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  • Source: Primeira Página. Unidade: EESC

    Subjects: PROJETO EDUCACIONAL, ENGENHARIA, VEÍCULOS DE COMPETIÇÃO

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    • ABNT

      COSTA NETO, Álvaro. Equipe Baja SAE da EESC está entre as 10 melhores do mundo [Entrevista]. Primeira Página. São Carlos: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo. . Acesso em: 10 out. 2024. , 2012
    • APA

      Costa Neto, Á. (2012). Equipe Baja SAE da EESC está entre as 10 melhores do mundo [Entrevista]. Primeira Página. São Carlos: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Costa Neto Á. Equipe Baja SAE da EESC está entre as 10 melhores do mundo [Entrevista]. Primeira Página. 2012 ;(17 ju 2012. p. A11):[citado 2024 out. 10 ]
    • Vancouver

      Costa Neto Á. Equipe Baja SAE da EESC está entre as 10 melhores do mundo [Entrevista]. Primeira Página. 2012 ;(17 ju 2012. p. A11):[citado 2024 out. 10 ]
  • Source: Primeira Página. Unidade: EESC

    Subjects: PROJETO EDUCACIONAL, ENGENHARIA, VEÍCULOS DE COMPETIÇÃO

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    • ABNT

      COSTA NETO, Álvaro. Engenharia da USP promove lançamento de carro de competição. Tradução . Primeira Página, São Carlos, 2012. , p. 09 ago. 2012. A5. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Costa Neto, Á. (2012). Engenharia da USP promove lançamento de carro de competição. Primeira Página, p. 09 ago. 2012. A5. São Carlos: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Costa Neto Á. Engenharia da USP promove lançamento de carro de competição. Primeira Página. 2012 ;09 ago. 2012. A5.[citado 2024 out. 10 ]
    • Vancouver

      Costa Neto Á. Engenharia da USP promove lançamento de carro de competição. Primeira Página. 2012 ;09 ago. 2012. A5.[citado 2024 out. 10 ]
  • Source: International Journal of Automotive Technology. Unidade: EESC

    Subjects: PNEUS (DETERIORAÇÃO), VEÍCULOS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      SILVA, Maíra Martins da e CUNHA, R. H. e COSTA NETO, Álvaro. A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design. International Journal of Automotive Technology, v. 13, n. 6, p. 915-922, 2012Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s12239-012-0092-6. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Silva, M. M. da, Cunha, R. H., & Costa Neto, Á. (2012). A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design. International Journal of Automotive Technology, 13( 6), 915-922. doi:10.1007/s12239-012-0092-6
    • NLM

      Silva MM da, Cunha RH, Costa Neto Á. A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design [Internet]. International Journal of Automotive Technology. 2012 ; 13( 6): 915-922.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s12239-012-0092-6
    • Vancouver

      Silva MM da, Cunha RH, Costa Neto Á. A simplified model for evaluating tire wear during conceptual design [Internet]. International Journal of Automotive Technology. 2012 ; 13( 6): 915-922.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s12239-012-0092-6
  • Conference titles: International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks. Unidades: EP, EESC

    Subjects: TRENS (OPERAÇÃO;MANUTENÇÃO), FERROVIAS, INOVAÇÕES TECNOLÓGICAS, TRENS

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      PRADO, Marcelo et al. A stability study of a three-point and a four-point secondary suspension configuration for a rail passenger car. 2011, Anais.. Manchester: IAVSD, 2011. Disponível em: https://doi.org/10.13140/2.1.2595.7126. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Prado, M., Vieira, J. L. de M., Grando, D., Kanizawa, F. T., Costa Neto, Á., & Barbosa, R. S. (2011). A stability study of a three-point and a four-point secondary suspension configuration for a rail passenger car. In . Manchester: IAVSD. doi:10.13140/2.1.2595.7126
    • NLM

      Prado M, Vieira JL de M, Grando D, Kanizawa FT, Costa Neto Á, Barbosa RS. A stability study of a three-point and a four-point secondary suspension configuration for a rail passenger car [Internet]. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.13140/2.1.2595.7126
    • Vancouver

      Prado M, Vieira JL de M, Grando D, Kanizawa FT, Costa Neto Á, Barbosa RS. A stability study of a three-point and a four-point secondary suspension configuration for a rail passenger car [Internet]. 2011 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.13140/2.1.2595.7126
  • Source: SAE Technical Paper 2010-36-0144. Conference titles: Congresso e Exposição Internacionais da Tecnologia da Mobilidade. Unidade: EESC

    Subjects: ROBÔS, CINEMÁTICA, SISTEMAS INTELIGENTES DE TRANSPORTES, ENGENHARIA MECÂNICA

    PrivadoHow to cite
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    • ABNT

      OLIVEIRA, Paulo Afonso Coppi Aquino de et al. Neuro-fuzzy planner for a parallel parking maneuver of a differential robot. 2010, Anais.. São Paulo, SP: SAE Brasil, 2010. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/17321d80-9aa0-4494-b35a-f7dbd62ad504/OK___trabalho%20109%20-%20Neuron-Fuzzy%20Planner%20for%20a%20Parallel%20Parking%20Maneuver%20of%20a%20Differential%20Robot.%20%28SAE%20Brasil%202010%20Congress%20and%20Exhibit%29.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Oliveira, P. A. C. A. de, Andrade, K. de O., Becker, M., & Costa Neto, Á. (2010). Neuro-fuzzy planner for a parallel parking maneuver of a differential robot. In SAE Technical Paper 2010-36-0144. São Paulo, SP: SAE Brasil. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/17321d80-9aa0-4494-b35a-f7dbd62ad504/OK___trabalho%20109%20-%20Neuron-Fuzzy%20Planner%20for%20a%20Parallel%20Parking%20Maneuver%20of%20a%20Differential%20Robot.%20%28SAE%20Brasil%202010%20Congress%20and%20Exhibit%29.pdf
    • NLM

      Oliveira PACA de, Andrade K de O, Becker M, Costa Neto Á. Neuro-fuzzy planner for a parallel parking maneuver of a differential robot [Internet]. SAE Technical Paper 2010-36-0144. 2010 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/17321d80-9aa0-4494-b35a-f7dbd62ad504/OK___trabalho%20109%20-%20Neuron-Fuzzy%20Planner%20for%20a%20Parallel%20Parking%20Maneuver%20of%20a%20Differential%20Robot.%20%28SAE%20Brasil%202010%20Congress%20and%20Exhibit%29.pdf
    • Vancouver

      Oliveira PACA de, Andrade K de O, Becker M, Costa Neto Á. Neuro-fuzzy planner for a parallel parking maneuver of a differential robot [Internet]. SAE Technical Paper 2010-36-0144. 2010 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/17321d80-9aa0-4494-b35a-f7dbd62ad504/OK___trabalho%20109%20-%20Neuron-Fuzzy%20Planner%20for%20a%20Parallel%20Parking%20Maneuver%20of%20a%20Differential%20Robot.%20%28SAE%20Brasil%202010%20Congress%20and%20Exhibit%29.pdf
  • Source: SAE Technical Paper 2010-36-0448. Conference titles: Congresso e Exposição Internacionais da Tecnologia da Mobilidade. Unidade: EESC

    Subjects: RUÍDO DOS TRANSPORTES, VEÍCULOS DE PASSAGEIROS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      SILVA, César Helou Teodoro da e COSTA NETO, Álvaro e OLIVEIRA, Leopoldo Pisanelli Rodrigues de. Transfer path analysis of road noise: overview and customized approaches for road rumble noise. 2010, Anais.. São Paulo: SAE Brasil, 2010. Disponível em: https://doi.org/10.4271/2010-36-0448. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Silva, C. H. T. da, Costa Neto, Á., & Oliveira, L. P. R. de. (2010). Transfer path analysis of road noise: overview and customized approaches for road rumble noise. In SAE Technical Paper 2010-36-0448. São Paulo: SAE Brasil. doi:10.4271/2010-36-0448
    • NLM

      Silva CHT da, Costa Neto Á, Oliveira LPR de. Transfer path analysis of road noise: overview and customized approaches for road rumble noise [Internet]. SAE Technical Paper 2010-36-0448. 2010 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2010-36-0448
    • Vancouver

      Silva CHT da, Costa Neto Á, Oliveira LPR de. Transfer path analysis of road noise: overview and customized approaches for road rumble noise [Internet]. SAE Technical Paper 2010-36-0448. 2010 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2010-36-0448
  • Source: Proceedings of COBEM. Conference titles: International Congress of Mechanical Engineering. Unidades: EESC, EP

    Subjects: MATERIAIS, SIMULAÇÃO (APRENDIZAGEM), TEMPO-REAL

    PrivadoAcesso à fonteHow to cite
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    • ABNT

      PRADO, Marcelo et al. A real time ROV simulator for underwater mission training. 2009, Anais.. Rio de Janeiro: ABCM, 2009. Disponível em: http://www.abcm.org.br/pt/wp-content/anais/cobem/2009/pdf/COB09-0141.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Prado, M., Costa Neto, Á., Brand, G., & Tannuri, E. A. (2009). A real time ROV simulator for underwater mission training. In Proceedings of COBEM. Rio de Janeiro: ABCM. Recuperado de http://www.abcm.org.br/pt/wp-content/anais/cobem/2009/pdf/COB09-0141.pdf
    • NLM

      Prado M, Costa Neto Á, Brand G, Tannuri EA. A real time ROV simulator for underwater mission training [Internet]. Proceedings of COBEM. 2009 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://www.abcm.org.br/pt/wp-content/anais/cobem/2009/pdf/COB09-0141.pdf
    • Vancouver

      Prado M, Costa Neto Á, Brand G, Tannuri EA. A real time ROV simulator for underwater mission training [Internet]. Proceedings of COBEM. 2009 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: http://www.abcm.org.br/pt/wp-content/anais/cobem/2009/pdf/COB09-0141.pdf
  • Source: Arquivos Brasileiros de Oftalmologia. Unidade: EESC

    Subjects: PROCESSAMENTO DE IMAGENS, CÓRNEA, BIOMECÂNICA, MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      CARVALHO, Luis Alberto Vieira de et al. Keratoconus prediction using a finite element model of the cornea with local biomechanical properties. Arquivos Brasileiros de Oftalmologia, v. 72, n. 2, p. 139-145, 2009Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1590/S0004-27492009000200002. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Carvalho, L. A. V. de, Prado, M., Cunha, R. H. da, Costa Neto, Á., Paranhos Junior, A., Schor, P., & Chamon, W. (2009). Keratoconus prediction using a finite element model of the cornea with local biomechanical properties. Arquivos Brasileiros de Oftalmologia, 72( 2), 139-145. doi:10.1590/S0004-27492009000200002
    • NLM

      Carvalho LAV de, Prado M, Cunha RH da, Costa Neto Á, Paranhos Junior A, Schor P, Chamon W. Keratoconus prediction using a finite element model of the cornea with local biomechanical properties [Internet]. Arquivos Brasileiros de Oftalmologia. 2009 ; 72( 2): 139-145.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1590/S0004-27492009000200002
    • Vancouver

      Carvalho LAV de, Prado M, Cunha RH da, Costa Neto Á, Paranhos Junior A, Schor P, Chamon W. Keratoconus prediction using a finite element model of the cornea with local biomechanical properties [Internet]. Arquivos Brasileiros de Oftalmologia. 2009 ; 72( 2): 139-145.[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.1590/S0004-27492009000200002
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Symposium on Dynamic Problems of Mechanics - DINAME. Unidade: EESC

    Subjects: MATERIAIS, DINÂMICA DOS FLUÍDOS COMPUTACIONAL

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    • ABNT

      PRADO, Marcelo et al. Integrating a multibody model and computational fluid dynamics using mesh motion for a production adapter base disconnection analysis. 2007, Anais.. Rio de Janeiro, RJ: ABCM, 2007. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/2ad705ca-1460-4d4b-8518-7abad2f8b44e/DIN07-0072%20%281%29.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Prado, M., Brand, G., Hough, J., Lima, C. de S., & Costa Neto, Á. (2007). Integrating a multibody model and computational fluid dynamics using mesh motion for a production adapter base disconnection analysis. In Proceedings. Rio de Janeiro, RJ: ABCM. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/2ad705ca-1460-4d4b-8518-7abad2f8b44e/DIN07-0072%20%281%29.pdf
    • NLM

      Prado M, Brand G, Hough J, Lima C de S, Costa Neto Á. Integrating a multibody model and computational fluid dynamics using mesh motion for a production adapter base disconnection analysis [Internet]. Proceedings. 2007 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/2ad705ca-1460-4d4b-8518-7abad2f8b44e/DIN07-0072%20%281%29.pdf
    • Vancouver

      Prado M, Brand G, Hough J, Lima C de S, Costa Neto Á. Integrating a multibody model and computational fluid dynamics using mesh motion for a production adapter base disconnection analysis [Internet]. Proceedings. 2007 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/2ad705ca-1460-4d4b-8518-7abad2f8b44e/DIN07-0072%20%281%29.pdf
  • Source: Proceedings. Conference titles: International Symposium on Dynamic Problems of Mechanics - DINAME. Unidade: EESC

    Subjects: PNEUS, MATERIAIS, DESGASTE DOS MATERIAIS

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    • ABNT

      CUNHA, Rodivaldo Henrique da e SILVA, Maíra Martins da e COSTA NETO, Álvaro. Modeling and qualitative analysis of tire wear for steady state cornering maneuvers. 2007, Anais.. Rio de Janeiro, RJ: ABCM, 2007. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a5b69697-f8b2-4015-9c64-6aa066119bc4/DIN07-0124.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Cunha, R. H. da, Silva, M. M. da, & Costa Neto, Á. (2007). Modeling and qualitative analysis of tire wear for steady state cornering maneuvers. In Proceedings. Rio de Janeiro, RJ: ABCM. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/a5b69697-f8b2-4015-9c64-6aa066119bc4/DIN07-0124.pdf
    • NLM

      Cunha RH da, Silva MM da, Costa Neto Á. Modeling and qualitative analysis of tire wear for steady state cornering maneuvers [Internet]. Proceedings. 2007 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a5b69697-f8b2-4015-9c64-6aa066119bc4/DIN07-0124.pdf
    • Vancouver

      Cunha RH da, Silva MM da, Costa Neto Á. Modeling and qualitative analysis of tire wear for steady state cornering maneuvers [Internet]. Proceedings. 2007 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a5b69697-f8b2-4015-9c64-6aa066119bc4/DIN07-0124.pdf
  • Source: SAE Technical Paper 2006-01-2747. Conference titles: Congresso e Exposição Internacionais da Tecnologia da Mobilidade. Unidade: EESC

    Subjects: DESENVOLVIMENTO DE PRODUTOS, VEÍCULOS DE COMPETIÇÃO, CADEIA DE SUPRIMENTOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TEIXEIRA, Maria Clara da Costa e COSTA NETO, Álvaro. Application of QFD: the Formula SAE design considering the supply chain. SAE Technical Paper 2006-01-2747. São Paulo: SAE Brasil. Disponível em: https://doi.org/10.4271/2006-01-2747. Acesso em: 10 out. 2024. , 2006
    • APA

      Teixeira, M. C. da C., & Costa Neto, Á. (2006). Application of QFD: the Formula SAE design considering the supply chain. SAE Technical Paper 2006-01-2747. São Paulo: SAE Brasil. doi:10.4271/2006-01-2747
    • NLM

      Teixeira MC da C, Costa Neto Á. Application of QFD: the Formula SAE design considering the supply chain [Internet]. SAE Technical Paper 2006-01-2747. 2006 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2006-01-2747
    • Vancouver

      Teixeira MC da C, Costa Neto Á. Application of QFD: the Formula SAE design considering the supply chain [Internet]. SAE Technical Paper 2006-01-2747. 2006 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2006-01-2747
  • Source: Resumos. Conference titles: Simpósio Internacional de Iniciação Científica da Universidade de São Paulo. Unidade: EESC

    Subjects: MODELOS MATEMÁTICOS, DINÂMICA VEICULAR

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    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      EDUARDO, Gabriel de Paula e COSTA NETO, Álvaro. Modelo simplificado de um veículo para análise de dirigibilidade. 2004, Anais.. São Paulo: USP, 2004. . Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Eduardo, G. de P., & Costa Neto, Á. (2004). Modelo simplificado de um veículo para análise de dirigibilidade. In Resumos. São Paulo: USP.
    • NLM

      Eduardo G de P, Costa Neto Á. Modelo simplificado de um veículo para análise de dirigibilidade. Resumos. 2004 ;[citado 2024 out. 10 ]
    • Vancouver

      Eduardo G de P, Costa Neto Á. Modelo simplificado de um veículo para análise de dirigibilidade. Resumos. 2004 ;[citado 2024 out. 10 ]
  • Source: Proceedings. Conference titles: Congresso e Exposição Internacionais de Tecnologia da Mobilidade. Unidade: EESC

    Subjects: VEÍCULOS DE COMPETIÇÃO, ALGORITMOS, MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS, ENGENHARIA MECÂNICA

    PrivadoHow to cite
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    • ABNT

      SILVA, Maíra Martins da et al. An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis. 2003, Anais.. São Paulo, SP: SAE Brasil, 2003. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a4d902b0-3aeb-48cd-842a-0342267bf741/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Silva, M. M. da, Oliveira, L. P. R. de, Ericsson, L. G. S., Costa Neto, Á., & Varoto, P. S. (2003). An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis. In Proceedings. São Paulo, SP: SAE Brasil. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/a4d902b0-3aeb-48cd-842a-0342267bf741/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29.pdf
    • NLM

      Silva MM da, Oliveira LPR de, Ericsson LGS, Costa Neto Á, Varoto PS. An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis [Internet]. Proceedings. 2003 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a4d902b0-3aeb-48cd-842a-0342267bf741/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29.pdf
    • Vancouver

      Silva MM da, Oliveira LPR de, Ericsson LGS, Costa Neto Á, Varoto PS. An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis [Internet]. Proceedings. 2003 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a4d902b0-3aeb-48cd-842a-0342267bf741/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29.pdf
  • Conference titles: Iberian Latin-American Congress on Computational Methods in Engineering - CILAMCE. Unidade: EESC

    Subjects: MODELOS NÃO LINEARES, VEÍCULOS COMERCIAIS, MOLAS (MODELOS)

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    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PRADO, Marcelo e COSTA NETO, Álvaro e COSTA, Argemiro Luis de Aragão. The three degrees of freedom bus model considering the air-spring suspension and a nonlinear tire model. 2003, Anais.. Ouro Preto: UFOP, 2003. . Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Prado, M., Costa Neto, Á., & Costa, A. L. de A. (2003). The three degrees of freedom bus model considering the air-spring suspension and a nonlinear tire model. In . Ouro Preto: UFOP.
    • NLM

      Prado M, Costa Neto Á, Costa AL de A. The three degrees of freedom bus model considering the air-spring suspension and a nonlinear tire model. 2003 ;[citado 2024 out. 10 ]
    • Vancouver

      Prado M, Costa Neto Á, Costa AL de A. The three degrees of freedom bus model considering the air-spring suspension and a nonlinear tire model. 2003 ;[citado 2024 out. 10 ]
  • Conference titles: Iberian Latin-American Congress on Computational Methods in Engineering - CILAMCE. Unidade: EESC

    Subjects: VEÍCULOS DE COMPETIÇÃO, MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS, ALGORITMOS

    PrivadoHow to cite
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    • ABNT

      SILVA, Maíra Martins da et al. An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis. 2003, Anais.. Ouro Preto: UFOP, 2003. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/f1b8ffd4-c596-44e3-946c-7edde82f9443/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29%20%281%29.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Silva, M. M. da, Oliveira, L. P. R. de, Ericsson, L. G. S., Costa Neto, Á., & Varoto, P. S. (2003). An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis. In . Ouro Preto: UFOP. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/f1b8ffd4-c596-44e3-946c-7edde82f9443/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29%20%281%29.pdf
    • NLM

      Silva MM da, Oliveira LPR de, Ericsson LGS, Costa Neto Á, Varoto PS. An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis [Internet]. 2003 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/f1b8ffd4-c596-44e3-946c-7edde82f9443/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29%20%281%29.pdf
    • Vancouver

      Silva MM da, Oliveira LPR de, Ericsson LGS, Costa Neto Á, Varoto PS. An experimental investigation on the modal characteristics of an off-road competition vehicle chassis [Internet]. 2003 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/f1b8ffd4-c596-44e3-946c-7edde82f9443/OK___artigo%2009%20-%20An%20Experimental%20Investigation%20on%20the%20Modal%20Characteristics%20of%20an%20Off-Road%20Competition%20Vehicle%20Chassis.%20%28SAE%20Technical%20Paper%20Series%29%20%281%29.pdf
  • Source: Dynamic problems of mechanics : proceedings. Conference titles: International Symposium on Dynamic. Unidades: EP, EESC

    Subjects: ESTRUTURAS, DINÂMICA, VEÍCULOS AUTOMOTORES, RODOVIAS

    PrivadoHow to cite
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    • ABNT

      BARBOSA, Roberto Spinola e COSTA NETO, Álvaro. Safety vehicle traffic speed limit. 2001, Anais.. Rio de Janeiro: ABCM, 2001. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/38e06ccf-5507-4a64-a930-e8dc6b29e1a2/Barbosa-2001-safety%20vehicle%20ok.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Barbosa, R. S., & Costa Neto, Á. (2001). Safety vehicle traffic speed limit. In Dynamic problems of mechanics : proceedings. Rio de Janeiro: ABCM. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/38e06ccf-5507-4a64-a930-e8dc6b29e1a2/Barbosa-2001-safety%20vehicle%20ok.pdf
    • NLM

      Barbosa RS, Costa Neto Á. Safety vehicle traffic speed limit [Internet]. Dynamic problems of mechanics : proceedings. 2001 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/38e06ccf-5507-4a64-a930-e8dc6b29e1a2/Barbosa-2001-safety%20vehicle%20ok.pdf
    • Vancouver

      Barbosa RS, Costa Neto Á. Safety vehicle traffic speed limit [Internet]. Dynamic problems of mechanics : proceedings. 2001 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/38e06ccf-5507-4a64-a930-e8dc6b29e1a2/Barbosa-2001-safety%20vehicle%20ok.pdf
  • Source: SAE Technical Paper 2000-01-3517. Conference titles: Truck and Bus Meeting and Exposition. Unidade: EESC

    Subjects: CONFORTO VEICULAR, TRATORES, VIBRAÇÕES

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      PERSEGUIM, Odilon Terreri et al. Comfort and vibration study of a tractor and trailer combination using simulation and experimental approaches: the jumping ride behavior. 2000, Anais.. Warrendale, PA: SAE International, 2000. Disponível em: https://doi.org/10.4271/2000-01-3517. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Perseguim, O. T., Costa Neto, Á., Argentino, M. A., Nogueira, C. F., Federico Neto, P., Fogaça, M. A., et al. (2000). Comfort and vibration study of a tractor and trailer combination using simulation and experimental approaches: the jumping ride behavior. In SAE Technical Paper 2000-01-3517. Warrendale, PA: SAE International. doi:10.4271/2000-01-3517
    • NLM

      Perseguim OT, Costa Neto Á, Argentino MA, Nogueira CF, Federico Neto P, Fogaça MA, Dybal A, Garcia MDT. Comfort and vibration study of a tractor and trailer combination using simulation and experimental approaches: the jumping ride behavior [Internet]. SAE Technical Paper 2000-01-3517. 2000 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2000-01-3517
    • Vancouver

      Perseguim OT, Costa Neto Á, Argentino MA, Nogueira CF, Federico Neto P, Fogaça MA, Dybal A, Garcia MDT. Comfort and vibration study of a tractor and trailer combination using simulation and experimental approaches: the jumping ride behavior [Internet]. SAE Technical Paper 2000-01-3517. 2000 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/2000-01-3517
  • Source: SAE Technical Paper 1999-01-3062. Conference titles: International Mobility Technology Conference and Exhibit - SAE Brasil 98. Unidade: EESC

    Subjects: CAMINHÕES, CONFORTO VEICULAR, MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
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    • ABNT

      FERRARO, L. C et al. Comfort study of a medium sized truck with the use of ADAMS considering frame flexibility imported from a NASTRAN finite element model®. 1999, Anais.. São Paulo: SAE Brasil, 1999. Disponível em: https://doi.org/10.4271/1999-01-3062. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Ferraro, L. C., Fogaça, M. A., Ururahy, M., Argentino, M. A., Costa Neto, Á., Adelmann, T., & Perseguim, O. T. (1999). Comfort study of a medium sized truck with the use of ADAMS considering frame flexibility imported from a NASTRAN finite element model®. In SAE Technical Paper 1999-01-3062. São Paulo: SAE Brasil. doi:10.4271/1999-01-3062
    • NLM

      Ferraro LC, Fogaça MA, Ururahy M, Argentino MA, Costa Neto Á, Adelmann T, Perseguim OT. Comfort study of a medium sized truck with the use of ADAMS considering frame flexibility imported from a NASTRAN finite element model® [Internet]. SAE Technical Paper 1999-01-3062. 1999 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/1999-01-3062
    • Vancouver

      Ferraro LC, Fogaça MA, Ururahy M, Argentino MA, Costa Neto Á, Adelmann T, Perseguim OT. Comfort study of a medium sized truck with the use of ADAMS considering frame flexibility imported from a NASTRAN finite element model® [Internet]. SAE Technical Paper 1999-01-3062. 1999 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://doi.org/10.4271/1999-01-3062
  • Source: SAE Technical Paper 99-01-3734. Conference titles: International Truck & Bus, Meeting & Exposition. Unidade: EESC

    Subjects: MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS, ENGENHARIA MECÂNICA

    Versão PublicadaHow to cite
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    • ABNT

      COSTA NETO, Álvaro et al. Comfort study of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS. 1999, Anais.. Detroit: SAE International, 1999. Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/56f4d35c-8396-4e43-8012-c90802a18e34/prod_002021_sysno_1086780.pdf. Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Costa Neto, Á., Ferraro, L. C., Veissid, V. L., Freitas, A. M., Argentino, M. A., Perseguim, T., & Ripoli, R. R. (1999). Comfort study of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS. In SAE Technical Paper 99-01-3734. Detroit: SAE International. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/56f4d35c-8396-4e43-8012-c90802a18e34/prod_002021_sysno_1086780.pdf
    • NLM

      Costa Neto Á, Ferraro LC, Veissid VL, Freitas AM, Argentino MA, Perseguim T, Ripoli RR. Comfort study of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS [Internet]. SAE Technical Paper 99-01-3734. 1999 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/56f4d35c-8396-4e43-8012-c90802a18e34/prod_002021_sysno_1086780.pdf
    • Vancouver

      Costa Neto Á, Ferraro LC, Veissid VL, Freitas AM, Argentino MA, Perseguim T, Ripoli RR. Comfort study of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS [Internet]. SAE Technical Paper 99-01-3734. 1999 ;[citado 2024 out. 10 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/56f4d35c-8396-4e43-8012-c90802a18e34/prod_002021_sysno_1086780.pdf
  • Source: Proceedings. Conference titles: International ADAMS User Conference. Unidade: EESC

    Subjects: MATERIAIS, VIBRAÇÕES DE MÁQUINAS, CAMINHÕES

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    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      COSTA NETO, Álvaro et al. A study of vibrational behavior of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS. 1998, Anais.. [Ann Arbor, MI, USA]: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo, 1998. . Acesso em: 10 out. 2024.
    • APA

      Costa Neto, Á., Ferraro, L. C., Veissid, V. L., Freitas, C. A. M., Argentino, M. A., Ripoli, R. R., & Perseguim, O. T. (1998). A study of vibrational behavior of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS. In Proceedings. [Ann Arbor, MI, USA]: Escola de Engenharia de São Carlos, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Costa Neto Á, Ferraro LC, Veissid VL, Freitas CAM, Argentino MA, Ripoli RR, Perseguim OT. A study of vibrational behavior of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS. Proceedings. 1998 ;[citado 2024 out. 10 ]
    • Vancouver

      Costa Neto Á, Ferraro LC, Veissid VL, Freitas CAM, Argentino MA, Ripoli RR, Perseguim OT. A study of vibrational behavior of a medium sized truck considering frame flexibility with the use of ADAMS. Proceedings. 1998 ;[citado 2024 out. 10 ]

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