Filtros : "IMPROVISAÇÃO (MÚSICA)" "Inglês" "ECA" Removidos: "Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)" "FAU-SVBIBL-16" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Proceedings. Conference titles: Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education. Unidade: ECA

    Subjects: EDUCAÇÃO MUSICAL, IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), PERCEPÇÃO MUSICAL, CRIATIVIDADE

    Versão PublicadaAcesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FRIDMAN, Ana e COSTA, Rogério Luiz Moraes. Flows between improvisation, perception and spatiality as creative tools: report of two teaching experiments in music. 2020, Anais.. Madrid: MusicoGuia, 2020. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003017719.pdf. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Fridman, A., & Costa, R. L. M. (2020). Flows between improvisation, perception and spatiality as creative tools: report of two teaching experiments in music. In Proceedings. Madrid: MusicoGuia. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003017719.pdf
    • NLM

      Fridman A, Costa RLM. Flows between improvisation, perception and spatiality as creative tools: report of two teaching experiments in music [Internet]. Proceedings. 2020 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003017719.pdf
    • Vancouver

      Fridman A, Costa RLM. Flows between improvisation, perception and spatiality as creative tools: report of two teaching experiments in music [Internet]. Proceedings. 2020 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003017719.pdf
  • Source: AM Journal of Art and Media Studies. Unidade: ECA

    Subjects: COMPOSIÇÃO MUSICAL, IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), CRIAÇÃO ARTÍSTICA, CRIAÇÃO COLETIVA

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BONAFÉ, Valéria Muelas e COSTA, Rogério Luiz Moraes. Sounds, memories and affects: double capture in a relational artistic experience. AM Journal of Art and Media Studies, n. 23, p. 13-27, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.25038/am.v0i23.394. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Bonafé, V. M., & Costa, R. L. M. (2020). Sounds, memories and affects: double capture in a relational artistic experience. AM Journal of Art and Media Studies, ( 23), 13-27. doi:10.25038/am.v0i23.394
    • NLM

      Bonafé VM, Costa RLM. Sounds, memories and affects: double capture in a relational artistic experience [Internet]. AM Journal of Art and Media Studies. 2020 ;( 23): 13-27.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.25038/am.v0i23.394
    • Vancouver

      Bonafé VM, Costa RLM. Sounds, memories and affects: double capture in a relational artistic experience [Internet]. AM Journal of Art and Media Studies. 2020 ;( 23): 13-27.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.25038/am.v0i23.394
  • Source: Sonologia 2019 : I/O. Unidade: ECA

    Subjects: IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), MÚSICA EXPERIMENTAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      COSTA, Rogério Luiz Moraes. Orquestra Errante: a musical practice deeply rooted in life. 2020, Anais.. São Paulo: ECA-USP, 2020. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002943226_0.pdf. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Costa, R. L. M. (2020). Orquestra Errante: a musical practice deeply rooted in life. In Sonologia 2019 : I/O. São Paulo: ECA-USP. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002943226_0.pdf
    • NLM

      Costa RLM. Orquestra Errante: a musical practice deeply rooted in life [Internet]. Sonologia 2019 : I/O. 2020 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002943226_0.pdf
    • Vancouver

      Costa RLM. Orquestra Errante: a musical practice deeply rooted in life [Internet]. Sonologia 2019 : I/O. 2020 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/002943226_0.pdf
  • Source: Revista Música Hodie. Unidade: ECA

    Subjects: IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), INTERPRETAÇÃO MUSICAL, COMPOSIÇÃO MUSICAL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ALIEL, Luzilei e KELLER, Damián e COSTA, Rogério Luiz Moraes. The Maxwell demon: a proposal for modeling in ecological synthesis in art practices. Revista Música Hodie, v. 18, n. 1 , p. 103-116, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5216/mh.v18i1.53575. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Aliel, L., Keller, D., & Costa, R. L. M. (2018). The Maxwell demon: a proposal for modeling in ecological synthesis in art practices. Revista Música Hodie, 18( 1 ), 103-116. doi:10.5216/mh.v18i1.53575
    • NLM

      Aliel L, Keller D, Costa RLM. The Maxwell demon: a proposal for modeling in ecological synthesis in art practices [Internet]. Revista Música Hodie. 2018 ; 18( 1 ): 103-116.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.5216/mh.v18i1.53575
    • Vancouver

      Aliel L, Keller D, Costa RLM. The Maxwell demon: a proposal for modeling in ecological synthesis in art practices [Internet]. Revista Música Hodie. 2018 ; 18( 1 ): 103-116.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.5216/mh.v18i1.53575
  • Source: Presentations. Conference titles: International Conference on Deleuze and Artistic REsearch - DARE 2017. Unidade: ECA

    Subjects: IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), INTERPRETAÇÃO MUSICAL, COMPOSIÇÃO MUSICAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      COSTA, Rogério Luiz Moraes e BONAFÉ, Valéria Muelas. Sonic Nuptials, composition and improvisation in a doble capture: refrain and process of territorialization. 2017, Anais.. Ghent: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, 2017. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003033997.pdf. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Costa, R. L. M., & Bonafé, V. M. (2017). Sonic Nuptials, composition and improvisation in a doble capture: refrain and process of territorialization. In Presentations. Ghent: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003033997.pdf
    • NLM

      Costa RLM, Bonafé VM. Sonic Nuptials, composition and improvisation in a doble capture: refrain and process of territorialization [Internet]. Presentations. 2017 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003033997.pdf
    • Vancouver

      Costa RLM, Bonafé VM. Sonic Nuptials, composition and improvisation in a doble capture: refrain and process of territorialization [Internet]. Presentations. 2017 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003033997.pdf
  • Source: Proceedings. Conference titles: Brazilian Symposium on Computer Music - SBCM. Unidade: ECA

    Subjects: IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), INTERPRETAÇÃO MUSICAL, COMPOSIÇÃO MUSICAL

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ALIEL, Luzilei e KELLER, Damián e COSTA, Rogério Luiz Moraes. The Maxwell Demon: comprovisation in ecologically grounded creative practice. 2017, Anais.. São Paulo: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, 2017. Disponível em: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003034014.pdf. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Aliel, L., Keller, D., & Costa, R. L. M. (2017). The Maxwell Demon: comprovisation in ecologically grounded creative practice. In Proceedings. São Paulo: Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo. Recuperado de https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003034014.pdf
    • NLM

      Aliel L, Keller D, Costa RLM. The Maxwell Demon: comprovisation in ecologically grounded creative practice [Internet]. Proceedings. 2017 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003034014.pdf
    • Vancouver

      Aliel L, Keller D, Costa RLM. The Maxwell Demon: comprovisation in ecologically grounded creative practice [Internet]. Proceedings. 2017 ;[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://www.eca.usp.br/acervo/producao-academica/003034014.pdf
  • Source: Journal of Music and Dance. Unidade: ECA

    Subjects: IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), INTERPRETAÇÃO MUSICAL, MÚSICA EXPERIMENTAL, CORPO HUMANO

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FRIDMAN, Ana e COSTA, Rogério Luiz Moraes e MANZOLLI, Jônatas. Framework for music improvisation and performance: body/instrument and body/mind connections. Journal of Music and Dance, v. 6, n. 2, p. 12-19, 2016Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5897/JMD2015.0041. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Fridman, A., Costa, R. L. M., & Manzolli, J. (2016). Framework for music improvisation and performance: body/instrument and body/mind connections. Journal of Music and Dance, 6( 2), 12-19. doi:10.5897/JMD2015.0041
    • NLM

      Fridman A, Costa RLM, Manzolli J. Framework for music improvisation and performance: body/instrument and body/mind connections [Internet]. Journal of Music and Dance. 2016 ; 6( 2): 12-19.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.5897/JMD2015.0041
    • Vancouver

      Fridman A, Costa RLM, Manzolli J. Framework for music improvisation and performance: body/instrument and body/mind connections [Internet]. Journal of Music and Dance. 2016 ; 6( 2): 12-19.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.5897/JMD2015.0041
  • Source: Revista Música. Unidade: ECA

    Subjects: IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), INTERPRETAÇÃO MUSICAL, COMPOSIÇÃO MUSICAL

    Versão PublicadaAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      COBUSSEN, Marcel e COSTA, Rogério Luiz Moraes. Dialogue on improvisation, composition and performance: on singularity, complexity and context. Revista Música, v. 15, n. 2, p. 149-164, 2015Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.11606/rm.v15i1.114707. Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Cobussen, M., & Costa, R. L. M. (2015). Dialogue on improvisation, composition and performance: on singularity, complexity and context. Revista Música, 15( 2), 149-164. doi:10.11606/rm.v15i1.114707
    • NLM

      Cobussen M, Costa RLM. Dialogue on improvisation, composition and performance: on singularity, complexity and context [Internet]. Revista Música. 2015 ; 15( 2): 149-164.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.11606/rm.v15i1.114707
    • Vancouver

      Cobussen M, Costa RLM. Dialogue on improvisation, composition and performance: on singularity, complexity and context [Internet]. Revista Música. 2015 ; 15( 2): 149-164.[citado 2024 maio 26 ] Available from: https://doi.org/10.11606/rm.v15i1.114707
  • Source: Perspectives of new music. Unidade: ECA

    Subjects: IMPROVISAÇÃO (MÚSICA), INTERPRETAÇÃO MUSICAL

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      COSTA, Rogério Luiz Moraes. Free musical improvisation and the philosophy of Gilles Deleuze. Perspectives of new music, v. 49, n. 1, p. 127-142, 2011Tradução . . Acesso em: 26 maio 2024.
    • APA

      Costa, R. L. M. (2011). Free musical improvisation and the philosophy of Gilles Deleuze. Perspectives of new music, 49( 1), 127-142.
    • NLM

      Costa RLM. Free musical improvisation and the philosophy of Gilles Deleuze. Perspectives of new music. 2011 ; 49( 1): 127-142.[citado 2024 maio 26 ]
    • Vancouver

      Costa RLM. Free musical improvisation and the philosophy of Gilles Deleuze. Perspectives of new music. 2011 ; 49( 1): 127-142.[citado 2024 maio 26 ]

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024