Filtros : "Bélgica" "FE" Removidos: "Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)" "Pallares-Burke, Maria Lúcia Garcia" "Revista da Faculdade de Educacao" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Paedagogica Historica. Unidade: FE

    Subjects: HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, BIBLIOTECA ESCOLAR, EDUCAÇÃO COMPARADA, ENSINO FUNDAMENTAL, ACERVO, LIVROS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TOLEDO, Maria Rita de Almeida e CARVALHO, Marta Maria Chagas de. Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950). Paedagogica Historica, v. 47, n. 5, p. 639-656, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/00309230.2011.602352. Acesso em: 04 jun. 2024.
    • APA

      Toledo, M. R. de A., & Carvalho, M. M. C. de. (2011). Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950). Paedagogica Historica, 47( 5), 639-656. doi:10.1080/00309230.2011.602352
    • NLM

      Toledo MR de A, Carvalho MMC de. Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950) [Internet]. Paedagogica Historica. 2011 ; 47( 5): 639-656.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00309230.2011.602352
    • Vancouver

      Toledo MR de A, Carvalho MMC de. Print capitalism, New School and circulation of reading models: a brazilian collection at the Primary Education Museum-Library in Portugal (1931-1950) [Internet]. Paedagogica Historica. 2011 ; 47( 5): 639-656.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00309230.2011.602352
  • Source: Paedagogica Historica.. Unidade: FE

    Subjects: SABERES DO DOCENTE, MEMÓRIA AUTOBIOGRÁFICA (EDUCAÇÃO), PRÁTICA DE ENSINO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MONTEIRO, Maria Iolanda e BUENO, Belmira Oliveira. Knowledges and practices of successful literacy teachers (Brazil, 1950-1980). Paedagogica Historica., v. 44, n. 1-2, p. 179-191, 2008Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/00309230701865561. Acesso em: 04 jun. 2024.
    • APA

      Monteiro, M. I., & Bueno, B. O. (2008). Knowledges and practices of successful literacy teachers (Brazil, 1950-1980). Paedagogica Historica., 44( 1-2), 179-191. doi:10.1080/00309230701865561
    • NLM

      Monteiro MI, Bueno BO. Knowledges and practices of successful literacy teachers (Brazil, 1950-1980) [Internet]. Paedagogica Historica. 2008 ; 44( 1-2): 179-191.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00309230701865561
    • Vancouver

      Monteiro MI, Bueno BO. Knowledges and practices of successful literacy teachers (Brazil, 1950-1980) [Internet]. Paedagogica Historica. 2008 ; 44( 1-2): 179-191.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00309230701865561
  • Source: Paedagogica Historica.. Unidade: FE

    Subjects: PEDAGOGIA (HISTÓRIA), HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Paedagogica Historica. Paedagogica Historica. Bélgica: Routledge. . Acesso em: 04 jun. 2024. , 2006
    • APA

      Paedagogica Historica. (2006). Paedagogica Historica. Paedagogica Historica.. Bélgica: Routledge.
    • NLM

      Paedagogica Historica. Paedagogica Historica. 2006 ; 42( 1-2):[citado 2024 jun. 04 ]
    • Vancouver

      Paedagogica Historica. Paedagogica Historica. 2006 ; 42( 1-2):[citado 2024 jun. 04 ]
  • Unidade: FE

    Subjects: HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, PRÁTICA DE ENSINO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      Paedagogica Historica. . Gent, BE: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. . Acesso em: 04 jun. 2024. , 2005
    • APA

      Paedagogica Historica. (2005). Paedagogica Historica. Gent, BE: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Paedagogica Historica. 2005 ;[citado 2024 jun. 04 ]
    • Vancouver

      Paedagogica Historica. 2005 ;[citado 2024 jun. 04 ]
  • Source: Paedagogica Historica. Unidade: FE

    Subjects: MODERNIDADE (EDUCAÇÃO), HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, PRÁTICA DE ENSINO

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SOUSA, Cynthia Pereira de et al. School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. Gent, BE: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. . Acesso em: 04 jun. 2024. , 2005
    • APA

      Sousa, C. P. de, Catani, D. B., Novoa, A., & Simon, F. (2005). School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. Gent, BE: Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo.
    • NLM

      Sousa CP de, Catani DB, Novoa A, Simon F. School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 1-8.[citado 2024 jun. 04 ]
    • Vancouver

      Sousa CP de, Catani DB, Novoa A, Simon F. School and modernity: knowledge, institutions and practices. [Apresentação]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 1-8.[citado 2024 jun. 04 ]
  • Source: Paedagogica Historica. Unidade: FE

    Subjects: MODERNIDADE (EDUCAÇÃO), HISTORIA DA EDUCAÇÃO, ESCOLA PÚBLICA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CARVALHO, Marta Maria Chagas de. School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940). Paedagogica Historica, v. 41, n. 1/2, p. 259-273, 2005Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/0030923042000335574. Acesso em: 04 jun. 2024.
    • APA

      Carvalho, M. M. C. de. (2005). School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940). Paedagogica Historica, 41( 1/2), 259-273. doi:10.1080/0030923042000335574
    • NLM

      Carvalho MMC de. School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940) [Internet]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 259-273.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0030923042000335574
    • Vancouver

      Carvalho MMC de. School and modernity representations as pedagogical models: a study on their circulation and usages in Brazil (1889-1940) [Internet]. Paedagogica Historica. 2005 ; 41( 1/2): 259-273.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0030923042000335574
  • Source: Paedagogica. Unidade: FE

    Subjects: PERIÓDICOS CIENTÍFICOS (EDUCAÇÃO), HISTORIA DA EDUCAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CORDEIRO, Jaime Francisco Parreira e CARVALHO, Luís Miguel. Educational journals and worldwide circulation of pedagogical knowledge: Brazil and Portugal (1921-1935). Paedagogica, v. 41, n. 1/2, p. 131-141, 2005Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/0030923042000335501. Acesso em: 04 jun. 2024.
    • APA

      Cordeiro, J. F. P., & Carvalho, L. M. (2005). Educational journals and worldwide circulation of pedagogical knowledge: Brazil and Portugal (1921-1935). Paedagogica, 41( 1/2), 131-141. doi:10.1080/0030923042000335501
    • NLM

      Cordeiro JFP, Carvalho LM. Educational journals and worldwide circulation of pedagogical knowledge: Brazil and Portugal (1921-1935) [Internet]. Paedagogica. 2005 ; 41( 1/2): 131-141.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0030923042000335501
    • Vancouver

      Cordeiro JFP, Carvalho LM. Educational journals and worldwide circulation of pedagogical knowledge: Brazil and Portugal (1921-1935) [Internet]. Paedagogica. 2005 ; 41( 1/2): 131-141.[citado 2024 jun. 04 ] Available from: https://doi.org/10.1080/0030923042000335501
  • Source: Sarmiento : anuario galego de historia da educación. Unidade: FE

    Subjects: PEDAGOGIA (HISTÓRIA), HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO, ANUÁRIOS

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CATANI, Denice Bárbara. Sarmiento: anuario galego de historia da educación. Sarmiento : anuario galego de historia da educación. Santiago da Compostela: Servicio de publicacións da Universidade de Vigo. . Acesso em: 04 jun. 2024. , 1998
    • APA

      Catani, D. B. (1998). Sarmiento: anuario galego de historia da educación. Sarmiento : anuario galego de historia da educación. Santiago da Compostela: Servicio de publicacións da Universidade de Vigo.
    • NLM

      Catani DB. Sarmiento: anuario galego de historia da educación. Sarmiento : anuario galego de historia da educación. 1998 ;( 2. Outono):[citado 2024 jun. 04 ]
    • Vancouver

      Catani DB. Sarmiento: anuario galego de historia da educación. Sarmiento : anuario galego de historia da educación. 1998 ;( 2. Outono):[citado 2024 jun. 04 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024