 1-11. doi:10.1038/s41598-022-08820-x
    • NLM

      Santos ACG, Santos WO dos, Altmeyer M, Hamari J, Isotani S. Psychometric investigation of the gamification Hexad user types scale in Brazilian Portuguese [Internet]. Scientific Reports. 2022 ; 12 1-11.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1038/s41598-022-08820-x
    • Vancouver

      Santos ACG, Santos WO dos, Altmeyer M, Hamari J, Isotani S. Psychometric investigation of the gamification Hexad user types scale in Brazilian Portuguese [Internet]. Scientific Reports. 2022 ; 12 1-11.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1038/s41598-022-08820-x
  • Fonte: Proceedings. Nome do evento: Annual Hawaii International Conference on System Sciences. Unidade: ICMC

    Assuntos: EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA, COMPORTAMENTO, ANÁLISE DE DADOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Wilk Oliveira dos et al. The relationship between students' flow experience and their behavior data in gamified educational systems. 2022, Anais.. Honolulu: University of Hawaii at Manoa, 2022. Disponível em: https://doi.org/10.24251/HICSS.2022.008. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, W. O. dos, Tenório, K., Hamari, J., & Isotani, S. (2022). The relationship between students' flow experience and their behavior data in gamified educational systems. In Proceedings. Honolulu: University of Hawaii at Manoa. doi:10.24251/HICSS.2022.008
    • NLM

      Santos WO dos, Tenório K, Hamari J, Isotani S. The relationship between students' flow experience and their behavior data in gamified educational systems [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.24251/HICSS.2022.008
    • Vancouver

      Santos WO dos, Tenório K, Hamari J, Isotani S. The relationship between students' flow experience and their behavior data in gamified educational systems [Internet]. Proceedings. 2022 ;[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.24251/HICSS.2022.008
  • Fonte: User Modeling and User-Adapted Interaction. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, JOGADORES, PREFERÊNCIAS

    PrivadoAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Ana Cláudia Guimarães et al. The relationship between user types and gamification designs. User Modeling and User-Adapted Interaction, v. 31, p. 907-940, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s11257-021-09300-z. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, A. C. G., Santos, W. O. dos, Hamari, J., Rodrigues, L. A. L., Toda, A. M., Palomino, P. T., & Isotani, S. (2021). The relationship between user types and gamification designs. User Modeling and User-Adapted Interaction, 31, 907-940. doi:10.1007/s11257-021-09300-z
    • NLM

      Santos ACG, Santos WO dos, Hamari J, Rodrigues LAL, Toda AM, Palomino PT, Isotani S. The relationship between user types and gamification designs [Internet]. User Modeling and User-Adapted Interaction. 2021 ; 31 907-940.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11257-021-09300-z
    • Vancouver

      Santos ACG, Santos WO dos, Hamari J, Rodrigues LAL, Toda AM, Palomino PT, Isotani S. The relationship between user types and gamification designs [Internet]. User Modeling and User-Adapted Interaction. 2021 ; 31 907-940.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s11257-021-09300-z
  • Fonte: Proceedings. Nome do evento: International GamiFIN Conference. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, REVISÃO SISTEMÁTICA, EDUCAÇÃO

    Versão PublicadaAcesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Wilk Oliveira dos et al. Does gamification affect flow experience?: a systematic literature review. Proceedings. Aachen: CEUR-WS. Disponível em: http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper12.pdf. Acesso em: 08 out. 2025. , 2021
    • APA

      Santos, W. O. dos, Pastushenko, O., Rodrigues, L. A. L., Toda, A. M., Palomino, P. T., Hamari, J., & Isotani, S. (2021). Does gamification affect flow experience?: a systematic literature review. Proceedings. Aachen: CEUR-WS. Recuperado de http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper12.pdf
    • NLM

      Santos WO dos, Pastushenko O, Rodrigues LAL, Toda AM, Palomino PT, Hamari J, Isotani S. Does gamification affect flow experience?: a systematic literature review [Internet]. Proceedings. 2021 ; 2883 110-119.[citado 2025 out. 08 ] Available from: http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper12.pdf
    • Vancouver

      Santos WO dos, Pastushenko O, Rodrigues LAL, Toda AM, Palomino PT, Hamari J, Isotani S. Does gamification affect flow experience?: a systematic literature review [Internet]. Proceedings. 2021 ; 2883 110-119.[citado 2025 out. 08 ] Available from: http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper12.pdf
  • Fonte: Smart Learning Environments. Unidade: ICMC

    Assuntos: APRENDIZAGEM, EDUCAÇÃO, JOGOS DE COMPUTADOR

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Wilk Oliveira dos et al. Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems. Smart Learning Environments, v. 8, p. 1-8, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1186/s40561-021-00175-6. Acesso em: 08 out. 2025.
    • APA

      Santos, W. O. dos, Tenório, K., Hamari, J., Pastushenko, O., & Isotani, S. (2021). Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems. Smart Learning Environments, 8, 1-8. doi:10.1186/s40561-021-00175-6
    • NLM

      Santos WO dos, Tenório K, Hamari J, Pastushenko O, Isotani S. Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems [Internet]. Smart Learning Environments. 2021 ; 8 1-8.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s40561-021-00175-6
    • Vancouver

      Santos WO dos, Tenório K, Hamari J, Pastushenko O, Isotani S. Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems [Internet]. Smart Learning Environments. 2021 ; 8 1-8.[citado 2025 out. 08 ] Available from: https://doi.org/10.1186/s40561-021-00175-6
  • Fonte: Proceedings. Nome do evento: International GamiFIN Conference. Unidade: ICMC

    Assuntos: JOGOS DE COMPUTADOR, ENSINO, EDUCAÇÃO

    Versão PublicadaAcesso à fonteComo citar
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Ana Cláudia Guimarães et al. Do people’s user types change over time?: an exploratory study. Proceedings. Aachen: CEUR-WS. Disponível em: http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper10.pdf. Acesso em: 08 out. 2025. , 2021
    • APA

      Santos, A. C. G., Santos, W. O. dos, Hamari, J., & Isotani, S. (2021). Do people’s user types change over time?: an exploratory study. Proceedings. Aachen: CEUR-WS. Recuperado de http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper10.pdf
    • NLM

      Santos ACG, Santos WO dos, Hamari J, Isotani S. Do people’s user types change over time?: an exploratory study [Internet]. Proceedings. 2021 ; 2883 90-99.[citado 2025 out. 08 ] Available from: http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper10.pdf
    • Vancouver

      Santos ACG, Santos WO dos, Hamari J, Isotani S. Do people’s user types change over time?: an exploratory study [Internet]. Proceedings. 2021 ; 2883 90-99.[citado 2025 out. 08 ] Available from: http://ceur-ws.org/Vol-2883/paper10.pdf

Biblioteca Digital de Produção Intelectual da Universidade de São Paulo     2012 - 2025